abonnement bol.com Unibet Coolblue
  vrijdag 2 juli 2004 @ 10:21:06 #1
76657 Maikey
This pik ik niet!
pi_20355566
De laatste week kom ik steeds vaker wespen tegen hier bij mij in huis. Ik heb er de afgelopen week zeker 7 dood geslagen, die allemaal tussen de vensterbank en de luxaflex zaten. Via de ramen kunnen ze onmogelijk binnengekomen zijn. Ik vermoed dat er ergens een nest zit rondom ons huis, maar er valt niks te zien. Ik slaap op de bovenverdieping van ons huis, en dat is nou net de plek waar die wespen steeds opduiken. Wat kan ik hier tegen laten doen, ik heb er niet echt behoefte aan om 's ochtends wakker te worden vol met wespensteken
Wat een onzin!
pi_20355575
Liev toch
  vrijdag 2 juli 2004 @ 10:56:46 #3
91591 gnoompje
naomi en kelvin
pi_20356324
gemeente bellen of ze een bestrijdingsdienst tegen wespen hebben.
Anders zelf evne zoeken in gouden gids.

Wespen in en rondom je huis is geen pretje.
Het kan zijn dat ze in je spouwmuur zitten. Wespen kunnen trouwens door smalle kiertjes krioelen dus even inspecteren zou ik zeggen.
ik ben niet blond, ik ben gewoon mezelf!!
  vrijdag 2 juli 2004 @ 11:13:53 #4
16715 Mylene
*schatje*
pi_20356759
F&F
pi_20356919
Ik heb op het moment ook steeds wespen in huis, ze zijn klein, ontzettend sloom, maar teveel om toeval te zijn, geen idee waar ze vandaan zouden moeten komen....

Veel zijn al dood voordat ik ze vind, andere slomen wat rond, vliegen niet eens meer...
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_20357046
heb er zelf ook last van...iemand een idee hoe je er vanaf komt?
pi_20357167
Tja om te weten hoe je ervanaf komt moet je eerst weten waar ze vandaan komen, dat is igg hier een probleem....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_20357191
check idd je spuwmuren. als je er ff tijd in steekt moet je ze ergens op de muur in en uit zien vliegen. dan gemeente bellen of gif halen bij de drogist. Kill them all!
wees jezelf, er zijn al genoeg anderen
pi_20357341
Tja ik heb me kapot gezocht, ze zitten vooral in 1 kamer en daar is geen enkele plek waar ze vandaan zouden kunnen komen, ik heb er al uren doorgebracht, maar nog zonder geluk......
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_20357361
Bij de boerenbod kun je gewoon bijen en wespen gif kopen. Dit moet je dan in de opening spuiten en de wespen nemen het zelf dieper mee naar binne. Werkt best goed.

Maar je zult inderdaad moeten gaan zoeken. De opening hoeft niet groter te zijn dan de diameter van een potlood.

