abonnement Unibet Coolblue
pi_23453529
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 10:48 schreef HiZ het volgende:
Sinds wanneer is massa pret-a-porter (confectie dus) couture?

En wat is het probleem van betalen met een credit card? Want dat vond ik wel de raarste opmerking uit dit topic; het verwijzen naar het betalen van iets met een credit card alsof het een protserige handeling is. Dat kan je volgens mij alleen in Nederland tegenkomen, in andere landen is een credit card gewoon een betaalmiddel. Waarmee je ook je boodschappen bij de locale 'Albert Heijn' betaalt. Daar is niets protserigs aan.
Meneer HiZ,

Als men geen chicque Nederlands kan, dan gebruikt men het niet. Dat wil nogal pauperig overkomen.

Met vriendelijk groet,


Pimpin.
  zaterdag 20 november 2004 @ 20:21:00 #202
1234 HiZ
Istanbullu
pi_23453574
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 20:18 schreef pimpin het volgende:

[..]

Meneer HiZ,

Als men geen chicque Nederlands kan, dan gebruikt men het niet. Dat wil nogal pauperig overkomen.

Met vriendelijk groet,


Pimpin.
Verder gaat het wel goed ?
pi_23453579
quote:
Op maandag 15 november 2004 17:06 schreef ForeverEternalFreak het volgende:

[..]

Alsjeblieft, deze bejaarde geldklopper vond ik wel genoeg...
Laat hun liever de eer aan zichzelf houden.


Ok dat was weer mijn uurtje van het zeuren van dit jaar.
  zaterdag 20 november 2004 @ 20:27:05 #204
90273 merdeka
In My Life I Love You More
pi_23453704
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 20:17 schreef HiZ het volgende:
verhaal
Couture is niets meer of minder dan mode van designers. Wat voor naam je er verder aan geeft, hangt van de collectie af. Het is wat de fransen gebruiken voor mode, en 'mode' is voor hen dan designermode. Het gaat in de eerste instantie om het ontwerp. De manier waarop dit geproduceerd wordt, en of dit al dan niet in en masse gebeurt, maakt bij de defintie van dit begrip niets uit.
Ja, de H&M collectie is natuurlijk confectie. Maar het is ook couture. Het is designermode, of je het nu wel of niet beneden de stand van meneer Lagerfeld acht.

Er was laatst een prima docu op de publieke omroep waar iemand van Chanel de begrippen nog eens haarfijn toelichtte, ik zou zeggen: zoek op, en kijk 'em eens. Ben je weer helemaal bij.
Better to be hated for who you are than loved for who you're not
Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...
pi_23454988
Wat boeit het wat voor naampje de kledingcollectie moet hebben?

Mensen vinden het gewoon leuk om iets te hebben wat KL ontworpen heeft. Dat dat in dit geval goedkope meuk is die iedereen nu in huis heeft, maakt daarvoor geen verschil.

Voor mezelf geldt: ik vind het gewoon grappig om zoiets te hebben, denk niet dat ik het nu veel zal dragen maar over een aantal jaar misschien wel. Tenzij ik dan het echte dure werk kan betalen
Iedere droom moet je in een potje vangen.
pi_23455302
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 09:10 schreef ajuu het volgende:

[..]

wat heb je ge-?

twas erg kerst-ig voor jongens vond ik, overhemd, das, pak, zwart/wit
Ik ging alleen voor dat zwarte blazertje en dan puur om de pasvorm en het model. Als hij niet van Karl was had ik hem ook gekocht en dan ben ik heel eerlijk, want ik heb weken naar zo'n jasje gezocht maar nergens kon ik hem vinden, dat komt ook omdat ie nogal slank ben en de meeste jasjes in small zijn te groot, dus ik was dolblij, deze zit superstrak. Dus ik heb er meteen 2 gekocht, eentje ga ik een beetje verbouwen. Verder draag ik hem met een jeans en wit t-shirt, dus niet in kerststijl...
  zondag 21 november 2004 @ 02:05:22 #207
108118 LL
impulsief
pi_23461257
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 11:45 schreef ajuu het volgende:

[..]

