abonnement bol.com Unibet Coolblue
  maandag 28 juni 2004 @ 16:53:26 #1
95623 Johan-Derksen
Hoofdredacteur VI
pi_20254592
Ongeacht het eindresultaat van het Nederlands elftal op het EK in Portugal moet de KNVB waarschijnlijk op zoek naar een nieuwe bondscoach. Dick Advocaat liet maandag voor aanvang van de voorbereidingen op de halve finale tegen Portugal doorschemeren dat hij weinig zin meer heeft om zijn tot en met het WK van 2006 lopende contract helemaal uit te dienen.

"Ik ben erg teleurgesteld", verklaarde Advocaat. "Ik ben heel tevreden over de spelers. Ze groeien steeds meer naar elkaar toe en vormen een heel hecht team. Ik ben ook heel trots dat deze spelersgroep die eigenlijk al twee jaar geleden al was afgeschreven toch gewoon in de halve finale staat. Dat kunnen Frankrijk, Duitsland, Engeland, Italië en Spanje niet zeggen. Toch ben ik wel teleurgesteld. Er zijn dingen gebeurd waardoor ik niet meer echt kan genieten."

Wissel

Advocaat doelde op de gebeurtenissen na het duel tussen Nederland en Tsjechië. Bij een voorsprong van 2-1 wisselde de oefenmeester uitblinker Robben voor Bosvelt. Oranje verloor de controle over de wedstrijd en stapte alsnog met een nederlaag (3-2) het veld af.

"Er zijn vervolgens dingen gebeurd die echt niet kunnen", aldus Advocaat. "Slecht is slecht en iedereen mag kritiek hebben. Maar er zijn ook grenzen overschreden. Ik moet ook nog terug naar Nederland. Dat realiseert zich kennelijk niet iedereen. Wat dat betreft ben ik blij dat we de halve finale nog hebben gehaald."
bron
Fok!-Cup: Robarka proficiat!
Eind januari start de nieuwe Fok!-Cup. Meer info volgt half januari
pi_20254673
is al soort van topic over

Emotionele Advocaat
pi_20254684
God zij dank, maar ja hij heeft wel gelijk.

Doe mij Guus Hiddink maar weer!
Robben for life!
pi_20254697
kan niet zeggen dat ik het erg vind. hij maakt gewoon capitale blunders die een bondscoach niet mag maken. Dat ze dan toch in de halve finale komen ligt (imho) meer aan de spelers dan aan Dickie.
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
  maandag 28 juni 2004 @ 16:57:55 #5
95623 Johan-Derksen
Hoofdredacteur VI
pi_20254716
Neeskens en van Basten samen
Fok!-Cup: Robarka proficiat!
Eind januari start de nieuwe Fok!-Cup. Meer info volgt half januari
pi_20255059
De resultaten verbloemen veel. Het volledig affikken van Advocaat na Nederland - Tsjechië was niet helemaal terecht, maar om hem nu de hemel in te prijzen na het behalen van de halve finale en wellicht de finale gaat me ook te ver. Naar mijn mening wordt er niet uitgehaald wat erin zit bij Oranje, en Advocaat speelt daarin een belangrijke, belemmerende rol.

Denk aan de moeizame kwalificatiereeks. Denk aan Schotland - Nederland. Het succes van de return tegen Schotland kun je naar mijn mening niet op het conto van Advocaat schrijven, spelers die in die wedstrijd een belangrijke rol speelden werden ingebracht onder druk van de media, Sneijder zat nota bene in Schotland nog op de tribune. Advocaat had naar mijn mening daarna ook voort moeten borduren op het elftal dat voor kwalificatie zorgde, maar in plaats daarvan greep hij terug naar de systemen die al eerder gefaald hadden. De oefenperiode is mislukt doordat Advocaat eigenlijk maar één variant voor ogen had, de "ruit" met het koppel RvN & PK in de spitsposities.

Onbegrijpelijke beslissingen m.b.t. dit EK:
Bosvelt selecteren i.p.v. bijv. Nigel de Jong (of desnoods André Ooijer).
Sneijder passeren, ondanks goede invalbeurten in oefenduels en tegen Duitsland.
Zenden in de basis in de eerste wedstrijd (terwijl je als alternatief Robben of desnoods Overmars hebt).
De Wissel.
Vasthouden aan Van der Meijde.
Defensieve gedachte, zelfs tegen Letland.
Wissel Davids/Heitinga pakte redelijk uit tegen Zweden, maar Nederland speelde vanaf dat moment wel met maar liefst vijf verdedigers! Typerend voor de "Defense First"-gedachte bij deze bondscoach.

