abonnement Unibet Coolblue
pi_20330163
quote:
Computer: Oranje en Portugal aan elkaar gewaagd


Den Haag, 9.09 uur - Als het aan de computer lag, zou Oranje zich gisteravond wellicht toch hebben geplaatst voor de finale van het EK Voetbal in Lissabon. Uit een analyse van de effectiviteit van de Nederlandse en de Portugese spelers blijkt dat beide teams ondanks de 2-1 nederlaag van Nederland tegen elkaar waren opgewassen.

De analyse is gemaakt met het systeem 'Effectivity in Action', dat is ontwikkeld door het bedrijf Team Support Systems (TSS) in nauwe samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen.

Vier onderzoekers registreerden gisteravond tijdens de wedstrijd Nederland-Portugal de effectiviteit van iedere speler met behulp van een tablet-pc met aanraakscherm. Het systeem gaf op elk gewenst moment een grafische weergave van het verloop van de wedstrijd.

Hieruit blijkt dat Nederland en Portugal exact hetzelfde gemiddelde effectiviteitscijfer van 6.43 scoren. Wel hebben de aanvallers van het gastland veel effectiever geopereerd dan de Nederlandse spitsen (5,86 versus 4,96).

Het computerprogramma beoordeelde alle spelerswissels op één na als effectief. Alleen Van der Vaart speelde minder goed dan zijn voorganger Bouma. De beste speler van het veld was de Portugees Petit - die teamgenoot Ronaldo verving - met een score van 7.87.

De Groningse analisten zullen vanavond ook de tweede halve finale (Tsjechië-Griekenland) bekijken en de effectiviteit van alle spelers onderzoeken. (gke)

01/07/2004
bron: http://www.automatiseringsgids.nl/

extra: http://www.teamsupportsystems.com/
  donderdag 1 juli 2004 @ 10:32:05 #2
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_20330180
Tja, die computer is dus duidelijk uitgegaan van de verkeerde variabelen
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
pi_20330392
Ik heb wel meer gehoord over die computer, maar volgens mij heeft die computer nog niets goed gehad dus..... betrouwbaar is het niet.
pi_20330855
ze speelden naatje,. heb ik geen computer voor nodig hoor
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')