abonnement Unibet Coolblue
pi_20160623
ik ben dus misschien van plan om trompet of trombone te gaan spelen, maar ik kan er maar niet uitkomen welke
als ik op marktplaats kijk, zie ik dat trompetten over het algemeen een stuk goedkoper zijn
zijn hier veel mensen die 1 van de 2 (of misschien allebei) instrumenten bespelen, en kunnen vertellen wat je ervaringen zijn?
wat is moeilijker, hoe lang doe je erover om een beetje te leren spelen enz. enz.
en hoeveel geld ben je kwijt met het instrument en "randartikelen"??
Something good: you look like Snoopy and it makes me smile.
Where you need improvement: you have smelly dog farts.
pi_20160679
ik weet niet of je in een harmonie gaat spelen maar een trombone is lastig lopen.
Ook het aantal tonen hang af van de lengte van je armen (met dat schuiven dus)
Als je een trombone wilt laten staan dan moet je zo'n speciale standaard hebben...
Trombone 'kwijlt' veel...trompet ook btw

edit--
beetje aangepast
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
pi_20160723
Trombose.
pi_20160764
Laat het misschien afhangen van wat je het liefst hoort?
pi_20160772
nee liever geen harmonie, maar voor in een ska-bandje ofzo
en moet je er trouwens een goede conditie voor hebben? en dan bedoel ik dus niet bij trombone steeds die arm uitstrekken maar voor als je lang moet blazen, dus een grote long-inhoud, of gewoon een goede conditie, en kwijlen..tja het moet maar
Something good: you look like Snoopy and it makes me smile.
Where you need improvement: you have smelly dog farts.
pi_20160804
Ik speel trompet en aan randartikelen kun je het zo gek maken als je zelf wilt in principe.
Je hebt speciale tassen, standaarden, dempers, mondstukken en alles in verschillende prijsklasses.

Trombone kan ook goed gaan, maar trompet lijkt mij voor een beginnende muziekkant gemakkelijker. Omdat je vaste posities (met ventielen) hebt voor de noten...
pi_20160812
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 20:29 schreef Kerdaben het volgende:
nee liever geen harmonie, maar voor in een ska-bandje ofzo
en moet je er trouwens een goede conditie voor hebben? en dan bedoel ik dus niet bij trombone steeds die arm uitstrekken maar voor als je lang moet blazen, dus een grote long-inhoud, of gewoon een goede conditie, en kwijlen..tja het moet maar
Conditie moet je kweken, net als bij sport dus.
pi_20160904
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 20:30 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Conditie moet je kweken, net als bij sport dus.
Dat is vanzelfsprekend, je hebt op begin natuurlijk ook niet zo'n goede kwaliteit toon enzo
moet er allemaal ff ingroeien
pi_20160912
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 20:30 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Conditie moet je kweken, net als bij sport dus.
idem voor lipspanning enzo
Onderbroeken zonder knopen hoef je alleen maar af te stropen!
pi_20160938
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 20:27 schreef Xebrozius het volgende:
Trombose.
Zo jij bent grappig!
Ontopic: Ik vind trompet wel mooi klinken
pi_20160985
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 20:35 schreef Dementor het volgende:

[..]

Zo jij bent grappig!
Ontopic: Ik vind trompet wel mooi klinken
Kun je alle kanten mee op, hele hoop genres muziek, alles met eigen klankkleur
pi_20161015
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 20:36 schreef T1andonly het volgende:

[..]

Kun je alle kanten mee op, hele hoop genres muziek, alles met eigen klankkleur
Kan je met trombone zeker.
pi_20161046
kheb wel een paar jaar gitaar achter de rug maar dus nog geen blaasinstrument, maar trompet is dus makkelijker om mee te beginnen? en als je dan nog later de overstap wil maken?
als er nou ook nog ff iemand zou reageren die trombone speelt zou het perfect zijn
Something good: you look like Snoopy and it makes me smile.
Where you need improvement: you have smelly dog farts.
pi_20161058
ehh.. dubbelpost foutje
Something good: you look like Snoopy and it makes me smile.
Where you need improvement: you have smelly dog farts.
pi_20161086
Je kan niet zeggen dat het ene makkelijker is dan het andere. Het ene ligt je gewoon beter dan het andere...
pi_20161177
ik speel het geen van beide. Maar waarom neem je niet eens een uurtje les bij een muziekschool. Kun je het beide proberen en hoor je van de docent de voors en tegens.
pi_20161368
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 20:39 schreef Bass-Miss het volgende:
Je kan niet zeggen dat het ene makkelijker is dan het andere. Het ene ligt je gewoon beter dan het andere...
Tuurlijk kun je dat niet zo zeggen, maar de posities van een trombone zijn vooral op het begin lastiger dan het relatief makkelijk induwen van ventielen op een trompet

Ik vind allebei mooie instrumenten
pi_20161484
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 20:49 schreef T1andonly het volgende:

[..]