Volgens mij moet het roer om de komende 2 jaar, anders kun je een goed resultaat bij het WK 2006 in Duitsland op je buik schrijven. Vergeet niet dat Nederland eigenlijk nog maar één wedstrijd gewonnen heeft deze EK, tegen Letland nota bene.
  maandag 28 juni 2004 @ 17:13:39 #7
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_20255141
quote:
Op maandag 28 juni 2004 17:10 schreef Kozzmic het volgende:
Denk aan de moeizame kwalificatiereeks....
Vergeet niet dat Nederland zich nooit makkelijk kwalificeert en dat Van Gaal het niet eens gelukt is...
pi_20255278
quote:
Op maandag 28 juni 2004 17:10 schreef Kozzmic het volgende:
De resultaten verbloemen veel. Het volledig affikken van Advocaat na Nederland - Tsjechië was niet helemaal terecht, maar om hem nu de hemel in te prijzen na het behalen van de halve finale en wellicht de finale gaat me ook te ver. Naar mijn mening wordt er niet uitgehaald wat erin zit bij Oranje, en Advocaat speelt daarin een belangrijke, belemmerende rol.

Denk aan de moeizame kwalificatiereeks. Denk aan Schotland - Nederland. Het succes van de return tegen Schotland kun je naar mijn mening niet op het conto van Advocaat schrijven, spelers die in die wedstrijd een belangrijke rol speelden werden ingebracht onder druk van de media, Sneijder zat nota bene in Schotland nog op de tribune. Advocaat had naar mijn mening daarna ook voort moeten borduren op het elftal dat voor kwalificatie zorgde, maar in plaats daarvan greep hij terug naar de systemen die al eerder gefaald hadden. De oefenperiode is mislukt doordat Advocaat eigenlijk maar één variant voor ogen had, de "ruit" met het koppel RvN & PK in de spitsposities.

Onbegrijpelijke beslissingen m.b.t. dit EK:
Bosvelt selecteren i.p.v. bijv. Nigel de Jong (of desnoods André Ooijer).
Sneijder passeren, ondanks goede invalbeurten in oefenduels en tegen Duitsland.
Zenden in de basis in de eerste wedstrijd (terwijl je als alternatief Robben of desnoods Overmars hebt).
De Wissel.
Vasthouden aan Van der Meijde.
Defensieve gedachte, zelfs tegen Letland.
Wissel Davids/Heitinga pakte redelijk uit tegen Zweden, maar Nederland speelde vanaf dat moment wel met maar liefst vijf verdedigers! Typerend voor de "Defense First"-gedachte bij deze bondscoach.

Volgens mij moet het roer om de komende 2 jaar, anders kun je een goed resultaat bij het WK 2006 in Duitsland op je buik schrijven. Vergeet niet dat Nederland eigenlijk nog maar één wedstrijd gewonnen heeft deze EK, tegen Letland nota bene.
Helemaal mee eens. Als we het EK winnen komt dat zeker niet door Dick Advocaat.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  maandag 28 juni 2004 @ 17:20:36 #9
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_20255364
quote:
Op maandag 28 juni 2004 17:18 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Als we het EK winnen komt dat zeker niet door Dick Advocaat.
maar als we verliezen wel....
ohnee ik zeg het verkeerd he?
Als we winnen komt dat niet door Advocaat maar als ze verliezen wel.
Ga toch weg man.
  maandag 28 juni 2004 @ 17:23:26 #10
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_20255460
quote:
Op maandag 28 juni 2004 17:10 schreef Kozzmic het volgende:
De resultaten verbloemen veel. Het volledig affikken van Advocaat na Nederland - Tsjechië was niet helemaal terecht, maar om hem nu de hemel in te prijzen na het behalen van de halve finale en wellicht de finale gaat me ook te ver. Naar mijn mening wordt er niet uitgehaald wat erin zit bij Oranje, en Advocaat speelt daarin een belangrijke, belemmerende rol.

Denk aan de moeizame kwalificatiereeks. Denk aan Schotland - Nederland. Het succes van de return tegen Schotland kun je naar mijn mening niet op het conto van Advocaat schrijven, spelers die in die wedstrijd een belangrijke rol speelden werden ingebracht onder druk van de media, Sneijder zat nota bene in Schotland nog op de tribune. Advocaat had naar mijn mening daarna ook voort moeten borduren op het elftal dat voor kwalificatie zorgde, maar in plaats daarvan greep hij terug naar de systemen die al eerder gefaald hadden. De oefenperiode is mislukt doordat Advocaat eigenlijk maar één variant voor ogen had, de "ruit" met het koppel RvN & PK in de spitsposities.

Onbegrijpelijke beslissingen m.b.t. dit EK:
Bosvelt selecteren i.p.v. bijv. Nigel de Jong (of desnoods André Ooijer).
Sneijder passeren, ondanks goede invalbeurten in oefenduels en tegen Duitsland.
Zenden in de basis in de eerste wedstrijd (terwijl je als alternatief Robben of desnoods Overmars hebt).
De Wissel.
Vasthouden aan Van der Meijde.
Defensieve gedachte, zelfs tegen Letland.
Wissel Davids/Heitinga pakte redelijk uit tegen Zweden, maar Nederland speelde vanaf dat moment wel met maar liefst vijf verdedigers! Typerend voor de "Defense First"-gedachte bij deze bondscoach.

