abonnement Unibet Coolblue
pi_20109292
De woede op Advocaat komt niet alleen maar voort uit die wissel, ook al is dat het eerste wat ongeveer iedereen zegt, als je vraagt waarom ze zo boos op hem zijn. Ondertussen begin ik het persoonlijk een beetje zielig voor hem te vinden, wat hij allemaal over zich heen krijgt. Iedereen vindt maar dat hij ontslagen moet worden, moet verhuizen, en, in extreme gevallen, zelfs dood moet.

Met dat eerste ben ik het nog altijd eens. Ontslagen worden is wel wat hij verdient. Maar waarom is heel voetbalkijkend Nederland toch zó woedend op die man, om 1 foutje? Niet alleen omdat we daardoor die wedstrijd verloren hebben. Zelf loop ik eigenlijk al de hele tijd al wat geïrriteerd tegen hem aan te kijken, en daarbij heb ik het over de voorrondes. Deze gingen al heel mager.

Het echte lichtje over zijn onkunde begon bij mij te branden, de eerste wedstrijd na die tegen de Faeröer Eilanden. Tijdens de wedstrijd tegen de Faroër Eilanden zag je een aanzienlijk verschil tussen de eerste en de tweede helft. De eerste helft was het allemaal wat stroefjes, en de bal ging er maar een beetje gelukkig in. De tweede helft was flitsend, snel, alles ging bijna perfect! Het grote verschil tussen deze twee helften was wel welke spelers er in gezet waren: de eerste helft vooral oud, de tweede helft vooral jong!

Maar toch besluit onze terughoudende Advocaat tijdens de eerstvolgende wedstrijd daarna weer gewoon de ouwelui het veld op te gooien. Resultaat: een slechte wedstrijd tegen Duitsland. Één gelukkig doelpunt van de Duitsers tegen één gelukkig doelpunt van Nederland, namelijk van Van Nistelrooij, die je eigenlijk de hele wedstrijd niet ziet. Op dat moment ziet Nederland de bui al een beetje hangen, maar eigenlijk weten alleen de toeschouwers van de wedstrijd tegen de Faeröer Eilanden al dan niet onbewust waarom: de opstelling.

Daarna kwam onze wedstrijd tegen Tsjechië. Een andere opstelling, meer jonkies, en je ziet meteen zó'n duidelijk verschil. Net zoals de tweede helft tegen de Faeröer Eilanden gaat het weer snel, flitsend, mooie passes, weer een geluksballetje van Van Nistelrooij, en ook nog een van van Bouma, ons geluk kon niet meer op! We roken ineens de kwartfinales, met grote dank aan Advocaat, die eindelijk eens verjongt!

Dat tegendoelpuntje door een fout van Cocu kon ons ook niet meer tegenhouden. Met dit superteam konden we er nog wel minstens 2 doelpunten bij maken. Maar dat feest ging niet door. Advocaat deed, waar iedereen al voor vreesde. Zijn natuurlijke terughoudendheid dwingt hem, ondanks protest van spelers en assistent, Robben er uit te halen. Robben, het vuur op het veld. Hij, die Tsjechië dwingt voorzichtig te blijven achterin. Hij, die mede verantwoordelijk was voor de doelpunten. En belangrijkst: hij, die als teken staat voor het feit, dat Dick Advocaat eindelijk eens probeert, met het jongere team te gaan spelen.

Eigenlijk was op dat moment het lont van de bom aangestoken. De enige manier om die bom niet tot ontploffen te laten komen, is door niet te verliezen. Maar helaas, het gebeurde toch. Onder andere vanwege het niet krijgen van 1 of 2 penalty’s, en het verkrijgen van een rode kaart, verliezen we na een 2-1 voorsprong met 3-2. Iedereen krijgt vuur in de ogen. Mensen die de wedstrijd tegen de Faeröer Eilanden hadden gezien, maar ook mensen die zich er veel mee bezig houden, beseffen precies waarom. De veel te langdurige terughoudendheid van Dick Advocaat. Al deze mensen zijn ervan overtuigd, dat een jonger elftal veel beter zou kunnen presteren. Eindelijk krijgen ze het bewijs te zien, en ineens valt Advocaat weer terug. Het lijkt wel of hij het bewust doet. Zoveel bewijs vóór een jonger elftal, maar toch weigert Advocaat.

