abonnement Unibet Coolblue
  zondag 20 juni 2004 @ 17:13:23 #1
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_20043623
quote:
Advocaat denkt niet aan opstappen

20/6/2004 15:36

De dag na de nederlaag tegen Tsjechië moest Dick Advocaat toegeven met de wissel van Robben een inschattingsfout te hebben gemaakt. Maar de Oranje-bondscoach peinst niet over opstappen. 'Ik ben geen wegloper.'
Terwijl de spelers een lichte training afwerkten gaf Advocaat op een ingelaste persconferentie nogmaals uitleg over zijn redenen Robben ten faveure van Paul Bosvelt naar de kant te halen. Ook na een (kort) nachtje slapen, kon de Hagenaar zijn keuze begrijpen.

'Achteraf is de wissel niet goed uitgepakt. Ik heb daar nu wel spijt van. Maar ik kan me heel goed voorstellen waarom ik Bosvelt voor Robben heb gebracht. We hadden een mannetje minder op het middenveld. Ik had niet het gevoel dat we de wedstrijd controleerden. Bovendien had Robben al drie maanden nauwelijks gevoetbald. Daarom heb ik hem er uitgehaald.'

Clarence Seedorf en Edgar Davids zouden hebben laten doorschemeren hun wenkbrauwen te hebben gefronst bij de wissel. 'Zij waren het met jullie (de pers, red.) eens. Zij vonden ook dat ik Robben had moeten laten staan. Maar ik was van mening dat we met twee spitsen moesten gaan spelen', legde Advocaat uit. 'En dat is nog steeds een stuk meer dan de meeste landen.'

Bron: http://www.vi.nl
Zou hij het nou echt niet snappen.
(White tiger bedankt voor het hele stukje)

[ Bericht 57% gewijzigd door Bob-B op 20-06-2004 17:21:57 ]
pi_20043642
ok...

dan schoppen we hem toch weg? zie het probleem niet...
pi_20043675
quote:
De supporters van het Nederlandse voetbalelftal hebben het helemaal gehad met Dick Advocaat. Op de Oranje-camping in het Noord-Portugese kustplaatsje Espinho is een ludieke actie opgezet om de bondscoach op een vliegtuig naar Brussel te zetten. In Holland moet hij niet meer aankomen.


Meteen na het 3-2 verlies tegen Tsjechië hebben Nederlandse supporters geld ingezameld om een vliegtuigticket voor hem te kopen. Johan De Laat uit Tilburg is een van de initiatiefnemers van de actie. Hij wil Dick Advocaat alvast naar Brussel sturen want in Nederland is hij niet meer welkom. De Laat noemt zijn actie 'Johan stuurt Dick naar huis'. "De mensen hebben dolenthousiast gereageerd op ons idee. Binnen drie minuten hadden we het geld bij elkaar", aldus De Laat.


De supporters willen het vliegtuigticket aan de Nederlandse trainer overhandigen via de room service in het hotel van Oranje. Het geld dat overblijft, willen ze overmaken op de rekening van de Johan Cruijff-foundation. Het ticket is inmiddels geboekt. Dinsdagmiddag om 12u35 is een plaatsje voor Advocaat gereserveerd op een vlucht van Virgin Express vanuit Faro. Op de vlucht TV 541 kan hij inchecken. De Laet besluit ludiek: "Hij heeft alleen een paspoort nodig." (belga)
Laatste Nieuws (België)
Toen plassen pissen werd is het gezeik begonnen
  zondag 20 juni 2004 @ 17:17:00 #4
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_20043726
Wowowow, als die gasten een giro nr. hadden dan had ik ook wel bijdrage gedaan!
Nee jongens, jullie geloof ik niet, dus probeer het maar ook niet...ok?
pi_20043751
quote:
Zie openingspost, anders wordt het zo'n lang topic.
Dit is dus het stukje.

[ Bericht 80% gewijzigd door White__Tiger op 20-06-2004 17:29:57 (Stukje is nu geplaatst in openingspost) ]
Honesty may not win friends, but it can touch hearts.
It's not that I hate you, its just.. that I dont like you
  zondag 20 juni 2004 @ 17:18:00 #6
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_20043763
20/6/2004 15:36

De dag na de nederlaag tegen Tsjechië moest Dick Advocaat toegeven met de wissel van Robben een inschattingsfout te hebben gemaakt. Maar de Oranje-bondscoach peinst niet over opstappen. 'Ik ben geen wegloper.'
Terwijl de spelers een lichte training afwerkten gaf Advocaat op een ingelaste persconferentie nogmaals uitleg over zijn redenen Robben ten faveure van Paul Bosvelt naar de kant te halen. Ook na een (kort) nachtje slapen, kon de Hagenaar zijn keuze begrijpen.

'Achteraf is de wissel niet goed uitgepakt. Ik heb daar nu wel spijt van. Maar ik kan me heel goed voorstellen waarom ik Bosvelt voor Robben heb gebracht. We hadden een mannetje minder op het middenveld. Ik had niet het gevoel dat we de wedstrijd controleerden. Bovendien had Robben al drie maanden nauwelijks gevoetbald. Daarom heb ik hem er uitgehaald.'

Clarence Seedorf en Edgar Davids zouden hebben laten doorschemeren hun wenkbrauwen te hebben gefronst bij de wissel. 'Zij waren het met jullie (de pers, red.) eens. Zij vonden ook dat ik Robben had moeten laten staan. Maar ik was van mening dat we met twee spitsen moesten gaan spelen', legde Advocaat uit. 'En dat is nog steeds een stuk meer dan de meeste landen


Ja hoor
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 20 juni 2004 @ 17:19:06 #7
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_20043785
19/6/2004 23:03

Over zijn wissel wordt nog lang nagepraat. Arjen Robben zelf wilde er niet op ingaan, al was zijn reactie veelzeggend.
Robben moest na een uur naar de kant. De aanvaller van PSV was duidelijk niet te spreken over die wissel, maar na afloop wilde hij ondanks dat de frustratie van zijn gezicht was af te lezen niet reageren op de opmerkelijke wissel.

'Ik ga er niet op in. Het is een teleurstelling voor mij. Ik voelde me lekker. Maar het is de keus van de trainer, dat moet je accepteren', zei Robben tegen de NOS. 'Daar zullen we uitgebreid gaan napraten over wat er fout is gegaan. Het enige wat ik kan zeggen is dat het na een 2-0 voorsprong niet mag gebeuren dat je verliest.'

Robben voelde zich lekker en zag dat Nederland goed bezig was. 'In de eerste helft liepen we goed te voetballen, het loopt goed, het staat goed en we komen aan voetbal toe.'


Kut advocaat
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_20043787
die gast is nog erger dan Van Gaal als het om kritiek gaat...
  zondag 20 juni 2004 @ 17:21:03 #9
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_20043839
White tiger, ik kopieer hem ff naar het openings postje.

Idd, van Gaal had tenminste in de gaten dat hij ongewenst was.
pi_20043881
Ik ben er godverdomme nogsteeds chagarijnig van...
pi_20043932
quote:
Op zondag 20 juni 2004 17:13 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Zou hij het nou echt niet snappen.
(White tiger bedankt voor het hele stukje)
Volgens mij heeft de knvb evaluatie momenten. De evaluatie lijkt me niet lastig.
pi_20043938
Ik hoorde op de radio dat 79% van de Nederlanders wilde dat Advocaat per direct zou opstappen. Helaas lost dat ook niks op, en bestaat er nog een minimale kans om door te gaan. Niet dat ik woensdag ga kijken, ik huur wel een leuke speelfilm ofzo. Mezelf wederom gaan tergen lijkt iets te veel op SM.
  zondag 20 juni 2004 @ 17:28:15 #13
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_20043999
Bron NOS TELETEKST:
quote:
**Een groep supporters van Oranje heeft
geld ingezameld voor een ticket waarmee
Dick Advocaat vervroegd kan vertrekken.
Ze rekenen de bondscoach de nederlaag
tegen Tsjechië aan.

