abonnement Unibet Coolblue
pi_20007526
Ik wilde in de zomer met de auto iemand in Frankfurt opzoeken. Maar aangezien zij zelf nog niet in Frankfurt woont weet ze ook nog niet echt wat voor sightseeings er zijn en wat er te doen valt. Ik ben er zelf ook al een paar keer geweest maar ook niet echt iets specifieks bezocht. Wat voor dingen in of rondom Frankfurt kan ik me een week mee vermaken?

Wat zijn de goedkoopst mogelijke manieren om in Frankfurt de nacht door te brengen? Alvast bedankt!
  vrijdag 18 juni 2004 @ 23:58:35 #2
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_20007606
Heb er gewoond.

Heerlijke stad.

Sightseeing kan ik je niet echt veel over vertellen, had het meestal te druk.

Maar als je lekker ongedwongen wilt winkelen moet je naar de Bergerstrasse gaan, wil je lekker posh doen moet je naar de Goethestrasse verkassen.

Kom er zo op terug.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_20064897
Niemand nog meer naar frankfurt geweest?
  maandag 21 juni 2004 @ 15:00:21 #4
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_20065961
quote:
Op maandag 21 juni 2004 14:19 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Niemand nog meer naar frankfurt geweest?
Goedkoopste hotelletjes vind je overigens rond het Centraal Station, maar kijk uit, loopt veel Pools schorem rond en is een soort van Red Light district.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_20066201
Is dat station dat grote plein waar je onder de grond naar de metro kan? Of zit ik me dit helemaal verkeerd te herrineren?
  maandag 21 juni 2004 @ 15:43:05 #6
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_20067075
quote:
Op maandag 21 juni 2004 15:07 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Is dat station dat grote plein waar je onder de grond naar de metro kan? Of zit ik me dit helemaal verkeerd te herrineren?
Klopt, is ook een soort winkelcentrumpje daar beneden. Geen lekker buurtje iig.

Wel leuke exotische restaurantjes. Maar als je echt lekker witl eten moet je even naar 'Zur Golden Kron' gaan, Alt Eschersheim 58 (heb ik naast gewoond), onwijs lekker. Maar wel reserveren.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_20153638
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 23:55 schreef Athlon_2o0o het volgende:
Ik wilde in de zomer met de auto iemand in Frankfurt opzoeken. Maar aangezien zij zelf nog niet in Frankfurt woont weet ze ook nog niet echt wat voor sightseeings er zijn en wat er te doen valt. Ik ben er zelf ook al een paar keer geweest maar ook niet echt iets specifieks bezocht. Wat voor dingen in of rondom Frankfurt kan ik me een week mee vermaken?

Wat zijn de goedkoopst mogelijke manieren om in Frankfurt de nacht door te brengen? Alvast bedankt!
Er zit een luxe jeugdherberg aan de rivier vlak bij het centrum (vanuit het centrum gezien net aan de overkant van de rivier). Niet duur en wel luxe. Betrekkelijk nieuw of net helemaal opgeknapt (ik wou dat ik die douche thuis had )
Wel reserveren, want toen ik er was, was het er erg druk.
A mind with a heart of it's own
pi_20599644
Iemand nog tips over dingen die je kunt bezoeken? Anders ga ik me ook maar vervelen
  woensdag 14 juli 2004 @ 13:51:02 #9
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_20618461
Afgelopen vrijdag en maandag moest ik in Frankfurt respectievelijk 5 en 4 uur wachten op mijn vlucht naar Berlijn.

Op Maandag ben ik met de trein naar het centraal station (Frankfurt Haubtbahnhof) gegaan en vandaar naar de Messe Turm gelopen. (Die kan je zien vanaf CS) Het Messe complex is best aardig. Met de U-Bahn vanaf de Messe ben ik naar Schweizer-Platz gegaan om daar vanaf naar de Main te lopen om de skyline te zien. Vandaar over de ijzeren loopbrug naar de oude stad en weer terug naar het vliegveld.

Op vrijdag ben ik direct naar de oude stad gegaan U-Bahn station Romer of Willy-Brandt-Platz en heb daar een tijdje rondgelopen en teruggelopen naar CS waar ik de metro naar Bockenheimer Warte heb genomen om naar de Palmen Garten te lopen. Dat is een bio park met kassen enzo.. Op het moment hebben ze een dino tentoonstelling.

