abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 2 juli 2004 @ 00:03:43 #151
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_20350507
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 00:02 schreef Stanley_Climbfall het volgende:

[..]

Hij zou ook in de race zijn geweest voor bondscoach van Spanje.. ik weet niet wie dat de wereld in helpt.. maar ik neem dat allemaal niet zo maar aan hoor..
Hugo Borst wellicht?
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
  vrijdag 2 juli 2004 @ 00:03:46 #152
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_20350511
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 00:02 schreef 456 het volgende:

[..]

Niet alleen AZ. Ook willem2 heeft hij aan champions league voetbal geholpen.
zijn cv komt ongetwijfeld nog wel een keer langs bij het wk
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  vrijdag 2 juli 2004 @ 00:04:33 #153
16701 scanman01
Today's a good day
pi_20350531
Adriaanse lijkt me zeer geschikt als nieuwe bondscoach. Misschien wel de enige keus op dit moment.
My soul is painted like the wings of butterflies
  vrijdag 2 juli 2004 @ 00:06:00 #154
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_20350572
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 00:04 schreef scanman01 het volgende:
Adriaanse lijkt me zeer geschikt als nieuwe bondscoach. Misschien wel de enige keus op dit moment.
Het is van groter belang dat die Kesler eruit geflikkerd wordt. Dat is een mooie baan voor Cruijff.. of Gaston Sporre of zo iemand.. in ieder geval iemand met hart voor voetbal..
pi_20350664
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 00:00 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

Voetbal is oorlog

Maarja, ik vind het eeuwig zonde dat hij bij Ajax weg moest, desalnietemin heeft hij van AZ een prachtclub gemaakt en heeft hij gewoon de kwaliteiten die je bij maar weinig anderen ziet. Zo'n ja-knikker als Koeman kan niet in de schaduw van Adriaanse staan..
Ik vind het trouwens erg professioneel zoals hij met Hugo Borst omgaat
Koeman is idd best wel matigjes. Niet alleen verbaal, maar er vallen mij veel dingen in negatieve zin op. Bij VBVD zei Koeman dat Sneijder meer linksbenig was dan rechtsbenig, dit blijkt andersom te zijn en moest ie een dag erna corrigeren. Vreemde blunder voor een trainer die het hele jaar die speler op de training heeft zien voetballen.

Ook heeft Koeman gezegd dat de Ridder meer een rechtshalf is, terwijl van het Schip en van Basten hem (samen met De Ridder zelf ) wel een rechtsbuiten vinden, en ie daar alles voor in huis heeft. Verder valt het matige aankoopbeleid van Koeman tegen en heeft ie nogal wat wedstrijden gehad waarbij ie on-Ajax laat spelen en Advocaat-achtig kiest voor ofwel Sneijder danwel VdV, maar niet met allebei durfde te spelen. Terwijl van Gaal zelfs op de positie van Escude (4) met een voetballende Oulida ( verdedigend lichtgewicht) durfde te spelen, bouwt Koeman het centrum dicht met matige niet-voetballende verdedigers en zet er ook nog eens een Galasek voor.
  vrijdag 2 juli 2004 @ 00:09:59 #156
16639 giovan
Mr fancypants himself
pi_20350684
Ik word altijd moedeloos van de Nederlandse spel-analyses.
Wij hebben op elke positie betere spelers etc.. wat een onzin! de verdediging van Portugal is een klasse beter om over de klasse van Ronaldo tov Nistelrooy maar te zwijgen.

Veel te hooggespannen verwachting altijd terwijl we vaak een net boven de middelmaat uitkomend team leveren. Teamgeest is zelden aanwezig, opstellen van Heerenveen levert een beter ingespeeld team op en daarmee meer kansen ipv vedettes bij elkaar scharen.

