abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20388595
Hallo,

De internethype is niet meer.
En de creativiteit is ver te zoeken.
Althans, ik zie die niet meer.

Ik wil nieuwe producten / diensten die op één of andere wijze met internet te maken hebben in kaart brengen. Zie het maar als de toegevoegde waarde van internet. Het moet dan echt gaan om producten / diensten die nieuwe markten hebben gecreëerd.

Graag wil ik jullie vragen mee te helpen met het noemen van nieuwe ideeën die al bestaan.
(Noem voor het gemak ook het adres van de website en het nut van het product / dienst.)
Of desnoods ideeën die nog gemaakt moeten worden. (je hebt er zeg maar belangstelling voor)

Voorbeelden:
1. Website met reclamefolders met de laatste aanbiedingen (die normaal op je deurmat terecht komen). Het voordeel is dat je makkelijk de echte aanbiedingen er voor jezelf eruit kan filteren.

2. Boekhouding via internet. Met koppeling naar de bank. Eventueel kan je accountant meekijken.

Er zullen er vast nog meer zijn… ik hoop dat er veel nuttige reacties komen.

Alvast bedankt!
  zaterdag 3 juli 2004 @ 18:44:29 #2
82814 BBQ-kip
never say no to panda!
pi_20388890
Gezondheidszorg:
- Patiënteninformatie via internet.
- Rapportages via internet.
- Statussen van patiënten e.d. via internet.
- (Simpele) scholing via internet.
- Documentatie/informatie via internet.
- Tests en (observatie)instrumenten via internet.\
En zo zijn er nog vele dingen die ik heel graag wat moderner en handiger/efficiënter zou willen zien.

Op mijn stageplaats, waar ik nu gelukkig weg ben, werd er nog letterlijk geknipt en geplakt in de dossiers...

Hier liggen je kansen denk ik!
Kip, het meest veelzijjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjdige stukje kaas, panda!
  zaterdag 3 juli 2004 @ 18:55:35 #3
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_20389146
Hoeveel topics open jij nog vandaag

Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
  zaterdag 3 juli 2004 @ 19:06:59 #4
67194 wimmel_1
Intentionally Left Blank
pi_20389500
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 18:55 schreef Prowl het volgende:
Hoeveel topics open jij nog vandaag

Ghehe..........Post geschiedenis is idd zéér indrukwekkend
Waarom staat er in ondertitels nooit dat wat er gezegd word?
  zaterdag 3 juli 2004 @ 19:43:24 #5
24672 Ghettobob
Get rich, or die trying
pi_20390484
Ik denk dat de meeste kansen voor innovatief gebruik van internet/computers bij de overheid liggen, het is onvoorstelbaar dat de regering de kenniseconomie zo hoog in het vaandel heeft (althans iig D66) en er niet meer voorstellen tot zulks zijn.

Als voorbeeld noem ik het meest voor de hand liggende; onderwijs. Het is vrij makkelijk een groot gedeelte van het lerarenprobleem (als dat nog steeds een issue is) op te lossen door middel van begeleiding en onderwijs via internet.
Remind yourself: Nobody's build like you, you designed yourself...
pi_20403495
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 19:06 schreef wimmel_1 het volgende:

[..]

Ghehe..........Post geschiedenis is idd zéér indrukwekkend
Dat valt wel mee, ik had dit topic eerst geplaatst in "werk, geldzaken en recht", daarna in "school en studie" en nu omdat de resultaten 0 waren heb ik hem maar hier geplaatst.
(In het profiel van mij staat een gemiddelde van 1 post per dag... dit is incorrect, die berekening deugd niet. Dit was mij overigens zelf al eens eerder opgevallen)
pi_20403529
Om er nog een te noemen: kantoor op internet.
pi_20403602
Geen idee hoe het heet, maar alle bezorgservices van on-line winkels zoals bol.com, zodat je kunt volgen waar je bestelde spullen zijn.
pi_20403611
Waarom wil je dit eigenlijk allemaal weten?
pi_20406004
quote:
Op zondag 4 juli 2004 12:11 schreef yootje het volgende:
Waarom wil je dit eigenlijk allemaal weten?
Ik had eigenlijk op een meer bedrijfskundige invalshoek gehoopt.
Bijvoorbeeld:

Bloemenwikkels groeperenich onder een noemer op internet.
Mensen bestellen een bloemetje voor een ander, de bloemenwikkel welke het dichts bij het afteleveren adres zit neemt de order in ontvangst. Op deze manier heeft internet voor de bloemenwikkels toegevoegde waarde. Je kan het ook zien als een verlengstuk van hun business.

De bloemenwikkels wisten op originele en creatieve wijze voordelen te behalen uit internet.
Graag zou ik meer van dit soort verhalen horen. En die probeer ik hier te halen.
  dinsdag 6 juli 2004 @ 11:17:35 #11
48336 Easy_Stol
What's all this Ruckus
pi_20435537
quote:
Op zondag 4 juli 2004 12:11 schreef yootje het volgende:
Geen idee hoe het heet, maar alle bezorgservices van on-line winkels zoals bol.com, zodat je kunt volgen waar je bestelde spullen zijn.
Order tracking of Track & Trace
pi_20435716
Voorbeeld 1 hebebn de meeste winkels zelf all..
En voorbeeld 2 bestaat al, waaronder een die ik zelf heb ontwikkeld
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')