abonnement Unibet Coolblue
pi_20054404
Beste film-liefhebbers, zoals eerder op de site te lezen was, werd er gezocht naar een nieuwe film-reviewer.

Na een sollicitatiebrief en een proefopdracht ben ik zowaar de winnaar van deze geweldige functie.

Om deze functie te krijgen moest ik de grote bazen er wel eerst van overtuigen dat ik de kwaliteiten en kennis heb om goede reviews te schrijven. Nu zal ik ook nog alle bezoekers moeten overtuigen. Ik hoop dit te kunnen doen door niet alleen leuke reviews te schrijven, maar ook door vragen in het forum te beantwoorden en bij de dragen aan discussies.

Nog een klein stukje over mijzelf :
Ik ben student film & tv-wetenschappen aan de UvA. Dit voor de broodnodige filosofische theorien over film en media. Daarnaast ben ik ook een groot filmliefhebber met een uitgesproken mening. Waarschijnlijk zal ik dus nog wel is iemand op zijn tenen trappen door zijn favoriete film de grond in te boren, maar het is onmogelijk om allemaal dezelfde smaak te hebben.

Ik ben echter niet iemand die zich achter het grote publiek schaart. Succesvolle films zijn het leukst om af te kraken en geflopte films kunnen vaak nog een hoop leuke elementen bevatten.

Niets geeft mijn film-smaak beter weer dan enkele voorbeelden. Ik kan onmogelijk een top5 maken, omdat dit natuurlijk verschilt per moment. Ook wil ik niet de 'standaard goede film' noemen zoals Pulp fiction, Usual suspects, the Godfather etc.. Deze behoren zeker tot mijn favorieten, maar bij wie niet??

films die ik erg leuk vind : Decontructing Harry, 24 hour party people, Confessions of a dangerous mind, High fidelity, North by Northwest, Dr. Strangelove.
films die ik niet nog eens hoef te zien : Titanic, Mystic River, My Boss's Daughter, Unbreakable.

Vragen, discussies of opmerkingen ga ik graag op in.
  maandag 21 juni 2004 @ 00:21:46 #2
3185 Adelante
To let it go now
pi_20054426
veel plezier met je nieuwe hobby
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  maandag 21 juni 2004 @ 00:21:59 #3
36959 Furby
Geile neuk Harrie
pi_20054434
Hier heb je een lollie


Op zaterdag 22 april 2006 21:20 schreef Zweefvliegje het volgende:
Bij een stoplicht mag je gewoon achter elkaar staan, zonder 2 seconden afstand! :(
  maandag 21 juni 2004 @ 00:23:11 #4
37895 Sharkdoggie
Made of chocolate
pi_20054462
Wanneer kunnen we jouw eerste review verwachten?
Op zondag 29 augustus 2004 03:57 schreef nikky het volgende:
*drukt Sharkdoggie stevig tegen haar boezum aan en kroelt een beetje in zijn haren*
pi_20054509
quote:
Op maandag 21 juni 2004 00:23 schreef Sharkdoggie het volgende:
Wanneer kunnen we jouw eerste review verwachten?
Ik hoop zeer spoedig, maar ik ga helaas niet over de planning. Mijn mening over een film kan je wel altijd vragen, grote kans dat ik hem gezien heb.
  maandag 21 juni 2004 @ 00:26:41 #6
3185 Adelante
To let it go now
pi_20054524
Van welke films die binnekort uitkomen heb je hoge verwachtingen?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_20054882
quote:
Op maandag 21 juni 2004 00:26 schreef Adelante het volgende:
Van welke films die binnekort uitkomen heb je hoge verwachtingen?
Vast niet spiderman 2 :p
  Moderator maandag 21 juni 2004 @ 00:42:32 #8
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_20054889
Welkom PUNKshane!

Ik hoop dat we je naast op de FP ook hier in dit forum regelmatig zullen tegenkomen.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_20054965
quote:
Op maandag 21 juni 2004 00:20 schreef PUNKshane het volgende:
Ik ben echter niet iemand die zich achter het grote publiek schaart. Succesvolle films zijn het leukst om af te kraken en geflopte films kunnen vaak nog een hoop leuke elementen bevatten.

Niets geeft mijn film-smaak beter weer dan enkele voorbeelden. Ik kan onmogelijk een top5 maken, omdat dit natuurlijk verschilt per moment. Ook wil ik niet de 'standaard goede film' noemen zoals Pulp fiction, Usual suspects, the Godfather etc.. Deze behoren zeker tot mijn favorieten, maar bij wie niet?
Schop maar lekker tegen de feiten aan. Het is erg leuk hoor, om juist bij de succesvolle films alle zwakke punten op te noemen, maar wel simpel. Dat komt nogal goedkoop over.