ja mooi he, ik vond het contrast tussen zo' n fout macho-lied en de iele instruementen (xylofoon?) en kinderstemmen vooral mooi.
Ja, ik vind hem wel geniaal. Tof dat je dit nog op mp3hoi hebt enzo.
  zondag 21 november 2004 @ 09:12:23 #208
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_23462770
quote:
Op zaterdag 20 november 2004 10:48 schreef HiZ het volgende:
En wat is het probleem van betalen met een credit card? Want dat vond ik wel de raarste opmerking uit dit topic; het verwijzen naar het betalen van iets met een credit card alsof het een protserige handeling is. Dat kan je volgens mij alleen in Nederland tegenkomen, in andere landen is een credit card gewoon een betaalmiddel. Waarmee je ook je boodschappen bij de locale 'Albert Heijn' betaalt. Daar is niets protserigs aan.
Naja, op zich niets mis met de creditcard, maar als normaal gesproken 80% van alle transancties die ik bij de kassa doe gewoon met een pinpas gaat en toevallig wanneer we dan KL verkopen plotseling heeeeel veel met creditcard betaald wordt (en dan dus ook in principe alleen klanten die KL kopen), dan vind ik dat wel opvallend. Van die net-niet kouwe kak, die dan niet weet dat je een creditcard ook gewoon door de pin moet halen. Bovendien is in Nederland de creditcard gewoon geen gebruikelijk betaalmiddel, meestal wordt het gebruikt door een bepaald slag mens..
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_23464345
Dat slaat ook nergens op, want je krijgt vaak een creditcard op basis van je inkomen.. dus ook minder bedeelde mensen kunnen net zo goed met een cc betalen, alleen hebben hun een ander limiet..
pi_23464994
Net terug uit Parijs. Alle H&M's hebben daar breeduit en volop KL alleen geen klant (meer) te bekennen. Kleden (BHFH) kopen, ongeacht de ontwerper, is nog altijd geld uitgeven.
pi_24083992
"The only thing I ever made in the kitchen...is a mess!"
pi_24091153
hier in nijmegen hangt er nu nog steeds heel veel van karl lagerfeld.. ze zeiden dus dat er maar 1x een levering zou komen, en dat het daarbij zou blijven.. volgens mij was het een hele grote levering, want er hangt dus nog zoveel..

tis helemaal niet speciaal meer enzo
Strawberry Flavour..
  zondag 2 januari 2005 @ 23:33:01 #213
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_24362298
Is het Lagerfeld een beetje hoog in de bol geslagen?
Janken dat H&M zijn kleding in te grote maten maakt en dat het niet genoeg beschikbaar is....
Reality check: die zooi ligt nu NOG in elke H&M weg te rotten.... Tssss....

Overigens heeft Tommy Hilfiger zijn labeltje overgenomen. Kan ie weer gewoon als loonslaaf aan de bak.... Dus over 2 jaar misschien: Karl Lagerfeld by Tommy Hilfiger for H&M
Haters everywhere but I don't really care.
pi_24430488
Het maandblad ELLE heeft een dagje meegedraaid toen de lijn werd gelanceerd. Toen zij vervolgens een week later gingen kijken zagen ze ook dat er nog veel van de collectie hing. Al met al denk ik dat het wel een goede publiciteitstunt voor de H&M is geweest. En voor Lagerfeld zelf natuurlijk.
pi_24432661
quote:
Op zondag 2 januari 2005 23:33 schreef matthijst het volgende:
Is het Lagerfeld een beetje hoog in de bol geslagen?
Janken dat H&M zijn kleding in te grote maten maakt en dat het niet genoeg beschikbaar is....
Reality check: die zooi ligt nu NOG in elke H&M weg te rotten.... Tssss....

