abonnement Unibet Coolblue
pi_20427895
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:20 schreef Kletz het volgende:

En profound: nog nooit van gehoord. Is et de moeite waard?
Et is zeker de moeite waard, ook al stelen ze af en toe hun teksten...
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_20427941
Ik wacht trouwens nog steeds op mijn stembiljet...
Ik verhuis misschien te vaak en naar te vage kraakpanden. .
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_20436981
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:27 schreef Diverse_Reality het volgende:
Ik wacht trouwens nog steeds op mijn stembiljet...
Ik verhuis misschien te vaak en naar te vage kraakpanden. .
En door jouw stem verandert de hele politiek in Nederland, misschien wel Europa, wellicht... DE HELE WERELD!! .
pi_20437092
Oh ja, hebben jullie ook gelezen dat Danzig zijn eigen threshold of pain niet zo hoog ligt... (zie ook plaatje in openingspost...). (even artikeltje er bij zoeken)
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
pi_20437214
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 12:22 schreef Kiff het volgende:
Oh ja, hebben jullie ook gelezen dat Danzig zijn eigen threshold of pain niet zo hoog ligt... (zie ook plaatje in openingspost...). (even artikeltje er bij zoeken)
kheb wel gelezen dat meneer danzig knock out is geslagen door de zanger van North side kings .

bron: http://www.asice.net
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_20437368
[ originele bron blabbermouth.net - copy/paste vanaf AsIce]

Glenn Danzig gets knocked out by North Side Kings singer
posted by: on 5 July 2004

DANZIG frontman Glenn Danzig allegedly got into a scuffle with NORTH SIDE KINGS singer and frequent SOULFLY collaborator Danny Marianinho following DANZIG\'s performance in Tuba City, Arizona Saturday night (July 3). The following is Marianinho\'s official statement regarding the incident, as sent to BLABBERMOUTH.NET:

\"Before crazy rumors begin to spread I would like to explain what happened:

\"NORTH SIDE KINGS were to play with DANZIG last night in Tuba City, Arizona. To make a long story short the whole show was a disaster and a few bands got bumped off. Mr. Danzig (or his management??) refused to push back the original scheduled time slot so NORTH SIDE KINGS and RAPID FIRE would have to play \'after\' his set. Whatever — we agreed to play later because we drove 6 hours and didn\'t feel like going home without playing.

\"Needless to say, as soon as DANZIG was finished, the venue turned on the lights and DANZIG\'s crew and the staging company began to take the stage apart almost instantly. I confronted Mr. Danzig backstage while he was signing autographs and told him I thought he was an asshole because of his \'rock star\' attitude and no consideration towards the FEW other bands that got bumped off tonight. In a fit of rage he turned around and slammed me into the wall yelling \'Fuck you, motherfucker,\' trying to be a big, tough guy in front of his fans. I, in self-defense, punched him in the face, knocking him out as he was attacking me again. He went down, bleeding from his mouth, eyes rolled back, and in shock that he got knocked to the floor so quickly.

\"A friend happened to tape the entire incident and this is all documented. Many witnesses saw him attack me, and I did what any man would do.

\"It was unfortunate that this went the way it did — and I hoped Glenn Danzig learned a valuable lesson tonight: Do not lay your hands on anyone unless you can handle what may happen.

\"I apologize for nothing, except for the poor little kids that had to witness this big asshole get his ass kicked in a matter of seconds...\"
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
pi_20439062
quote:
Gefeliciteerd! je bent gezakt en mag dus gratis naar het zakkersfestival
2004! Heideroosjes, VanKatoen, Gorki en Face Tomorrow helpen je weer op de
been! Je staat op de gastenlijst aan de deur. Print dit mailtje uit en neem
het mee naar de Melkweg op 7 juli! Zorg dat je er op tijd bent (14.00 uur)
want het wordt druk! Blijf KikkE!
LOL. En dat terwijl ik m\'n P op 1 puntje niet heb gehaald. Naja, het is ook een diploma dus ja...
pi_20444279
quote:
Op maandag 5 juli 2004 13:03 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
Pfoe wat is het hier stil! Ten eerste kan ik jullie melden dat ik eindelijk, na jaren ploeteren, afgestudeerd ben. Volop tijd om te besteden aan punk/hardcore en om te vissen nu, ik geniet volop.

