abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 2 juli 2004 @ 17:52:01 #1
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_20368030
Ik ben in principe voor Portugal, maar de Grieken hebben een sterk staaltje teamwork neergezet in de voetbal wereld, en laten zien hoe ze door fantastische samenwerking en hoog moraal met een kwalitatief gezien minder team een ontzettend sterk staaltje voetbal neerzetten.

Portugal verdient het om te winnen omdat ze op hun geboortegrond spelen, en vanwege de twee nederlagen op het EK 2000 en WK 2002 waar ze zo hard voor gevochten hebben. Het zou mooi zijn als ze winnen.

Griekenland verdient het even goed, als je zowel Frankrijk als Tsjechie weet te verslaan, twee grote favorieten van dit toernooi, dan laat je zien hoe de voetbal rolt.

Dit gaat een ontzettend spannende finale worden, en zoals ik al zei was ik na Nederland altijd al voor Portugal, maar ik gun het beide teams van harte!
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_20368237
Als ik één team het niet gun dan is het Portugal. Voetballen doe je op een veld, niet een toneel...
pi_20368272
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 18:00 schreef GeFrenzy2 het volgende:
Als ik één team het niet gun dan is het Portugal. Voetballen doe je op een veld, niet een toneel...
pi_20368286
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 18:00 schreef GeFrenzy2 het volgende:
Als ik één team het niet gun dan is het Portugal. Voetballen doe je op een veld, niet een toneel...
Portugal is een hype, meer niet. Gaat vanzelf weer over.
X
X
X
pi_20368429
Het maakt mij nu weinig uit wie er gaat winnen. De Portugeze voetballers zijn dan wel vervelend, de organisatie is voor dit toernooi boven zichzelf uitgestegen.

Jammer dat Tsjechië niet door is, want anders had ik het hen gegund.
pi_20369007
Griekenland
Prachtig wat die neerzetten ten opzichte van die toneelspelende Portugezen.

Figo
pi_20369309
Griekenland dan maar.
  vrijdag 2 juli 2004 @ 21:08:04 #8
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_20372216
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 18:00 schreef GeFrenzy2 het volgende:
Als ik één team het niet gun dan is het Portugal. Voetballen doe je op een veld, niet een toneel...
OJAAJOH?
  vrijdag 2 juli 2004 @ 21:09:05 #9
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_20372251
die hele finale zal me eigenlijk niet boeien
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
  vrijdag 2 juli 2004 @ 21:11:46 #10
80850 Paran0id_Andr0id
www.casemodders.net
pi_20372344
ik hoop dat beide teams elkaar kappot slaan ik walg van die viese portugesen.. en Tsjechie had van griekenland moeten winnen :|

en die cristiano ronaldo moeten ze beide voeten kappot schieten
Typ fouten voorbehouden.Comentaar ook graag voor je houden!
  vrijdag 2 juli 2004 @ 21:12:53 #11
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_20372374
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 21:11 schreef Paran0id_Andr0id het volgende:
ik hoop dat beide teams elkaar kappot slaan ik walg van die viese portugesen.. en Tsjechie had van griekenland moeten winnen :|

en die cristiano ronaldo moeten ze beide voeten kappot schieten
dan slaan de grieken de portugezen toch gewoon kapot? je walgt blijkbaar niet van de grieken
OJAAJOH?
  vrijdag 2 juli 2004 @ 21:15:29 #12
80850 Paran0id_Andr0id
www.casemodders.net
pi_20372463
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 21:12 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

dan slaan de grieken de portugezen toch gewoon kapot? je walgt blijkbaar niet van de grieken
walg van beide teams.. die domme grieken krijgen in de laatste minuut nog een goal.. En de portugesen blijven een half uur liggen, en als robben op de goal afkwam was het vrijtrap en die keeper van de portogesen asjeblieft .. die moest gelijk aan het ....
Typ fouten voorbehouden.Comentaar ook graag voor je houden!
  vrijdag 2 juli 2004 @ 21:18:34 #13
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_20372541
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 21:15 schreef Paran0id_Andr0id het volgende:

[..]

walg van beide teams.. die domme grieken krijgen in de laatste minuut nog een goal.. En de portugesen blijven een half uur liggen, en als robben op de goal afkwam was het vrijtrap en die keeper van de portogesen asjeblieft .. die moest gelijk aan het ....
wat is er fout aan die grieken? ze knokken er voor, spelen tactisch ijzersterk en hebben een geweldige teamspirit

als ze nou arrogant ofzo waren ok, maar dat zijn ze helemaal niet
OJAAJOH?
  vrijdag 2 juli 2004 @ 21:23:56 #14
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_20372703
Ik heb mijn icoontje in ieder geval aangepast voor het volgende evenement! Nog 42 dagen!
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  FOK!fossiel vrijdag 2 juli 2004 @ 21:24:09 #15
8443 cptmarco
it's captain...
pi_20372714
voordeel van deze finale is, dat het mij eigenlijk niet uitmaakt wie er wint.... Zolang het maar een leuke wedstrijd wordt, vind ik alles best.
pi_20380206
Al dat onzinnige gezeik op Portugal is zo prachtig om te lezen. Al die moraalridders die nooit maar dan ook nooit een prijs zullen winnen en echte winnaars niet op waarde schatten.