Binnen no-time verspreiden deze feiten zich ook onder de Nederlanders die zich er wat minder mee bezig houden. Maar zoals dat altijd gaat met mond-op-mond nieuws, vervalt het grootste deel van de informatie. De scheidsrechter komt in het verhaal niet eens meer voor, Cocu ontspringt de dans, de rode kaart is vergeten, en komt het alleen nog maar hier op neer: Nederland verloor, omdat Robben eruit moest. Één foutje van de bondscoach, moet dat zó hard afgestraft worden? Nee. Het was deze optelsom van fouten die hij heeft gemaakt. Het grootste deel van Nederland ziet echter alleen maar de uitkomst van de som, en niet de berekening die de wat kleinere menigte met verstand ziet.

[ Bericht 0% gewijzigd door daReaper op 23-06-2004 17:01:25 ]
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
pi_20109475
Iedereen heeft het toch al twee jaar over de verdedigende instelling van Advocaat? Dat uit zich inderdaad in een aanwijsbare fout als de wissel van Robben. Je zou kunnen zeggen dat die wissel symbool staat voor de dramatische speelwijze die Dick aanhangt.

Vind dat je nog knap traag bent met deze constatering.
pi_20109574
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 23:52 schreef MaxPower het volgende:
Iedereen heeft het toch al twee jaar over de verdedigende instelling van Advocaat? Dat uit zich inderdaad in een aanwijsbare fout als de wissel van Robben. Je zou kunnen zeggen dat die wissel symbool staat voor de dramatische speelwijze die Dick aanhangt.

Vind dat je nog knap traag bent met deze constatering.
Iedereen? Het grootste deel van de kijkers was het al weer vergeten! "WK? Welk EK? Ohja, daar deden we toch niet aan mee? Wie was onze bondscoach toen eigenlijk?" Pas met de voorrondes en oefenwedstrijden kwam het pas weer boven... Maar die worden door lang niet zoveel mensen bekeken als de echte kwalificatierondes. Toen was het dus nog lang niet zo'n hot item. Voor jou is dit dan ongetwijfeld oud nieuws, maar het grootste deel van de voetbalkijkers was zich hier echt niet meer van bewust!
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
  Trouwste user 2022 dinsdag 22 juni 2004 @ 23:57:54 #4
7889 tong80
Spleenheup
pi_20109616
Het komt doordat ie op een flatje woont.

Daar kan je toch niet mee aankomen als land zijnde ?


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_20109636
Heb je iedereen gebeld ofzo?

Ik denk dat je de gemiddelde voetbalfan schromelijk onderschat.
  dinsdag 22 juni 2004 @ 23:59:04 #6
88620 Compile
Cannon Project
pi_20109653


Advocaat is gewoon een dombo. Net zo traag en sloom als de spelers van Oranje
pi_20109689
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 23:58 schreef MaxPower het volgende:
Heb je iedereen gebeld ofzo?

Ik denk dat je de gemiddelde voetbalfan schromelijk onderschat.
Er is een verschil tussen een voetbalfan en een voetbalkijker. Als ik me niet vergis kijkt ongeveer de helft van de Nederlandse bevolking naar de EK wedstrijden. Je gaat mij niet vertellen dat datzelfde aantal ook echt voetbalfan is.
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
pi_20109777
En jij hebt de illusie door je verhaal hier te posten je juist die mensen die je bedoelt, hiermee bereikt?
pi_20109812
ik was niks vergeten.. en heb het er al sinds het WK94 over (ookal was ik toen 13)
Wie schopt ze allemaal in elkaarrrrr... Huntelaaarrrrr Huntelaahahaaaaarrrrr!!
  woensdag 23 juni 2004 @ 00:04:48 #10
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_20109820
van hooijdonk erin tegen moffia was wél een goeie zet......
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_20109835
Cocu en de scheids komen er idd goed vanaf
  woensdag 23 juni 2004 @ 00:06:29 #12
88620 Compile
Cannon Project
pi_20109864