Bij ons zaten ze tussen een houte plaat en de stenen muur er achter. (Afwerking van het plattedak)
pi_20357384
lekker als die wespen in je mond kruipen snachts
  vrijdag 2 juli 2004 @ 11:52:01 #12
76657 Maikey
This pik ik niet!
pi_20357722
Het vervelende is dus inderdaad dat ik ook niet kan zien waar ze precies vandaan komen, vanmiddag maar eens op onderzoek uit
Wat een onzin!
pi_20358066
hmm wij hebben thuis van die kunststof ramen... met hele kleine gaatjes aan de onderkant van het raam
zegmaar van het openklappende deel.. en daar kruipen ze bijzonder graag in..
voordeel daarvan is dat je ze erg makkelijk 'verdelgd'
aangezien dat bij ons niet meer door de woningbouw word gedaan
maar dan kun je gewoon de oveigens gaatjes afplakken.. zitten rond heel je raam namelijk
en dan 1 gaatje open.. antiwapsenspul erin.. dat gaatje ook afplakken
en paar dagen later niet vergeten de gaatjes weer vrij te maken.. ze zitten er niet voor niets
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
pi_20358708
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 12:06 schreef Uhmmie het volgende:
hmm wij hebben thuis van die kunststof ramen... met hele kleine gaatjes aan de onderkant van het raam
zegmaar van het openklappende deel.. en daar kruipen ze bijzonder graag in..
voordeel daarvan is dat je ze erg makkelijk 'verdelgd'
aangezien dat bij ons niet meer door de woningbouw word gedaan
maar dan kun je gewoon de oveigens gaatjes afplakken.. zitten rond heel je raam namelijk
en dan 1 gaatje open.. antiwapsenspul erin.. dat gaatje ook afplakken
en paar dagen later niet vergeten de gaatjes weer vrij te maken.. ze zitten er niet voor niets
gaan die beesten niet stinken als ze daarin liggen
  vrijdag 2 juli 2004 @ 12:35:40 #15
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_20358712
Niks doen gewoon. Of diervriendelijke oplossing zoeken. Wespennesten gaan na een seizoen gewoon weer weg. En als er gaatjes zijn waar ze naar binnen komen, dan gewoon afdichten, zodat ze niet meer naar binnen kunnen.
  vrijdag 2 juli 2004 @ 13:10:14 #16
76657 Maikey
This pik ik niet!
pi_20359726
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 12:35 schreef TechXP het volgende:
Niks doen gewoon. Of diervriendelijke oplossing zoeken. Wespennesten gaan na een seizoen gewoon weer weg. En als er gaatjes zijn waar ze naar binnen komen, dan gewoon afdichten, zodat ze niet meer naar binnen kunnen.
En die beeste vrolijk door mijn kamer laten vliegen zeker?
Wat een onzin!
  vrijdag 2 juli 2004 @ 13:13:40 #17
21616 Boy_Snakeye
Bass-Shifter
pi_20359815
Ik lag een keer 's nachts in bed te pitten En voelde opeens een steek in mijn schouder. Half slaperig maar ff over de prikkende plek heen gewreven, maar het bleef pijn doen. Dus ik recht op gaan zitten. Licht aangedaan. Kijk achter me bij het kussen. Zie ik daar gewoon een wesp
Damn dan schrik je echt wel het apelazerus hoe die daar komt. Ik slaap op zolder en bij mijn ramen die open gaan overdag , zitten gewoon van die hordes ofzo (vlieggordijnen)
Dus ook voor mij een mysterie hoe die beesten binnenkomen
Typ- en spellingsfouten voorbehouden.
pi_20359934
Mijn collega is vanochtend om 4 uur gestoken door een wesp, vlak naast zijn oog. Niet echt een prettige manier om wakker te worden.
Beter een baas onder je duim, dan tien bovenop
Trekt bij warm weer een poncho aan
pi_20364166
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 13:10 schreef Maikey het volgende:

[..]

En die beeste vrolijk door mijn kamer laten vliegen zeker?
ook diverse keren gehad
en nadat je diverse wespen in je bed vind denk je daar toch anders over
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  vrijdag 2 juli 2004 @ 18:38:16 #20
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_20368898
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 13:10 schreef Maikey het volgende:
En die beeste vrolijk door mijn kamer laten vliegen zeker?
bekertje en papiertje en buiten zetten.

Die diertjes steken alleen maar als ze in een bedreigende situatie komen. Daar kan men beiden natuurlijk weinig aan doen.
  vrijdag 2 juli 2004 @ 18:39:55 #21
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_20368931
Kan zijn dat er een wespen nest in of rond het huis zit. Gemeente maar even bellen. En laten verwijderen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_20373264
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 12:35 schreef TechXP het volgende:
Niks doen gewoon. Of diervriendelijke oplossing zoeken. Wespennesten gaan na een seizoen gewoon weer weg. En als er gaatjes zijn waar ze naar binnen komen, dan gewoon afdichten, zodat ze niet meer naar binnen kunnen.
Ik heb een wespennest in de garage. Leuk om te zien hoe het beestje zo hard aan het bouwen was, alleen werd ie wel wat narrig als ik met mijn motor bezig was en smeermiddelen spoot. Dan ging ie als een gek in het rond vliegen en leek het alsof ie gif sproeide ofzo. Ik heb een keer een kleintje bij het nest gezien maar sinds een week of 2 is het uitgestorven. Geen wesp meer gezien dus misschien moet ik het nest maar opruimen nu. Helaas kan ik geen foto rechtstreeks op het forum plaatsen.
Leave it to me. We're checking out.
  zaterdag 3 juli 2004 @ 01:54:19 #23
24399 TechXP
www.biteback.be
pi_20378289
Zou kunnen dat ze weg zijn. Wellicht dat de plek niet ideaal was ofzo.
pi_20378330
Arghhhhhhhhh wat een nachtmerrie, ik zou dus echt niet meer thuis durven te slapen
"If you see someone without a smile, give them one of yours.”
  zaterdag 3 juli 2004 @ 15:05:52 #25
77320 Nuek
Jouw mening telt niet!
pi_20384133
Bij mij in huis vliegen ze ook regelmatig. Ik heb een heel oud huis (over 100 jaar) en volgens mij komen zie via de houten vloer naar binnen.
Vorige week had mijn hond dus z'n wesp gelikt... niet grappig. Gelukkig niet in haar mond/tong maar op haar snoet anders had dat wel eens verkeerd af kunnen lopen. Ze leek op een sharpeitje <3.
Anyways.. ik denk dat ik ook maar eens een heleboel gaatjes moet gaan dichten dan...
Proud Powerpauper
pi_20388378
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 18:38 schreef TechXP het volgende:

[..]

bekertje en papiertje en buiten zetten.