Tuurlijk kun je dat niet zo zeggen, maar de posities van een trombone zijn vooral op het begin lastiger dan het relatief makkelijk induwen van ventielen op een trompet

Ik vind allebei mooie instrumenten
Geen excuus om vals te spelen bij een trombone dus.
pi_20161646
ik heb dinsdag gitaarles, kzal dan eens informeren of ik een keertje kan oefenen of iets dergelijks jullie horen het dan wel een keer
Something good: you look like Snoopy and it makes me smile.
Where you need improvement: you have smelly dog farts.
  donderdag 24 juni 2004 @ 21:25:02 #20
84586 Kajel
Verslavend Gezellig...
pi_20162211
Trompet is in het begin beslist makkelijk dan trompet. Misschien is makkelijker trouwens niet het goede woord. Je krijgt er sneller een welklinkend resultaat mee. Trompet is bovendien voor een ska-bandje veel geschikter lijkt me. Een vriend van me speelt trompet bij de beatbusters, een ska-achtig bandje die wel eens met Def P spelen/gespeeld hebben, en in dat bandje zitten trompetten en saxen, maar geen trombones.
Feel no shame for what you are...
Digitale Kiekjes Verzameling
pi_20162641
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 21:25 schreef Kajel het volgende:
Trompet is in het begin beslist makkelijk dan trompet. Misschien is makkelijker trouwens niet het goede woord. Je krijgt er sneller een welklinkend resultaat mee. Trompet is bovendien voor een ska-bandje veel geschikter lijkt me. Een vriend van me speelt trompet bij de beatbusters, een ska-achtig bandje die wel eens met Def P spelen/gespeeld hebben, en in dat bandje zitten trompetten en saxen, maar geen trombones.
ik neem aan dat je met de 2e trompet, trombone bedoelt?
en tja...ligt maar net aan het bandje wat je uitzoekt, ik ken ook wel wat band(je)s waar geen trompet in zit, maar wel trombone en saxen
maar saxofoon interesseert me eigenlijk niet
Something good: you look like Snoopy and it makes me smile.
Where you need improvement: you have smelly dog farts.
  donderdag 24 juni 2004 @ 22:15:15 #22
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_20163635
trompet zwaarder blazen, trombone lichter.
trompet veel meer met je tong spelen.
trombone is meer gas geven en scheuren.
dus ja zelf kiezen. ik zou voor trombone gaan. veel leuke effecten mee te creeren.
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_20164734
Trombone is moeilijker te leren dan trompet, omdat dat ding geen ventielen heeft en je dus een heel goed muzikaal gehoor moet ontwikkelen om precies de juiste toonhoogte te pakken. Maar daar staat tegenover dat een trombone zo'n beetje het enige perfecte instrument is. Het is 1 lange buis die je traploos kan verlengen en verkorten, dus kun je elke noot perfect in tune krijgen. Met een trompet (of een gitaar of een piano) lukt dat niet omdat je altijd afwijkingen krijgt, al zijn ze niet zo groot, het is hoorbaar.

Beiden zijn wel instrumenten waar je heel lang op moet studeren wil je er iets mee kunnen. Je moet dus wel gemotiveerd zijn en blijven, niet zoals een gitaar waar je binnen 1 week accoordjes op kan spelen, een trompet of trombone ben je wel ff mee bezig voordat je uberhaupt een beetje toon uit dat ding kan krijgen.
Unox, the worst operating system.
pi_20172818
Met een trompet gier je meestal lekker boven de rest uit. Trombone is daar niet helemaal voor weggelegd. Dat is meer laag knetteren.
Een goede conditie zal het toeteren zeker makkelijker maken, maar gewoon goed oefenen op je ademsteun helpt ook ontzettend!
De dempers enz. van een trompet zijn wel goedkoper dan die van een trombone. Gewoonweg omdat ze kleiner zijn
Het schuif-systeem van een trombone is makkelijker dan het lijkt! Ik zat op het begin ook zo van 'een lange buis, en dan moet jij gewoon precies weten waar je met welke noot moet zijn'. Maar het is echt niet zo moeilijk.

Ik denk trouwens niet dat trompet extreem veel moeilijker of makkelijker is dan trombone.

Je moet voor beide instrumenten wel gedisciplineerd zijn. En blijven spelen. Je merkt het ontzettend als je een weekje niet hebt gespeeld.

Tot zover het antwoord van een trombonist

edit: Ik zou op het begin zowiezo geen instrument kopen. Je kan het beste eerst even een tijdje huren. Wanneer je meer verstand van het instrument hebt kan je ook makkelijker wat kopen. En weet je bijv. waar je op moet letten. Een trombone kan bijv. wel of geen kwart-ventiel hebben. Met kwart-ventiel hoef je een stuk minder te schuiven. En worden sommige lastige loopjes een stuk makkelijker
Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG! Zoom-Boing! Z'nourrwringmm
  vrijdag 25 juni 2004 @ 10:20:16 #25
96372 lone_wolf
bijdehansje
pi_20172922
quote:
Op donderdag 24 juni 2004 20:24 schreef Kerdaben het volgende:
ik ben dus misschien van plan om trompet of trombone te gaan spelen, maar ik kan er maar niet uitkomen welke
als ik op marktplaats kijk, zie ik dat trompetten over het algemeen een stuk goedkoper zijn
zijn hier veel mensen die 1 van de 2 (of misschien allebei) instrumenten bespelen, en kunnen vertellen wat je ervaringen zijn?
wat is moeilijker, hoe lang doe je erover om een beetje te leren spelen enz. enz.
en hoeveel geld ben je kwijt met het instrument en "randartikelen"??
Ik heb nog een trombone (schuif) te koop met f-ventiel... MAil maar!
Ook JIJ hebt recht op mijn mening!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')