abonnement Unibet Coolblue
pi_20329170
Ik vond eigenlijk dat de spelers individueel allemaal erg goed hebben gespeeld, op enkele uitzonderingen na. Ik heb het gevoel dat het met het groepsgevoel erg goed zat, en individueel ook, maar dat de juiste tactiek ontbrak. Advocaat is niet de juiste coach. Daar heeft het, vermoed ik, aan gelegen.

Wie ik erg sterk vond dit toernooi:
Edwin van der Sar: Heeft geen fout gemaakt (of tegen Duitsland?), en heeft Nederland door het stoppen van een penalty in het toernooi gehouden. Speelde erg zeker en heeft duidelijk aangetoond dé keeper van het Nederlands elftal te zijn.

Michael Reiziger: Verdedigend vond ik hem gisteravond erg goed, en ook eerder in het toernooi vond ik hem sterk. De penalty tegen de Zweden vond ik erg, erg sterk. Hij had er volgens mij nog nooit een genomen, maar hij schoot 'm met een afleidingsmanouvre souverein in de rechterhoek. Ik vind Michael een erg ondergewaardeerde spelers. We hebben het hier over een rechtsback die al in 1995 vast in de basis stond bij Ajax, door zijn snelheid, zijn rushes naar voren en zijn uitstekende verdedigende werk. Ook dit toernooi vond ik zijn rushes naar voren en zijn ingooien die hij daaraan overhield erg sterk. Michael Reiziger

Jaap Stam: Heeft een uitstekend laatste toernooi gespeeld. Een solide verdediger, op leeftijd, maar nog steeds erg competent. Zou ook hierna niet misstaan in de opstelling.

Frank de Boer: Voor hem geldt hetzelfde als voor Jaap Stam. Hij kan nog steeds mee met de besten. Is niet al te snel meer, maar heeft toch nog een fantastische pass (die hadden we zo broodnodig) in de benen en speelt geweldig samen met Stam.

Wilfred Bouma: Bouma is evenwel een mooie opvolger, hoewel ik van hem niet geheel overtuigd ben. Toch vind ik dat hij tegen Portugal goed speelde. Ook eerder heeft hij aangetoond niet zo goed te zijn als de Boer in zijn beste dagen, maar wel uitstekend te kunnen verdedigen.

Davids: Speelde tegen Tsjechië heel goed, ik vond hem uitstekend over het hele toernooi gezien. Ik denk dat hij verdedigend en op het middenveld heel belangrijk is. Hij heeft bovendien geen gele kaart gehad. Hoewel het allerbeste er bij hem wel af is, wil ik hier toch mijn waardering voor hem uitspreken.

Robben: Heeft aangetoond een geweldige linksbuiten te zijn. Toch heeft hij nare trekjes zoals schwalbes, die hij slecht uitvoert, en een enorme pruillip als iets hem tegenzit. Maar wel een jongen voor de toekomst.

Heitinga: Een jonge jongen die niet al teveel gespeeld heeft maar die het wel heel goed heeft gedaan. Tegen Zweden vond ik hem sterk spelen en schoot hij die penalty, zeker als youngster, heel erg goed in. Johnny is een jongen voor de toekomst. Hoewel hij vaak rechtsbuiten staat, zie ik in hem misschien wel een jongen voor in het centrum. Hij heeft al een beetje een deboertjehoofd dus dat kan niet missen!

En tenslotte Seedorf: Hoewel ik niet weg was van zijn spel heeft hij lef getoond door met de coach in discussie te gaan over het spel, iets wat Advocaat ook gewaardeerd heeft. Ik denk dat hij heel belangrijk is als motivator en als ervaren voetballer in het team. Zijn spel is niet geweldig, maar al met al mijn complimenten voor Seedorf!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_20329345
quote:
Op donderdag 1 juli 2004 09:37 schreef JohnDDD het volgende:
En tenslotte Seedorf: Hoewel ik niet weg was van zijn spel heeft hij lef getoond door met de coach in discussie te gaan over het spel, iets wat Advocaat ook gewaardeerd heeft. Ik denk dat hij heel belangrijk is als motivator en als ervaren voetballer in het team. Zijn spel is niet geweldig, maar al met al mijn complimenten voor Seedorf!
Mee eens
pi_20332994
vrijwel 100% mee eens.

vdSar was solide (al heb ik het idee dat hij teveel krediet krijgt voor de wedstrijd tegen Portugal, die saves waren vrijwel allemaal op zijn lichaam gericht, maar verder speelde hij sowieso zeer betrouwbaar)

Davids, speelde wel heel wisselend, tegen zweden uiterst zwak, maar tegen Portugal weer enorm fel, flexibel en allesheersend (bleek zelf s een verdomd nette voorzet te hebben)

Robben had ik erg hoog zitten, maar die is enorm gedaald wegens zijn gedrag in de wedstrijd tegen Portugal, waarin hij zich als een kleinzielig ettertje gedroeg
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')