En Kerdaben, ik zou voor Blink 182 gaan, die zijn pro-Bush. Wat mij betreft kunnen de mensen die echt niks om politiek of andere \\\"boodschappen\\\" in muziek geven beter naar Powermetal of zoiets gaan luisteren. Punk is ontstaan als reactie op hoe het eraan toeging in de (muziek)wereld en wat mij betreft moet het zo blijven (of liever gezecht:weer zo worden)

En over dat intro. Ben er inmiddels achter dat het een obscure, stoere NYHC band van jaren terug moet zijn. Dus noem hier alle onbekende NYHC bands, in de hoop dat ik erachter kom wie het was.

En zijn er nog mensen die naar Profound luisteren? Ik kan niet begrijpen dat er nooit een discography is gemaakt
gefeliciteerd
en ik zei, dat ik liever naar een goede pro-bush band luister dan naar een slechte anti-bush band, niet dat ik alleen pro-bush bands wil luisteren, en blink182 ben ik al een jaar of 2 op uitgekeken
en wat die kletz ook al zei, ik luister erna omdat het (meestal) goede muziek is, ik luister wel naar de boodschap en daar ben ik het ook niet altijd mee eens, maar daarom is de muziek toch niet minder
en je muzieksmaak aan je politieke voorkeur is een beetje dom he , andersom trouwens ook wat nu (IMHO) bij dat punkvoter gedoe gebeurt...
Something good: you look like Snoopy and it makes me smile.
Where you need improvement: you have smelly dog farts.
  dinsdag 6 juli 2004 @ 18:13:47 #59
2391 Jimmy
Door het bot
pi_20446107
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 00:10 schreef Kiff het volgende:
Als Jimmy ook komt, dan hebben een topicmeet... we zijn dan al met drie...
ik denk wel dat ik kom, nog ff kijken of ik geen dubbele afspraken maak dan.


Werchter was fijn, maar weinig tot geen punk. Roy Paci & Aretuska was wel een goeie ska show.

Edit: O ja, heideroosje en Dropkick Murphys waren de ska bands. heideroosjes was wel ok, vooral Urbanus die een nr mee deed, maar Dropkick Murphys vind ik echt saai. Punk voor hooligans, lekker zat meebrullen, oi oi.
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_20446162
Cool, welk nummer met Urbanus? .
  dinsdag 6 juli 2004 @ 18:18:17 #61
2391 Jimmy
Door het bot
pi_20446216
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 18:16 schreef =HellFire= het volgende:
Cool, welk nummer met Urbanus? .
Een van hun eerste nummers zei Marco Roelofs, ze hadden zichzelf ooit naar een stukej van urbanus genoemd ofzo en wouden daarom dat ie een nummer meezong.
Ze bestaan nu 15 jaar.
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_20446343
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 18:18 schreef Jimmy het volgende:

[..]

Een van hun eerste nummers zei Marco Roelofs, ze hadden zichzelf ooit naar een stukej van urbanus genoemd ofzo en wouden daarom dat ie een nummer meezong.
Ze bestaan nu 15 jaar.
Ahh... tja. Leuk getal, 15. Nog even en weer een jublieum feest.
pi_20458000
Goed ik ga zometeen richting A'dam naar het zakkersfestival ook al ben ik niet gezakt. Grappig dat ze het accepteren... Misschien valt het zakkingspercentage dit jaar wel mee en was er nog ruimte over.

