abonnement Unibet Coolblue
pi_20072278
quote:
Een toestel van de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij Northwest Airlines is zaterdag op een militaire basis geland in plaats van op een gewoon vliegveld. De Airbus A319 had moeten landen in Rapid City (South Dakota), maar landde op de militaire basis Ellsworth. Dit vliegveld ligt een paar kilometer van het gewone vliegveld af. De passagiers moesten de zonnewering van hun ramen meteen sluiten en drie uur wachten voor het vliegtuig weer verder vloog.

Het toestel, dat uit Minneapolis (St Paul) kwam, moest wachten op nieuwe bemanning. Northwest Airlines bevestigde dat het hier om een "onvoorziene" landing ging. Mogelijk heeft een wolkendek ervoor gezorgd dat de piloten gedesorienteerd raakten. De Amerikaanse luchtvaartautoriteiten hebben een onderzoek ingesteld.
Dan ben je pas echt blond...
[18:02:51] <Lynx666> Jij bent erg op je eigen speciale manier, MutZ :')
<gr8w8>bitch
  maandag 21 juni 2004 @ 19:36:59 #2
64949 Gappie
the one and only
pi_20072976
haha maar wel leuk!!!
d(-_-)b
  FOK!fossiel maandag 21 juni 2004 @ 19:38:40 #3
8443 cptmarco
it's captain...
  maandag 21 juni 2004 @ 19:41:08 #4
64949 Gappie
the one and only
pi_20073092
haha denk eerder 3e wolk links af
d(-_-)b
  maandag 21 juni 2004 @ 19:43:06 #5
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_20073151
Een paar jaar geleden landde een vliegtuig uit Amerika met bestemming Stuttgart op Zaventem.
Dit tot afgrijzen van de passagiers die alles op het gps-scherm konden volgen.
En de Begen dachten dat het een grap van de piloot was dat ze voortdurend met "Stuttgart" werden opgeroepen.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_20076353
Ik kan me ook nog wel verhalen herinneren van vliegtuigen die op snelwegen geland zijn... Volgens mij een keer in België en een keer in Zweden...
[18:02:51] <Lynx666> Jij bent erg op je eigen speciale manier, MutZ :')
<gr8w8>bitch
pi_20077621
quote:
Op maandag 21 juni 2004 21:24 schreef MutZ het volgende:
Ik kan me ook nog wel verhalen herinneren van vliegtuigen die op snelwegen geland zijn... Volgens mij een keer in België en een keer in Zweden...
een van de vliegvelden in Moskou heeft twee parallele banen, met daartussen een snelweg. Dze snelweg is echter wel sterker verlicht dan beide banen.....

Al is het daar volgens mij nog nooit gebeurd, er wordt wel voor gewaarschuwd..
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  maandag 21 juni 2004 @ 23:09:39 #8
70795 GiSH
waiting for sun
pi_20079637
hik
Made love to an Angel, but her wings are in the way
  maandag 21 juni 2004 @ 23:21:45 #9
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_20080008
quote:
Op maandag 21 juni 2004 19:43 schreef sooty het volgende:
Een paar jaar geleden landde een vliegtuig uit Amerika met bestemming Stuttgart op Zaventem.
Dit tot afgrijzen van de passagiers die alles op het gps-scherm konden volgen.
En de Begen dachten dat het een grap van de piloot was dat ze voortdurend met "Stuttgart" werden opgeroepen.
Eventjes een correctie. het was Frankfurt en niet Stuttgart. En het probleem was, dat de flight managemnt system van deze vlucht een beetje door de war is geraakt, dus konden ze de geplande route niet meer lezen op de schermen. London heeft aan de luchverkeersleiding van Eurocontrol doorgegeven, dat de bestemming Brussel was. De richting van de landingsbaan in Frankfurt ligt in dezelfde richting als de baan in Brussel, dus dat wekte ook geen argwaan.

Pas toen een van de piloten de frequentie van de ILS in moest stellen, begon er bij hun wat te dagen, want de frequentie klopte niet. Desalniettemin zijn ze gewoon geland, want er wordt weleens een verkeerde frequentie gegeven bij het plannen van een vlucht.
Horrible Cunt!
pi_20082662
quote:
Op maandag 21 juni 2004 21:24 schreef MutZ het volgende:
Ik kan me ook nog wel verhalen herinneren van vliegtuigen die op snelwegen geland zijn... Volgens mij een keer in België en een keer in Zweden...
in zweden zijn veel wegen zo gebouwd dat er in het geval van nood (oorlog) de geleiderail zeer snel verwijderd kan worden, en er vliegtuigen kunnnen landen.
2825cc Single Turbo Beast
  dinsdag 22 juni 2004 @ 01:10:30 #11
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_20082699
Even Apeldoorn bellen.
The Internets, I needs it..
  dinsdag 22 juni 2004 @ 01:21:49 #12
52191 DABAMaster
Powered by /me
pi_20082895
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 01:08 schreef Ultimora het volgende:

[..]

in zweden zijn veel wegen zo gebouwd dat er in het geval van nood (oorlog) de geleiderail zeer snel verwijderd kan worden, en er vliegtuigen kunnnen landen.
Dat wist ik niet, heb je daar misschien meer informatie over?

Verder, hele domme actie van die piloot. Je zou zomaar wat andere, grotere fouten kunnen maken. Afpakken dat vliegbrevet dus!
pi_20082910
Die piloot kan naar zijn brevet de sukkel
  dinsdag 22 juni 2004 @ 10:30:57 #14
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_20086374
quote:
Op dinsdag 22 juni 2004 01:08 schreef Ultimora het volgende:

[..]

in zweden zijn veel wegen zo gebouwd dat er in het geval van nood (oorlog) de geleiderail zeer snel verwijderd kan worden, en er vliegtuigen kunnnen landen.
Sterker nog, Zweden heeft veel kleine vliegveldjes waarvan de startbaan een stuk openbare weg is. Rij je op een buitenweggetje, gaat er een stoplicht op rood en komt er ineens een Viggen of Gripen uit 't bos rollen.
Zweedse kisten hebben niet voor niets maar een hele korte start- en landingsbaan nodig. Ook het onderhoud is helemaal afgestemd op kleine vliegveldjes met weinig faciliteiten. Je kan een Viggen bij wijze van spreken met een Zwitsers (of is het Zweeds) zakmes onderhouden.
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
pi_20197275
Airliners.net-forum topic over incident
Zo te lezen blijken de 2 vliegvelden erg dichtbij elkaar te zitten. Landingsbanen zijn al gauw 3 km lang en als de vliegvelden maar een paar km. van elkaar verwijderd zijn... Waarschijnlijk heeft de piloot toestemming gekregen om visueel te landen (dus zonder hulp van flight management system). Beeld je in dat je uit een wolkendek komt vliegen en dan meteen moet landen
pi_20197888
die crew zal ni meer vliegen peis ik, een dikke sigaar smoren
beer...helping ugly people getting laid since 1128
pi_20198561
quote:
Op zaterdag 26 juni 2004 02:50 schreef hydraulix het volgende:
Airliners.net-forum topic over incident
Zo te lezen blijken de 2 vliegvelden erg dichtbij elkaar te zitten. Landingsbanen zijn al gauw 3 km lang en als de vliegvelden maar een paar km. van elkaar verwijderd zijn... Waarschijnlijk heeft de piloot toestemming gekregen om visueel te landen (dus zonder hulp van flight management system). Beeld je in dat je uit een wolkendek komt vliegen en dan meteen moet landen
Ik heb die discussie ook al gevolgd... Kom ook op dat forum...
[18:02:51] <Lynx666> Jij bent erg op je eigen speciale manier, MutZ :')
<gr8w8>bitch
  zondag 27 juni 2004 @ 20:28:27 #18
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_20234270
in cuba heb je tog ook wegen die tevens landingsbaan zijn?
Remlof is een Spellings Nsb'er
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')