Volgens mij moet het roer om de komende 2 jaar, anders kun je een goed resultaat bij het WK 2006 in Duitsland op je buik schrijven. Vergeet niet dat Nederland eigenlijk nog maar één wedstrijd gewonnen heeft deze EK, tegen Letland nota bene.


Reality Check succesvol uitgevoerd door deze user.
  maandag 28 juni 2004 @ 17:29:20 #11
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_20255662
Wees eens blij met wat we bereikt hebben als klein landje en ga niet met domme argumenten aankomen om Dick af te zeiken...

We zijn het vorige WK niet eens gekwalificeert en nu gaan we zeiken omdat we niet gemakkelijk zijn gekwalificeert! Wees eens blij in plaats van alles af te zeiken...
  maandag 28 juni 2004 @ 17:30:38 #12
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_20255698
quote:
Op maandag 28 juni 2004 17:29 schreef Zwansen het volgende:
Wees eens blij met wat we bereikt hebben als klein landje en ga niet met domme argumenten aankomen om Dick af te zeiken...

We zijn het vorige WK niet eens gekwalificeert en nu gaan we zeiken omdat we niet gemakkelijk zijn gekwalificeert! Wees eens blij in plaats van alles af te zeiken...
  maandag 28 juni 2004 @ 17:31:24 #13
95623 Johan-Derksen
Hoofdredacteur VI
pi_20255722
Alles klopt aan Stphan's verhaal, maar er ontbreekt wel wat.
Een goed resultaat is blijkbaar ook mogelijk, zie dit jaar. Een finale plek kan zomaar haalbaar zijn, ondanks de aanwezigheid van advocaat.

Bovendien mag er best een kritische kanttekening geplaatst worden hoe de pers met hem om gaat.
Dat hij zelf contactueel gestoord is, wil niet zeggen dat de pers schaamteloos met hem om mag gaan.
Fok!-Cup: Robarka proficiat!
Eind januari start de nieuwe Fok!-Cup. Meer info volgt half januari
pi_20255739
quote:
Op maandag 28 juni 2004 16:56 schreef Ms.Henne het volgende:
God zij dank, maar ja hij heeft wel gelijk.

Doe mij Guus Hiddink maar weer!
Dat zou mooi zijn.
Als hij het niet doet kan het nog best moeilijk worden om een goede vervanger te vinden.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_20255957
quote:
Op maandag 28 juni 2004 17:29 schreef Zwansen het volgende:
Wees eens blij met wat we bereikt hebben als klein landje en ga niet met domme argumenten aankomen om Dick af te zeiken...

We zijn het vorige WK niet eens gekwalificeert en nu gaan we zeiken omdat we niet gemakkelijk zijn gekwalificeert! Wees eens blij in plaats van alles af te zeiken...
Eerlijk gezegd vind ik dit een "dom argument" om Dick niet af te zeiken.
Blij ben ik natuurlijk dat we er nog in zitten, maar dat betekent niet dat ik niet kritisch ben of hoef te zijn.
Alhoewel ik waarschijnlijk een stuk kritischer zou zijn als we de strafschoppenserie hadden verloren.
Het gaat me dan ook niet om het zeiken maar om het spel, en zoals Kozzmic zegt, dat de potentie van Oranje eruit komt.

Probeer eens een paar dingen te noemen die Advocaat goed heeft gedaan en niet ieder ander had kunnen bedenken, iets wat hem een topcoach maakt voor het Nederlands Elftal.
Er schiet mij echt niets te binnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door FritsVanEgters op 28-06-2004 17:48:51 ]
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  maandag 28 juni 2004 @ 17:44:05 #16
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_20256085
quote:
Op maandag 28 juni 2004 17:39 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]
Probeer eens een paar dingen te noemen die Advocaat goed heeft gedaan en niet ieder ander had kunnen bedenken, iets wat hem een topcoach maakt voor het Nederlands Elftal.
Er schiet mij echt niets te binnen.
Kwartfinale WK 1994
(Voorlopig) halve finale EK 2004
  maandag 28 juni 2004 @ 17:47:23 #17
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_20256182
Als hij dat echt zou doen is dat zijn eerste tactisch sterke wissel.

Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
pi_20256423
quote:
Op maandag 28 juni 2004 17:20 schreef Oldbie het volgende:

[..]

maar als we verliezen wel....
ohnee ik zeg het verkeerd he?
Als we winnen komt dat niet door Advocaat maar als ze verliezen wel.
Ga toch weg man.
Het gaat er gewoon om dat we met Dick Advocaat steeds heel veel geluk nodig hebben om verder te komen. Het komt niet door zijn kwaliteit maar meer door geluk.
We plaasten ons gelukkig voor het EK, scoren tegen Duitsland uit het niets 1-1, dankzij Tsjechie (Ballack schoot tegen de paal en een andere Duitser miste voor open doel) gaan we door naar de kwartfinale en tegen Zweden winnen we met geluk door penalties. Terwijl we in de verlenging bijna de boot missen (Larsson lat en Ljungberg paal), over geluk gesproken.

