abonnement Unibet Coolblue
pi_20373775
Ook een leuke site gevonden.... waarschijnlijk kent iedereen deze al. ...

http://www.ou.nl/open/hon/spoor1.htm
pi_20373994
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 21:52 schreef DaafAzuil het volgende:
'k woon vlak langs 't spoor in utrecht en er kwam net een stoomloc langs met veel herrie maar was nét te laat met m'n cam
Dat was het al eerder gemelde, maar verschoven transport van de VSM naar Roosendaal. Het betrof de 23 071 + 2233 + 2459 + Mitropa + 5x blokkendoos-rijtuigen.
pi_20374673
K&R-plekken zijn gewoon plekken waar je mensen af kunt zetten, stoppen, uit de auto, kusje&doei, weg. Houten heeft ze ook, al lang trouwens.
  zaterdag 3 juli 2004 @ 12:05:57 #54
93802 dan_niet
Denk alstublieft zelf na
pi_20381202
Ik bedoelde idd de stelnummers.
Er is geen touw aan vast te knopen, het lijkt mij toch efficienter werken als je steeds dezelfde inzet.

En dat van die brug, zoiets dacht ik al, maar waarom is dit bij de ene dan wel en bij de andere brug/viaduct/overgang niet?
pi_20382060
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 12:05 schreef dan_niet het volgende:
Ik bedoelde idd de stelnummers.
Er is geen touw aan vast te knopen, het lijkt mij toch efficienter werken als je steeds dezelfde inzet.
Juist niet. Hoe wil je stellen dan nog in de werkplaats krijgen voor onderhoud? Wat doe je dan bij defecten? De omlopen zijn zodanig dat in principe de goede materieelsoort op de goede plek in dienst is en dan ook op de juiste tijd in het goede onderhoudsbedrijf binnenkomt. Daarnaast vergeet je dat het niet eens mogelijk is zonder veel extra ledige treinen; een stam die 's ochtends in Maastricht begint loopt daar bij wijze van spreken 's avonds niet uit en dan moet die stam dus eerst weer leeg van bijv. Utrecht naar Maastricht worden gebracht.
  zaterdag 3 juli 2004 @ 13:15:44 #56
93802 dan_niet
Denk alstublieft zelf na
pi_20382271
Mja ok, daar heb je wel een punt.
Maar op die korte lijntjes, met zo'n sprintertje, tja. Maar ok met dat onderhoud is wel een probleem dan, maar het is natuurlijk wel een hoop werk om die indelingen dan steeds te maken.

Maar er zal wel over nagedacht zijn
  zaterdag 3 juli 2004 @ 23:33:40 #57
49850 RubberDuckey
de Treinenman
pi_20395800
Hier dan wat foto`s van Roosendaal spoort van vandaag.

Hier in een plensbui de 23 071 + 2233 + 2459 + Mitropa + 5x blokkendoos-rijtuigen + 23 023.


1122 + 1251 + 1302 + 1501 + 2233 + 2459


6473 + 29??


23 023 van SSN


23 071 en de blokkendoosrijtuigen van de VSM en aan het eind de 23 023 weer.


Meer foto`s op m`n website vinden.
  zaterdag 3 juli 2004 @ 23:46:57 #58
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_20396053
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 11:12 schreef sweek het volgende:

[..]

Ach, al het nuttige staat er op... alleen nog steeds geen internationale prijzen.
Waarom ga je trouwens niet via Deventer?
Ik heb nog wel een site waar je int. tarieven kan vinden.

Ik zal maandag even opzoeken hoe en wat.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zaterdag 3 juli 2004 @ 23:53:38 #59
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_20396214
De NS site vind ik wel aardig zo.

Na een tip mijnerzijds is inmiddels ook de verbinding vanuit Enschede naar het oosten goed in de planner opgenomen. Dit is een halfuursdienst, maar was als tweeuursdienst opgenomen. Binnen 2 dagen hersteld, niet slecht.

Alleen hebben ze hun i-mode site niet aangepast, waardoor ik nu steeds een knoeperharde 404 krijg...toch maar weer eens een belletje plegen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  zondag 4 juli 2004 @ 00:15:51 #60
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_20396802
Chaos dreigt met Duitse treinkaartjes

Wie in december in Enschede een treinkaartje richting Duitsland koopt, moet goed uitkijken in welke automaat hij of zij de euro’s stopt. Want DB Service staat naar alle waarschijnlijkheid niet toe dat nieuwkomer Prignitzer Eisenbahn van de bestaande apparatuur gebruik maakt.


De druiven zijn zuur. De Duitse spoorwegen raken met ingang van 12 december de exploitatie kwijt van de spoorverbinding Enschede-Gronau-Dortmund. DB Regio Westfalen verloor de openbare aanbesteding van de Prignitzer Eisenbahn, een maatschappij die na de eenwording door de voormalige Oost-Duitse machinist Thomas Bencken is opgericht.

De pijn zit zo diep dat de PEG straks overal zelf kaartjesautomaten moet plaatsen. In Enschede moet dan bij de DB-automaat een plaatsbewijs naar Münster en bij de PEG-automaat een kaartje naar Dortmund worden gekocht.

‘De reizigers in Enschede’, lucht PEG-medewerker Matthias Kley z’n hart, ‘zullen het spoor wel eens kwijt kunnen raken. We willen graag met de DB samenwerken. Maar er worden veel te hoge prijzen gevraagd. Op het gebied van de tarieven hebben we wel overeenstemming bereikt.

Als we op 12 december de diensten van de DB op de lijn Enschede-Dortmund overnemen worden dezelfde tarieven gehanteerd.’

Tijdens de ondertekening van het vervoerscontract gisterochtend in het station van Gronau werd alvast een van de elf nieuwe treinstellen van het type Talent gepresenteerd die de PEG van leasemaatschappij Angel Trains gaat huren. Het moderne materieel is van hetzelfde type als waarmee de DB tussen Enschede en Gronau rijdt.

Met dat verschil dat de treinstellen niet rood maar in de Nederlandse kleuren rood, wit, blauw, zijn gespoten.

‘Da’s toeval’, reageert Matthias Kley. ‘Dit is van onze huisstijl. Om de veiligheid te waarborgen zijn de treinen die straks naar Enschede gaan rijden voorzien van videocamera’s. Ze zijn voorts ingericht voor éénmansbediening. Maar er zal door vliegende brigades regelmatig worden gecontroleerd op zwartrijders. Ga er maar van uit dat dertig procent van onze treinen wordt gecontroleerd.’ Ofschoon Arriva de PEG onlangs heeft overgenomen, blijven de treinen op het Nederlands/Duitse grenstraject onder de vlag van de Prignitzer Eisenbahn rijden.

‘Arriva’, aldus Kley, ‘heeft de PEG Holding overgenomen. Ons bedrijf blijft als een vol dochterbedrijf actief. Dat komt onder meer door onze positieve uitstraling. We zijn klein en met heel oud materieel begonnen. Desondanks hebben we prima resultaten geboekt’.
For great justice!
pi_20397302
Mijn tip om bij alleen de plaatsnaam maar geen specificatie gewoon het centrale station te nemen hebben ze niet toegepast...
En heb hun ook eens gevraagd om me echt helemaal zelf de overstaptijden in te laten vullen, want ik haal verbidngen die de planner niet aangeeft. .
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_20409779
quote:
Op zaterdag 3 juli 2004 23:33 schreef RubberDuckey het volgende:
[..]

1122 + 1251 + 1302 + 1501 + 2233 + 2459
[afbeelding]
[..]
Stond die 1302 niet een aantal weken op arnhem? Want vandaag stond dit type er niet meer.
  zondag 4 juli 2004 @ 18:05:56 #63
49850 RubberDuckey
de Treinenman
pi_20410446
quote:
Op zondag 4 juli 2004 17:31 schreef Betse het volgende:

[..]