De supporters zitten op een camping in
Portugal."We hadden het geld zo bijeen.
Het is een vlucht naar Brussel,komende
dinsdag.We laten het via de roomservice
bezorgen.Hij heeft alleen zijn paspoort
nodig."
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
pi_20044051
@456 dat was al gemeld
Toen plassen pissen werd is het gezeik begonnen
pi_20044077
quote:
'Dit was voetbal met een grote V'

20/6/2004 12:20

In Nederland is er de kater na de 3-2 nederlaag tegen Tsjechië, maar in de buitenlandse media wordt vol lof gesproken over de wedstrijd, die 'de voetbalhemel voor de echte liefhebber' was. Een overzicht van de buitenlandse media.
Terwijl Kicker al sprak van een Riessen-Fussball-Spiel kwam het Duitse boulevardblad Bild superlatieven tekort. 'Nauwelijks zijn de Duitsers van het veld, worden we op het EK al op giganten-voetbal getrakteerd. Wat was de 3-2 van Tsjechië tegen Nederland een adembenemende wedstrijd! Negentig minuten hoog tempo, mooie goals, simpelweg een grote belevenis.'

L'Equipe sprak van een historische wedstrijd. 'Nog nooit in het bestaan van het EK zijn er twee landen in geslaagd de toeschouwers op de tribune én achter de tv zo te boeien. Nederland en Tsjechië hebben een wedstrijd gebracht vol spanning, ontegenzeggelijk prachtige aanvallen en doelpunten. Het is onmogelijk om het grote aantal kansen te beschrijven.'

'Wat een eerbetoon aan het voetbal! Wat een gevecht! Wat een kansen', schrijft Marca. 'Het EK was tot nu toe goed, maar dit keer was het voetbal met een grote V. Nederland had alles in eigen hand, maar kwam achter en ligt er bijna uit. Je moet het gezien hebben om het te geloven om van de schoonheid ervan te kunnen genieten.'

Gazzetta Della Sport was evenzeer te spreken over de 'mooiste' wedstrijd. De Italiaanse krant legde bij de wissel van Robben een parallel met het duel Italië-Zweden. 'Het lijkt Trapattoni wel met zijn wissel van Cassano. In een poging in te grijpen op het veld ging in de praktijk het overwicht verloren en uiteindelijk ook de wedstrijd.'

'Aanval op aanval op aanval. Dit was de voetbalhemel voor de echte liefhebber', schrijft The Observer enthousiast. 'Het eindigde voor de Nederlanders in hel, maar als ze zich hebben hersteld, moeten ze zich beseffen dat ze deelnamen in een buitengewone voetbalwedstrijd.

Bron: www.vi.nl
De rest van Europa ziet hetzelfde als alle Nederlanders, behalve Advocaat .
Honesty may not win friends, but it can touch hearts.
It's not that I hate you, its just.. that I dont like you
  zondag 20 juni 2004 @ 17:54:01 #16
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_20044607
Hehe, europa, 300 miljoen mensen....
HOE KUNNEN 300.000.000 MENSEN WEL ZIEN WAT ER FOUT GAAT?
  zondag 20 juni 2004 @ 18:00:44 #17
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_20044811
quote:
Op zondag 20 juni 2004 17:30 schreef Bleh het volgende:
@456 dat was al gemeld
Onze excuses voor het ongemak ... Khad het in de gauwigheid niet gezien
snorry!
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
pi_20044973
quote:
Op zondag 20 juni 2004 18:00 schreef 456 het volgende:

[..]

Onze excuses voor het ongemak ... Khad het in de gauwigheid niet gezien
snorry!
Geeft niet, we zijn niet boos!
Toen plassen pissen werd is het gezeik begonnen
  zondag 20 juni 2004 @ 18:09:07 #19
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_20045027
Hoeft ook niet. Ze kunnen hem toch ontvoeren? Misschien dan eindelijk een die wel lukt. Die van Kezman was helaas mislukt.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
  zondag 20 juni 2004 @ 20:06:49 #20
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_20047669
lol
  zondag 20 juni 2004 @ 20:10:35 #21
30220 Barca
~:) EVIL - E; Bad As I Wanna B
pi_20047766
quote:
Op zondag 20 juni 2004 20:06 schreef Bob-B het volgende:
lol
Waar lach je om? (Nee, ik ben niet boos!) Maar wel pissed-off omdat we weer verloren hebben. Ook al is dat volgens verwachting.
Retro is mode, metro ook!
'Bert, Bert, ik duw een banaan in je kont!' "Oh ja, lekker, Ernie!"
  zondag 20 juni 2004 @ 20:16:45 #22
53290 laurenzo85
Surfing on the waves of sound
pi_20047935
Ik had ook eigenlijk niet echt het idee dat we een mannetje tekort kwamen op het middenveld..
Raar is dat
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')