abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 26 juni 2004 @ 13:11:42 #1
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_20201671
Ik ben dus door mijn voorraad blikken gekonfijt gevogelte heen. En nu vraag ik me af waar dat in Nederland te koop is? Ik neem het altijd mee uit Frankrijk, maar aangezien ik daar dit jaar niet meer kom moet er een andere manier te vinden zijn om eraan te komen. Ik ben voornamelijk opzoek naar gésiers de canard (eendemaagjes), foie gras (ganzelever) en canard (eendebouten).
Googelen heeft weinig opgeleverd.
Weet iemand winkels in de buurt van Utrecht of Maastricht waar dit te koop is?
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
pi_20202612
Gelukkig houden we in Nederland niet van producten die verkregen zijn door marteling van ganzen!
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
  zaterdag 26 juni 2004 @ 15:12:50 #3
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_20204352
Confit de canard kan je ook zelf maken, is lekkerder en helemaal niet moeilijk. Ik weet dat ze bij de Hanos, een horeca groothandel, prima foie gras verkopen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 26 juni 2004 @ 15:23:34 #4
38433 snijder
snijderdotcom
pi_20204569
Wij eten vanavond confit!!! En gisteren lekker een salade gourmande met gésiers...Lekker hoor.

In augsutus maar weer een weekje naar de schoonouders in Normandië en flink inslaan. Moet ik wat voor je meenemen?
Get a life.....Morgen lig je onder de tram
pi_20204724
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 13:51 schreef LowJoe het volgende:
Gelukkig houden we in Nederland niet van producten die verkregen zijn door marteling van ganzen!
LowJoe, ik snap dat je moeite hebt met de manier waarop het gemaakt wordt (heb ik zelf ook) maar open daar dan een discussie over, zodat dit topic verschoond blijft van geflame en getroll.
Evt verder in het Feedbacktopic.
Als het pannen van daken waait
Als het gras naar je voeten graait
Als de wind langs je wangen aait, hier ben ik
  zaterdag 26 juni 2004 @ 16:58:12 #6
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_20206570
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Confit de canard kan je ook zelf maken, is lekkerder en helemaal niet moeilijk. Ik weet dat ze bij de Hanos, een horeca groothandel, prima foie gras verkopen.
Thanks voor de tip. Dan ga ik binnenkort eens even bij de Hanos langs.
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:23 schreef snijder het volgende:
Wij eten vanavond confit!!! En gisteren lekker een salade gourmande met gésiers...Lekker hoor.

In augsutus maar weer een weekje naar de schoonouders in Normandië en flink inslaan. Moet ik wat voor je meenemen?
Toevallig heb ik gisteren ook gésiers gegeten, maar nu is dus de voorraad op.
Bedankt voor de aanbieding, maar ik ga het eerst in Nederland proberen. Mocht ik tot die tijd nog niks gevonden hebben, kan ik je dan een mailtje sturen?

Trouwens weet iemand of ze het misschien verkopen in de Carrefour in Belgie? Kom net tot de ontdekking dat er 1 in Luik zit.
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
  zaterdag 26 juni 2004 @ 18:03:49 #7
38433 snijder
snijderdotcom
pi_20207800
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 16:58 schreef Pistol_Pete het volgende:

[..]

Thanks voor de tip. Dan ga ik binnenkort eens even bij de Hanos langs.
[..]

Toevallig heb ik gisteren ook gésiers gegeten, maar nu is dus de voorraad op.
Bedankt voor de aanbieding, maar ik ga het eerst in Nederland proberen. Mocht ik tot die tijd nog niks gevonden hebben, kan ik je dan een mailtje sturen?
Tuurlijk mag je me een mailtje sturen. Moet ik het alleen niet deleten als junkmail...

Je moet het dan wel in Almere komen ophalen.
Get a life.....Morgen lig je onder de tram
pi_20222171
ik weet bijna zeker dat deze heerlijkheden allemaal te koop zijn bij elke horeca groothandel(ven,hanos,kweker)als je het aan je poelier vraagt kan die het ook zo voor je bestellen.
  zondag 27 juni 2004 @ 12:18:49 #9
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_20223268
denk het ook sammy
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 27 juni 2004 @ 13:32:45 #10
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_20224763
Zit er dan echt een suikerlaagje over?

Hoe eet je die dan? Gekookt of zo?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 27 juni 2004 @ 13:43:15 #11
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_20224976
quote:
Op zondag 27 juni 2004 13:32 schreef Martijn_77 het volgende:
Zit er dan echt een suikerlaagje over?

Hoe eet je die dan? Gekookt of zo?
Geconfijte eend is eendevlees dat gekookt is in zijn eigen vet, dat doe je dan in een pot, en dan zit er een dikke vetlaag bovenop, zo voorkom je bederf. Werd vroeger zo gedaan zodat de mensen ook in de winter wat te eten hadden, zonder dat je de eend maandenlang moet voeren.
Het heet geconfijt, omdat men dat met die vetlaag erop vroeger ook deed met ingemaakte vruchten, jam etc, de voorloper van Weck zeg maar, en dat was weer de voorloper van inblikken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_20235215
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 15:30 schreef shmoopy het volgende:

[..]

LowJoe, ik snap dat je moeite hebt met de manier waarop het gemaakt wordt (heb ik zelf ook) maar open daar dan een discussie over, zodat dit topic verschoond blijft van geflame en getroll.
Evt verder in het Feedbacktopic.
Mag ik dan niet eens een kritische noot aan de discussie toevoegen??
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
  zondag 27 juni 2004 @ 21:51:00 #13
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_20236186
quote:
Op zondag 27 juni 2004 21:10 schreef LowJoe het volgende:

[..]

Mag ik dan niet eens een kritische noot aan de discussie toevoegen??
Open er een topic over.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 20 juli 2004 @ 20:55:53 #14
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_20751019
Heb je het nog gevonden en heb je hier nog goede recepten mee.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  woensdag 21 juli 2004 @ 15:19:27 #15
90648 zeeuwse
Mostly harmless
pi_20766753
dit hou ik even in de gaten...net terug uit de Perigord en ik mis de gesiers en de confit de canard al. Foie Gras ben ik niet zo'n fan van. Toch iets te zwaar/vet.
vriendlief gruwelt van gesiers, anders had ik een megablik meegenomen om zelf zo'n lekkere salade te maken. Heb wel notenolie en notenazijn, dus ik ben benieuwd.
So Long and Thanks for All the Fish
pi_20818210
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 16:58 schreef Pistol_Pete het volgende:
Trouwens weet iemand of ze het misschien verkopen in de Carrefour in Belgie? Kom net tot de ontdekking dat er 1 in Luik zit.
Carrefour...... Ik denk dat ze het daar ook wel hebben, wat hebben ze er nou niet
pi_20818255
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 15:19 schreef zeeuwse het volgende:
dit hou ik even in de gaten...net terug uit de Perigord en ik mis de gesiers en de confit de canard al. Foie Gras ben ik niet zo'n fan van. Toch iets te zwaar/vet.
vriendlief gruwelt van gesiers, anders had ik een megablik meegenomen om zelf zo'n lekkere salade te maken. Heb wel notenolie en notenazijn, dus ik ben benieuwd.
Wij hebben als het goed is nog een blikje confit de canard staan maar ik heb geen idee wat ik er mee kan/moet doen.
Heeft iemand nog een leuk idee??

En wat is gesiers? Het klinkt gewoon al lekker
  vrijdag 23 juli 2004 @ 22:36:26 #18
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_20818855
quote:
Op dinsdag 20 juli 2004 20:55 schreef Martijn_77 het volgende:
Heb je het nog gevonden en heb je hier nog goede recepten mee.
ja ik heb het gevonden
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 22:07 schreef Plunderbunny het volgende:

[..]

Carrefour...... Ik denk dat ze het daar ook wel hebben, wat hebben ze er nou niet
In de Carrefour idd
quote:
Op vrijdag 23 juli 2004 22:09 schreef Plunderbunny het volgende:

En wat is gesiers? Het klinkt gewoon al lekker
Eendemaagjes


Wat betreft het klaarmaken van Confit de Canard. Heel simpel. De hele inhoud van een blik (inclusief vet) opwarmen in een pan. Daarna de eendebouten uit het vet halen en nog even in de oven (120 graden) leggen om een mooi krokant laagje erop te krijgen. Confit de Canard eet ik meestal met aardappelpuree of gebakken aardappeltjes met willekeurige groenten. Het is ook erg lekker bij zuurkool

Gésiers doe ik meestal in een simpele groene salade met wat stukjes appel en walnoten erin met balsamico dressing. Soms ook lauwe stukjes aardappel erin
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
  zaterdag 24 juli 2004 @ 11:36:50 #19
38433 snijder
snijderdotcom
pi_20825065
Je hoeft ze niet eens op te warmen in een pan. Gewoon uit het vet halen in zo in de oven gooien.
Als je wilt, kun je ze dan ook op een bedje van zuurkool leggen, erg lekker.

Gésiers zijn inderdaad het lekkerste in een (lauwe) salade. Of lekker met gebakken knoflook-aardappelen.
Get a life.....Morgen lig je onder de tram
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')