Net zoals het onzin is de Grieken te verachten. Een ploeg die Frankrijk en Tsjechië uitschakelt is een goede ploeg.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 3 juli 2004 @ 10:57:27 #17
38549 dewd
100% pure
pi_20380279
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 21:18 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

wat is er fout aan die grieken? ze knokken er voor, spelen tactisch ijzersterk en hebben een geweldige teamspirit

als ze nou arrogant ofzo waren ok, maar dat zijn ze helemaal niet
Er is niets fout met ze, maar met vreselijk slecht voetbal de finale halen toont dat ze meer als een klein beetje geluk hadden.
pi_20380319
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 10:57 schreef dewd het volgende:

[..]

Er is niets fout met ze, maar met vreselijk slecht voetbal de finale halen toont dat ze meer als een klein beetje geluk hadden.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 3 juli 2004 @ 11:48:12 #19
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_20380951
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 11:00 schreef methodmich het volgende:

[..]

ik denk dattie in de war is met het Nederlands elftal
OJAAJOH?
  zaterdag 3 juli 2004 @ 11:53:29 #20
38549 dewd
100% pure
pi_20381026
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 11:48 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

ik denk dattie in de war is met het Nederlands elftal
Ohja want die hebben de finale gehaald
pi_20381049
1000% voor de grieken is
  zaterdag 3 juli 2004 @ 11:55:42 #22
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_20381062
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 11:53 schreef dewd het volgende:

[..]

Ohja want die hebben de finale gehaald
wordt eens heel snel wakker uit die droom van je de spelers zitten allang thuis
OJAAJOH?
pi_20381099
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 18:09 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Het maakt mij nu weinig uit wie er gaat winnen. De Portugeze voetballers zijn dan wel vervelend, de organisatie is voor dit toernooi boven zichzelf uitgestegen.
Bij dit toernooi was het juist zo bijzonder dat de UEFA en NIET het land het toernooi heeft georganiseerd...
  zaterdag 3 juli 2004 @ 11:59:38 #24
38549 dewd
100% pure
pi_20381113
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 11:55 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

wordt eens heel snel wakker uit die droom van je de spelers zitten allang thuis
? Ben je zo dom of ben je gewoon een goede acteur.
pi_20381123
Komop zeg Griekenland slecht voetbal vinden spelen

Ze spelen misschien niet oogstrelend voetbal, maar ze geven nauwelijks foute passes etcetera. Dat ze zover zijn gekomen komt echt niet alleen maar door geluk. Dat elftal staat gewoon zo goed. Daar kun je alleen maar bewondering voor hebben. Ze spelen dus echt wel goed.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  zaterdag 3 juli 2004 @ 12:00:38 #26
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_20381125
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 11:59 schreef dewd het volgende:

[..]

? Ben je zo dom of ben je gewoon een goede acteur.
niet gelijk zo vroeg op de dag beginnen te happen. Overigens zit het NL elftal echt thuis en niet in de finale, zo zij jij het
OJAAJOH?
  zaterdag 3 juli 2004 @ 12:03:37 #27
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_20381171
IK ben nu ook wel voor de grieken. Maar idd, niet overdrijven over het onsportieve spel van de Portugezen, ze zijn gewoon slimmer en gehaaider dan wij, das misschien niet leuk, maar wel de reden waarom ze ons overklasten.

Nederlanders zouden ook eens wat slimmer moeten spelen, ook bv in de CL.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zaterdag 3 juli 2004 @ 12:05:38 #28
38549 dewd
100% pure
pi_20381194
Zij jij het? Waar heb je het over zeg. Overigens ben je in de veronderstelling dat het Nederlandse voetbal me wat doet ofzo. Nauwelijks, maar leuk voetbal om naar te kijken doet me wel wat, zoals Ned - Tjechie, en de andere matches die tjechie speelde. Griekenland heeft voor mij de beste verdediging van de teams, maar dat maakt het meteen vreselijk saai om naar te kijken. Het zou een schande voor europees voetbal zijn mochten ze Ek worden.
pi_20381235
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 18:00 schreef GeFrenzy2 het volgende:
Als ik één team het niet gun dan is het Portugal. Voetballen doe je op een veld, niet een toneel...
  zaterdag 3 juli 2004 @ 12:17:56 #30
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_20381353
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 12:05 schreef dewd het volgende:
Zij jij het? Waar heb je het over zeg. Overigens ben je in de veronderstelling dat het Nederlandse voetbal me wat doet ofzo. Nauwelijks, maar leuk voetbal om naar te kijken doet me wel wat, zoals Ned - Tjechie, en de andere matches die tjechie speelde. Griekenland heeft voor mij de beste verdediging van de teams, maar dat maakt het meteen vreselijk saai om naar te kijken. Het zou een schande voor europees voetbal zijn mochten ze Ek worden.
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 11:53 schreef dewd het volgende:

