Alex Proyas heeft daarvoor in een vergelijkbaar genre als I, Robot, de goede films Dark City en The Crow afgeleverd. Met Garage Days probeerde hij een ander genre uit en dat pakte niet goed uit. Door Alex Proyas alleen daar op af te rekenen, doe je hem te kort.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 13:28 schreef sizzler het volgende:
Als je net als acteurs zo goed bent als je vorige film, waarom krijg je dan zo\\\\\\\'n megaproject in je schoenen geschoven??
Haha, hij is inderdaad een goed voorbeeld.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 13:32 schreef Strolie75 het volgende:
Paul WS Anderson, die het eigenhandig voor mekaar krijg op elke potentiële coole film eigenhandig om zeep te helpen.
* seto hoopt heel erg dat hij AvP een beetje goed doetquote:Op dinsdag 6 juli 2004 13:32 schreef Strolie75 het volgende:
Paul WS Anderson, die het eigenhandig voor mekaar krijg op elke potentiële coole film eigenhandig om zeep te helpen.
Overigens zie ik dit over het algemeen vrij weinig.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 13:28 schreef sizzler het volgende:
Waarom zie je zo vaak dat relatief \\\'slechte\\\' regisseurs uiteindelijk mega-projecten mogen regisseren??
Goed, Peter Jackson dan. Ok, hij was een LOTR-freak, maar zo\'n indukwekkende regisseerlijst had hij niet. Maak hem dan producer.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 13:31 schreef SaintOfKillers het volgende:
Neem dan wel een ander voorbeeld,
Dat zullen heeeel veel mensen niet met je eens zijn.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 13:40 schreef sizzler het volgende:
[..]
Goed, Peter Jackson dan. Ok, hij was een LOTR-freak, maar zo\\\'n indukwekkende regisseerlijst had hij niet.
Blijkbaar hadden Bob en Harvey Weinstein net een iets betere kijk daarop dan jijquote:Op dinsdag 6 juli 2004 13:40 schreef sizzler het volgende:
[..]
Goed, Peter Jackson dan. Ok, hij was een LOTR-freak, maar zo\\\'n indukwekkende regisseerlijst had hij niet. Maak hem dan producer.
Soms vanuit het niets opeens een grote film, of na een niet zo geslaagde film toch een groot project met bekende artiesten...quote:Op dinsdag 6 juli 2004 13:38 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Noem eens wat meer voorbeelden.
Bad Taste, Meet The Feebles en Braindead zijn zowat de beste low-bugdet B-horrorfilms die ooit gemaakt zijn. En Heavenly Creatures is ook gewoon een topfilm.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 13:40 schreef sizzler het volgende:
[..]
Goed, Peter Jackson dan. Ok, hij was een LOTR-freak, maar zo\\\'n indukwekkende regisseerlijst had hij niet. Maak hem dan producer.
Niet slecht idd. Maar toch wel wat anders dan de special effects, de omvang van cast & crew en het budget van LOTR. Ik had zo min mogelijk risico genomen en een meer ervaren regisseur erop gezet. Maargoed, misschien durfde die niet.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 13:47 schreef hobbs het volgende:
[..]
Daarbij zijn the Frightners en Heavenly Creatures (gezien het budget) best goede films.
Of het goede films zijn is denk ik niet echt een graadmeter. Eerder of ze geld in het laatje brengen bij de studio\'s.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 15:22 schreef sizzler het volgende:
Neem Roger Spottiswoode: ( http://www.imdb.com/name/nm0006854 )
Regisseerde in 1997 Tomorrow Never Dies. Maar daarvoor alleen wat TV dingen en daarvoor niet echt goede films:
sorry hoor, maar Bad Taste was echt SLECHT. god damn. hij was zo slecht dat \'ie BIJNA grappig werd. maar TE slecht om ook echt grappig te zijn. ik vond het eerder triest en heb me dood zitten ergeren.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 13:51 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Bad Taste, Meet The Feebles en Braindead zijn zowat de beste low-bugdet B-horrorfilms die ooit gemaakt zijn. En Heavenly Creatures is ook gewoon een topfilm.
