abonnement Unibet Coolblue
  maandag 5 juli 2004 @ 11:56:58 #1
46511 Linz
held der helden
pi_20425138
Cruijff wil geen 'clubtrainer' als bondscoach

Johan Cruijff heeft in zijn column in De Telegraaf zijn zorgen uitgesproken over de mogelijk te benoemen nieuwe bondscoach. De oud-international wil niet dat een 'typische clubtrainer' Oranje gaat leiden. Cruijff noemt geen namen, maar hij doelt daarmee waarschijnlijk op onder meer Co Adriaanse, die in allerlei polls als favoriet naar voren komt.

De KNVB laat deze week via een perscommuniqué weten of Dick Advocaat aanblijft als bondscoach. "Terwijl de bondscoach officieel nog niet vertrokken is, worden er overal opvolgers gepresenteerd. Maar als ik dan zie wie zich presenteren en wie gepresenteerd worden, dan wordt er opnieuw een grote denkfout gemaakt", aldus Cruijff in zijn column. "Sommige vertellen dan wel een verhaal dat heel goed overkomt, alleen dekt het maar tachtig procent van de lading. Ik zal met een voorbeeld proberen duidelijk te maken wat ik precies bedoel. Vroeger spraken we in relatie tot het Nederlands elftal vaak over uitstekende spelers, die om wat voor reden dan ook niet in het nationale team tot hun recht kwamen. Terwijl het veld toch even groot was en de bal even rond. Maar door de mysterieuze krachten in de sport lukte het niet om in het Nederlands Elftal goed te spelen. Ze werden dan ook typische 'clubvoetballers' genoemd. Waarom zou die vlieger niet voor de trainers opgaan? Trainers die op clubniveau prima presteren, maar niet bij het Nederlands Elftal. Daarom heb ik me erom verbaasd hoeveel typische 'clubtrainers' ineens als opvolger van een nog niet vertrokken bondscoach worden genoemd."

wat bedoelt cruijff nou eigenlijk? wat is er mis met een clubtrainer? waarom is hij tegen adriaanse
"Als Davids over het veld scheert, doen de huismoeders in een omtrek van honderd kilometer in doodsangst de ramen dicht."
  maandag 5 juli 2004 @ 12:29:33 #2
17275 Mr_Brownstone
Believe it... or not.
pi_20426095
Clubtrainers hebben meer tijd nodig om hun elftal te vormen. Het Nederlands elftal komt ook maar sporadisch bij elkaar. Adriaanse is volgens mij ook wel een trainer die veel met zijn spelers moet praten. dagelijkse interactie.
Yes, that sequence of words I just said made perfect sense.
I've got my propaganda, I've got revisionism. I've got my violence in hi-def ultra-realism. All a part of this great nation. I've got my fist, I've got my plan, I've got survivalism.
pi_20426099
Laat het hem dan zelf eindelijk een keer gaan doen, ik word een beetje moe van die Cruijff.
De beste stuurlui moeten nu maar eens van de wal komen.
Comfortably numb
pi_20426294
Dus hij bedoelt gewoon dat Marco van Basten maar trainer moet worden?

Want de rest zijn allemaal typische clubtrainers.... mja ik vind dat ie het maar zelf maar eens bondscoach moet worden !
pi_20426371
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:29 schreef Denni5 het volgende:
Laat het hem dan zelf eindelijk een keer gaan doen, ik word een beetje moe van die Cruijff.
De beste stuurlui moeten nu maar eens van de wal komen.
Cruijf heeft zelf al een aantal keren aangegeven om als bondscoach te functioneren. Hij had alleen een paar voorwaardes waar de KNVB het er niet mee eens was.
En daarnaast denkt Cruijf waarschijnlijk ook aan zijn reputatie, dat (als hij niet ver komt met het NL-team) hij ook kan neerhalen.

Maar ik heb zelf liever ook alleen Cruijf als bondscoach, ik denk dat hij de enige in NL is die de beker kan binnenhalen. Zijn analyses en denkwijze is uitmuntend en heel simpel/logisch.
pi_20426639
Cruijf moet maar met namen komen óf zelf bondscoach worden. Scolari's gezondheid is ook niet top, en die coacht toch ook?
pi_20426736
Cruijf wil zn eigen mensen aanstellen ..en dat wil de knvb niet daarom wil ie geen bondscoach worden
  maandag 5 juli 2004 @ 12:55:24 #8
94922 Tyler..Durden
Bacchus is my homeboy
pi_20426905
Dat is niet de reden dat Cruijf niet wilt coachen. Hij wilt wel maar dan wilt hij ook controle hebben over de jeugd en helemaal alleen bepalen wie hij in het team zet en dat willen de hoge heren van de KNVB niet.

Mjah, ik ben het niet mee eens. Ik vind dat je moet oordelen op prestaties en inzicht. Waarom zou je als een "clubtrainer" niet het inzicht hebben om de juiste spelers op de juiste plek te zetten? Wat ik wel klote vind is dat Co Adriaanse als geschikt wordt geacht omdat hij zogenaamd wat heeft bereikt bij AZ... Co Adriaanse helpt het NL'se voetbal dan echt naar de kloten. Liever Huub Stevens, die man heeft pas een voetbalvisie.
Wat loop je naar mijn sig te kijken!?
  maandag 5 juli 2004 @ 13:09:44 #9
89808 Boomstam
Bart de Tiggelen
pi_20427418
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:49 schreef michiel_merk het volgende:
Cruijf wil zn eigen mensen aanstellen ..en dat wil de knvb niet daarom wil ie geen bondscoach worden
Dat was jaren geleden, dat zal tegenwoordig nog wel zo zijn maar niet meer als voornaamste rede. Zijn gezondheid en leeftijd laten het gewoon niet meer toe om bondscoach te worden.
pi_20428608
Henk ten Cate moet het worden.. das PAS een coach
-je UI was te groot en daarom verwijderd-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')