Advocaat is gewoon een chagerein. Die vent spoort gewoon niet. Alleen die arrogante roptkop van m al. Bah, dat moet dan oranje vertegenwoordigen. OF moet ik nou Paramaribo 1 zeggen
  woensdag 23 juni 2004 @ 00:06:32 #13
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_20109867
Jonger elftal wil je????? Oke dus davids,seedorf,stam,van nistelrooij,kluivert.brockhorst,van den sar,westerveld,watereus,reiziger,cocu,overmars,hooidonk. Dus jullie willen een jong elftal dan zullen deze spelers niet mee kunnen spelen. STFU toch met jullie jonge elftal dan blijft er geen goed elftal over man. Wie wil je dan opstellen
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
  woensdag 23 juni 2004 @ 00:08:45 #14
53290 laurenzo85
Surfing on the waves of sound
pi_20109937
Ik zag eigenlijk net zoveel jonkies tegen Duitsland als tegen Tsjechie... Alleen geen van der Vaart en wel Robben. Dus daar kan het eigenlijk niet aan liggen toch..?
pi_20110084
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 00:03 schreef MaxPower het volgende:
En jij hebt de illusie door je verhaal hier te posten je juist die mensen die je bedoelt, hiermee bereikt?
Ik probeer alleen te verklaren waarom de massa zo boos is. Wie het leest en wat ze er mee doen, dat is aan hun.
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
pi_20110130
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 00:04 schreef Elvislives het volgende:
van hooijdonk erin tegen moffia was wél een goeie zet......
Ja geweldig. Je ziet hem de hele wedstrijd 1 keer de bal naar de goede richting bewegen. Verder is zijn spel er een van mislukte passes en niet op de goede plekken staan.
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
pi_20110252
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 00:06 schreef Alessandro het volgende:
Jonger elftal wil je????? Oke dus davids,seedorf,stam,van nistelrooij,kluivert.brockhorst,van den sar,westerveld,watereus,reiziger,cocu,overmars,hooidonk. Dus jullie willen een jong elftal dan zullen deze spelers niet mee kunnen spelen. STFU toch met jullie jonge elftal dan blijft er geen goed elftal over man. Wie wil je dan opstellen
Ik zeg niet dat het alleen maar uit jonge mensen moet bestaan. Alleen van sommige spelers is het naar mijn idee al té vaak gebleken dat ze niet opperbest presteren in het oranje, wat ik bij de jongere spelers wel zie. Natuurlijk kan het elftal niet alleen uit de jonge spelers bestaan, maar Advocaat is er gewoon té terughoudend in, en stelt ze bijna helemaal niet op.
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
  woensdag 23 juni 2004 @ 00:28:58 #18
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_20110455
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 00:20 schreef daReaper het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat het alleen maar uit jonge mensen moet bestaan. Alleen van sommige spelers is het naar mijn idee al té vaak gebleken dat ze niet opperbest presteren in het oranje, wat ik bij de jongere spelers wel zie. Natuurlijk kan het elftal niet alleen uit de jonge spelers bestaan, maar Advocaat is er gewoon té terughoudend in, en stelt ze bijna helemaal niet op.
Ik hoor zo vaak van gooi die oude garde eruit. Nou dit zijn allemaal oude koeien.
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
pi_20110496
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 00:28 schreef Alessandro het volgende:

[..]

Ik hoor zo vaak van gooi die oude garde eruit. Nou dit zijn allemaal oude koeien.
wie bedoel je met 'dit'?
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
  woensdag 23 juni 2004 @ 00:33:16 #20
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_20110550
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 00:30 schreef daReaper het volgende:

[..]

wie bedoel je met 'dit'?
Al die opa's die ik genoemd heb zie vorige topic van mij. Dus dan zal er niet een mee mogen spelen en dan ben ik benieuwd welk elftal die gasten willen opstellen die steeds roepen gooi die oude garde eruit
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
pi_20110604
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 00:33 schreef Alessandro het volgende:

[..]

Al die opa's die ik genoemd heb zie vorige topic van mij. Dus dan zal er niet een mee mogen spelen en dan ben ik benieuwd welk elftal die gasten willen opstellen die steeds roepen gooi die oude garde eruit
Zoals ik al zei, van mij hoeven ze er echt niet allemaal uit... Bedoelde je dit nou richting mij, of richting de gemiddelde voetbalkijker?
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
  woensdag 23 juni 2004 @ 00:37:46 #22
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_20110663
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 00:35 schreef daReaper het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, van mij hoeven ze er echt niet allemaal uit... Bedoelde je dit nou richting mij, of richting de gemiddelde voetbalkijker?
Meer de mensen die dat roepen, jij wilt een mix maar dan wel jong. Maar de meesten willen of roepen dan van oude garde weg. En oude garde is dan toch echt wel 80% van wat er nu speelt.
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
pi_20110727
quote:
Op woensdag 23 juni 2004 00:37 schreef Alessandro het volgende:

[..]

Meer de mensen die dat roepen, jij wilt een mix maar dan wel jong. Maar de meesten willen of roepen dan van oude garde weg. En oude garde is dan toch echt wel 80% van wat er nu speelt.
Ja okee. Ik zoek inderdaad een mix. 80% is gewoon teveel gebleken, en 20% zal waarschijnlijk te weinig zijn. 50% klinkt als een mooi getal, maar ik denk dat er even goed naar gekeken moet worden.

Dat 50% grijp ik nu ook zomaar even uit de lucht natuurlijk. Een reëel getal kan ik zo snel even niet geven, maar ik blijf erbij dat 80% gewoon teveel is.
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')