Omdat de vorige film wellicht goed is geregisseerd maar de acteurs, producent, wie dan ook minder werk kunnen hebben afgeleverd. 5.8 is verder best netjes. Garage days had een erg mager budget van $6 miljoen en ik denk dat Proyas daar verder weinig inkomsten van verwacht. Het is iets doen wat hem wellicht aanspreekt en niet iets dat geweldig moet aanslaan. Dark City is wat mij betreft zijn laatste film (budget: $27 miljoen) waar hij zijn vak uitoefende. I, Robot als vervolg ligt in lijn met die gedachte.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 13:28 schreef sizzler het volgende:
Waarom zie je zo vaak dat relatief \\\'slechte\\\' regisseurs uiteindelijk mega-projecten mogen regisseren??
Neem de nieuwe blockbuster \\\"I, Robot\\\", die geregisseerd wordt door Alex Proyas. (http://www.imdb.com/name/nm0001639/) De film die hij daarvoor regisseerde scoorde een 5.8. Als je net als acteurs zo goed bent als je vorige film, waarom krijg je dan zo\\\'n megaproject in je schoenen geschoven??
Cursus Off-topic posten gevolgd?quote:Op dinsdag 6 juli 2004 17:01 schreef Huta het volgende:
Michael Bay
Ik vind Michael Bay een slechte regisseur die tóch megaprojecten krijgt.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 17:07 schreef California het volgende:
Cursus Off-topic posten gevolgd?
Het blijft een kwestie van smaak, maar toch:quote:Op dinsdag 6 juli 2004 15:59 schreef sioux_ het volgende:
[..]
sorry hoor, maar Bad Taste was echt SLECHT. god damn. hij was zo slecht dat \\\\\\\'ie BIJNA grappig werd. maar TE slecht om ook echt grappig te zijn. ik vond het eerder triest en heb me dood zitten ergeren.
Maar je snapt wel waarom hij steeds weer (absurd) grote projecten krijgt, neem ik aan?quote:Op dinsdag 6 juli 2004 17:29 schreef Huta het volgende:
Ik vind Michael Bay een slechte regisseur die tóch megaprojecten krijgt.
SS heeft wel ietsepietsie meer credits opgebouwd om te bewijzen dat hij het kan.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 16:38 schreef sampoo het volgende:
[..]
Als Steven Spielberg voor een paar miljoen besluit om sesamstraat te regisseren en dat een beetje verpest is hij dan niet meer de logische keus voor een 100 miljoen kostende Indiana Jones vervolg?
PIRATES OF THE CARIBBEAN en THE RING waren toch grote kassuccessen. Niet minder onbegrijpelijk dan Michael Bay.quote:Maar je snapt wel waarom hij steeds weer (absurd) grote projecten krijgt, neem ik aan?
Van iemand als Gore Verbinski snap ik dat totaal niet.
Wellicht is de film al duur genoeg en moet een regisseur toch ergens beginnen. Hij heeft al redelijk grote en geslaagde films neergezet in The Crow en Dark City waarom ook niet? Hij heeft wat mij betreft zeker een naam en de filmmaatschappijen zijn doorgaans zo voorzichtig dat ze niet snel $110 miljoen budgetteren zonder vertrouwen te hebben in de kwaliteiten van de regisseur. Als de film flopt is het ook niet altijd de schuld van de regisseur. Marketing, plot, acteerwerk zijn wat dat betreft meer bepalend.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 22:59 schreef sizzler het volgende:
[..]
SS heeft wel ietsepietsie meer credits opgebouwd om te bewijzen dat hij het kan.
Als je zo'n groot project als I Robot aanpakt waarom neem je dan niet het zekere voor het onzekere en neem je iemand die wel naam heeft als regisseur?
Misschien is dit idd het slechtste voorbeeld, maar neem de mensen die ik hierboven noem.
Omdat Bay maakt wat de gemiddelde bioscoopganger graag ziet. Bombastische, 2+ uur durende misbaksels zonder diepgang.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 17:37 schreef California het volgende:
Maar je snapt wel waarom hij steeds weer (absurd) grote projecten krijgt, neem ik aan?
Van iemand als Gore Verbinski snap ik dat totaal niet.
ja, maar hij haalt vele miljoenen binnen en daar draait het uiteindelijk om...quote:Op dinsdag 6 juli 2004 17:29 schreef Huta het volgende:
[..]
Ik vind Michael Bay een slechte regisseur die tóch megaprojecten krijgt.