Zie ik hier nog iemand van jullie toevallig?
pi_20471392
quote:
Op dinsdag 6 juli 2004 12:32 schreef Kiff het volgende:
[ originele bron blabbermouth.net - copy/paste vanaf AsIce]

Glenn Danzig gets knocked out by North Side Kings singer
posted by: on 5 July 2004

\"A friend happened to tape the entire incident and this is all documented. Many witnesses saw him attack me, and I did what any man would do.
Check het filmpje :
http://metalrefuge.com/media/danzig.mpeg
http://server3.mathcs.duq.edu/~fa01hoang/zyx.mpg
http://www.refillmybeer.com/danzig.mpeg
http://www.braids.net/trust/dannyglenn.xxx.mpg
War. War never changes.
  woensdag 7 juli 2004 @ 19:45:29 #65
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_20471994
Over politiek in punk zal ik mijn mond maar even houden verder, maar ik vind het geweldig als mensen hun mond open trekken. Zelf luister ik nou eenmaal liever naar teksten over politiek dan over poep en pies.

En mensen die roepen dat een bepaalde band erg goed is maar hun bek eens zouden moeten houden met hun politieke gezeik moeten vebannen worden naar een land met alleen nu-metal. Een band mag toch zeker zelf beslissen waar ze over zingen? Mij hoor je niet zeuren over poeppunk, ik luister er gewoon niet naar.

En Profound is zeker de moeite waard. Een van de weinige Nederlandse bands die Youthcrew speelde in 88/89. Die singel op Crucial Response is nog steeds makkelijk te vinden. Zelf heb ik de demo met 9 nummers die niet op de 7" staan. Voldoende materiaal voor een discography dus.

Bedankt voor de felicitaties trouwens
pi_20472894
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 19:45 schreef H.I.P.P.E. het volgende:
Over politiek in punk zal ik mijn mond maar even houden verder, maar ik vind het geweldig als mensen hun mond open trekken. Zelf luister ik nou eenmaal liever naar teksten over politiek dan over poep en pies.
Moet je punkbands als Disorder, Varukers, Screamer en Sick on the Bus eens horen, dat gaat alleen maar over bier.. .
If you fear for the morality of your wives, educat. of your childr., the solidarity of your armchairs, privatized prisons, factory farms and the secu. of the state...then you are right. But what can you do?You are rotten, and the fire has been lit
pi_20476480
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 19:45 schreef H.I.P.P.E. het volgende:


En mensen die roepen dat een bepaalde band erg goed is maar hun bek eens zouden moeten houden met hun politieke gezeik moeten vebannen worden naar een land met alleen nu-metal. Een band mag toch zeker zelf beslissen waar ze over zingen? Mij hoor je niet zeuren over poeppunk, ik luister er gewoon niet naar.
Dat is zo gelul... iedereen mag zeggen wat ie vind. Ook over een band waarvan je vind dat ze hun bek moeten houden met hun politieke gezeik. Je vind et ok of niet.....

het maakt voor mij niet uit dat ze lullen over politiek. Waar ik gewoon een schijt hekel aan heb, is et steeds weer aanhoren tussen elk nummer door. Wat gewoon allemaal op hetzelfde neer komt. Heb je een standpunt als band, dan vind ik dat , maar blijf je daar heel je show over door zeiken, hoeft et voor mij niet meer. Voor de rest luister ik bands die ik vet vind en hard vind rocken.
Heb je eelt aan de binnenkant van je handen?
Trek dan de conclusie en niet jezelf.
pi_20476697
Nou, ben net terug van het zakkersfestival, 99 % was geslaagd maar was toch gekomen , Face Tomorrow is wel vet maar krijgt het niet op gang om half 3 's middags, en mag van mij wel flink omhoog in tempo. Gorki is een vage Vlaamse kerel met een gezonde dosis zelfspot, Van Katoen zijn sympathieke gasten maar de muziek is niet echt mijn ding, hun interactie met het publiek is wel super. En de Roosjes, ach ja, die blijven leuk. Marco wel flink dronken, maar dat hoort er ook nou eenmaal bij.

Was wel okay festival, en dat voor nop.
  vrijdag 9 juli 2004 @ 13:32:49 #69
88305 H.I.P.P.E.
Tot ergernis van velen
pi_20509997
quote:
Op woensdag 7 juli 2004 20:22 schreef Diverse_Reality het volgende:
Moet je punkbands als Disorder, Varukers, Screamer en Sick on the Bus eens horen, dat gaat alleen maar over bier.. .
Ja ik ken ze, ik luister wel veel naar Engelse bands uit die periode, maar dan toch wel veel naar de politieke, Anthrax, Subhumans, Discharge, Disorder. En net als Kletz vind ik 1 nummer over bier helemaal niet erg (ik ben een groot voorstander van bier), maar alleen maar nummers over bier doet mensen vermoeden dat er niks belangrijkers is.

Een goede uitzondering zijn de Stupids, dat zijn wel grote lievelingen van me, terwijl ze met p[olitiek erg weinig te maken hebben
  vrijdag 9 juli 2004 @ 23:50:22 #70
2391 Jimmy
Door het bot
pi_20522636
Hmm, is het wel zeker dat Zeke morgen komt in Parkhof? Op de PArkhof site staat het, maar volgens zowel de Zeke als de Waterfront site spelen ze daar om 20.00.

Parkhof begint wel om 13 uur, dus misschien spelen ze daar eerst en rijden ze dan naar Rotterdam.
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_20524222
PARKHOF OPEN AIR
Zaterdag 10 juli
Locatie: Victoriepark en Parkhof
13:00 - 22:00 / gratis
Vanaf 22:00 uur in Parkhof: KORSAKOFF DJ-TEAM

Zoals ieder jaar organiseert Parkhof het Buitenfestival. Dit jaar met 2 buitenpodia (Geesthuis / AUC podium en Mainstage) en 1 binnenpodium (Sonic Rendezvous Stage).


MAINSTAGE

21:00 - 22:00
IEDEREEN ZÓÔÒ JOTJE
De naar verluid populairste band van Alkmaar en wijde omstreken zal zich weer in het bierzweet spelen om alle fans op hun wenken te bedienen.
In het prachtige jaar 1996 gevormd uit leden van o.a. SICK SAD, JEOPARDY en De STUFFKIKKERS, heeft dit illustere gezelschap de afgelopen paar jaar alle zalen tussen Brussel en Leeuwarden, Den Haag en Wijk aan Zee en niet te vergeten Meddo, platgewalst met een meer dan aanstekelijke mix van ska, polka, punk, salsa, casiopop en flamenco. Het basismateriaal bestaat dan ook uit de twee belangrijkste bijzaken des levens: BIER EN JOINTS. Drie meesterlijke CD's zijn er inmiddels verschenen: LOFLIEDEREN OP DE INTOXICATEI, IN DE TREIN MET TANTE AGAATH en IN D'OLDE RUPSCH GELOGHEERD. IEDEREEN ZOOO JOTJE gaat begin Augustus op tour de France, maar daarvoor zullen ze jong en oud nog tot stuiterens toe laten hossen op klassiek en recent proostmateriaal.

16:00 - 16:45
ZEKE (usa)
Ride with Zeke! Dat is het credo waaronder deze Echte Mannen uit Seattle de wereld plunderen en platbranden waarna die er weer een stukje mooier op wordt. De godfathers van de speedrock worden ze wel genoemd, en dat is eigenlijk nog veel te min voor de band die de klassieke hardrock van Motorhead en AC/DC weer in het collectieve geheugen heeft geblazen met 666 decibel. Sinds hun eerste gig in 1993 kan het muziekminnende publiek niet meer om ZEKE heen, en sinds ze getekend hebben bij het notoire Epitaph label, touren ze eigenlijk nonstop van frontlinie naar frontlinie met o.a. Supersuckers,Voodoo Glow Skulls en zelfs Pearl Jam. Het publiek bont en blauw maar doodgelukkig achterlatend.
Hun laatste release Dirty Sanchez "beukt als een moeder***er", vanaf de eerste regels "he's acting weird, it must be drugs" tot de foute Fleetwood Mac cover Rhiannon. Laat je kogelvrij vest en je oordoppen thuis en laat je verrot rocken door de chainsaw punk rock van ZEKE!