Overigens heeft Tommy Hilfiger zijn labeltje overgenomen. Kan ie weer gewoon als loonslaaf aan de bak.... Dus over 2 jaar misschien: Karl Lagerfeld by Tommy Hilfiger for H&M
Hij werkte al als loonslaaf voor Fendi en Chanel. Zijn eigen lijn Lagerfeld liep nooit echt goed, dus het komt hem alleen maar goed uit dat die is overgenomen door Tommy Hilfiger. Hij weet wel hoe hij geld moet verdienen. Ik vind het trouwens een vreselijke vent en ik heb 2 blazertjes bij H&M gekocht, puur voor de pasvorm, want die was erg mooi. Heb maat 46 en ben erg slank, dus meestal zijn blazers te ruim. Ik heb ze wel meteen laten aanpassen bij een kleermaker, knopen laten veranderen, dus niet meer die lelijke glimmers. Ik zal straks even wat foto's posten.
pi_24866144
quote:
Lagerfeld bezorgt Hennes & Mauritz recordwinst

STOCKHOLM - Het Zweedse kledingconcern Hennes & Mauritz heeft 2004 afgesloten met een recordwinst. Het resultaat voor belastingen bedroeg 11 miljard kroon (1,2 miljard euro) tegen 9,6 miljard kroon in 2003. Het record is te danken aan modeontwerper Karl Lagerfeld, die vorig jaar een deel van de H&M-collectie samenstelde. Daarvoor was grote belangstelling.

De omzet van H&M groeide met 11 procent, tot 53,7 miljard kroon. De onderneming wil dit jaar 145 à 155 nieuwe vestigingen openen en er twaalf sluiten. Ierland en Hongarije worden nieuwe landen voor de kledingonderneming.
bron

Ongetwijfeld zullen ze nu helemaal naar een tweede ontwerper gaan zoeken. De vraag is dan wie daar eventueel voor in opmerking kan komen. Ikzelf denk aan iemand als Jean Paul Gaultier. Hij heeft ook al dingentjes voor het Franse postorder bedrijf Laredoute gedaan.
pi_24869004
quote:
Op dinsdag 1 februari 2005 17:19 schreef schatje het volgende:

[..]

bron

Ongetwijfeld zullen ze nu helemaal naar een tweede ontwerper gaan zoeken. De vraag is dan wie daar eventueel voor in opmerking kan komen. Ikzelf denk aan iemand als Jean Paul Gaultier. Hij heeft ook al dingentjes voor het Franse postorder bedrijf Laredoute gedaan.
Victor en Rolf hadden toch ook voor Laredoute wat ontworpen ofzo?
"As far back as I can remember, I've always wanted to be a gangster." - Goodfellas
pi_24869981
Ja die hebben volgens mij ook een keer zoiets gedaan ja, maar das van voor mijn mode volgende tijdperk
pi_24870366
mijn roesjes jurkje van karl lagerveld zit te verstoffen in m'n kast... dat komt ervan, alleen op designer naam afgaan
Strawberry Flavour..
pi_24870551
Tsja, het kan alsnog kutkleding zijn natuurlijk
pi_24870586
ju, maar wie weet doe ik hem aan als het weer wat warmer is.. hij is opzich nog wel oke..

maar als ik nu terug denk aan die collectie van lagerfeld, vind ik het eigenlijk 3x niks, en is het veel origineler om gewoon iets bij de vero moda ofzo te kopen
Strawberry Flavour..
pi_24870635
Dat heb je wel vaker he, dat je gewoon iets koopt op de naam van de ontwerper....gebeurd mij alleen nooit


.... Omdat ik er geen geld voor heb
  maandag 4 april 2005 @ 19:40:57 #223
16715 Mylene
*schatje*
pi_25983888
Zo boos was LagerfeLd kennelijk ook weer niet op H&M.
quote:
Lagerfelds bij opening H&M

Het Zweedse Hennes & Mauritz heeft woensdag een winkel geopend in de Londense wijk Knightsbridge. De opening van een filiaal op zo'n prominente plek werd gevierd met een heuse party. En speciaal voor deze opening heeft Karl Lagerfeld, tegenwoordig de designer voor Chanel, een aantal kledingstukken ontworpen.

Bekende Britse zangers deden een bijdrage aan de feestvreugde middels een liedje. Zo waren lieten Tyler James en Queen of Noize hun stem horen. Ook zangeres Lisa Moorish, moeder van Liam Gallaghers dochtertje en Pete Doherty's zoontje, zong een partijtje mee. H&M is gevestigd in 21 landen en heeft 45 duizend mensen in dienst.
bron
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')