Voor de rest, gefeliciteerd en succes.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_20054995
quote:
Op maandag 21 juni 2004 00:26 schreef Adelante het volgende:
Van welke films die binnekort uitkomen heb je hoge verwachtingen?
Moeilijk om te zeggen. Hoge verwachtingen in de zin van succes zijn natuurlijk de standaard blockbusters met bekende acteurs. Spider-man 2, I Robot (met WIll Smith), Shrek 2, Mindhunters.

Hoge verwachtingen wat betreft kwaliteit van een film heb ik nooit vooraf. Daarvoor moet ik ze toch eerst zien. Ik vestig mijn hoop op Fahrenheit 9/11 van Michael Moore en The Ladykillers (van de Coen-broers, die o.a. Fargo, O Brother, Where Art Thou?, The Big Lebowski en The Man Who Wasn't There gemaakt hebben).

Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet precies weet welke films deze zomer allemaal uitkomen, omdat dit er erg veel zijn. Maar uiteraard laat ik het weten zodra ik een advies heb.
  maandag 21 juni 2004 @ 00:47:18 #11
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_20054997
Wat vond je van A space oddysey?
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_20055154
Goh, interessant, een newbie die zich voorstelt .

Ga knikkeren, kneus...
I was an atheist until I realized I was God
pi_20055331
quote:
Op maandag 21 juni 2004 00:47 schreef HAL9000S het volgende:
Wat vond je van A space oddysey?
Deze film is niet een favoriet van me, maar absoluut een zeer goede film. Zitten leuke verwijzingen in (bijvoorbeeld Hal -> IBM). Ook ben ik een liefhebber van Kubrick-films, maar vergeleken met Dr. Strangelove of The Shining viel A Space Oddysey mij persoonlijk een klein beetje tegen.

Er zit een sterke filosofie in. Een nieuwe kijk op de wereld, maar zoals ik al beschreef heb ik een uitgesproken mening, ook wat betreft mijn wereldbeeld. Ik kon mij dus niet helemaal vinden in het beeld dat geschets werd in de film. Wel weer zeer onder de indruk van het beeld en geluid. Kubrick heeft zeker enkele technische beperkingen van zijn tijd weten te omzeilen, en ook de muziek keuze is een waardevolle toevoeging.
pi_20055436
quote:
Op maandag 21 juni 2004 00:53 schreef kastanova het volgende:
Goh, interessant, een newbie die zich voorstelt .

Ga knikkeren, kneus...
Goh wat interessant een "Bully" die met zijn zelf-toegeschreven verbale-kwaliteiten (zie http://www.kastanova.tk (geen dank voor de reclame)) probeert te scoren door de nieuweling onderuit te halen.

Ga toch leven man.......
  maandag 21 juni 2004 @ 01:11:03 #15
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_20055534
ah kijk eens aan, iemand die ASO persoonlijk niet echt kan waarderen maar wel inziet dat het op vele fronten een onmiskenbaar meesterwerk is, dat is toch vrij uniek bij deze film
Volgende film:
Donnie Darko.
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_20055776
quote:
Op maandag 21 juni 2004 01:11 schreef HAL9000S het volgende:
Donnie Darko.
Meesterwerk .
Zonder een overdaad aan speciale effecten een geweldige sfeervolle film.
Een prachtig doordacht verhaal, en personage.
Om nog maar te zwijgen over de muziek.
We'll keep on whispering our mantras.
pi_20055810
Een beetje zwak favo-film lijstje, imo

Stuk voor stuk goede films, daar niet van. Maar het zijn niet echt films die eruit knallen in hun genre, behalve Dr. Strangelove, dan.
"Relativity applies to physics, NOT ETHICS."
pi_20055816
quote:
Op maandag 21 juni 2004 01:11 schreef HAL9000S het volgende:
ah kijk eens aan, iemand die ASO persoonlijk niet echt kan waarderen maar wel inziet dat het op vele fronten een onmiskenbaar meesterwerk is, dat is toch vrij uniek bij deze film
Volgende film:
Donnie Darko.
Als je een vacature opstelt wil ik ook best je persoonlijke filmreviewer worden hoor

Donnie Darko, tja kan er geen slecht woord voor verzinnen. Een film naar mijn smaak. Deed me vooral denken aan David Lynch achtige films. Een nogal postmodernistisch geheel, waar iedereen zijn eigen theorie op los kan laten. Het is in ieder geval niet onderuit zitten en alles op je af laten komen. Je wordt actief betrokken om een passend verhaal in het chaotische plot te brengen.

Ook top aan de film was de muziek. Veel Tears for Fears (orgineel en gecovered (Mad World) wat perfect bij de beelden past (depri-80's).
pi_20055835
Waarom schrijf je trouwens een film als Mystic River bij voorbaat af?

Oh, en ik kan het niet laten...

