abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 3 juli 2004 @ 23:08:26 #26
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_20395302
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 23:02 schreef Zander het volgende:

[..]

Hey, ik heb het Empire State Building voor jou in de aanbieding. Slechts 100 euro, kopen?
ik heb geen 100 euro....ik studeer nog steeds (voor mijn derde diploma, dat wel, maar ik ben nogsteeds student. )
I mean no harm
  zaterdag 3 juli 2004 @ 23:11:01 #27
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_20395350
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 23:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar dat is nu juist de wet die dit soort dingen onmogelijk maakt
[..]

En wat voor een energie heb je het dan?
Hooguit de potentiele energie omdat ie op tafel ligt en er af kan vallen
Vraagje, wat en waar heb je gestudeert?
[..]

Mensen die weten waar ze het over hebben?
1) ik had het daar niet over dus daar ga ik ook niet verder op in.
2) bindt twee permanente magneten met omgekeerde polariteit aan wiel, verder mag je het verzinnen. Mijn studierichting gaat je niets aan, ik heb wel in die richting gestudeerd (en diploma) maar ik heb niet voor niets mijn profiel leeg.
3) nee, er hoort eigenlijk schabben te staan, maar betweters is ook goed.
I mean no harm
  zaterdag 3 juli 2004 @ 23:21:18 #28
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_20395537
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 23:11 schreef pomtiedom het volgende:

[..]

1) ik had het daar niet over dus daar ga ik ook niet verder op in.
tuurlijk niet
quote:
2) bindt twee permanente magneten met omgekeerde polariteit aan wiel, verder mag je het verzinnen.
Gebeurt helemaal niets wat energie opleverd.
quote:
Mijn studierichting gaat je niets aan, ik heb wel in die richting gestudeerd (en diploma) maar ik heb niet voor niets mijn profiel leeg.
Welke richting?
Natuurkunde? Dat hou ik voor een gerucht.
quote:
3) nee, er hoort eigenlijk schabben te staan, maar betweters is ook goed.
Schabben? Wat zijn dat?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 3 juli 2004 @ 23:30:36 #29
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_20395730
w.b.t. de TT, er staat een hele informatieve docu online van VPRO's Tegenlicht waarin wordt ingegaan op het einde van het olietijdperk en het (hopelijke) begin van het waterstoftijdperk, d.w.z. schone energie opgewekt op de daartoe geschikte plaatsen op aarde die gebruikt wordt om uit water en zuurstof waterstof te vormen, waarna deze vervoerd kan worden en lokaal omgezet kan worden in water, zuurstof en elektrciteit in geschikte energiecellen. De voordelen zijn legio, maar misschien nog belangrijker is dat een alternatief voor de fossiele brandstoffen onvermijdelijk is... Linkje: http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/afleveringen/18004937/
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  zaterdag 3 juli 2004 @ 23:38:58 #30
262 Re
Kiss & Swallow
pi_20395909
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 22:50 schreef Lucille het volgende:

[..]

Tuurlijk kunnen theorien veranderen, maar je kan mathematisch bewijzen dat het niet kan. Gaan we dan ook maar meteen wiskundige principes veranderen?
zwaartekracht bestond ook nog niet voordat Newton het had ontdekt

[ Bericht 0% gewijzigd door Re op 04-07-2004 00:07:29 ]
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_20397074
Infeite is het principe zo simpel dat niemand het kan geloven. Er kan echter geen sprake zijn van een perpetum mobile aangezien je eerst de buitenste cirkel naar het midden moet brengen om de motor te doen draaien. Die kracht kan bv. je voet zijn die verbonden is zoals een gaspedaal met het mechanisme die de buitenste cirkels naar binnen toeduwt.
Het principe kan je vergelijken met een hogedrukspuit waarmee je een rol afspuit. Als je de spuit onder een bepaalde hoek op de rol richt dan doet het water de rol langzaam aan sneller draaien tot de rol dezelfde snelheid haalt als waarmee het water uit de hogedrukspuit komt. Met magneten moet er wel een snelheidsbegrenzer opstaan aangezien er op de uitgaande kracht van de magneet geen einde staat (of ben ik verkeerd!).
pi_20402008
Zou mooi zijn.
Hoeven we geen olie meer te kopen.
Kunnen die Arabieren in de kamelenstront zakken met hun gedoe.

