abonnement Unibet Coolblue
pi_20352822
Hoe kwam Advocaat eigenlijk uit de verf bij zijn vorige toernooi als Bondscoach?
  vrijdag 2 juli 2004 @ 01:54:51 #2
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_20352910
Dat was, volgens mij '94, WK in de VS. Kwartifinale tegen Brazilië.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_20353010
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 01:54 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Dat was, volgens mij '94, WK in de VS. Kwartifinale tegen Brazilië.
Maar was er toen ook zoveel kritiek als nu?
pi_20353021
De stats (voor de liefhebbers ):

NED - Saudi Arabie 2:1 (0:1) (0:1 Anim 19, 1:1 Jonk 50, 2:1 Taument 86)
Belgie - NED 1:0 (0:0) (1:0 Albert 65)
NED - Marokko 2:1 (1:0) (1:0 Bergkamp 43, 1:1 Nader 47, 2:1 Roy 78)
eerste in de poule

2de ronde: NED - Ierland 2:0 (2:0) (1:0 Bergkamp 11, 2:0 Jonk 41)
kwartfinale: Brazilie - NED 3:2 (0:0) (1:0 Romário 52, 2:0 Bebeto 61, 2:1 Bergkamp 64, 2:2 Winter 76, 3:2 Branco 81)

Ook geen denderend toernooi van wat ik me herinner.
  vrijdag 2 juli 2004 @ 02:10:25 #5
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_20353091
1994, in Orlando..

Advocaat had weinig krediet, het liedje : als Dick me hullep nodig hep, dan belt ie mij maar thuis, want hij zit in Amerika en ik zit voor de buis. Want zonder mijn advieze gaat ie geheid verlieze,
dan krijgt 'ie de volle laag en zit 'ie na twee weken gewoon weer in De Haag..

Je had ook wat hardcore house rotzooi dat best redelijk offensive was, maar dat was meer vakantiemangericht geloof ik.. weet ik niet zeker meer eigenlijk.

Het is echt bij gebrek aan beter dat Advocaat elke keer bondscoach is geworden...
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_20353112
Vorige keer kreeg hij minder kritiek door, ik geloof, de mooie terugslag in de laatste wedstrijd + het dubieuze doelpunt van Romario (dacht ik).
pi_20353501
De slakken Valckx en Wouters deponeerde ie op Romario en Bebeto. Tien jaar later zet ie Bosvelt op Nedved.

'94 was dramatisch heet, met dramatisch voetbal. Een clowns-loting tegen Marokko en S.A., en als topper Belgie, en dan toch nog zo slecht voetbal laten zien. Want wat hadden we mazzegoaltjes met die Taument en Roy, en het verlies tegen de Belgen was niet eens zo heel onderverdiend. Met mazzel door de poules dus.

Tegen Brazilie moest het dan gebeuren in de kwartfinale, en zou de Oranje machine op gang komen. Net zoals het nu tegen Portugal moet gebeuren. Na 2-0 achterstand kwam er eindelijk wat los (veel te laat), maar ze gaven het na 2-2 weer weg. Ik vond het niet om aan te zien. Eigenlijk best veel gelijkenissen met nu dus, en de angstige hand van Advocaat was toen al zichtbaar. Daarom moeten ze die Kesler ophangen, omdat ie de laatste 16 jaar foute coaches aanstelt.
  vrijdag 2 juli 2004 @ 03:41:56 #8
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_20353532
Mijn mening over Advocaat blijft gebaseerd op 1 simpel feit, op de persconferentie voor Belgie-Nederland van toen vroeg een Belgische journalist aan Advocaat of hij geen schrik had van Josip Weber en hoe hij die ging aanpakken. Advocaat had blijkbaar nog nooit van Weber gehoord.

Weber was op dat moment de centrumspits van de Belgen , had in de 3 voorgaande seizoenen in Belgie telkens als topscorer meer dan 30x gescoord in de competitie voor een klein team (zijn lievelingsteam cercle brugge) , en had in zijn enige 2 interlands voor het WK maar liefst 8 !!! keer gescoord. (dat hij zo laat international werd had alles te maken met zijn joegoslavische vader en de burgeroorlog daar waardoor zijn paspoort maar niet in orde geraakte)
Dat feit zei alles over de voetbalkennis van Advocaat toen ...
Ook al als je zag hoe hij zich toen taktisch in de val liet lokken door Van Himst in die match ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_20354677
Wat ik me ervan kan herinneren is dat Nederland alleen in de wedstrijd tegen Ierland overtuigend speelde. In de wedstrijd tegen Brazilië (met sterren als Bebeto, Romario, etc) werd Nederland toch redelijk weggespeeld, hoewel ze enigzins mazzelend van 2-0 achter op 2-2 kwamen. Het leek er zelfs op dat Nederland na die 2-2 door kon drukken, totdat Branco met een afstandsschot (vrije trap?) een einde maakte aan alle hoop.

Geen geweldig toernooi, mede door problemen vooraf (er was sprake van dat eerst Gullit wel meeging en toen weer niet, en vervolgens gebeurde hetzelfde met Van Basten) en problemen tijdens het toernooi (Bergkamp werd aan zijn vliegangst geholpen doordat een journalist tijdens een verplaatsing van Florida naar Texas de 'grap' uithaalde aan een stewardess te vertellen dat er een bom aan boord was. Na dit toernooi durfde Bergkamp niet meer een vliegtuig in).
pi_20354885
Op papier had Nederland destijds trouwens best een aardig elftal, een mix tussen ervaring en talent:

Ed de Goeij, Theo Snelders, Edwin van der Sar, Stan Valckx, Ronald Koeman, Frank de Boer, Frank Rijkaard, Wim Jonk, Dennis Bergkamp, Jan Wouters, Gaston Taument, Ronald de Boer, Bryan Roy, John Bosman, Ulrich van Gobbel, Danny Blind, Arthur Numan, Marc Overmars, Peter van Vossen, Aron Winter, Rob Witschge.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')