Stond die 1302 niet een aantal weken op arnhem? Want vandaag stond dit type er niet meer.
Klopt en zal vanaf vanavond er ook weer staan.
pi_20410563
kwam er elke dag langs en toen was ie opeens pleite. Wel mooie bak

waar wordt die verder voor gebruikt?
pi_20411906
Ik ga denk ik morgen lekker treinen foto toestel mee en foto's maken maar! Ik denk dat ik tot Amersfoort ga. Iemand nog ideeen?
pi_20412947
quote:
Op zondag 4 juli 2004 18:12 schreef Betse het volgende:
kwam er elke dag langs en toen was ie opeens pleite. Wel mooie bak

waar wordt die verder voor gebruikt?
Voor museumritten.
pi_20412971
quote:
Op zondag 4 juli 2004 19:20 schreef Dichterbijer het volgende:
Ik ga denk ik morgen lekker treinen foto toestel mee en foto's maken maar! Ik denk dat ik tot Amersfoort ga. Iemand nog ideeen?
Thuisblijven, want het wordt verschrikkelijk baggerweer :p.
pi_20413518
quote:
Op zondag 4 juli 2004 20:08 schreef Lucske het volgende:

[..]

Thuisblijven, want het wordt verschrikkelijk baggerweer :p.
Hmmm,ja dan word het moeilijk dan maar een andere dag plannen
pi_20416151
quote:
Op zondag 4 juli 2004 20:34 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Hmmm,ja dan word het moeilijk dan maar een andere dag plannen
Lijkt me een goed plan ja . Waarom zou je, zeker als je niet erg bekend bent met fotograferen en je dus blij slecht weer vrijwel zeker onderbelichte opnames maakt, niet wachten op beter weer (tenzij je natuurlijk wel een ervaren fotograaf bent en creatief wilt zijn) ?
pi_20416302
ervaren tja... nee dat ben ik niet maar ja... ik wou wat uit proberen enzo...nouja als het slecht weer is maar ff wachten
  maandag 5 juli 2004 @ 00:11:06 #71
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_20418872
Ik blijf er bij dat er niets mis is met een leuke slecht-weer foto. Leuk wolken effect als het het iets onderbelicht.

Recnt voorbeeldje?
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_20425530
quote:
Op maandag 5 juli 2004 00:11 schreef MREn het volgende:
Ik blijf er bij dat er niets mis is met een leuke slecht-weer foto. Leuk wolken effect als het het iets onderbelicht.
Ik zeg toch ook: "... tenzij je creatief wilt zijn."
quote:
Recnt voorbeeldje?
[afbeelding]
Als het je om de trein gaat stelt de foto niks voor. Je ziet nauwelijks details, omdat de opname fors onderbelicht is.
pi_20425782
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:11 schreef Lucske het volgende:

Als het je om de trein gaat stelt de foto niks voor. Je ziet nauwelijks details, omdat de opname fors onderbelicht is.
Gelukkig getuigen die foto's van jou van absoluut perfectionisme......
Smaken verschillen, ik vind de "onderbelichte" foto wel iets hebben.
pi_20426212
quote:
Op maandag 5 juli 2004 12:20 schreef Fence het volgende:

[..]

Gelukkig getuigen die foto's van jou van absoluut perfectionisme......
Smaken verschillen, ik vind de "onderbelichte" foto wel iets hebben.
Ik zeg ook niet dat de foto waardeloos is, ik zeg alleen dat ik de foto waardeloos vindt als het puur en alleen om de trein gaat. Je zou eerst eens moeten lezen, jungke.
  maandag 5 juli 2004 @ 13:58:35 #75
49850 RubberDuckey
de Treinenman
pi_20429271
Hier dan nog wat foto`s van Ddzd die gister zijn gemaakt. Niet allemaal even scherp door het late tijdstip.

De SGMm, nummer alleen een beetje onbekend bij mij.


1501 + 1122 + 189 047-4 + 1251


Verdwaalde koplopers, komt laatste tijd steeds meer voor.


[ Bericht 1% gewijzigd door RubberDuckey op 05-07-2004 14:00:14 (nummers andersom gezet :P) ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')