19:15 - 20:05
DEADBOLT
Bubblicious bootybass voodoo surfin' and sluckin' scare a billygoat! En dat is dan slechts het eerste superlatieve citaat dat zal volgen in de omschrijving van Deadbolt! Wat denk je zelf? Met album titels als Zulu Death Mask, Voodoo Trucker en Haight Street Hippie Massacre mogen ze zichzelf gerust met een uitgerukt hart : " The most scariest band in the world" noemen. Volslagen terecht. Performances worden opgevoerd met alle perfide parefernalia die een ware frenzy freakette zich in haar droogste dromen kan wensen. (bang voor slangen, kettingzagen en de vuurspugende hond van de buren?) Muzikaaltechnisch gesproken is het een mix van Sun Records op strychnine met een extrascheut Cayenne peper. Laat de donderwolken ontladen op jouw goddelijke lichaam.
Om het scenario af te sluiten met een fijn citaatje: de infame veelschrijver Lucky R. heeft over DEADBOLT ooit geschreven: " Als Tarantino ooit een nummer van deze band in een film gebruikt gaan er nog rare dingen gebeuren" Een beetje raar is best lekker. Een beetje naar is nog lekkerder!

17:35 - 18:25
ZEA
Zea bestaat uit de twee Mokummese onverbiddelijke markante anti-helden Arnold en Remko. Zonder enige zakkenvullerige VN resoluties maken zij met van de vrachtwagen gevallen elektronica en vergelijkbare gitaren way out weirde lollipopliedjes met een verbazingwekkend goed gevoel voor huiskamerexperiment (bouw uw eigen waterstofbom in pi lessen). Zea botst alle linkse hoeken en zwarte gaten van het muzikale omniversum op.Of het nou sydbarretpsychedelica, is, sonicnoise of een hakkuhversie van de Stonesklassieker "under my thumb". Allemaal met een my first sony lo-fi stempelpakket, dat neigt naar bijna irritante knutselpop. Maar ach,dat vinden we ook van King Crimson en Merzbau,om maar een paar gemiste afslagen te noemen. En die draaien we ook graag tot het gaatje.
Het meest recente alchemische op het Transformed Dreams label uitgebrachte album "Today I forget to complain" oogst veel tienen, griffels en zoenen van de juf. Zowel in de internationale klas als de lokale spijbelbus. Daarvoor hoef je niet naar Stadskanaal. Daarvoor kom je naar het Noord Hollandskanaal.

14:40 - 15:20
SOLID ROCKET BOOSTERS
Wie zei dat in 1573 in Alkmaar de victory begon? NIETS DAAR VAN! Die begon in 2001 in Hoofddorp want toen werden de SOLID ROCKET BOOSTERS (De Sorbootjes voor intimi) opgericht! Met een naam die ontleend is aan de vaste brandstof voor zware stuwraketten knallen deze olijke knapen door de geluidsbarriere met hun uiterst swingdiedingende potpourrie van polka, funk, rock en aanverwante toeters en billen. Verwijzingen naar Primus mogen, maar ook naar Glenn Miller, naar Fishbone zekers, maar stiekem zelfs ook naar ons aller IZJ!
De SOLID ROCKET BOOSTERS hebben inmiddels in hun drie-jarig bestaan al menig festival ondersteboven uitgeschud met als voorlopig hoogtepunt het Haarlemse Bevrijdingspop editie 2004. Met de volwaardige knaller van een debuutplaat, toepasselijk 'BLAST OFF' geheten, op de discografie is het niet minder dan terecht als SOLID ROCKET BOOSTERS binnenkort wordt opgenomen in de NASA Hall of Fame. Tot die tijd zullen ze Parkhof Open Air laten exploderen. Oh ja. voordat er vragen over komen: dat spookachtige instrument heet een THEREMIN.


SONIC RENDEZVOUS STAGE

Sonic Rendezvous heeft voor het eerst dit jaar op het Parkhof Open Air festival een eigen podium. Hier presenteren zij bands die op hun Sonic Label worden uitgebracht. S.R. is een van de grootste onafhankelijke distributeurs van Nederland en Europa.