Ohja want die hebben de finale gehaald
quote:
hellmondunited:
wordt eens heel snel wakker uit die droom van je de spelers zitten allang thuis
daar had ik het over. Ik maakte daar maar een grapje over, maar blijkbaar ben je echt net uit je nest ofzo, dus laat maar
OJAAJOH?
pi_20382911
nou als ik het iemand niet gun is het nederland wel zeg gatver wat zijn er toch sommige stomme eikels in nederland. toen portugal won kon ik niet eens gewoon gezellig naar een portugeese kroeg om het te vieren(ben portugees dus ja) ze begonnen echt onsmakelijke dingen tegen ons te roepen gelukkig was ME er.bah sommige mensen kennen niet tegen hun verlies!
PSN nick.:helder82
  zaterdag 3 juli 2004 @ 13:59:58 #32
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_20383018
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 12:05 schreef dewd het volgende:
Zij jij het? Waar heb je het over zeg. Overigens ben je in de veronderstelling dat het Nederlandse voetbal me wat doet ofzo. Nauwelijks, maar leuk voetbal om naar te kijken doet me wel wat, zoals Ned - Tjechie, en de andere matches die tjechie speelde. Griekenland heeft voor mij de beste verdediging van de teams, maar dat maakt het meteen vreselijk saai om naar te kijken. Het zou een schande voor europees voetbal zijn mochten ze Ek worden.
Leer genieten van goede tactiek en mooie verdedigende acties
pi_20383075
Ik gun het ze allebei, maar de Grieken staan favo bij mij. Veel meer upcomming en zwaar underdog. Portugal vertoond nogal wat kapsones, dat mag, maar de Grieken zijn wat bescheidener, dat siert ze.
Wat veel belangrijker is : ik gun het Otto wél en Scolari niet.
pi_20383245
Van mij mogen beide teams winnen. Portugal omdat het goede spelers heeft en omdat ze echt kunnen voetballen en dat ook hebben laten zie. De Grieken vanwege hun fantastische teamgeest.

Dat sommigen hier het Portugese voetbal zo verachten, daar kan ik echt niet bij. Ricordo trok een aardig trukendoos open op het laatst tegen Nederland maar de Nederlandes doen dat net zo. Verder was Portugal gewoon beter en is het volkomen terecht dat zij in de finale staan en wij niet.
  zaterdag 3 juli 2004 @ 14:24:01 #35
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_20383466
De Grieken

Spelen niet het beste of het mooiste voetbal van het toernooi maar knokken er wel keihard voor n hebben een goeie organisatie op het veld
Zoals het hoort!!!

Die Portugezen hebben ook al de CL gewonnen dus nu mag iemand anders weer
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_20396435
Ik ben morgen voor Griekenland! Echt briljant dat ze op een manier verdedigen die bijna elke "grote" ploeg al 10 jaar terug heeft afgeschaft (nl. mandekking en een èchte laatste man) en er zoveel succes mee hebben. Als je ploegen als Frankrijk en Tsjechië van scoren af weet te houden, doe je het gewoon erg goed. Daarbij komt nog een gigantische werklust, een neusje voor momenten kiezen en voila, je staat in de finale!

En Portugal dan? Een bondscoach waar je al moe van wordt als je naar hem kijkt, een vedette (Figo) die dat alleen nog is in naam (ondank dat ie tegen Nederland een puike pot speelde), een pingeldoos met nog minder rendement dan Andy van der Meyde, en heel veel volkstoneel. Bah.

Hup Otto!
Op maandag 11 oktober 2010 @ 19:31 zei Hans: Sersjee heeft gelijk. Punt.
pi_20401648
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 10:48 schreef methodmich het volgende:
Al dat onzinnige gezeik op Portugal is zo prachtig om te lezen. Al die moraalridders die nooit maar dan ook nooit een prijs zullen winnen en echte winnaars niet op waarde schatten.
De Portugezen hebben nu toevallig een goed seizoen maar winnen over het algemeen niet meer prijzen dan Nederlanders. Ze roemen om hun 'winnaarsmentaliteit' is overdreven..
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_20403467
quote:
Op zondag 4 juli 2004 05:26 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

De Portugezen hebben nu toevallig een goed seizoen maar winnen over het algemeen niet meer prijzen dan Nederlanders. Ze roemen om hun 'winnaarsmentaliteit' is overdreven..
Qua mentaliteit is het gewoon wel beter. Niet dat ze altijd winnen, maar toch.