We zullen trouwens wel iets moeten verzinnen, over enkele tientallen jaren is de olie gewoon op.
Zwaar werk is lekker, hoef ik niet meer naar de sportschool.
  zondag 4 juli 2004 @ 23:18:12 #33
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_20417372
dit zou het perputem mobile zijn waar de mensheid al eeuwen naar op zoek is en waarvan bewezen is dat het niet kan want E(voor)= E(na) en bij E(na) zit altijd wrijvingskracht in de vorm van lucht, warmte

maar ik bedenk me nu iets dat het wel kanje hebt geen wrijvingskracht want die magneten raken elkaar niet. En in een ruimte die vacuum is ook geen lucht wrijving.
En permanente magneten zijn niet permanent ze gaan alleen heel lang mee datn het voorbij een mensenleven permanent lijkt. de energie van die m,agneten is waarschijnlijk miljarden jaren geleden ontstaan of zo dat weet ik zo ook niet want ik heb er niet in gestudeert.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 5 juli 2004 @ 00:12:38 #34
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20418914
Ik vond dit topic toch een stuk interessanter: Vrije-energie motor

Krekker is de bom!
pi_20427429
quote:
Op zondag 4 juli 2004 00:27 schreef chrisvdv het volgende:
Infeite is het principe zo simpel dat niemand het kan geloven. Er kan echter geen sprake zijn van een perpetum mobile aangezien je eerst de buitenste cirkel naar het midden moet brengen om de motor te doen draaien. Die kracht kan bv. je voet zijn die verbonden is zoals een gaspedaal met het mechanisme die de buitenste cirkels naar binnen toeduwt.
OK. Het gaat dus om een trapauto...

Ik ben geen natuurkundige, maar ik vermoed dat je hard moet trappen om je 'motor' van 60 kw in beweging te zetten, en met de spierkracht van 75 paarden ongeveer, denk ik.
Write a wise saying and your name will live forever
  dinsdag 6 juli 2004 @ 05:31:06 #36
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20432438
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:10 schreef afzuiginrichting het volgende:

[..]

OK. Het gaat dus om een trapauto...

Ik ben geen natuurkundige, maar ik vermoed dat je hard moet trappen om je \'motor\' van 60 kw in beweging te zetten, en met de spierkracht van 75 paarden ongeveer, denk ik.
Misschien hebben de ontwerpers een beetje teveel naar The Flintstones gekeken.
Krekker is de bom!
  dinsdag 6 juli 2004 @ 09:12:53 #37
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20433306
laten we ons weer verder concentreren op de enige echte (semipermanente) energiebron die we hebben, de zon.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 6 juli 2004 @ 09:18:23 #38
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20433385
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 09:12 schreef zoalshetis het volgende:
laten we ons weer verder concentreren op de enige echte (semipermanente) energiebron die we hebben, de zon.
Jaaa, kunnen we de maan niet volledig volbouwen met zonnepanelen en deze satelliet dan dmv stroomkabels verbinden met onze mooie planeet de aarde!

We zullen wel gebruik moeten maken van een goed draaisysteem (met schakels) zodat de kabels niet in de knoop raken door het draaien v/d aarde & de maan.
Krekker is de bom!
  dinsdag 6 juli 2004 @ 09:19:57 #39
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20433401
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 09:18 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Jaaa, kunnen we niet de maan volledig volbouwen met zonnepanelen en deze sateliet dan dmv kabels verbinden met onze mooie planeet de aarde!
bijvoorbeeld. of we gaan eindelijk gebruik maken van de gigantische zeestromingen die ook eindeloos zijn.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 6 juli 2004 @ 09:22:53 #40
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20433443
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 09:19 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

bijvoorbeeld. of we gaan eindelijk gebruik maken van de gigantische zeestromingen die ook eindeloos zijn.
Allemaal prachtig, maar probleem is dat dit soort alternatieven verschrikkelijk veel ruimte in beslag nemen. Om nog maar te zwijgen van de energie die het kost om de boel te produceren.

Gaat er momenteel niet meer energie zitten in het maken van een zonnepaneel, dan dat het zonnepaneel rekening houdend met de levensduur aan energie opbrengt? (Verbeter me als ik ernaast zit).
Krekker is de bom!
  dinsdag 6 juli 2004 @ 09:24:50 #41
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20433465
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 09:22 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Allemaal prachtig, maar probleem is dat dit soort alternatieven verschrikkelijk veel ruimte in beslag nemen. Om nog maar te zwijgen van de energie die het kost om de boel te produceren.

Gaat er momenteel niet meer energie zitten in het maken van een zonnepaneel, dan dat het zonnepaneel rekening houdend met de levensduur aan energie opbrengt? (Verbeter me als ik ernaast zit).
tsja dat weet ik ook niet, maar lijkt me toch onwerkelijk.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 6 juli 2004 @ 09:30:55 #42
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20433561
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 09:24 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

tsja dat weet ik ook niet, maar lijkt me toch onwerkelijk.
Lijkt mij om eerlijk te zijn ook vrij onwerkelijk, maar meen ooit zoiets gehoord te hebben tijdens een documentaire. Misschien dat iemand anders hier meer over weet?

(Zal vanavond anders kijken of ik hier meer over kan vinden).
Krekker is de bom!
  dinsdag 6 juli 2004 @ 09:37:52 #43
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20433670
misschien moeten we dan toch over op kernenergie. hoewel die bronnen ook al aardig uitgeput beginnen te raken.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 6 juli 2004 @ 09:39:30 #44
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20433693
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 09:30 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Lijkt mij om eerlijk te zijn ook vrij onwerkelijk, maar meen ooit zoiets gehoord te hebben tijdens een documentaire. Misschien dat iemand anders hier meer over weet?

(Zal vanavond anders kijken of ik hier meer over kan vinden).
misschien heb je het ooit in de kijk gelezen, ik meen me een artikel te kunnen herinneren dat de winning van radioactief materiaal uit de grond van canada meer energie kost dan dat het oplevert.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 6 juli 2004 @ 09:54:14 #45
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_20433909
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 09:39 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

misschien heb je het ooit in de kijk gelezen, ik meen me een artikel te kunnen herinneren dat de winning van radioactief materiaal uit de grond van canada meer energie kost dan dat het oplevert.
quote:
14. Hoeveel energie kost het om een zonnepaneel te maken?

De allereerste zonnepanelen waren eerder energiegebruikers dan energieleveranciers, met andere woorden: het kostte meer energie om ze te maken dan ze tijdens hun werkzame leven opleverden. Dat is allang niet meer zo, ook al hoor je het nog wel eens beweren. Complete PV-systemen leveren op dit moment in Nederland in een periode van 3 tot 6 jaar de energie die het heeft gekost om ze te maken. Dit moet worden vergeleken met een levensduur van ongeveer 30 jaar. Het is de verwachting dat deze zogenaamde energieterugverdientijd in de loop van de komende jaren zal afnemen tot 1 jaar.

http://www.zonnestroom.net/pvfaq.html



Maar nu ben ik echt weg, straks kom ik nog te laat op m\'n tentamen
Krekker is de bom!
  dinsdag 6 juli 2004 @ 09:55:43 #46
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20433936
succes met je tentamen en dit is mooi nieuws. laten we de zon gaan uitbuiten, doen we zelfs de natuur geen kwaad mee.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_20435164
Shell BP en als die anderen zullen dat niet toestaan.
  dinsdag 6 juli 2004 @ 11:01:32 #48
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20435188
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 10:59 schreef Chadi het volgende:
Shell BP en als die anderen zullen dat niet toestaan.
shell is een van de grootste investeerders ter wereld in zonne energie en houdt zich bezig met andere energievraagstukken. zij zien ook dat de olie aan het opraken is.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 6 juli 2004 @ 11:05:10 #49
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_20435265
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 10:59 schreef Chadi het volgende:
Shell BP en als die anderen zullen dat niet toestaan.
Het is een komplot, samen met de reptielenregering.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 6 juli 2004 @ 11:08:34 #50
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_20435354
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 11:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het is een komplot, samen met de reptielenregering.
lol... ethel portnoy (?niet helemaal zeker van de naam maar te lui om het op te zoeken) heeft ooit een heel aardig boekje geschreven over dit soort nonsens, het is verkrijgbaar bij de betere boekhandel onder de aansprekelijke titel: broodje aap.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')