Het is een hele verdienste dat NL met zo'n team de halve finale gehaald heeft.
  vrijdag 2 juli 2004 @ 00:13:33 #157
16701 scanman01
Today's a good day
pi_20350799
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 00:09 schreef giovan het volgende:
Het is een hele verdienste dat NL met zo'n team de halve finale gehaald heeft.
Als je iets met heel veel geluk haalt kun je dat nooit of te nimmer een verdienste noemen.
Ze hebben bijna iedere wedstrijd slecht gevoetbald, hebben maar 1 wedstrijd gewonnen, hebben de laatste twee wedstrijden niet weten te scoren, zijn doorgekomen door penalty's ... enz enz enz ... Een verdienste???
My soul is painted like the wings of butterflies
  vrijdag 2 juli 2004 @ 00:13:45 #158
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_20350809
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 00:09 schreef Haspel33 het volgende:

[..]

Koeman is idd best wel matigjes. Niet alleen verbaal, maar er vallen mij veel dingen in negatieve zin op. Bij VBVD zei Koeman dat Sneijder meer linksbenig was dan rechtsbenig, dit blijkt andersom te zijn en moest ie een dag erna corrigeren.

Ook heeft Koeman gezegd dat de Ridder meer een rechtshalf is, terwijl van het Schip en van Basten hem samen met De Ridder zelf hem wel een rechtsbuiten vinden, en ie daar alles voor in huis heeft. Verder valt het matige aankoopbeleid van Koeman tegen en heeft ie nogal wat wedstrijden gehad waarbij ie on-Ajax laat spelen en Advocaat-achtig kiest voor ofwel Sneijder danwel VdV, maar niet met allebei durfde te spelen. Terwijl van Gaal zelfs op de positie van Escude (4) met voetbalend lichtgewicht Oulida durfde te spelen, bouwt Koeman het centrum dicht met matige niet voetballende verdedigers en zet er ook nog eens een Galasek voor.
Cruijf heeft nog steeds vanuit zijn hutje in Barcelona de touwtjes in handen. Zo'n ja-knikker onderaan de trap met een van Gaal die naar beneden kan trappen op zijn bevel, past precies in het clubbeleid van AJAX, ...helaas.
Het is echt superjammer dat er niet voor kwaliteit gegaan wordt, zoals je wel zou verwachten met de club uit de top 3 van Nederland.
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  vrijdag 2 juli 2004 @ 00:22:55 #159
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_20351057
Cruijff en van Gaal konden het toch helemaal niet samen vinden?
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_20351061
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 00:13 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

Cruijf heeft nog steeds vanuit zijn hutje in Barcelona de touwtjes in handen. Zo'n ja-knikker onderaan de trap met een van Gaal die naar beneden kan trappen op zijn bevel, past precies in het clubbeleid van AJAX, ...helaas.
Het is echt superjammer dat er niet voor kwaliteit gegaan wordt, zoals je wel zou verwachten met de club uit de top 3 van Nederland.
Mwah, van Gaal heeft de komst van Uche, rechtsbuiten die Koeman wou hebben, geveto'ed. Koeman heeft qua spelersaankopen met TD-van Gaal toch aardig wat tegengewicht, die altijd meer te spreken is over de eigen jeugd. Met TD-Beenhakker was Uche er al geweest denk ik.
  vrijdag 2 juli 2004 @ 00:28:37 #161
44591 Stanley_Climbfall
out of your league
pi_20351186
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 00:23 schreef Haspel33 het volgende:

[..]

Mwah, van Gaal heeft de komst van Uche, rechtsbuiten die Koeman wou hebben, geveto'ed. Koeman heeft qua spelersaankopen met TD-van Gaal toch aardig wat tegengewicht, die altijd meer te spreken is over de eigen jeugd. Met TD-Beenhakker was Uche er al geweest denk ik.
ja en door dat geouwehoer is de carrière van die gast naar de kloten..
  vrijdag 2 juli 2004 @ 00:31:09 #162
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_20351248
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 00:22 schreef HarigeKerel het volgende:
Cruijff en van Gaal konden het toch helemaal niet samen vinden?
het is vast een strategische liefde
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 00:23 schreef Haspel33 het volgende:

[..]

