abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 19 juni 2004 @ 15:06:54 #1
4180 Hare
Come fly with me!
pi_20016679
Hoeveel is dat eigenlijk in normale cijfers?

17???

The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  zaterdag 19 juni 2004 @ 15:10:21 #2
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_20016752
42
ik wilde net openen en dan in gewone cijfers doen
  zaterdag 19 juni 2004 @ 15:12:39 #3
4180 Hare
Come fly with me!
pi_20016792
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 15:10 schreef dolle_hond het volgende:
42
ik wilde net openen en dan in gewone cijfers doen
Aha, die romeinen moet ook altijd moeilijk doen he.

De L staat dus voor 50, maar omdat er een X voorstaat moet je er 10 afhalen, hou je dus 40 over, maar dan heb je achter de L nog twee I'en staan en dat moet je dan weer optellen.

Nee, dan is het nieuwe telsysteem toch makkelijker

Goed, nu weer over op films
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  zaterdag 19 juni 2004 @ 15:13:46 #4
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_20016815
Romeinse cijfers zijn veel leuker.
  zaterdag 19 juni 2004 @ 18:36:10 #5
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_20020409
ontopic graag
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zaterdag 19 juni 2004 @ 18:40:09 #6
4180 Hare
Come fly with me!
pi_20020456
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 18:36 schreef twiFight het volgende:
ontopic graag
begin jij?
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  zaterdag 19 juni 2004 @ 18:58:07 #7
27619 victorinox
Big, fuck-off shiny ones
pi_20020802
Airheads

Met Steve Buscemi
The thoughts of others screech at them like the forced laughs of a billion art house movie patrons.
IMDb Vote History
pi_20020849
Double Idemnity (1944, USA)

Erg mooie fiilm-noir. Boeiend verhaal, leuke en best intelligente dialogen, en uiteindelijk lukte het toch wel om de film te volgen, ookal verstond ik af en toe eens iets niet. .
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  zaterdag 19 juni 2004 @ 19:04:16 #9
4180 Hare
Come fly with me!
pi_20020941
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 19:00 schreef sweek het volgende:
Double Idemnity (1944, USA)

Erg mooie fiilm-noir. Boeiend verhaal, leuke en best intelligente dialogen, en uiteindelijk lukte het toch wel om de film te volgen, ookal verstond ik af en toe eens iets niet. .
Ook geen ondertiteling gevonden?

Had ik ook, zeker in het begin was het ff inkomen. Maar uiteindelijk idd een leuke film
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  zaterdag 19 juni 2004 @ 20:02:37 #10
11252 Ultrawuft
Projectfuhrer
pi_20022478
Scarface
Ik heb de DVD er maar weer ingedaan, hij blijft ook gewoon erg goed.
****
pi_20022691
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 19:04 schreef Hare het volgende:

[..]

Ook geen ondertiteling gevonden?

Had ik ook, zeker in het begin was het ff inkomen. Maar uiteindelijk idd een leuke film
Nee, alleen een Franse of Spaanse... en daar heb ik niet zo veel aan. .
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  zaterdag 19 juni 2004 @ 20:33:26 #12
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_20023105
Les Quatre cent coups

Kijk, zoiets vind ik dan weer goed, een film over volwassen worden, zonder al te veel pretentieus of surrealistisch gezeik. Het verhaal draait rond Antoine, een jongen die door z'n moeder en z'n stiefvader vooral genegeerd wordt en zo op het slechte pad raakt. Soms grappig, soms ontroerend. De Engelse titel (the 400 blows) slaat trouwens nergens op.

Kikujiro

Fimpje van Takeshi Kitano over een kleine jongen die op zoek gaat naar z'n verdwenen moeder. Hij wordt op z'n zoektoch vergezeld door Kikujiro (Kitano) een nogal onhandige, onvriendelijke gangster met een erg grote bek. Enigszins voorspelbaar is dat ze uiteraard naar mekaar toe groeien, maar dat maakt het resultaat niet minder mooi. Een schattige komedie.