Die regisseurs sporen soms niet.quote:Op woensdag 7 juli 2004 09:23 schreef hobbs het volgende:
Daarbij wordt hier de rol van de regisseur ietwat overdreven imho. Vergeet niet dat er ook tekstschrijvers, producers etc. aan meewerken die ook wat in de melk te brokkelen hebben (meer dan je denkt).
Dat de stelling trouwens niet opgaat is te zien aan Michael Cimino. The Deer Hunter is een van de beste films ooit en geniaal geregisseerd. Maar zijn Heaven's Gate zorgde ervoor dat de United Artist studio failliet ging en verkocht moest worden aan MGM.
Och... Under Fire vond ik anders een behoorlijk indrukwekkende film en Deadly Pursuit is één van mijn favoriete under the radar-movies.quote:Op dinsdag 6 juli 2004 15:22 schreef sizzler het volgende:
Neem Roger Spottiswoode: ( http://www.imdb.com/name/nm0006854 )
Regisseerde in 1997 Tomorrow Never Dies. Maar daarvoor alleen wat TV dingen en daarvoor niet echt goede films:
Ja, maar waarom kreeg hij Pirates? Op basis van The Ring? En waarom The Ring? Op basis van Mouse Hunt? The Mexican?quote:Op dinsdag 6 juli 2004 23:49 schreef nederhorror.nl het volgende:
PIRATES OF THE CARIBBEAN en THE RING waren toch grote kassuccessen. Niet minder onbegrijpelijk dan Michael Bay.
Hier dus ook: ik heb 't niet over de kwaliteit van Pirates of Ring, maar over waarom hij die films heeft mogen maken. Dat hij na Pirates ook Pirates 2 mag doen verbaast me niets nee.quote:Op woensdag 7 juli 2004 09:48 schreef Huta het volgende:
Eigenlijk begrijp ik de aanval op Verbinski niet helemaal. Waren The Ring en POTC dan echt zo slecht?
Dat is in veel gevallen alleen maar positief denk ik .quote:Op woensdag 7 juli 2004 10:31 schreef dolle_hond het volgende:
andersom heb je ook goede regisseurs die nooit megaporjecten mogen maken
Niet perse op basis van de opbrengsten, Verbinski heeft zelf ook keuze in wat hij wel of niet wil regisseren.quote:Ja, maar waarom kreeg hij Pirates? Op basis van The Ring? En waarom The Ring? Op basis van Mouse Hunt? The Mexican?
Net als Verbinski zijn er vast nog 3000 regisseurs die 't wel leuk lijkt om Pirates of the Caribbean te regisseren. Bruckheimer heeft toch Verbinski de voorkeur gegeven. Ik neem aan vooral met 't oog op The Ring, want The Mexican was geen grandioos succes (en persoonlijk vond ik 't ook een kutfilm).quote:Op woensdag 7 juli 2004 13:49 schreef nederhorror.nl het volgende:
[..]
Niet perse op basis van de opbrengsten, Verbinski heeft zelf ook keuze in wat hij wel of niet wil regisseren.
PIRATES OF THE CARRIBEAN kostte $125,000,000 en bracht $305,388,685 op in de bioscoop.
THE RING kostte $45,000,000 en bracht $128,579,698 op in de bioscoop.
THE MEXICAN kostte $38,000,000 en bracht $66,808,615 op in de bioscoop.
MOUSEHUNT kostte $38,000,000 en bracht $61,834,214 op in de bioscoop.
Bron: imdb.com
Volgens mij kan dat ook, als ze maar een redelijk script en budget aangereikt krijgen. Het zou me niets verbazen als filmstudio's voor bepaalde projecten ook het liefste een iet wat saaie/conventionele regiseur hebben, ten einde het grote publiek aan te spreken. Opbrengsten zijn dan toch echt belangrijker dan de artistieke waarde.quote:Op woensdag 7 juli 2004 14:04 schreef sizzler het volgende:
Je zou overigens bijna gaan denken dat iedere regisseur wel een kaskraker kan regisseren.
Uiteraard zal via agenten het scenario toegespeeld worden naar een select aantal regisseurs die momenteel in Hollywood "furore" maken, voornamelijk aan de boxoffice. Ik kan met zekerheid zeggen dat men niet onmiddelijk dacht aan Verbinski en op hem afstapten en niemand anders benaderd hebben.quote:Net als Verbinski zijn er vast nog 3000 regisseurs die 't wel leuk lijkt om Pirates of the Caribbean te regisseren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |