abonnement Unibet Coolblue
pi_25852862
quote:
Op vrijdag 18 maart 2005 16:35 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Geen idee, zal het binnenkort ff vragen. Hij had zn kamer geregeld via de uni daar en was er wel tevreden over. Volgens mij op een of ander complex.
Hij zit op de campus voor 150e per maand. Maar het zit nu al helemaal vol voor januari 2006.
pi_25911191
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 12:34 schreef Erasmusch het volgende:

[..]

Hij zit op de campus voor 150e per maand. Maar het zit nu al helemaal vol voor januari 2006.
September 2006 wil ik er graag heen. Opschieten dus...
"Anybody wanna waste some time?"
- Marion Silver, Requiem for a Dream
pi_25922740
quote:
Op vrijdag 1 april 2005 17:53 schreef -Jay-20- het volgende:

[..]

September 2006 wil ik er graag heen. Opschieten dus...
idd, heb evt wel wat fotootjes voor je? Het is vrij klein, maar hij is er ook vrij weinig. Dan is ie weer eem weekje scubadiven, ff wat Thaise eilandjes bezoeken, F1 race meepakken...
  † In Memoriam † zaterdag 2 april 2005 @ 10:43:25 #104
34726 Fratz
Max
pi_25926091
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 00:52 schreef Erasmusch het volgende:

idd, heb evt wel wat fotootjes voor je? Het is vrij klein, maar hij is er ook vrij weinig. Dan is ie weer eem weekje scubadiven, ff wat Thaise eilandjes bezoeken, F1 race meepakken...
bah wat een k*tleven!!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  FOK!fotograaf zaterdag 2 april 2005 @ 12:57:04 #105
17893 Forno
pi_25928628
Wij komen dinsdag 5 april in Singapore aan. We zitten nu in Kolkata in Indie waar het reeds 34 graden is en 99% luchtvochtigheid. Lekker warm. We blijven er een paar dagen, waarna we naar Maleisie doorreizen. Omdat we er maar een paar dagen blijven hebben we geen Lonely Planet o.i.d. gekocht Dus ik heb even wat dingen op internet opgezocht zoals de Night Safari, Chinatown, Little India (al komen we net uit India), Orchard Road, Thian Hock Keng Temple, Boot Quay. Wat is het beste viewpoint in Singapore over de hele stad?

Singapore zal even een verademing zijn na India, schone straten en geen chaos.
  woensdag 6 april 2005 @ 01:59:12 #106
19840 Libris
Live from Singapore
pi_26014447
quote:
Op zaterdag 2 april 2005 12:57 schreef Forno het volgende:
Wij komen dinsdag 5 april in Singapore aan. We zitten nu in Kolkata in Indie waar het reeds 34 graden is en 99% luchtvochtigheid. Lekker warm. We blijven er een paar dagen, waarna we naar Maleisie doorreizen. Omdat we er maar een paar dagen blijven hebben we geen Lonely Planet o.i.d. gekocht Dus ik heb even wat dingen op internet opgezocht zoals de Night Safari, Chinatown, Little India (al komen we net uit India), Orchard Road, Thian Hock Keng Temple, Boot Quay. Wat is het beste viewpoint in Singapore over de hele stad?

Singapore zal even een verademing zijn na India, schone straten en geen chaos.
Welkom, sinds gisteren ook weer terug van een lang weekend Phuket

Night Safari is leuk, tijd geleden ook gedaan, Chinatown is mijn favoriete gedeelte van de stad, samen met de Singapore River (Boat Quay, Clarke Quay) kan je er haast een dag doorbrengen... Orchard is leuk voor even, maar na 4 shopping centres heb je het wel een beetje gezien. Je zou ook naar Mount Faber kunnen gaan, schijnt een mooi uitzicht te zijn en je hebt de kabel baan naar Sentosa eiland...

Veel plezier!

(anders loop je even een boekwinkel binnen om een LP te lezen, vooral bij Borders (Wheelock Place, Orchard Road) kan je gewoon doen alsof het een bieb is...
  FOK!fotograaf donderdag 7 april 2005 @ 04:17:30 #107
17893 Forno
pi_26039518
Hoe was Phuket? Al weer een beetje opgelapt na de tsunami? Chinatown is ook mijn favoriet, en Little India hoef ik niet meer te zien na drie maanden India.

Singapore is top! Wat een gigantische metropool in 1 woord; wow! Het contrast met India is enorm we kunnen onze ogen niet geloven. Zo veel wolkenkrabbers, de ultraschone straten, de emporiums, de hawkerstands met fantastisch eten. Ik overweeg bijna een immigratie, voor ik heb Shangri-la gevonden. Het heeft een keerzijde voor een backpacker is Singapore een beetje duur. Ik heb gisteren een avondwandeling door het centrum gemaakt, prachtig al die neon en tl-verlichting. Vandaag gaan we met het kabelbaantje naar Sentosa-island.
Morgen vertrekken we naar Tioman Island in Maleisie. Nu maar hopen dat het weer een beetje opklaart want het is al dagen bewolkt. Het regent soms pijpenstelen, alsof iemand een douche aan en uitzet.
  donderdag 7 april 2005 @ 06:28:55 #108
19840 Libris
Live from Singapore
pi_26039608
quote:
Op donderdag 7 april 2005 04:17 schreef Forno het volgende:
Hoe was Phuket? Al weer een beetje opgelapt na de tsunami? Chinatown is ook mijn favoriet, en Little India hoef ik niet meer te zien na drie maanden India.

Singapore is top! Wat een gigantische metropool in 1 woord; wow! Het contrast met India is enorm we kunnen onze ogen niet geloven. Zo veel wolkenkrabbers, de ultraschone straten, de emporiums, de hawkerstands met fantastisch eten. Ik overweeg bijna een immigratie, voor ik heb Shangri-la gevonden. Het heeft een keerzijde voor een backpacker is Singapore een beetje duur. Ik heb gisteren een avondwandeling door het centrum gemaakt, prachtig al die neon en tl-verlichting. Vandaag gaan we met het kabelbaantje naar Sentosa-island.
Morgen vertrekken we naar Tioman Island in Maleisie. Nu maar hopen dat het weer een beetje opklaart want het is al dagen bewolkt. Het regent soms pijpenstelen, alsof iemand een douche aan en uitzet.
Patong ziet er goed uit, paar hotels nog gesloten, maar voor de rest erg mooi

Fijn dat Singapore zo bevalt, het bevalt me ook nog steeds erg goed, en waardeer het ook erg Ja, het weer.. Gisteren was het echt slecht, zo erg heb ik het amper meegemaakt, zoveel regen en dat een uur lang....

Nog veel plezier
pi_27061765
Halloo.. ik heb even een paar vraagjes over Singapore voor school ..

- Wat zijn nou de gewoontes in het vervoer in Singapore? (Hoe gaan de meeste mensen naar hun werk, kinderen naar school, en zijn er ook speciale dingen die je in NL niet hebt/kent?)

- Hoe is de infrastructuur in Singapore?

- Wat zijn de verschillen in het vervoer/verkeer tussen Nederland en Singapore? En dan vooral het openbaar vervoer?

als iemand deze vragen kan beantwoorden, erg bedankt!!
  † In Memoriam † maandag 16 mei 2005 @ 23:54:21 #110
34726 Fratz
Max
pi_27070567
quote:
Op maandag 16 mei 2005 19:57 schreef Classique het volgende:
Halloo.. ik heb even een paar vraagjes over Singapore voor school ..

- Wat zijn nou de gewoontes in het vervoer in Singapore? (Hoe gaan de meeste mensen naar hun werk, kinderen naar school, en zijn er ook speciale dingen die je in NL niet hebt/kent?)

- Hoe is de infrastructuur in Singapore?

- Wat zijn de verschillen in het vervoer/verkeer tussen Nederland en Singapore? En dan vooral het openbaar vervoer?

als iemand deze vragen kan beantwoorden, erg bedankt!!
denk dat Libris deze vragen het beste kan beantwoorden!

maar wat ik ervan vond:

* meeste mensen gaan per taxi/bus/metro.
* infrastructuur is erg goed.
*verschillen: viel mij op dat taxi's en openbaar vervoer erg goedkoop zijn. en je ziet geen oude auto's rondrijden. ik heb me laten vertellen dat als je een nieuwe auto wilt (helemaal nieuw) dat er dan een oude naar de schroothoop moet. (maar of dat waar is, weet ik niet precies)
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 01:44:09 #111
19840 Libris
Live from Singapore
pi_27072466
quote:
Op maandag 16 mei 2005 19:57 schreef Classique het volgende:
Halloo.. ik heb even een paar vraagjes over Singapore voor school ..

- Wat zijn nou de gewoontes in het vervoer in Singapore? (Hoe gaan de meeste mensen naar hun werk, kinderen naar school, en zijn er ook speciale dingen die je in NL niet hebt/kent?)

- Hoe is de infrastructuur in Singapore?

- Wat zijn de verschillen in het vervoer/verkeer tussen Nederland en Singapore? En dan vooral het openbaar vervoer?

als iemand deze vragen kan beantwoorden, erg bedankt!!
Moge

Ik was vanmorgen een beetje vroeg en stond om 7 uur buiten, en op dat tijdstip worden alle schoolkinderen met bussen opgehaald. Later op de dag (ik dacht iets van 15:00) worden ze dan ook weer thuisgebracht.
Voor de werkenden (en studenten van hogescholen en universiteiten) is het openbaar vervoer in het algemeen erg goed. Een bussysteem zonder vaste diensregeling, en komen gemiddeld een aantal (kan oplopen tot 15) bussen per uur. Soms duurt het 10 minuten tot de volgende bus, soms rijden 2 dezelfde bussen achter elkaar.
De metro (MRT) is ook een optie voor de meestal wat langere afstanden, op het moment zijn er 3 metrolijnen die heel efficient lopen.
En dan is er natuurlijk nog de taxi, taxi's zijn goedkoop, 2.40 S$ als starttarief en dan $0.10 voor elke 400 meter (dacht ik). Met 1 S$ extra in de spits (1 s$ = 1 gulden = 45 eurocent). Ik neem vaak de taxi naar mijn werk, hoewel ik maar 2 km van mijn werk woon. De reden: het klimaat, als ik naar werk loop, kom ik redelijk bezweet aan en dat vind ik niet echt lekker.

Dan de betaling voor het openbaarvervoer. Daarvoor wordt de EZ-link (spreek uit: easy link) kaart voor gebruikt

Je tabt (haalt hem langs) een scanner als je een metrostation of bus ingaat en ook weer als je eruit gaat. Bedrag wordt automatisch afgeschreven. Opwaarderen kan in de metrostations. Vergeleken met de strippenkaart is dit systeem zoveel beter. Als je geen kaart hebt, kan je ook contact (maar moet wel gepast) betalen.

Infrastructuur, qua wegen is erg goed, maximumsnelheid op de wegen is 90 km/h. Iedereen houdt goed links, zodat je goed kan inhalen (we rijden links, dus rechts inhalen)

Als je nog specifieke vragen hebt, hoor ik het wel


-edit-
nog even een metrokaartje toevoegen
  † In Memoriam † dinsdag 17 mei 2005 @ 01:47:05 #112
34726 Fratz
Max
pi_27072520
moge zegtie...

jij al aan het werk en ik ga zo pitten..
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  † In Memoriam † dinsdag 17 mei 2005 @ 01:47:57 #113
34726 Fratz
Max
pi_27072539
zo ziet het "waar ik ben geweest" er opeens heel anders ui!:D
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  dinsdag 17 mei 2005 @ 01:52:22 #114
19840 Libris
Live from Singapore
pi_27072604
Shit, stuk vergeten over eigen auto's

Een eigen auto is reteduur hier, als mensen in Nederland al klagen over de belasting... Hier is de belasting op auto's 100%, daarnaast moet je nog een permit hebben (Singapore... permits and fines ) van ongeveer S$20.000 tot S$25.000 (zo'n 10.000 euro). En toch hebben mensen auto's.. Waarom? Omdat het een statussymbool is, hoe duurder je auto hoe hoger je status. Vandaar dat je hier heel erg veel Jaguars ziet rijden, en zelfs Rolls, Ferrari en Lamborghini weleens voorbij komen.
Het is zelfs zo erg dat mijn nieuwe baas zijn Mercedes heeft ingeruild voor een Renault (Europese auto's zijn het hipst) omdat zijn baas een Lexus heeft. En de rangorde is zo'n beetje Mercedes, Lexus, Renault.... Het is wel vermakelijk

Welterusten Fratz...
  dinsdag 17 mei 2005 @ 01:53:07 #115
19840 Libris
Live from Singapore
pi_27072613
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 01:47 schreef Fratz het volgende:
zo ziet het "waar ik ben geweest" er opeens heel anders ui!:D
Wat bedoel je?
  † In Memoriam † dinsdag 17 mei 2005 @ 01:55:20 #116
34726 Fratz
Max
pi_27072640
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 01:53 schreef Libris het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
op zo'n kaartje! zo rechtlijnig enzo.
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_27072729
Je hebt echt mazzel Libris, altijd fucking warm weer.. In Singapore is het volgens mij standaard het hele jaar 28 °C ongeveer. Ik zou niet zo snel naar Singapore verhuizen, maar dat is toch wel zwaar relaxed lijkt mij.
quote:
Updated: 7:30 AM SGT on May 17, 2005
Observed at Singapore, Singapore (History)
Elevation: 52 ft / 16 m
Mostly Cloudy 81 °F / 27 °C
Mostly Cloudy
Heat Index: 89 °F / 32 °C
Humidity: 100%
Dew Point: 81 °F / 27 °C
Wind: Calm
Pressure: 29.86 in / 1011 hPa
Visibility: 7.0 miles / 10.0 kilometers
UV: 0 out of 16
  dinsdag 17 mei 2005 @ 02:11:25 #118
19840 Libris
Live from Singapore
pi_27072822
Ach, het is soms ook wel een beetje te, half acht 's ochtends en al 27 graden met een gevoelstemp van 32.... Een keertje wat kouder kan ook geen kwaad... Aan de andere kant, 's avonds op mijn balkon is het heerlijk
  woensdag 1 juni 2005 @ 21:07:19 #119
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_27556266
Wie heeft er wel eens een singapore airlines stop-over arrangement gedaan? De volgende keer dat ik die kant op ga , wil ik ZEKER weer met singapore airlines (de beste airline waar ik mee gevlogen heb) en ik zie op de website dat ze interessante stopover arrangementen hebben in Singapore..

http://www.singaporeair.com/saa/app/saa?hidHeaderAction=onHeaderMenuClick&hidTopicArea=StopoverHolidays¤tSite=nl
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  † In Memoriam † donderdag 2 juni 2005 @ 00:00:54 #120
34726 Fratz
Max
pi_27562729
Heej, BHFH, bedankt voor de tip! We hadden onze stop-over zelf geregeld, maar dit hou ik toch even in gedachten voor een volgende keer! En wij vliegen de volgende keer ook zeker weer met Singapore Airlines!
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
  donderdag 2 juni 2005 @ 00:01:42 #121
52441 TongPo
As Smooth As Silk
pi_27562746
quote:
Op dinsdag 17 mei 2005 01:52 schreef Libris het volgende:
Vandaar dat je hier heel erg veel Jaguars ziet rijden, en zelfs Rolls, Ferrari en Lamborghini weleens voorbij komen.
Dat kan ik zeker bevestigen. Afgelopen zomer heb ik meerdere ferrari's en lambo's gezien en ook een rolls en andere exclusieve merken ontbraken niet aan de lijst. Erg vette pics geschoten!
"There is a moment of sheer panic when I realize that Paul's apartment overlooks the park... and is obviously more expensive than mine."
  donderdag 2 juni 2005 @ 04:02:37 #122
19840 Libris
Live from Singapore
pi_27565872
Die Singapore airlines stop over lijkt me erg goed. Daarnaast is Singapore in 2 dagen wel te zien... Erg veel langer moet je hier niet zitten zonder een doel

Van de zomer zat ik ergens te eten en zaten er een paar Nederlanders een paar tafels verder (altijd leuk om even te luisteren), die zaten dus 6 weken in Singapore....
  donderdag 2 juni 2005 @ 07:30:51 #123
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_27566171
Ik hoorde overigens van een meisje die in Singapore studeert via een uitwisselingsproject dat Singapore enorm vuil is. En dan bedoel ik niet propjes papier op straat, maar daar bedoel ik mee de enorme bergen afval die de gemiddelde Singaporees produceert en de slechte milieubewustheid.

en ook dat men moeilijk kan teporiseren. Men werkt zich een slag in de rondte liever nog met half open ogen tot midden in de nacht, 20 uur per dag, dan even rust te nemen en de volgende dag weer uitgerust te beginnen. Gedrillde workaholics dus.

Om na alle hosanna verhalen ook maar even wat schaduwkanten van Singapore te noemen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  donderdag 2 juni 2005 @ 11:31:59 #124
19840 Libris
Live from Singapore
pi_27571366
quote:
Op donderdag 2 juni 2005 07:30 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik hoorde overigens van een meisje die in Singapore studeert via een uitwisselingsproject dat Singapore enorm vuil is. En dan bedoel ik niet propjes papier op straat, maar daar bedoel ik mee de enorme bergen afval die de gemiddelde Singaporees produceert en de slechte milieubewustheid.

en ook dat men moeilijk kan teporiseren. Men werkt zich een slag in de rondte liever nog met half open ogen tot midden in de nacht, 20 uur per dag, dan even rust te nemen en de volgende dag weer uitgerust te beginnen. Gedrillde workaholics dus.

Om na alle hosanna verhalen ook maar even wat schaduwkanten van Singapore te noemen.
Ik vraag me af of dat van die afval klopt, het is in ieder geval niet iets wat ik meekrijg. Denk niet dat het een groter probleem is dan in Nederland. 4 miljoen mensen produceren natuurlijk een grote berg afval. Een deel ervan wordt tot energie verbrand wat natuurlijk wel de nodige luchtvervuiling oplevert.

20 uur per dag is overdreven, maar 6 dagen per week is normaal. Ik kom ook regelmatig aan de 55-60 uur per week werken. Een normale werkdag voor mij is van 7:30 tot 17:30, en soms loopt het wat uit.. Weinig mensen die erover klagen, en aan de andere kant, wordt er meestal wel vrij lang gelunched.

Mee eens dat Singapore niet alleen hosanna is, maar dit schaduwkanten noemen vind ik een beetje overdreven.
  donderdag 2 juni 2005 @ 11:38:52 #125
19840 Libris
Live from Singapore
pi_27571594
Even nagezocht over het afval.

In Nederland produceert iemand gemiddeld zo'n 380 kilo per jaar, in Singapore 400 kilo per jaar. Niet echt een groot verschil dus, zeker niet als je het met de US vergelijkt, meer dan 850 kilo per jaar...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')