Die diertjes steken alleen maar als ze in een bedreigende situatie komen. Daar kan men beiden natuurlijk weinig aan doen.
ten eerste moet ik bekennen dat wespen ong. het enige soort beestjes zijn dat ik eng vind

maar bovenal.. je kan geen raam meer open zetten
en als zo'n wesp al uurtje ofzo tegen je raam hangt te zoemen omdat ie per ongeluk even de verkeerde kant van het raam nam.. dan was ik niet van plan die nog even te gaan vangen
en daarbij.. je kan bijv. ook snachts je raam niet meer open laten
je wil niet weten hoe vaak ik sochtends wakker werd met meer dan 1 dode wesp in mn bed
sorry.. maar dan begin ik het ook vervelend te vinden zo langzaam aan

vervelende is dat het nest dan misschien volgend jaar weg is... maar grote perenboom in de tuin staan.. waarvan wespen zowel de bloemetjes als de vrucht zelf erg lekker vinden
dus het is bij mij eignelijk elk jaar wel raak
niet zo fijn

en op gegeven moment denk je dan niet meer in diervriendelijke oplossingen hoor :/
jobensaskia.nl
Oi to the punks! Oi to the skins! Oi to the world and everybody wins!
  woensdag 7 juli 2004 @ 17:15:36 #27
76657 Maikey
This pik ik niet!
pi_20468707
Gemeente is geweest. Die man zei dat de wespen waarschijnlijk in de war waren met een nest hier ergens in de buurt, het aantal wat ik er hier doodgemept heb is te laag voor een nest. Hij is ook het dak opgeweest bij ons en heeft niks kunnen vinden. Ben er vandaag ook nog geen tegengekomen.
Wat een onzin!
  zondag 25 juli 2004 @ 11:38:54 #28
54144 Boschjesman
Fade to Black.
pi_20841729
Ik heb op de zolder (mijn kamer) dus ook een boel wespen vliegen (gemiddeld sla ik zo'n 7 per dag dood) en toevallig gister een dikke hommel.
Ik weet niet waar deze vandaan kunnen komen
Ze steken me ... Dus een diervriendelijke manier heb ik geen zin meer an (in bekertje en naar buiten)

Nu wil ik wel iemand van de gemeente langs laten komen, maar dan zul je net zien dat de wespen weg blijven.

Maar anyway, kost dat (veel) geld om iemand van de gemeente langs te laten komen, en hoeveel?
En waar moet je daarvoor zijn, welke afdeling moet ik daarvoor bellen
ouders zijn weg
  maandag 26 juli 2004 @ 16:54:18 #29
54144 Boschjesman
Fade to Black.
pi_20871777
quote:
Op zondag 25 juli 2004 11:38 schreef Boschjesman het volgende:
Maar anyway, kost dat (veel) geld om iemand van de gemeente langs te laten komen, en hoeveel?
En waar moet je daarvoor zijn, welke afdeling moet ik daarvoor bellen
ouders zijn weg
Ik zou zeggen: bel gewoon het gemeentehuis en vraag het. Je wordt vanzelf wel doorgeschakeld naar de juiste afdeling.

succes
pi_20879401
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 10:56 schreef gnoompje het volgende:
Wespen in en rondom je huis is geen pretje.
Het kan zijn dat ze in je spouwmuur zitten. Wespen kunnen trouwens door smalle kiertjes krioelen dus even inspecteren zou ik zeggen.
Ze kunnen zich zelfs een baan door muren eten naar schijnt.
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 18:38 schreef TechXP het volgende:

[..]

bekertje en papiertje en buiten zetten.

Die diertjes steken alleen maar als ze in een bedreigende situatie komen. Daar kan men beiden natuurlijk weinig aan doen.
Wespen steken wanneer je te dicht bij het nest komt. Ze hebben tevens niet de rem van een bij dat ze maar een keer kunnen steken en het met de dood moeten bekopen dus steken doen die beesten een stuk sneller.
pi_20879464
ik haat wespen

ze kwamen bij mij binnen en gingen stuifmeel proppen in de gaatjes achter in mijn pc boxjes.... stomme beesten

heb de gaatjes afgeplakt, en elke wesp die in de buurt kwam platgespoten met haarlak, tot ze niet meer kwamen

enne

gemeente weet altijd bestrijdingsdienst als het goed is.. die werken samen met de gemeente.. dus als je gewoon gemeentehuis belt, helpen ze je daar wel verder.

ow btw

mijn pa moest naar et ziekenhuis.. die is in een wespenest gestapt die onder de grond zat.. het schijnt deze zomer nogal raak te zijn met wespenesten..
pi_20929295
Hier is het ook megaerg. Paar dagen geleden zaten we te barbecuen.. met fruit enzo. Binnen no-time zaten we wel tussen de 10 en 15 wespen bij de tafel.

