Das juist bruutquote:Op donderdag 24 juni 2004 14:24 schreef Blapiet het volgende:
VInd het zo kneuzig staan om een compleet verrookte parkeerplaats achter te laten
Toen ik m'n Swift nog had was ik dit zeker met je eens geweest,... nu rijdt ik iets meer low-profile.quote:Op donderdag 24 juni 2004 14:31 schreef CreativeMind het volgende:
[..]
Das juist bruut
Die verbranden toch alleen diesel? Als het onverbrande diesel zou zijn moet de rook toch zwart zijn?quote:Op donderdag 24 juni 2004 14:34 schreef beware_reageerd het volgende:
Laat ook even je voorgloei spiralen testen.
Kan het ook zijn. Juist tijdens de start.
Denk dat je daar moet gaan zoeken.
Klopt an sich wel, maar als hij het wel doet maar dan voor 60 % dan kan het wel eens gek lopen.quote:Op donderdag 24 juni 2004 14:36 schreef Blapiet het volgende:
[..]
Die verbranden toch alleen diesel? Als het onverbrande diesel zou zijn moet de rook toch zwart zijn?
enlighten me please
Bevestigt dus mijn vermoeden (en de jouwe), voor de locatie van het brandstoffilter rijd ik dan maar even naar de dealer, of is het heel makkelijk te vinden?quote:Witte uitlaatrook is het gevolg van water dat in de verbrandingskamers of het uitlaatsysteem terecht komt
Momenteel is m'n vriendin weg met de auto, en issie pas vanvond laat weer thuis,... maar ik zal morgenochtend eens even op zoek gaan. bedankt alvastquote:Op donderdag 24 juni 2004 15:06 schreef beware_reageerd het volgende:
Dat lukt je vast wel. Het is niet een klein dingetje.
Maar wil morgen wel even kijken.
Echter denk ik dat je het dan al hebt gevonden.
Ik hoor het morgen wel.
Diesel, benzine en LPG bestaan uit verbindingen met oa. Koolstof (C) en waterstof (H). Bij verbranding komen dus ondermeer CO2 en H2O (water dus). Let maar eens op auto's voor je. Wanneer die net gestart zijn zie je vaak water uit de uitlaat lopen of waterdamp. Na een paar minuten is de uitlaat zo warm dat de waterdamp niet meer condenseert en "onzichtbaar" wordtquote:* vocht in de uitlaat => condens vorming of regenwater in de uitlaat verbrand bij de start. Maar hoe komt dit water er dan in? lekke uitlaat?
nee... een verstuiver spuit in met een absurde druk van rond de 2000bar die houden zichzelf schoonquote:Op donderdag 24 juni 2004 14:24 schreef Blapiet het volgende:
wat doet zo'n verstuivertje precies en gaat het vanzelf over? Verder is er ook van dat spul om je verstuivers te reinigen (wat je door de diesel heen gooit), werkt dit dan eventueel?
VInd het zo kneuzig staan om een compleet verrookte parkeerplaats achter te laten
dat het minder wordt als hij warm is is logisch... doordat de motor op bedrijfstemperatuur komt gaan de metalen van de cilinderkop en het onderblok en de koppakking (een diesel heeft een dikke metalen pakking) uitzetten waardoor het eventuele scheurtje of lek in de koppakking dicht gedrukt kan worden... ik denk dat het de koppakking is, er hoeft btw ook geen troep aan je vuldop te zitten als je koppakking lek is... dan moet je er namelijk wel een heel eind mee gereden hebben wil die aanslag/troep er op komen...quote:Op vrijdag 25 juni 2004 13:49 schreef Blapiet het volgende:
hij gaat iig zeer binnenkort naar de garage, wacht even tot ze me terugbellen voor een afspraak. je kunt nu niet meer normaal boven de 2000 á 2500 rpm komen zonder walm achter je aan. Steeds bij het optrekken, hoewel het wel minder wordt als ie warm is. Vermoed dus eigenlijk een verdamper die z'n wekr niet goed doet of whatever.