People who like David Lynch movies are idiots.
"Relativity applies to physics, NOT ETHICS."
  maandag 21 juni 2004 @ 01:27:34 #20
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_20055853
Nee ik wil gewoon ff kijken hoe je tegenover bepaalde films staat, een beetje een profiel aan het schetsen zeg maar
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_20055912
quote:
Op maandag 21 juni 2004 01:25 schreef Davitamon het volgende:
Een beetje zwak favo-film lijstje, imo

Stuk voor stuk goede films, daar niet van. Maar het zijn niet echt films die eruit knallen in hun genre, behalve Dr. Strangelove, dan.
Het is dus ook niet mijn favo lijst. Zoals ik probeerde uit te leggen is het onmogelijk een favo-lijst te maken, zeker als je niet wilt terugvallen op de cliche's. Zijn slechts wat films die me positief verrast hebben, me op dit moment te binnen schoten en ik toch wel als aanrader wilde noemen.
pi_20056055
quote:
Op maandag 21 juni 2004 01:26 schreef Davitamon het volgende:
Waarom schrijf je trouwens een film als Mystic River bij voorbaat af?

Oh, en ik kan het niet laten...

People who like David Lynch movies are idiots.
Ik wil Mystic River ook zeker niet afschrijven. Het is alleen geen film waar ik van genoten heb (ondanks de positieve recensies). Hij was voor mij te traag, te weinig gebruik gemaakt van de mogelijkheden van film. Ik vond het een een verfilmd toneelstuk. Traag, veel dialogen (kan uiteraard heel goed zijn, maar kon hier mijn aandacht er niet echt bijhouden) diepe karakters (absoluut geen negatief iets voor film, maar in deze film een beetje te gemaakt).

Wat betreft David Lynch films, liever in Idiot in zijn ogen, dan niet kunnen genieten van David Lynch films. Ieder zijn mening toch?
pi_20056152
quote:
Op maandag 21 juni 2004 01:06 schreef PUNKshane het volgende:
Goh wat interessant een "Bully" die met zijn zelf-toegeschreven verbale-kwaliteiten (zie http://www.kastanova.tk (geen dank voor de reclame)) probeert te scoren door de nieuweling onderuit te halen.
Dat lukt je zelf al wel met dit topic .
quote:
Ga toch leven man.......
Zegt de nieuwe film-reviewer tegen mij .
I was an atheist until I realized I was God
pi_20056327
quote:
Op maandag 21 juni 2004 01:38 schreef PUNKshane het volgende:

[..]

Ik wil Mystic River ook zeker niet afschrijven. Het is alleen geen film waar ik van genoten heb (ondanks de positieve recensies). Hij was voor mij te traag, te weinig gebruik gemaakt van de mogelijkheden van film. Ik vond het een een verfilmd toneelstuk. Traag, veel dialogen (kan uiteraard heel goed zijn, maar kon hier mijn aandacht er niet echt bijhouden) diepe karakters (absoluut geen negatief iets voor film, maar in deze film een beetje te gemaakt).

Wat betreft David Lynch films, liever in Idiot in zijn ogen, dan niet kunnen genieten van David Lynch films. Ieder zijn mening toch?
Oh van de The Straight Story heb ik ook zeker genoten, i.t.t. een gedrocht als Lost Highway.
"Relativity applies to physics, NOT ETHICS."
pi_20056470
quote:
Op maandag 21 juni 2004 01:45 schreef kastanova het volgende:

[..]

Dat lukt je zelf al wel met dit topic .
[..]

Zegt de nieuwe film-reviewer tegen mij :').
Dat je het er niet mee eens bent dat een nieuw iemand zichzelf beleeft voorstelt had je al laten weten, niet echt zinvol om dit dus nog een keer te melden toch?

En kan een film-reviewer geen leven hebben? Of om in jouw taal te zeggen

boolean kanLevenHebben = true;
if (hobby.equals("filmreviewer")) {
kanLevenHebben = false;
} else if (hobby.equals("Op forum nieuwe gebruikers afkraken")) {
kanLevenHebben = true;
}
};

Ja, ik kan ook een klein beetje programmeren, en ja ik kan ook wiskunde en ja ik kijk veel films en ja ik ben vrijgezel en ja ik speel een klassiek instrument en ja ik vind het leuk om reviews te schrijven dus nu ben ik zeker een nerd ?

Of zit het anders ?? Ik speel gitaar (rock) & piano (klassiek), ik doe nu een alfa-studie na 3 jaar bedrijfswiskunde en informatica te hebben gedaan, ik heb net 3 jaar een relatie met een zeer mooi en leuk meisje gehad, ik hou van uitgaan, ik sta op de dansvloer, en niet langs de bar, ik heb veel vrienden, ik ben bijna nooit alleen, ik heb geen bril/beugel/lenzen.

Makkelijk om vooroordelen te hebben niet? Maar denk niet dat je dan iemand kent. Voor hetzelfde geld zouden we beste vrienden kunnen zijn (mits ik mezelf niet voorstel natuurlijk, want dat is een grote afknapper). Ik wil je hiermee ook niet afkraken of onderuit halen, ik betoog alleen tegen vooroordelen. (want eerlijk toegegeven zijn de teksten op je site erg leuk).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')