Als we dit geluk ook in 1998 en 2000 hadden, dan waren wij kampioen geworden destijds en niet die Fransen. Als Advocaat net zo weinig geluk had als Hiddink en Rijkaard dan lagen we er in de groepsronde al uit.
Dus als we winnen komt het door geluk (dankzij het geluk zitten we immers nog in het toernooi) en als we verliezen door Advocaat, denk maar aan blunders tegen Duitsland (Zenden), Tsjechie (de Wissel).
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  maandag 28 juni 2004 @ 18:10:48 #19
33189 RM-rf
1/998001
pi_20256663
quote:
Op maandag 28 juni 2004 17:10 schreef Kozzmic het volgende:

Onbegrijpelijke beslissingen m.b.t. dit EK:
Bosvelt selecteren i.p.v. bijv. Nigel de Jong (of desnoods André Ooijer).
Sneijder passeren, ondanks goede invalbeurten in oefenduels en tegen Duitsland.
Zenden in de basis in de eerste wedstrijd (terwijl je als alternatief Robben of desnoods Overmars hebt).
De Wissel.
Vasthouden aan Van der Meijde.
Defensieve gedachte, zelfs tegen Letland.
Wissel Davids/Heitinga pakte redelijk uit tegen Zweden, maar Nederland speelde vanaf dat moment wel met maar liefst vijf verdedigers! Typerend voor de "Defense First"-gedachte bij deze bondscoach.
Sorry, maar zulke kritiek is wel erg makkelijk, het inbouwen van zekerheden vormt hier een flink aantal punten, het is altijd makkelijk om te zeggen: 'maar ze moeten meer aanvallen', echter een bondscoach kiest de tactiek en deze kiest er ook voor in hoeverre men op de aanval inzet.

het is altijd een heel leuk idee om sterk aanvallend te spelen, maar faalt het team dan hebben de criticasters weer een andere stok om de bondscoach te slaan.

In je post 'vergeet' je te vermelden dat Robben geblesseerd was gedurende de voorbereiding en voor de eerste wedstrijd, een speler dwingen voortijdig speelklaar te zijn is een enorm risico (vraag maar aan van Basten, die zijn carriere vervroegd moest beeindigen doordat hij onder druk moest terugkeren terwijl hij eigenlijk nog geblesseerd was)

Zonder Robben is er geen enkele reden om met vleugels te willen spelen, simpelweg omdat er de mensen niet voor zijn, toch zat de pers daar enorm op te azen en werd er luidkeels om geroepen;
toen echter tegen Duitsland de 4-3-3 over de vleugels onder meer wegens het verzaken van pers-lieveling vdVaart totaal mislukte heb ik geen enkele journalist de hand in eigen boezem zien steken en horen toegeven dat die geluiden misschien onterecht waren...

Ik heb zelf ook kritiek op Advocaat, al concentreert die zich vooral op de 'compromissen' die hij telkens heel makkelijk sluit, deels luisteren naar de geluiden uit de pers, en niet echt duidelijk zijn eigen lijn volgen, uiteindelijk is het wel een slimme beslissing van hem, want in Nederland is het helaas zo dat de mensen om het team heen (journalisten) voornamelijk gericht zijn op conflicten en er alles aan lijken te doen om het team kapot te maken in hun jacht naar oplagecijfers en 'scoops'.
DE bondscoach moet dan en 'bemiddelaar'-positie innemen, waarin hij de conflicten poogt de kop in te drukken en de zaak telkens weer 'sust'...

De vraag is sterk of in Nederland de positie van bondscoach niet enorm ondergraven is door een te grote persbemoeienis en het voorbarig oordelen:
Een team wordt absoluut niet de rust gegund om te groeien, de guillotine staat al op voorhand klaar.
Er zijn al eerder bondscoaches geweest die opgemerkt hebben dat het voor het Nederlands Elftal misschien beter is om Géén oefenwedstrijden te spelen, omdat deze meestal negatieve gevolgen hebben (bv. de pers die enkel kijkt naar het resultaat, extra belasting van spelers tijdens drukke fases in de competities).
De KNVB moet echter die oefenwedstrijden spelen uit eerder politieke overwegingen (relaties met andere landen, uitwisseling), taktisch spelen ze nauwelijks een echte rol
quote:
Op maandag 28 juni 2004 17:57 schreef Shreyas het volgende:

Als we dit geluk ook in 1998 en 2000 hadden, dan waren wij kampioen geworden destijds en niet die Fransen. Als Advocaat net zo weinig geluk had als Hiddink en Rijkaard dan lagen we er in de groepsronde al uit.
Dus als we winnen komt het door geluk (dankzij het geluk zitten we immers nog in het toernooi) en als we verliezen door Advocaat, denk maar aan blunders tegen Duitsland (Zenden), Tsjechie (de Wissel).
kul, selectieve herrinnering:
je vergeet dan bijvoorbeeld de lastige 8e finale tegen de joegoslaven, de kansen die de argentijnen hadden om voortijdig de wedstrijd te beslissen, en helemaal vergeet je het 'wonder van wit-rusland'
toen Nederland zelfs uitgeschakeld leek na een verlies in wit-rusland, echter doordat de grootste concurent punten liet liggen tegen Luxemburg, compleet onverwacht, opeens weer mocht hopen..

