abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 1 juli 2004 @ 14:45:27 #1
93264 Spideyman
"With great power.....
pi_20336958
Hitzfeld verrast Duitse bond met afwijzing

Bron: zoveelste VI-rip
1/7/2004 14:23

De Duitse voetbalbond (DFB) blijft op zoek naar een nieuwe bondscoach. De enige kandidaat Ottmar Hitzfeld heeft het aanbod afgewezen.
Hitzfeld werd naar voren geschoven als opvolger van Rudi Völler, die na de uitschakeling op het EK opstapte. De 55-jarige succescoach vroeg maandag na een onderhoud met DFB-voorzitter Gerhard Mayer-Vorfelder bedenktijd. Tot verrassing wees de oud-trainer van Bayern München het voorstel af.



'Het was een heel moeilijk besluit. De functie van bondscoach is een eer, het WK in eigen land een droom', zei Hitzfeld (55). 'Maar ik ben niet in de staat om de Duitse nationale ploeg verder te helpen tot en met het WK in 2006, zoals ik dat noodzakelijk acht.'

De Duitse bond moet nu verder op zoek. Als kandidaten worden nu de bondscoaches Otto Rehhagel (Griekenland), Lothar Matthäus (Hongarije) en de clubtrainers Jupp Heynkes (Schalke 04) en Christoph Daum (Fenerbahçe). Het probleem is dat het viertal in tegenstelling tot Hitzfeld nog onder contract staan.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Tsja, wie wil er ook bondscoach worden van een team waar je alleen maar mee kan verliezen....

goeie keuze van hitzfeld.
..... comes great responsibility"
--==Forza PSV==-- --==Forza Nilis==--
I Shot Her Above The Kneecap, She Can Still Walk - Jack Bauer
pi_20337761
oei, Daum het zou worden breekt de pleuris uit... arrogante kwal en zelfs de duitsers vinden dat unaniem
Rehhagel heeft volgens mij al aangegeven zijn contract in Griekenland te willen uitdienen, en is bovendien ook iemand van de 'oude duits voetbal-school'.
Matthäus zou het volgens mij zeker niet moeten worden, onervaren, weinig populair en ook tezeer een 'macher'.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_20358254
Overigens, Daum lijkt wel de grootste kans te maken,
Rehhagel is een alternatief, maar die weigert momenteel erop in te gaan en een tijdje terug heeft hij al aangegeven loyaal te willen blijven aan de griekse spelers, en zijn contract daar minstens door te zetten.

De voorzitter van De Duitse Bond heeft al aangegeven dat eventueel ook buitenlandse trainers in aanmerking komen (die perfect duits spreken):
Arséne Wenger én Guus Hiddink worden darbij als kandidaten genoemd.

ik zou me kunnen voorstellen dat Erik Gerets en/of Huub Steevens mogelijk genoemd kunnen worden: (zeker Gerets is populair nadat hij openlijk aangegeven had dat teveel buitenlanders in een team negatief kan werken en dat duits gewoon de spreektaal moet zijn binnen het team en dus alle spelers gewoon duits moeten kunnen spreken, bij de club waar hij nu zit)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')