20:00 - 21:00
RIPLETS
Alkmaarse moeders, hou je zonen binnen want The Riplets zijn op pad! Sinds hun debuutplaat ROCK 'N ROLL BEAT het tot de hoogste regionen van de moordlijst en de outlaw 41 schopte zijn deze vier rotjeknorse rockchicks niet meer weg te zappen uit de nederlandse punk 'n roll scene. De onlangs verschenen prachtplaat LOVE SPECIAL DELIVERY BOY bevestigd die reputatie maar weer. Live spelen doen ze echter nog liever dan platen maken, en daaraan hebben The Riplets de status van publiekslievelingen vooral te danken. De befaamde kledingwissels hebben inmiddels tot over de landsgrenzen de bekkies open laten vallen samen met nationale rockstars als League of XO Gentlemen, The Travolta's, De Heideroosjes en Anouk. Volgens insiders mag je The Riplets echter niet vergelijken met grootheden door de eeuwen heen als The Shirelles, Suzy Quattro, Blondie of The Donna's. Deze meiden kunnen het namelijk best op eigen kracht. GRRRRL POWER zoals dat heet.

18:30 - 19:30
GECKO BROTHERS
This seems like my kinda place! Dat zal iedere Rawk & Roll adept luidkeels brullen na het aanschouwen van deze 4 kerels uit Breda Suck City. "Stop Bitchin'Start Drinkin" heet de onovertroffen ram waar je kan raken plaat van Gecko Brothers, en als je je dan bedenkt dat we hier te maken hebben met een band die gespeeld heeft in de Titty Twisters van deze kant van de hell met illustere namen als Speedball Jr,Fury 161, Turbo AC's en natuurlijk Milwaukee Wildmen, om maar 'ns wat anders te noemen dan eeeeh je weetwel, begrijpt iedereen waar dit heengaat. Naar de klote natuurlijk. De sterke verhalen over dove bejaarden die spontaan tot ontbranding komen en motormensen met de handen over hun oren zullen we jullie besparen, maar 1 ding is zeker: Parkhof heeft het hooggeëerd publiek het afgelopen seizoen het beste van het beste gegeven op dit gebied, nou The Gecko Brothers gaan daar met z'n allen nog 'ns stevig overheen!

17:00 - 18:00
KNOCKDOWN
Het minst begrepen begrip is respect! En de jongens van Knockdown weten precies hoe ze dat in de traditie van binnenlandse en buitenlandse zaken als Sick Of It all, Discipline, Agnostic Front en Backfire moeten verwoorden.
Pijn is fijn en bloed dat moet,want voor het eerst sinds heuglijke tijden zal zich weer 'ns een echte circlepit gaan ontwikkelen op het verstofte zandpad rond de kanonnen in ons park .
Rebellion records heeft de eer om de plaat " The Game Is Ours" met instant classics als Boys Dont Cry en Blitzkrieg Bop, uit te brengen waar alles wat nooit uitgepraat word eindelijk wordt uitgesproken.
Hardcore pride! We zijn er trots op dat de zuidelijke klanken van Knockdown het aanbod van Parkhof Open Air aan komt vullen want eenheid door verscheidenheid is de kracht waar we allemaal uit putten . Het advies is : 1 hand op de rug en 1 vuist in de lucht.

14:15 - 15:00
TABASCOS
Waar zou de wereld op heden zijn geweest zonder Ramones? Da's een goeie vraag, maar in ieder geval zouden de Tabascos niet op Parkhof Open Air hebben gestaan. Deze Haarlemse band is namelijk ooit opgericht na een concert van de 123 en gaaaaaaaaaaaanmeesters uit NYC, en dan beginnen we nog niet eens over stijlbroeders als MR T Experience, Grouvie Ghoulies en The Queers. Niet lulle . rocke! Zo denken deze drie jongens en een meisje erover. De platen van The Tabascos gaan dan ook als reetverterend hete burritos over de toonbank, of de merchandisetafel van elk zichzelf respecterend punkhol of kernpodium, wat je maar wilt, want daar hebben de Tabascos keer op keer bewezen niet onder te doen voor welke punkpoprock band van welke planeet met lieftallige cyclopinnetjes dan ook. Laten we dit stuk dus verder kort houden, want dat doen de de Tabascos namelijk ook. 123 gaaaaan!!!

15:30 - 16:00
SACK O'WOES
Wat kwam er ook al weer allemaal uit Hoorn ? De scheepsjongens van Bontekoe natuurlijk! En verder een hoop goeie muziek. Sack O Woes is daar een prachtig voorbeeld van en als we de biografie van deze band er op naslaan zijn deze ferme duvelstoejagers in hun vorige levens ook verantwoordelijk geweest voor uiteenlopend moois als oerbezettingen van Antidode, Johan (!?), en Prunella Scales. Om 'ns wat te noemen wat de wilde haren te berge kan laten rijzen.
Hedentendagen (mag dat meneer Frerix?) brouwen ze lekkere catchy smeerkuilrock. Kom uit die garage vandaan, laat het aanrecht de boel maar en stamp in het rond met die gitaren op de grond. Dat horen we namelijk graag. Blok geestverwanten als Stilettos of Skidmarks uit je geheugen. De Oblivions zijn al lang in de vergetelheid geraakt en tsja, waarom zou dit eigenlijk The Sonic stage heten? Gewoon omdat Sack O Woes dat roemruchte verleden van Hoorn regelrecht de 21ste eeuw in gaat rocken. Laat maar waaien die V.O.C., doe ons maar een S.O.W.


AUC / GEESTHUIS PODIUM
Het heeft Roomskoning Willem de tweedste in 1254 behaagt om Alleckemaere stadsrechten te schenken. Dat word het hele jaar door uitbundig gevierd en dat doen we op Parkhof Open Air 2004 in het Victoriepark (waar anders?) vanzelfsprekend ook met bands uit onze geliefde zustersteden. Vol trots hebben we U dus uit het hongaarse Tata (tromgeroffel) AVION (rock), uit het britse Bath (trompetgeschal) Dirtbox (funky hip hop) , uit het duitse Darmstadt (aanzwellende violen) Everest (punkrock) en uit het franse Troyes (gillende sopranen) Tremors (trash/deathmetal) te bieden. Want een echt jubileumjaar, dat vier je met elkaar.

13:00 - 13:30 TREMORS (fr)
13:30 - 14:00 AVION (hu)
15:25 - 15:55 DIRTBOX (uk)
18:30 - 19:10 EVEREST (de)

GEESTHUIS ENTERTAINMENT (1998) is een Alkmaars collectief van muzikanten. Net als vorig jaar heeft G.E. een eigen plek op het Open Air festival waar toonaangevende Alkmaarse bands van dit moment geprogrammeerd staan.

16:50 - 17:30
ABE DIDDY & THE KRAUTBOYS
Deze enigmatische POWERBLUES formatie uit de regio heeft zich inmiddels flink in de kijker gespeeld van de liefhebbers in het stoner- en sludgegenre. Met uiteraard invloeden van het mythische Kyuss, en verder van o.a. Zen Guerilla, Sonny Boy Williamson en het onvolprezen Zuid Hollandse MOTORWOLF label, rocked dit driemanschap er bruut op los! Het stemgeluid van zanger/gitarist Nelis doet menigeen wegdromen naar de goeie ouwe tijd toen Tom Waits, Jim Morrison en Howling Wolf hun beste werk leverden. Met muzikanten uit legendarische bands als DISTROY, ZAXDAZ en GROEN ALS GRAS in de gelederen, zal het niemand verbazen als ABE DIDDY & THE CROWDBOYS op voorhand al de geschiedenis in zal gaan als een der meest besproken beloftes van deze Parkhof Open Air. Bij het ter perse gaan van dit bulletin wordt de laatste meesterhand gelegd aan het langverwachte debuutalbum dat op korte termijn het levenslicht zal zien op het U-Lit label.