Had ik zelf al een wespenval gemaakt, had ik dus van iemand gehoord. Een glazen pot met een gaatje in het deksel, en een bodem limonadesiroop (Edah winkelmerk) erin. Nou mooi niet dus. 1 wesp is erin gevlogen en die kroop er na een tijdje ook weer uit.

Er stond ook een leeg bierflesje op tafel.. zaten even later 7 wespen in, allemaal verzopen.

Heeft er nog iemand een goed idee voor een doe het zelf wespenvanger? Zo'n vliegenmepper met stroomstoot lijkt me ook wel vet
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_20931080
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 11:56 schreef American_Nightmare het volgende:
Heeft er nog iemand een goed idee voor een doe het zelf wespenvanger?
de bovenkant van een plastic fles afsnijden en die op zijn kop in de onderkant zetten (omgekeerde trechter).
Flinke laag limonadesiroop onderin en hem een stuk van je terras af neerzetten/ophangen.
Werkt hier prima, ze kunnen er in maar er niet meer uit omdat ze alleen omhoog vliegen op zoek naar de vrijheid en niet het besef hebben dat ze eerst een stukje naar beneden moeten kruipen om door de opening te kunnen.
pi_20933360
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 13:19 schreef Plunderbunny het volgende:

[..]

de bovenkant van een plastic fles afsnijden en die op zijn kop in de onderkant zetten (omgekeerde trechter).
Flinke laag limonadesiroop onderin en hem een stuk van je terras af neerzetten/ophangen.
Werkt hier prima, ze kunnen er in maar er niet meer uit omdat ze alleen omhoog vliegen op zoek naar de vrijheid en niet het besef hebben dat ze eerst een stukje naar beneden moeten kruipen om door de opening te kunnen.
Hm good one, die ga ik proberen. Maakt het ook nog wat uit welke siroop, want ik heb de indruk dat ze die rotzooi van de Edah niet lusten (die Karvan Cevitam namaakzooi). Of ze vinden bier gewoon lekkerder..
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_20933490
zoiets dus:



Ik werd gisteren dus ook mijn tuin uitgejaagd door de wespen. Het is wel heel erg dit jaar...
Maar gelukkig niet binnenshuis (overal horren).
  donderdag 29 juli 2004 @ 15:46:37 #37
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_20934211
ik heb gehoord dat het door de zachte winter komt dat er zoveel wespen zijn, veel wespenkoninginnen hebben het overleefd en daardoor zijn er erg veel nesten.

Beh wespen... ik hou er absoluut niet van, en kan er gewoonweg niet tegen als ze dicht om me heen zoemen.
patat ftw :)
pi_20940800
Er heerst een wespenplaag dit jaar. Ik ben als de dood voor die beesten, maar wil mijn angst niet overbrengen op mijn kinderen. We hebben een spuitbus insektenspray gekocht bij het Kruidvat.
Een wesp? Effe spuiten, het gif komt op de vleugels en het beest is in 10 sec. dood.
Misschien niet erg diervriendelijk maar het helpt wel!!
pi_21666516
Ik heb momenteel ook een wespennest in de schuur..
Die is ondertussen zo groot als een hanbal-bal.

Zelf had ik het niet in de gaten omdat ik er nooit kom,
maar de buurvrouw had het in de gaten.
Mijn schuur grenst aan haar tuisn en ze zag telkens wespen via een gat aan haar kant bij mij naar binnen gaan.

Niemand in de buurt schijnt er echt last van te hebben.
Ik haal het nest van de winter wel weg als de wespen gestorven zijn.
Internetverslaafd??? Nee hoor 't is gewoon een lifestyle
  woensdag 1 september 2004 @ 19:45:58 #40
12010 daniman
gewoon lekker gek
pi_21690749
kan je je schuurdan nog wel in zonder dat er hordes wespen op je afkomen?
patat ftw :)
pi_21696809
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2004 18:34 schreef drdolittle het volgende:
Ik heb momenteel ook een wespennest in de schuur..
Die is ondertussen zo groot als een hanbal-bal.

Zelf had ik het niet in de gaten omdat ik er nooit kom,
maar de buurvrouw had het in de gaten.
Mijn schuur grenst aan haar tuisn en ze zag telkens wespen via een gat aan haar kant bij mij naar binnen gaan.

Niemand in de buurt schijnt er echt last van te hebben.
Ik haal het nest van de winter wel weg als de wespen gestorven zijn.
je kan daar spul voor kopen en dan spuit je in 1 keer het hele nest dood als je jezelf even dik inpakt en dan heel rap die zooi erin spuit en dan maken dat je weg komt moet het lukken...
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')