Mwah, van Gaal heeft de komst van Uche, rechtsbuiten die Koeman wou hebben, geveto'ed. Koeman heeft qua spelersaankopen met TD-van Gaal toch aardig wat tegengewicht, die altijd meer te spreken is over de eigen jeugd. Met TD-Beenhakker was Uche er al geweest denk ik.
Beenhakker is een opportunist die net zo snel ergens vertrekt als dat ie is gekomen, daar heb ik geen vertrouwen in. van Gaal kiest denk ik eerder eieren voor zijn geld, hij heeft tenslotte een prima positie waarin hij in alle rust sigaren kan roken
Koeman is dus gewoon de voetveeg die zijn handjes mag dichtknijpen dat hij trainer van het o zo grote AJAX mag spelen. Ter illustratie, van Herik gaat 1x in de 2 weken met zijn privejetje naar een eiland bij Griekenland om uit te rusten, dus ik maak me geen illusies..
Feit is dat Adriaanse gewoon integer en totaal is. Bovendien heeft hij altijd overwicht, ongeacht de situatie. Toen AZ de laatste 3 wedstrijden verloren had omdat het zich zgn al gekwalificeerd had, feestte hij gewoon niet mee, zelfs niet ten aanzien van feestvierend Alkmaar. Hij was gewoon pissig en terecht!
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
  vrijdag 2 juli 2004 @ 00:33:13 #163
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_20351291
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 00:31 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

Feit is dat Adriaanse gewoon integer en totaal is. Bovendien heeft hij altijd overwicht, ongeacht de situatie. Toen AZ de laatste 3 wedstrijden verloren had omdat het zich zgn al gekwalificeerd had, feestte hij gewoon niet mee, zelfs niet ten aanzien van feestvierend Alkmaar. Hij was gewoon pissig en terecht!
Mwa... Dat vind ik nu scorebord journalistiek!
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
  vrijdag 2 juli 2004 @ 00:38:59 #164
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_20351427
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 00:33 schreef 456 het volgende:

[..]

Mwa... Dat vind ik nu scorebord journalistiek!
hmja, je moet toch ergens op bouwen
Waarom zou jij voor Adriaanse kiezen?
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol
pi_20373701
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 00:02 schreef Haspel33 het volgende:

[..]

Als je nu zegt Adriaanse/Hanegem of Adriaanse/Cruyff, dat is wel water en vuur, maar qua voetbal zitten Adriaanse en Bassie volgens mij behoorlijk op 1 lijn e hebben geen ruzie, dus ik zie niet in waarom niet. Mits ze er een Zweedse gelijkwaardige constructie van maken.
Hahaha Bassie en Adriaanse; dat *klinkt* in elk geval geweldig. Adriaanse heeft over Van Basten wel eens gezegd (en hij zei het gisteren ook nog weer) dat deze nog niet rijp is om hoofdcoach te worden. Bij Ajax werd hem die opmerking geloof ik niet in dank afgenomen. Van Basten *zelf* is gelukkig WEL weer zo realistisch om dat ook in te zien. Natuurlijk was -ie een geweldige voetballer, maar dat maakt nog niet automatisch een goede trainer. Van Basten moet nog veel ervaring opdoen, voordat hij als coach kan slagen.

Kijk naar die anderen van de 1988-generatie: Wouters flopte hopeloos bij Ajax, vanwege het gebrek aan communicatieve vaardigheden, Gullit is nu dan hoofdcoach van Feyenoord maar heeft als trainer nog nooit iets bewezen (dat zal -ie dan komend seizoen moeten zien te doen), Rijkaard faalde in tactisch opzicht als coach van Oranje en had daarna de twijfelachtige eer om Sparta voor het eerst in de clubgeschiedenis de Eerste Divisie in te helpen en de beide Koemannetjes: Ronald heeft zich bij Ajax tot dusver staande weten te houden door voort te borduren op hetgeen Adriaanse al had opgebouwd en laat daarbij ook nog wel eens tactische steekjes vallen, terwijl Erwin net aan zijn eerste baan als hoofdcoach gaat beginnen.

En waarom moet er zonodig een bondscoach uit de 1988-generatie komen? Won Ajax in 1995 de Champions league met een trainer uit het sterrenelftal van 1971? Won Feyenoord de UEFA-cup met een trainer die ook in 1970 op Europees topniveau speelde? Haalde AZ dit jaar Europees voetbal onder leiding van een coach die in het kampioensteam van 1981 speelde? Niets van dat alles.