Uit 2000 vergeet je de scheidsrechterlijke hulp die Oranje liet winnen tegen de Tsjechen, de twee rode kaarten voor de Italianen en de penalties die toen in de halve finale gegeven werden aan Oranje (als ze het dan niet afmaken, is het zeker niet de schuld van de coach)

[ Bericht 8% gewijzigd door RM-rf op 28-06-2004 18:16:26 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_20256803
Ik vermoed dat mensen als Jan Mulder (of hij alleen) hier nogal een aandeel in hebben. Ik mag Jan Mulder best, maar na Nederland-Tsechie ging hij een beetje te ver. Hij had het er over dat Advocaat "gestenigd" moest worden omdat hij niet goed bezig was, echter verklaard hij nu in zijn columns dat dat spreekwoordelijk bedoelt was om uit te drukken wat hij bedoelde; niet als bedreiging dus. Ik denk dat Advocaat zich dit soort critiek zich nogal aantrekt en er daarom niet meer van geniet waar ik hem geen ongelijk in kan geven.
pi_20257027
quote:
Op maandag 28 juni 2004 17:18 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Als we het EK winnen komt dat zeker niet door Dick Advocaat.
Zo jammer, als ze verliezen komt het door Dick Advocaat en als we winnen door de spelers.

Leuk he, dat jij jezelf in 12 woorden zo tegen kan spreken. En jezelf keihard voor lul zet.
pi_20257543
quote:
Op maandag 28 juni 2004 17:29 schreef Zwansen het volgende:
Wees eens blij met wat we bereikt hebben als klein landje en ga niet met domme argumenten aankomen om Dick af te zeiken...

We zijn het vorige WK niet eens gekwalificeert en nu gaan we zeiken omdat we niet gemakkelijk zijn gekwalificeert! Wees eens blij in plaats van alles af te zeiken...


Zeikende Hollanders, misschien moeten we wel verliezen anders valt er zo weinig te zeiken. A
  maandag 28 juni 2004 @ 19:06:25 #23
25777 Dauntless
Een hyperoniem hyponiem
pi_20257744
quote:
Op maandag 28 juni 2004 18:32 schreef pimpin het volgende:

[..]

Zo jammer, als ze verliezen komt het door Dick Advocaat en als we winnen door de spelers.

Leuk he, dat jij jezelf in 12 woorden zo tegen kan spreken. En jezelf keihard voor lul zet.
Nuancering is idd vaak ver te zoeken..

Laat ik het zo stellen als we winnen vindt ik dat mede door dick hoewel zijn rol daarin voor een bondscoach dan vrij beperkt is en als we verliezen is dat mede door dick maar vergeet ook dat de spelers op het veld staan en het moeten doen en verlies is net zo hard spelers aan te wijzen. Er zijn de voorgaande wedstrijd ook door spelers blunders gemaakt of te assertief gespeeld en het is te makkelijk om dat allemaal maar af te schuiven op dick.

En wees gewoon blij, we staan in de halve finale, de rest van de grote voetbalnaties hebben nog slechter gespeeld als NL en tevens hebben we ook nog steeds de mooiste wedstrijd van het EK op ons naam staan.

Wees eens dankbaar....

Stelletje honden
-Aantal geposte afbeeldingen in B&H sinds 1 januari 05: 2320.
-Gebruikte webruimte: 880mb
  maandag 28 juni 2004 @ 19:18:43 #24
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_20258069
quote:
Op maandag 28 juni 2004 17:57 schreef Shreyas het volgende:

[..]

Het gaat er gewoon om dat we met Dick Advocaat steeds heel veel geluk nodig hebben om verder te komen. Het komt niet door zijn kwaliteit maar meer door geluk.
We plaasten ons gelukkig voor het EK, scoren tegen Duitsland uit het niets 1-1, dankzij Tsjechie (Ballack schoot tegen de paal en een andere Duitser miste voor open doel) gaan we door naar de kwartfinale en tegen Zweden winnen we met geluk door penalties. Terwijl we in de verlenging bijna de boot missen (Larsson lat en Ljungberg paal), over geluk gesproken.
Dat de Duitsers hun kansen missen is niet te danken aan de Tsjechen.
Dat de Zweden hun kansen missen is niet te danken aan de Nederlandse spelers
Zonder geluk vaart niemand wel.....
quote:
Als we dit geluk ook in 1998 en 2000 hadden, dan waren wij kampioen geworden destijds en niet die Fransen. Als Advocaat net zo weinig geluk had als Hiddink en Rijkaard dan lagen we er in de groepsronde al uit.
Dus als we winnen komt het door geluk (dankzij het geluk zitten we immers nog in het toernooi) en als we verliezen door Advocaat, denk maar aan blunders tegen Duitsland (Zenden), Tsjechie (de Wissel).
Dus één "verkeerde" speler maakt alle verschil? Bullshit. Omdat Zenden speelde, speelde Nederland slecht tegen de Duitsers en de wissel van Robben was de totale ommekeer in de wedstrijd tegen Tsjechië. Het niveau van NL liep al terug vóór de wissel van Robben.