Night of the Hunter

Uhm.......ja..........dus................zo..........nou........ Persoonlijk vind ik dit één van de minste films uit de IMDb top 250 die ik al gezien heb (want natuurlijk niet betekent dat het een slechte film is). Serieuze scenes worden afgewisseld met erg onnozele scenes, een sfeervolle opbouw van een scene leidt tot een slapstickachtige conclusie. Hoofdrolspeler Mitchum is soms erg dreigend en een moment later gewoon lachwekkend. Waarom dit als een klassier wordt gezien, ontgaat me toch even.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zaterdag 19 juni 2004 @ 20:40:01 #13
23107 dolle_hond
topicverkoper
pi_20023224
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 19:04 schreef Hare het volgende:

[..]

Ook geen ondertiteling gevonden?

Had ik ook, zeker in het begin was het ff inkomen. Maar uiteindelijk idd een leuke film
ik heb de dvd. zonder subs
  zaterdag 19 juni 2004 @ 20:40:32 #14
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_20023233
Was ik nog vergeten van eergisteren:

Guinea Pig 2

Man valt vrouw aan, neemt haar mee naar z'n keldertje en snijdt haar in stukken. Ziehier de hele film. Extreme gore film waarbij de meeste mensen toch wel even zullen wegkijken. Ik niet , maar ik hoef 'm toch niet opnieuw te zien, want ik vond het toch ook erg wansmakelijk en weinig interessant of cool of vet of whatever.....

Waarom de man een samurai-pakje aanheeft, was me ook niet duidelijk.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_20023875
Rane (Wounds)
2 jongens in Belgrado die proberen "gangster" te worden na de oorlog in 1992.
Zeer mooie film
maar denk meer voor mensen die er vandaan komen of er wat mee te maken hebben gehad
Bekijk mij op:
http://fotoboek.fok.nl/user/Clerick
>> Cetnicki pokret Ravne Gore<<
  zaterdag 19 juni 2004 @ 22:58:48 #16
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_20026777
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 18:40 schreef Hare het volgende:
[..]
begin jij?
dat was wel mijn plan ja, maar ik moest uiteraard eerst een film kijken. En dat is geworden..

Cold Mountain.

Best mooie film. Oorlogsfilm, drama, romance, alles in één. Zit tsjokvol met sterren (kidman, zellweger, portman etc). Nou hoeft dat niet per sé positief te zijn, maar die verwachting had ik ook niet, dus dat scheelt. Zowel van Kidman als van Zellweger niet hun beste prestatie, met name niet voor Zellweger maar dat zal deels ook komen omdat de rol totaal niet bij haar past. De film is qua verhaal niet erg inhoudvol, maar het gaat er in deze film over hoe het verhaal veteld wordt. En dat is erg mooi gedaan. De sfeer is erg mooi, alsmede de muziek. Wat ik vooral goed vond aan de film is hoe verschillende stukken afgewisseld worden. Je hebt een stuk geschiedenis (Kidman komt aan in de stad), een stuk oorlog, een stuk heden, een stuk van de terugtocht van de soldaat (ben zijn naam ff kwijt) en overige dingen zoals het najagen van deserteurs. Al deze aspecten worden afgewisseld op een mooie manier, die in het geheel de sfeer van de film bewaart, maar toch afwisselt en voor een hele prettige "flow" in de film zorgen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zondag 20 juni 2004 @ 01:02:36 #17
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_20030934
Tape

érg vage film. de grootste reden waarom ik deze film niet leuk vond is het feit dat Vince enorm irritant zat te lullen en als iemand dat bij mij zou doen ik gewoon weg was gegaan. Het feit dat John dat niet deed en Vince dus lekker vaag kon blijven lullen ergerde me enorm. Het hele verhaal werd er niet beter op toen Amy ook nog eens vaag begon te doen. Nou zal dit hele vage verhaal vast bedoeld zijn als psychologische misleiding en derhalve de kijker het "ohhhh wow" gevoel hebben moeten geven, maar ik ben niet iemand die daar voor valt. Als je wat zinnigs te vertellen hebt (als regisseur) prima, anders moet je je bek houden. Afijn, tot zover had ik dus al een hekel aan het verhaal. Maar een film die ik niet leuk vind kan nog wel goed zijn. In dit geval? Ja en nee. Er zaten nog wel wat dingen in die me bevielen (verhaalsgewijs) en ook het feit dat de hele film zich afspeeld in 1 kamer hebben ze goed gedaan, aangezien ik me daar geen moment aan stoorde. Maar voor de rest was er niks bijzonders. Uma's prestaties waren matig. De muziek is me niet eens opgevallen wat in mijn boekje per definitie slecht is. Eindoordeel? Sja wat zal ik er van zeggen. Ik geef 'm het voordeel van de twijfel, hij komt weg met een 5.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_20031770
Garfield: The Movie (2004)
Wel een grappige film als je je verstand op nul zet. Al kende ik garfield eigenlijk nog niet.

Perfect Score, The (2004)
Tja, veel had ik hier niet van verwacht, en uit eindelijk is het ook niet zo'n goede film geworden. Zaten wel een paar leuke stukjes tussen hoor.
  zondag 20 juni 2004 @ 02:07:12 #19
4180 Hare
Come fly with me!
pi_20031912
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 20:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
Les Quatre cent coups

Kijk, zoiets vind ik dan weer goed, een film over volwassen worden, zonder al te veel pretentieus of surrealistisch gezeik. Het verhaal draait rond Antoine, een jongen die door z'n moeder en z'n stiefvader vooral genegeerd wordt en zo op het slechte pad raakt. Soms grappig, soms ontroerend. De Engelse titel (the 400 blows) slaat trouwens nergens op.
Heb hem ook net gezien, en ben het helemaal met je eens. Een soort van docu achtige vertelstijl. Heel dicht bij het echte leven. Kon ik wel zeer waarderen. Dat gozertje deed me trouwens soms denken aan Marlon Brando in On the Waterfront
Heerlijk, rustige film
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  zondag 20 juni 2004 @ 02:17:57 #20
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_20032066
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 20:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
De Engelse titel (the 400 blows) slaat trouwens nergens op
En waarom dan wel niet? Het is toch echt de vertaling ervan hoor
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  zondag 20 juni 2004 @ 02:20:34 #21
4180 Hare
Come fly with me!
pi_20032103
quote:
Op zondag 20 juni 2004 02:17 schreef twiFight het volgende:

[..]

En waarom dan wel niet? Het is toch echt de vertaling ervan hoor
ahum.....imdb:
quote:
The title of the film comes from the French idiom "faire les quatre cents coups", meaning "to raise hell".
Geen idee ook waarom deze film 400 blows is genoemd
The Choices we make, not the chances we take, determine our destiny.
  zondag 20 juni 2004 @ 02:47:55 #22
11029 WiSeGuY187
goodfella 4 life
pi_20032484
ik zie hier allemaal cultureel verantwoorde films voorbij komen , maar ik heb afgelopen week pas shrek gezien..... heb me kapot gelachen
you know that film ? what's it called ... the oklahoma kid... well i'm the oklahoma kid
  zondag 20 juni 2004 @ 08:55:43 #23
14376 BlaatschaaP
Elephant of joy.
pi_20033877
The Giant Spider Invasion



Gisteravond heb ik met wat #ftr'ers deze film mogen aanschouwen. De film, die over een invasie van gigantische spinnen gaat, heeft helemaal voldaan aan mijn verwachtingen. De special effects waren.... voortreffelijk. De acteerprestaties gewoon om te smullen . (Gary Oldman, wie is dat? .) en het verhaal was misschien nog wel beter dan de special effects en prestaties bij elkaar. De personages zijn zo uitgewerkt dat je je erg goed kan inleven, waardoor je de film met nog meer spanning zit te bekijken. Maar het beste heb ik nog niet eens gehad.. de muziek. Echt, ik heb nog nooit zo'n gigantisch mooie soundtrack gehoord als in deze film.. Howard Shore is hier niets bij. In deze film hebben ze het voor elkaar gekregen om elke scene net met een kleine portie subtiliteit te versterken door fantastisch geluid en muziek.

Al met al een waar meesterwerk. Ik ben blij dat ik BS' Dracula heb gemist om deze film te kijken.

Een 10-.
pi_20034036
Fucking Amal, voor de zoveelste keer .
  zondag 20 juni 2004 @ 10:09:32 #25
56685 kinky_queen
B Movie Snob
pi_20034329
quote:
Op zondag 20 juni 2004 08:55 schreef BlaatschaaP het volgende:
The Giant Spider Invasion


Een 10-.
En als je dan bedenkt dat die ene spin een Volkswagen is maakt dat de film alleen maar beter

abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')