Aangezien het hier om Cootje en Hugo gaat: Co stelt zich de laatste weken bijzonder beleefd op. Toch ZIE je aan hem dat hij zich ergert wanneer gisteren serieus de naam van Marco van Basten wordt geopperd als bondscoach. Zelf houdt hij daarna beleefd de boot af en oppert hij namen van trainers die zeker niet meer hebben gespresteerd als hijzelf, zoals Martin Jol en Johan Neeskens... - Co moet het gewoon worden ! (maar zijn positie is onmogelijk, omdat hij niet alleen kritiek uitte op Advocaat, maar gisteren ook nog eens uithaalde naar Kessler, die juist beslist over de invulling van de post Bondscoach....)

Tot slot nog even die zogenaamde "demonisering" van Dick Advocaat waar iedereen het ineens over heeft. Ik vind dat een afschuwelijke vorm van misbruik van een modewoord dat ten tijde van Pim Fortuyn is uitgevonden. De term werd toen gebruikt, omdat sommigen Fortuyn neerzetten als een gevaar voor de samenleving. Demon verwijst naar de duivel, of satan. Advocaat heeft forse kritiek te verduren gehad, maar is nooit neergezet als een gevaar voor de samenleving, of als een duivel. Het woord "demonisering" is dan ook volstrekt misplaatst.
  vrijdag 2 juli 2004 @ 22:13:25 #166
16701 scanman01
Today's a good day
pi_20373900
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 22:04 schreef dVTB het volgende:
Gullit is nu dan hoofdcoach van Feyenoord maar heeft als trainer nog nooit iets bewezen (dat zal -ie dan komend seizoen moeten zien te doen),
Ach, hij won "alleen" maar de FA cup als trainer bij Chelsea
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_20373949
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 22:13 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Ach, hij won "alleen" maar de FA cup als trainer bij Chelsea
Ja. En Rijkaard haalde met Oranje de halve finale van het EK. Advocaat trouwens ook...
  vrijdag 2 juli 2004 @ 22:19:38 #168
16701 scanman01
Today's a good day
pi_20374040
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 22:15 schreef dVTB het volgende:

[..]

Ja. En Rijkaard haalde met Oranje de halve finale van het EK. Advocaat trouwens ook...
En daarom heeft Gullit dus ook nog niets gepresteerd? ....

Lachen met jou
My soul is painted like the wings of butterflies
  vrijdag 2 juli 2004 @ 22:23:41 #169
16701 scanman01
Today's a good day
pi_20374130
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 22:04 schreef dVTB het volgende:
Rijkaard faalde in tactisch opzicht als coach van Oranje en had daarna de twijfelachtige eer om Sparta voor het eerst in de clubgeschiedenis de Eerste Divisie in te helpen
Hij heeft het zo slecht gedaan dat hij als straf trainer van Barcelona moest worden
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_20374412
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 22:23 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Hij heeft het zo slecht gedaan dat hij als straf trainer van Barcelona moest worden
Ja, het is mij ook een raadsel waarom Barcelona voor Rijkaard koos. In elk geval NIET op basis van zijn prestaties tot dusver. Ik hoor meerdere mensen zeggen dat Henk ten Cate een grote invloed heeft. En dat moet haast ook wel, lijkt me.

En bij Gullit schreef ik dat -ie zich nog nooit heeft "bewezen", niet dat -ie niet heeft "gepresteerd". Advocaat heeft met Oranje ook gepresteerd door de halve finale te halen. Maar heeft -ie zich daarmee als trainer bewezen? Met andere woorden: wie kan er met Chelsea nou *niet* iets bereiken....
pi_20374433
@dTVB: Rijkaard had heeft het met het Nederlands elftal wel goed gedaan: redelijk mooi voetbal, halve finale. Die halve finale had makkelijke een fínale kunnen worden als één van zn spelers 1 v/d 2 penalty's had raak geschoten tegen Italië. In de kf won Nederland met 6-1 (!) van Joegoslavië, nog steeds de grootste uitslag ooit op een ek.
Sparta was een zinkend schip, dat speelde al een aantal jaar tegen degradatie.
Barcelona was ook een zinkende schip, en daar heeft hij weer een topploeg van gemaakt
  vrijdag 2 juli 2004 @ 23:30:51 #172
52589 sjun
uit solidariteit
pi_20375736
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 00:13 schreef Harry_Sack het volgende:

[..]