Of wil jij ook zeggen dat de winnaarsmentaliteit van de Italianen lager is dan die van de Nederlanders, omdat Italië er eerder uit lag?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_20409022
Ze verdienen het allebei niet!
pi_20409994
quote:
Op zondag 4 juli 2004 12:02 schreef methodmich het volgende:

[..]

Of wil jij ook zeggen dat de winnaarsmentaliteit van de Italianen lager is dan die van de Nederlanders, omdat Italië er eerder uit lag?
Ik vind dat de Nederlandse mentaliteit structureel wordt onderschat.
Naast voetbal zijn er nog tal van sporten waarin Nederlanders topprestaties leveren, sla de medailletabel in Athene er straks maar op na.

Bovendien vind ik schwalbes en provocatie geen aspecten van het begrip winnaarsmentaliteit.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_20410019
Italië hebben trouwens een niet-verliezen-mentaliteit.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_20410067
GRIEKENLAND

Heb mijn allerbeste vakantie tot nu toe op Kreta gehad dus Griekenland heeft bij mij zeker een streepje voor.

Alhoewel ik eerlijk gezegd denk dat portugal gaat winnen
  zondag 4 juli 2004 @ 18:51:43 #43
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_20411305
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 18:00 schreef GeFrenzy2 het volgende:
Als ik één team het niet gun dan is het Portugal. Voetballen doe je op een veld, niet een toneel...
en het zijn volgevereten vedettes met een grotere ego dan techniek.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_20411324
quote:
Op zondag 4 juli 2004 18:51 schreef buzzer het volgende:

[..]

en het zijn volgevereten vedettes met een grotere ego dan techniek.
Zeker nog geen wedstrijd van Portugal gezien.
pi_20411645
quote:
Op zondag 4 juli 2004 17:41 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Bovendien vind ik schwalbes en provocatie geen aspecten van het begrip winnaarsmentaliteit.
Zo veel schwalbes maken ze niet. En alles is geoorloofd om te winnen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_20411881
quote:
Op zondag 4 juli 2004 19:08 schreef methodmich het volgende:

[..]

Zo veel schwalbes maken ze niet. En alles is geoorloofd om te winnen.
Maar het irriteert me wel mateloos. Evenals dat sommige zeggen dat alles geoorloofd is om te winnen.
pi_20412370
De Grieken hebben maar 1 wedstrijd van de laatste 17 wedstrijden met inzet verloren !! Dus dat wil wel wat zeggen. Ze eindigen voor spanje in hun kwalificatiepoule, en hebben met 1-0 gewonnen van spanje en ook eenmaal verloren ervan. Ze hebben Portugal,Frankrijk,Tsjechie,Spanje(kwalificatie) verslaan en nog andere landen ook of tenminste gelijkspel. Dus dit kun je geen slecht team noemen hoor !!
Pain is weakness leaving the brain !
pi_20412620
quote:
Op zondag 4 juli 2004 19:08 schreef methodmich het volgende:

[..]

Zo veel schwalbes maken ze niet. En alles is geoorloofd om te winnen.
Dat betekent nog niet dat het bij een winnersmentaliteit hoort. Je kunt er je zelf ook mee uit het spel halen bijvoorbeeld.

Het aantal schwalbes valt inderdaad wel mee dit toernooi, maar ze zijn onovertroffen in tijdrekken en blessures faken. Behalve als ze achterstaan, zoals dit toernooi vaak. (tegen Spanje en Rusland hadden ze de tijd ook nodig)

Ik vind zelf niet alles geoorloofd om te winnen.
Met de hand scoren is bijvoorbeeld uit den boze.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  zondag 4 juli 2004 @ 19:55:00 #49
1129 buzzer
Jeu de buzzer
pi_20412648
quote:
Op zondag 4 juli 2004 18:52 schreef Steijn het volgende:

[..]

Zeker nog geen wedstrijd van Portugal gezien.
ik heb alle westrijden gezien, maar toen ik die Figo van het veld zag gaan bij zijn wissel had ik mijn buik er van vol.
Toch vreemd hoor.. Dat men het over een boek heeft en daarbij de vraag stelt of het ook offline te bekijken is
pi_20412664
Het boeit mij niet meer wie er wint eigenlijk
Portugal zal wel winnen
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  zondag 4 juli 2004 @ 21:37:47 #51
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')