20:10 - 21:00
MELOMANICS
Wat ooit in de klei van Heerhugowaard begon strekt zich nu vanaf de grachtenkades van Amsterdam uit tot de catwalks van Parijs. Melomanics maakt al sinds de milleniumwisseling muziek voor het volgende duizendjarental. Een stevige combinatie van puike rock met flitsende synthpop die het beste van twee toekomstige werelden in zich verenigd. Wat verwacht je ook anders met inspiratoren zo uiteenlopend als Devo, RHCP, Kraftwerk, Faith no More, New Order, Primal Scream en Zoot Woman.
Ooit werden ze uitgenodigd door een fameuze Franse modeontwerper om een exclusieve modeshow muzikaal te omlijsten, maar ook in het minder frivole Nederland weet Melomanics zowel critici als publiek te overtuigen, hetgeen mede blijkt uit de verkiezing tot Local Hero in Live XS, maar ook de vele prijzen die de afgelopen vier jaar gewonnen werden bij verschillende bandwedstrijden (waaronder de prestigieuze G.R.A.P.) mogen niet onvermeld blijven. Met hun eigen geluid gegroeid vanuit gitaar en electronica zullen de Melomanics menig festival deze zomer tot springen brengen, met Parkhof Open Air nu al als voorlopig hoogtepunt.

14:05 - 14:35
IN AETHERIUM
Een lekker in het vagevuur geblakerd potje blackmetal hoort natuurlijk ook thuis op een festival als dit en op veler verzoek is het zware geschut van lokale helden In Aetherium opnieuw in stelling gebracht. Dit in '97 uit de band IO voortkomen zevenkoppige monster weet zelfs niet-metalheads tot luisteren en schuddebollen te dwingen met hun voor het genre zeer progressieve benadering van de verhoudingen tussen hard en zacht. Blackmetal met tranen heeft iemand ooit gezegd. De donkerste riffs van de scandinavische ondergrondse worden hoe tegenstrijdig het ook moge klinken tot het zwartste ijzer samengesmeed met de lieflijkste klanken die zelfs bands uit de hoogste tijden van de symphonische rock in herinnering zouden kunnen brengen.
In Aetherium heeft ter promotie juist een nieuwe demo van het zwaard laten rollen en is hard aan het dichten en componeren geslagen om een dezer laatste dagen een voldragen boreling het schemerlicht te laten zien. Dat wordt weer sfeer. Ik zweer het je.


22:00 - 02:00
KORSAKOV DJ TEAM

Natuurlijk moet het evenement van het jaar van begin tot eind ook aan elkaar gedraaid worden met toepasselijke plaatjes. Kosten nog moeite zijn gespaard om het fabuleuze hoofdstedelijke Korsakov DJ Team (die van het leukste alternatieve danscafe aan de lijnbaansgracht) over te halen om hier hun dartelste deuntjes ten beste te geven. En dat kan van alles zijn Lovecore, electroclash, classic grunge, heimatfolk, now metal, prepskoolbreakz, vul het zelf maar in op deze stippellijn ....................................


Mainstage:
www.zekeyou.com
www.downinthelab.com/
www.jotje.nl
www.solidrocketboosters.nl
www.zea.dds.nl/index.html

Geesthuis/AUC:
www.melomanics.nl
www.avion.hu
www.gothcore.nl/inaetheriuminfo.htm
www.everestmusic.net

Sonicstage:
www.geocities.com/sackowoes
www.riplets.com
www.thegeckobrothers.sucks.nl
www.rebellionrecords.nl

www.npi.nl
www.geesthuis.nl
www.sonic.nl
www.alkmaarsezustersteden.nl
www.korsakoff.nl
www.go.to/parkhof
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
pi_20527167
ZIe jullie in ieder geval om 1600 hrs. Waar eigenlijk? .
pi_20527653
Bij Zeke! Ik zal m'n shirt van The Apers aandoen. Spreek me maar aan als je wilt
Support! Protest! Country! Rock & Roll!
  zaterdag 10 juli 2004 @ 12:15:22 #74
2391 Jimmy
Door het bot
pi_20527735
ik heb mijn Spades shirt aan
Rock 'n Roll Motherfucker - Join the Rock 'n Roll Jihad!
www.last.fm/user/JimmyShelter
Jimmy Shelter
Sleazerock.nl
pi_20529230
Ik heb m'n groene Dropkick Murphy's trui aan iig.

En ik zal jullie aanspreken dan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')