Het is erg kort door de bocht om het slechte spel te wijten aan één "verkeerde" actie van de bondscoach. Het zou toch te triest voor woorden zijn als het NL 11tal moet bouwen en totaal afhankelijk is van een speler van 19 jaar?
pi_20258092
ook al winnen we het EK
Advocaat mag van mij vertrekken
  maandag 28 juni 2004 @ 19:24:11 #26
33189 RM-rf
1/998001
pi_20258236
quote:
Op maandag 28 juni 2004 19:19 schreef the_legend_killer het volgende:
ook al winnen we het EK
Advocaat mag van mij vertrekken
ben je in staat om een openingspost te lezen?
of hou je het gewoon bij een bijdrage van jouw mening als complete nono, waar Nederland er miljoenen van heeft en die al duizenden keer hier gegeven is door andere anti-Advocaat lemmingen...

Wat mij betreft mag Advocaat ook gaan na dit toernooi, maar de manier waarop de Nederlandse pers functioneert mag wmb aan eenzelfde kritiek blootstaan als de beslissingen van deze ene man.

dat nutteloze geblaat van: 'Advocaat mag van mij vertrekken', op de manier van: het is mijn mening en die mag ik toch geven? is zeker niet constructief...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 28 juni 2004 @ 19:28:50 #27
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_20258385
quote:
Op maandag 28 juni 2004 19:24 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ben je in staat om een openingspost te lezen?
of hou je het gewoon bij een bijdrage van jouw mening als complete nono, waar Nederland er miljoenen van heeft en die al duizenden keer hier gegeven is door andere anti-Advocaat lemmingen...

Wat mij betreft mag Advocaat ook gaan na dit toernooi, maar de manier waarop de Nederlandse pers functioneert mag wmb aan eenzelfde kritiek blootstaan als de beslissingen van deze ene man.

dat nutteloze geblaat van: 'Advocaat mag van mij vertrekken', op de manier van: het is mijn mening en die mag ik toch geven? is zeker niet constructief...
Dat gebeurt in ieder land. De minister-president en de bondscoach zijn overal de meest bekritiseerde mannen die het eigenlijk nooit goed kunnen doen. Alleen wereldkampioen worden en een economische groei van 25% op jaarbasis stelt de media voor even tevreden.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_20258431
Dat lijkt me goed van hem.. Gewoon Europees kampioen worden en dan een lange neus trekken naar iedereen die hem heeft afgekraakt!
pi_20258668
quote:
Helemaal mee eens. Als we het EK winnen komt dat zeker niet door Dick Advocaat.
Stakker. Wat zet je zelf voor lul. Net als enkele andere hier.
  maandag 28 juni 2004 @ 19:39:12 #30
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_20258676
quote:
Op maandag 28 juni 2004 19:30 schreef TIM-846 het volgende:
Dat lijkt me goed van hem.. Gewoon Europees kampioen worden en dan een lange neus trekken naar iedereen die hem heeft afgekraakt!
  maandag 28 juni 2004 @ 19:42:49 #31
95623 Johan-Derksen
Hoofdredacteur VI
pi_20258754
Er is een vote gaande op www.johan-derksen.nl om hem bondscoach te laten worden
Fok!-Cup: Robarka proficiat!
Eind januari start de nieuwe Fok!-Cup. Meer info volgt half januari
  maandag 28 juni 2004 @ 19:51:46 #32
8369 speknek
Another day another slay
pi_20258996
quote:
Op maandag 28 juni 2004 18:10 schreef RM-rf het volgende:

knip
!
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_20260634
quote:
Op maandag 28 juni 2004 19:18 schreef Oldbie het volgende:

Het is erg kort door de bocht om het slechte spel te wijten aan één "verkeerde" actie van de bondscoach. Het zou toch te triest voor woorden zijn als het NL 11tal moet bouwen en totaal afhankelijk is van een speler van 19 jaar?
Hij is 20 en het is nog korter door de bocht om die wissel af te doen met "Ach, een jongen van 20 is het veld af, zo veel slechter kan het daardoor niet gaan."

De belangrijkste aanvaller verdween van het veld (de enige met dreiging), de Tsjechen durfden meer risico te nemen, Poborsky was verlost van zijn verdedigende taak, Bosvelt maakte geen één goede actie (en ja, dat is ook Bosvelt's schuld, maar dat had een goede coach geweten omdat Bosvelt gewoon ver 'over the hill' is).
Zo maar een paar van de gevolgen van de wissel.

Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_20260920
wat zijn we weer lekker op elkaar aan het zeiken, zoals gewoonlijk trouwens.

Ik vind de manier waarop de pers Dick Advocaat heeft afgemaakt gewoon genant. Die presentatoren als Tom Egbers bleef maar doorzaniken over die wissel.

Die wissel was fout, Dick Advocaat heeft meer dingen gedaan waar ik het niet mee eens was en daarom mag hij vertrekken wat mij betreft. Maar zoals hij zelf al zei de manier waarop hij is afgemaakt door de pers is gewoon niet normaal en vervolgens is alles weer goed als hij de halve finale haalt.

Echt gadverdamme ik kots gewoon van de Nederlandse media.
Robben for life!
pi_20261323
quote:
Op maandag 28 juni 2004 21:00 schreef Ms.Henne het volgende:
Ik vind de manier waarop de pers Dick Advocaat heeft afgemaakt gewoon genant.
Dick Advocaat heeft z'n eigen aandeel in de negatieve beeldvorming rond zijn handelen als bondscoach. Gedurende de twee jaar dat hij bondscoach is heeft hij herhaaldelijk oorlog gemaakt met de pers, zat hij juist te zeiken op de media ipv andersom, vaak zonder aanleiding.

Zijn communicatieve vaardigheden zijn te beperkt voor het ambt van bondscoach.
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  maandag 28 juni 2004 @ 21:18:53 #36
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_20261566
quote:
Op maandag 28 juni 2004 21:12 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Dick Advocaat heeft z'n eigen aandeel in de negatieve beeldvorming rond zijn handelen als bondscoach. Gedurende de twee jaar dat hij bondscoach is heeft hij herhaaldelijk oorlog gemaakt met de pers, zat hij juist te zeiken op de media ipv andersom, vaak zonder aanleiding.

Zijn communicatieve vaardigheden zijn te beperkt voor het ambt van bondscoach.
En als Nederland het niet red ligt het niet aan Advocaat....niet aan de spelers, maar aan de media en aan de Nederlandse "supporters" die niets anders konden doen dan zeiken op het spel, de beslissingen en het presteren van zowel het NL 11-tal als van Dick Advocaat....
pi_20261916
quote:
Op maandag 28 juni 2004 21:18 schreef Oldbie het volgende:

[..]

En als Nederland het niet red ligt het aan de media en aan de Nederlandse "supporters" die niets anders konden doen dan zeiken op het spel, de beslissingen en het presteren van zowel het NL 11-tal als van Dick Advocaat....
Denk je dat ze daar slechter van gaan voetballen of dat Advocaat's beslissingen daar negatief door worden beïnvloed? Zoja, waarom?
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
  maandag 28 juni 2004 @ 21:36:10 #38
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_20262124
quote:
Op maandag 28 juni 2004 21:29 schreef FritsVanEgters het volgende:

[..]

Denk je dat ze daar slechter van gaan voetballen of dat Advocaat's beslissingen daar negatief door worden beïnvloed? Zoja, waarom?
Ik weet niet of het een negatieve invloed zal hebben. Ik weet wel dat het geen positieve invloed zal hebben. Het is toch belachelijk hoe Advocaat afgebrand wordt?
Wat hebben wij gelachen om de ruzie tussen te Kroatische coach en zijn voorganger. Wat vonden wij dat belachelijk... "dat doe je toch niet" zei heel Nederland in koor. Twee dagen later mag Advocaat letterlijk doodvallen. "Ze moesten hem ophangen" waren dat niet de woorden van Jan Mulder?
Nee, zoiets werkt niet positief......
pi_20262326
Alleen Jan Mulder ging over de schreef, of dat nou sarcastisch of metaforisch bedoeld was of niet. Verderest kan ik geen voorbeelden noemen en bleef het vrij zakelijk maar wel hard in de pers, al lullen ze wel allemaal elkaar na en lees ik 's morgens niks nieuws wat ik de avond ervoor op TV zag.

Enorme trainer-blunders worden nu eenmaal enorm breed uitgemeten als heel het land niks beters te doen heeft en onderhand leeft voor dat toernooi. Die massa-aandacht en betrokkenheid moet je juist gebruiken als coach, en niet bang ervoor zijn.

Beetje speelser en opener mag wel. Dan blijft het ook niet beperkt tot journalisitek bedroevend Egberts niveau rondom randverschijnselen, die vandaag weer niet verder kwam dan het filmen van de aankomst van Advocaat op het veld en de toeschouwersreactie ervan. Ik zie 10 keer liever gewoon de training die achter hem bezig was live in die 15 minuten EK-journaal dan al dat ontzettend slap gelul van Egberts, Youri Mulder, Humberto en Peperstraten.
pi_20262389
Advocaat moet gewoon de balans opmaken aan het einde van dit EK. Gezien z'n slechte verstandhouding met de media en een groot deel van het NL-publiek, 'z'n voorkeur voor spelers over the hill en voor NL-begrippen te verdedigend voetbal lijkt me dat hij niet kan aanblijven als coach. Persoonlijk zie ik hem ook liever vertrekken.
pi_20263124
quote:
Op maandag 28 juni 2004 21:36 schreef Oldbie het volgende:

[..]

Ik weet niet of het een negatieve invloed zal hebben. Ik weet wel dat het geen positieve invloed zal hebben.
Ik denk dat het wel een positieve invloed kan hebben.
Ten eerste kan Advocaat tips van kenners opvolgen die in de media het spel analyseren.
Ten tweede kan de groep (incl. de bonscoach) hechter worden door kritiek, met name kritiek die als onterecht ervaren wordt.
quote:
Het is toch belachelijk hoe Advocaat afgebrand wordt?
Wat hebben wij gelachen om de ruzie tussen te Kroatische coach en zijn voorganger. Wat vonden wij dat belachelijk... "dat doe je toch niet" zei heel Nederland in koor. Twee dagen later mag Advocaat letterlijk doodvallen. "Ze moesten hem ophangen" waren dat niet de woorden van Jan Mulder?
Nee, zoiets werkt niet positief......
Ik vond de scene in het Kroatische kamp grappig, maar ook bemoedigend. Er bleek dat voormalig bondscoach Blazevic het niet pikte dat het Kroatische elftal verkeerd voetbalde, in zijn ogen althans. In de Nederlandse media werd gezegd dat je zoiets beter intern kan houden, dat klopt.

De soundbites van Jan Mulder zijn volkomen uit hun verband gerukt (door andere media en door de bondscoach zelf). Hij zei dit in een zuiver ironische context:
Hans Kraaij jr. was te gast en leverde kritiek op de kritiek van Jan Mulder op de bondscoach en de algehele kritische sfeer. Hij drukte zich echter op de voor hem zo typerende beperkte manier uit.
Hij legde Jan Mulder aldus een doodsverwensing in de mond ten opzichte van Advocaat (ik herinner me niet de exacte woorden meer). Hierop reageerde Mulder als volgt:
"Heb ik dat gezegd? Nee, wat ik eigenlijk heb gezegd was dat ze hem moesten stenigen. Of ophangen." Waarna hij nog iets mompelde waaruit bleek dat hij toch echt liever had dat Kraaij hem correct citeerde, terwijl Frits of Henk alweer een vraag stelden aan een andere gast.

Desalniettemin vond ik het ook geen charmante vertoning en een onverstandige reactie, maar het was puur gericht op de onnozelheid van Hans Kraaij jr.

[ Bericht 0% gewijzigd door FritsVanEgters op 29-06-2004 09:30:59 ]
Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
pi_20263775
Verstandige beslissing van Dick. Ik hoop dat ie een mooie club krijgt. In Quatar of zo.
  maandag 28 juni 2004 @ 23:01:55 #43
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_20265385
Tja erg jammer dit en misschien ook onvermijdelijk.
Die praat over defensief snap ik niet helemaal, we spelen nu 4-3-3. De wissel van Robben was slecht, maar de gedachte erachter was niet raar. Dat het slecht uitpakte was te verwachten en het is ook een fout die hij heeft toegegeven. Dat hij Bosveld meeneemt i.p.v. de Jong was ook een fout in mijn ogen, misschien wel de grootste fout.
Verder is het gewoon in en in triest dat mensen zo over hem heenvallen, al had Blatenende ons daar nou weer net niet op hoeven te wijzen. Als ik zie hoe goed iemand als Co Adriaanse commentaar geeft en daarna zie hoe Hugo Borst over een vermeende aanhouding van Kluivert begint, dan vraag ik me echt af waarsommige mensen zich druk om maken. Plaatjes als die van Kasta zijn gewoon leuk, het jammere ernaast is dat een heleboel nobody's klakkeloos over Advocaat heenvallen. Misschien hoort het bij de functie, maar ik zeg dan, zolang hettoernooi duurt zul je het ermee moeten doen, gedraag je. Kritiek mag, maar affikken zonder onderbouwing is triest en zielig.
Al met al vind ik het niet erg dat hij - eventueel - opstapt na het Ek, maar de reden is gewoon in en in triest, hij verdient beter, lijkt mij.
Ik ben het vaak niet met hem eens, maar de verschillen zijn wezenlijk niet zo groot, ik mag hopen dat de volgende coach het beter zal doen. Ik ben tot die tijd niet ongelukkig dat hij er nog even is en hoop dat hij sportief zal revancheren met een EK winst.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_20273465
quote:
Op maandag 28 juni 2004 23:01 schreef elcastel het volgende:
Die praat over defensief snap ik niet helemaal, we spelen nu 4-3-3.
4-3-3 'met de punt naar achter'

Het gaat slecht, maar verder gaat het goed.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')