Cruijf heeft nog steeds vanuit zijn hutje in Barcelona de touwtjes in handen. Zo'n ja-knikker onderaan de trap met een van Gaal die naar beneden kan trappen op zijn bevel, past precies in het clubbeleid van AJAX, ...helaas.
Het is echt superjammer dat er niet voor kwaliteit gegaan wordt, zoals je wel zou verwachten met de club uit de top 3 van Nederland.
Harry niet alleen in POL denken we volkomen anders.

Cruyff was altijd al tegen de aanstelling van van Gaal bij Baça geweest. Cruyff en van Gaal dit gaat zeer moeilijk samen. Verder was Cruyff min of meer gepasseerd bij de aanstelling van Adriaanse. Cruyff speelt helaas niet echt een rol van betekenis bij Ajax. Helaas doet zijn tegenstreven Adriaanse dat ook niet. Beiden hebben wat mji betreft een uitstekende voetbalvisie.

Maak eens helder waarom Ajax met Koeman die de oogst had van het noeste werk van Adriaanse geen kwaliteit in huis zou hebben? Zelf leidt Ajax de voetballers op. Diverse oud-Ajaxiedenspeelden bij menig topclub in Europa. Maak eens helder waarom Ajax met van Gaal als technisch directeur geen kwaliteit in huis zou hebben?

Ondanks tegenstand van Cruyff zie ik Co Adriaanse nog wel eens bij Barça de lakens uitdelen. De man heeft talent, de man heeft charisma, de man heeft visie, de man spreekt met verstand van zaken. Bij Ajax zat het hem dankzij Arie niet mee, laat hem eerst maar even Nederland wereldkampioen maken in 2006 in Duitsland. Daarna mag de amsterdamse Co bij Barça aan de slag om van Gaal definitief voorbij te streven.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  vrijdag 2 juli 2004 @ 23:33:42 #173
52589 sjun
uit solidariteit
pi_20375810
quote:
Op vrijdag 2 juli 2004 22:37 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
@dTVB: Rijkaard had heeft het met het Nederlands elftal wel goed gedaan: redelijk mooi voetbal, halve finale. Die halve finale had makkelijke een fínale kunnen worden als één van zn spelers 1 v/d 2 penalty's had raak geschoten tegen Italië. In de kf won Nederland met 6-1 (!) van Joegoslavië, nog steeds de grootste uitslag ooit op een ek.
Sparta was een zinkend schip, dat speelde al een aantal jaar tegen degradatie.
Barcelona was ook een zinkende schip, en daar heeft hij weer een topploeg van gemaakt



Frank had wat hulp van een minder bekende amsterdammer Henk ten Cate die Vitesse ooit groot maakte en NAC hemels liet voetballen.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  zaterdag 3 juli 2004 @ 02:40:20 #174
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_20378676
quote:
Op zondag 27 juni 2004 23:13 schreef marcom2 het volgende:
De 2 grootste lullo's van Nederlands hebben ze neergezet bij Studio sportzomer, allebei 1 brok negativiteit niet normaal. Die gasten mogen van mij opzouten van de TV, allebei nog nooit iets bereikt bij een grote club ofiets en overal commentaar op.

[afbeelding]
Hugo Borst is idd een lul!!!

Hij kan nooit iets inhoudelijks vertellen. Het is altijd maar een beetje zo veel mogelijk overal tegen aan schoppen en zeiken. Als hij iets positiefs moet zeggen dat kijkt hij ook altijd een beetje naar de grond/tafel. Ik heb altijd het idee dat hij dat niet zo graag doet.

Adriaanse daarintegen vind ik iig nog inhoudelijk over voetbal praten. Ik kan best op 1 lijn zitten met die man. Hij is iig een stuk realistischer dan het nederlandse volk over het algemeen.
Hij is niet altijd even realistisch in zijn eigen speelstijl en hoe hij het Nl11tal zou laten spelen. 1 op 1 achterin op dit niveau dat kun je echt wel vergeten.
Maar hij is wel aardig om naar te luisteren vindt ik
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')