@D-fens: Zo'n APK keuring is idd ook een goed idee
jij zegt dus koppakking?quote:Op vrijdag 25 juni 2004 15:12 schreef Youp het volgende:
[..]
dat het minder wordt als hij warm is is logisch... doordat de motor op bedrijfstemperatuur komt gaan de metalen van de cilinderkop en het onderblok en de koppakking (een diesel heeft een dikke metalen pakking) uitzetten waardoor het eventuele scheurtje of lek in de koppakking dicht gedrukt kan worden... ik denk dat het de koppakking is, er hoeft btw ook geen troep aan je vuldop te zitten als je koppakking lek is... dan moet je er namelijk wel een heel eind mee gereden hebben wil die aanslag/troep er op komen...
btw gister heb ik toevallig nog een VW Golf 4 1,9 TDI afgerond waar de koppakking ook lek van was en de distributieriem van vervangen moest worden
't is er één uit augustus 2000.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 17:49 schreef Herr.Flick het volgende:
A : de meeste verstuivers halen bij lange na geen 2000 bar druk.Dit komt pas een beetje voor bij de latere common-rail diesels.
B : Legio diesels hebben geen metalen koppakking.
zat jij niet in Hoorn bij de dealer?quote:Op vrijdag 25 juni 2004 23:33 schreef GizartFRL het volgende:
Heb je mailtje gekregen Blapiet, en zal het op mijn werk navragen.
Lijkt mij persoonlijk trouwens sterk dat eht de koppakking is, maar eerder iets met de verstuivers.
Ik weet sowieso dat het bij Kangoo;s soms ene probleem is dat relatief makkelijk op te lossen is. Maar aangezien dit geen Kangoo is, zal er toch beter naar moeten worden gekeken ipv lukraak onderdelen gaan vervangen.
*keeps you posted*
dat ding waar ik de koppakking van vervangen heb verbruikte ook niet veel koelvloeistof... het was ook maar een heel klein lek... ik weet niet hoe lang TS met zn rommeltje zo gereden heeft... in ieder geval zit er ergens vocht in het systeem en als hij slecht begint te lopen wat ik zonet ergens gelezen heb dan zal het wellicht toch wel iets met de inspuiting zijn... maarja ik kan zo van afstand ook niet veel zeggenquote:Op zaterdag 26 juni 2004 00:47 schreef Herr.Flick het volgende:
Als je auto smorgens zo hard rookt,en het zo je koppakking zijn, dan was je koelvloeistofpotje al verschillende keren leeg geweest.
Flick blijft bij het brandstofinspuitsysteem.
gelukkig wel jaquote:Op vrijdag 2 juli 2004 16:48 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
balen man...
wordt het onder garantie vervangen ?
Ja, kan.quote:Op donderdag 8 juli 2004 21:39 schreef Blapiet het volgende:
auto is terug
De Turbo bleek defect, lekte olie naar de uitlaat toe en dit veroorzaakte rook. De turbo is vervangen en het probleem zou over moeten zijn. De mensen van de garage zeggen wel dat er nog wel olie in de uitlaat zat en dat dat nog voor de komende 1,5 á 2 weken voor rook kan zorgen. Verder gaf hij nog de tip om de motor nog even 5 seconden te laten draaien als je parkeert, alvorens hem uit te zetten, dit om de pomp van de turbo leeg te maken o.i.d.
Wat denken jullie hiervan?
Als er olie in de uitlaat zit, dan wordt dit toch continu verbrand? Wat we nu hebben is dat er bij het starten rookvorming is en als je even je gas goed intrapt dat 'ie ook rookt. Volgens mijn logica wordt de uitlaat tijdens het rijden toch steeds heter met als gevolg dat 'ie eigenlijk continu zou moeten roken toch? Nu rookt ie dus alleen bij starten en bij toerentallen hoger dan +/- 2100. Als 'ie warm is rookt 'ie dus helemaal niet meer. Klopt dit dan wel? en zo ja,.. na hoeveel dagen/weken mag je dan verwachten dat het roken stopt?quote:Op donderdag 8 juli 2004 21:55 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Ja, kan.
Een turbo draait met extreem veel toeren rond,de as van de turbo is gelagerd en dit lagertje moet ook olie hebben.
Als je nu aan komt rijden, en je parkeert je auto dan draait je turbo nog enkele 1000den toeren per minuut rond,zet je je motor af,dan krijgt deze dus geen smering meer terwijl ie nog draait.
Advies tegen de rook : Laat hem eens flink een uurtje werken(stampen met beleid! )
Hierdoor word je uitlaat flink heet,en is de stroming van uitlaatgassen in je uitlaat ook hoog.Het meeste zal er dan wel uitgeblazen worden,of verbrand daar in de pijp.
Suc6 met je nieuwe tuuuuuuuuuuurrrrrrrbo!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |