abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_20343266
Ik ben (ook omdat ik veel kilometers maak) op zoek naar een goede gebruikte audi A3 Diesel. Waar moet ik op letten bij de aanschap, wat voor prijzen kan ik (zo ongeveer) verwachten en is het een goede keuze ?

pi_20343576
  donderdag 1 juli 2004 @ 20:08:48 #3
89891 missDemeanor
Captured by the game
pi_20344137
Je moet geen ex-lease-bak kopen met heel veel kilometers, want die zijn meestal toch verrot gereden. Als er veel "lange" kilometers zijn gemaakt, dus veel op de snelweg, hoeft een hoog kilometrage helemaal geen probleem te zijn. (korte stukjes zijn veel slechter voor de auto)
Let tevens op de distributie; dit kan prijzig zijn bij reparatie! Aandrijfriemen en olieverbruik zijn ook een paar punten waar op gelet moet worden bij vooral de TDI’s.
Audi is een duur merk, ook als tweedehands is deze auto nog vrij prijzig, let daar wel op.
OK en nu ben ik het zat!!!
▒­ ­
Ik heb van je gedroomd vannacht
pi_20344335
En de onderdelen van Audi (ik bedoel geen oliefilter/luchtfilter oid, maar gewoon een achterlicht ofzo) zijn DUUR, hou daar ook rekening mee.

Volgens mij moet je opletten dat de voorste draagarmen niet kraken, ik weet niet hoeveel het kost, maar volgens mij een groot probleem bij Audi's en VW's van die tijd ('98-'99 enzo).

Als je een compacte hatch zoekt is de A3 IMHO de beste keuze, het ziet er gewoon fantastisch uit, en het is geen eenheidsworst zoals de Golf. Neem ajb een 3 deurs omdat een 5 deurs A3 er IMHO niet uitziet. Als je 5deurs wilt ga dan naar een Leon/Gol omdat een 5-deurs daar beter bij past.
pi_20344544
Wat ben ik zo ongeveer kwijt voor een 2 jaar oude 100pk TDI met een gemiddeld kilometrage en wat leuke opties ?
  donderdag 1 juli 2004 @ 20:27:18 #6
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_20344669
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 20:08 schreef missDemeanor het volgende:
Je moet geen ex-lease-bak kopen met heel veel kilometers, want die zijn meestal toch verrot gereden. Als er veel "lange" kilometers zijn gemaakt, dus veel op de snelweg, hoeft een hoog kilometrage helemaal geen probleem te zijn. (korte stukjes zijn veel slechter voor de auto)
Let tevens op de distributie; dit kan prijzig zijn bij reparatie! Aandrijfriemen en olieverbruik zijn ook een paar punten waar op gelet moet worden bij vooral de TDI’s.
Audi is een duur merk, ook als tweedehands is deze auto nog vrij prijzig, let daar wel op.
True, maar helaas is zowat elke a3 tdi een ex leasebak, en je hebt er helaas geen inzicht in hoe een hoog kilometrage tot stand is gekomen.
Vampire Romance O+
pi_20345949
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 20:27 schreef MouseOver het volgende:

[..]

True, maar helaas is zowat elke a3 tdi een ex leasebak, en je hebt er helaas geen inzicht in hoe een hoog kilometrage tot stand is gekomen.
Uiteraard ga ik daarom naar een dealer....
pi_20346264
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 21:15 schreef Mister_Marlboro het volgende:

[..]

Dan betaal je dus de hoofdprijs...
pi_20349801
Laatst ook voor gekeken, de prijs van een 2jr oude A3 is ongeveer hetzelfde als van een nieuwe Astra, die er zeker mag wezen en nog helemaal niets op de teller heeft staan.
  donderdag 1 juli 2004 @ 23:40:18 #10
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_20349852
Ik ben ook een tijdje op zoek geweest naar een fatsoenlijke Audi A3 TDI van max 3 jaar, maar onder de 15k kwam ik niet.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  vrijdag 2 juli 2004 @ 01:25:53 #11
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_20352405
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 21:15 schreef Mister_Marlboro het volgende:

[..]

Alsof die hard kan maken dat een auto die niet teveel km's heeft voornamelijk autoweg gereden heeft en weinig korte stadsritjes. Daarnaast, het is gewoon een gegeven dat een enorm deel van de a3 tdi's lease geweest is en daar kan een dealer ook weinig aan veranderen. De exemplaren die bij een dealer staan zullen ook veelal uit de lease komen.

Over het algemeen is het trouwens zo dat hoe exclusiever het merk is hoe hoger de dealeropslag is dus misschien is dat een reden om juist naar bij leasemaatschappijen te kijken naar auto's die uit de lease komen.
Vampire Romance O+
  vrijdag 2 juli 2004 @ 01:31:26 #12
10275 DaBuzzzzz
Mooie woonspulletjes
pi_20352493
WEL een ex leasebak, deze zijn altijd goed onderhouden.....keurige beurtjes en de garage hoeft niet te bezuinigen.....testrit altijd en ga langs een keuringsstation. Slijtage in de bekleding zegt iets over de leaserijder. Niet alle leasers verkloten hun bak...verre van zelfs
ww.ghalia.nl De mooiste Oosterse lampen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')