Mijn advies is om gewoon de metro (U-Bahn) overal heen te nemen. Het is snel, makkelijk en gratis (geen controle gezien, of poortjes..) Van en naar het vliegveld kost je ongeveer 20 min vanaf CS en de trein is ook al gratis! (geen controle gezien, of poortjes..)

Veel plezier!
reset
pi_20633363
Ah bedankt voor de tips! Maar als ik de metro neem, waar kan ik dan de auto stallen?
  donderdag 15 juli 2004 @ 09:01:12 #11
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_20635327
Geen idee, ik was met het vliegtuig, maar dat zal vast wel te vinden zijn..

Er zijn genoeg websites te vinden over toerisme in Frankfurt.
reset
pi_28776988
Nou, het heeft even geduurd maar ik ga komend weekende toch echt! . Ik ga enkele vriendinnen opzoeken, maar als zij er niet zijn zal ik mezelf ook moeten vermaken. Oftewel: Weten jullie nog bezienswaadigheden in Frankfurt die ik kan bezoeken, en misschien heeft iemand nog een hotel tip?
pi_28778913
Ik zag bij de Slegte vandaag een reisgidsje liggen van Frankfurt voor 3 euro, misschien een tip? Ik ga in september pas richting Franfurt, voor de autobeurs.
pi_29430000
Komt ie dan! Ik was zelf al tweemaal in Frankfurt geweest, maar echt de stad gezien had ik nooit. Het was ook nooit langer dan 2 uur meen ik mij vaag te herinneren. Twee vrienden van mij wonen in Frankfurt, en ik had ze al sinds 2002 niet gezien. Wel dagelijks contact, maar aangezien Frankfurt toch niet zo ver weg is besloot ik om er eens een weekendje naartoe te gaan met de trein. Helemaal alleen dus! En het was mijn eerste trip weg alleen =P

(Even tussen haakjes: Om de foto's te bekijken moet je op de link klikken, en daarna op de "Refresh" of "Vernieuwen" knop in je browser...)

Vrijdag
's Ochtends 05:45 op en de trein pakken. Rond 8 uur stond op Utrecht Centraal de ICE International op mij te wachten. Ik stapte in, en kreeg al gauw ruzie omdat er dus al iemand op mijn plaats zat :\ Na een hoop gekibbel had ik dus mijn plaats terugveroverd en kon ik mijzelf in een tijdschrift verdiepen. Toen ik het tijdschrift had uitgelezen was ik er al. Het duurt pakweg 3,5 uur om van Utrecht Centraal naar Frankfurt (Main) Hbf te worden vervoerd. En je zit dan niet op een duf vliegveld, maar midden in de stad!

http://image61.webshots.com/61/6/32/38/403463238ObgsSp_ph.jpg

De eerste dag heb ik mij een beetje geprobeerd te oriënteren in de stad. Ik had echt geen idee waar ik moest wezen, dus gewoon door rond te wandelen en een kaart te kopen probeerde ik de binnenstad beter te leren kennen. Het metro-systeem in Frankfurt is hier formidabel voor. Nadeel is wel dat het gratis lijkt, maar als je gepakt wordt moet je 40 euro betalen. Dit is mij gelukkig niet overkomen. Nadat ik een beetje het zakelijke gedeelte van de stad had gezien heb ik mijn vrienden thuis opgezocht. Met z'n vieren hebben we eerst wat televisie gekeken, Turks gegeten en daarna zijn we naar de stad gegaan. Naar een karaoke bar in Frankfurt-Oost. Ik had zelf nog nooit Karaoke gezongen, maar aangezien ik vandaag 20 werd kreeg ik dus alle drank gratis, maar werd er wel van mij verwacht dat ik ook eenmaal solo ging optreden =P. In totaal heb ik driemaal gezongen, waarvan twee keer samen met iemand anders. Eens maar nooit weer! Maar wel een erg gezellige verjaardag gehad en zelfs een originele handgetekende verjaardagskaart. Ik leek bijzonder slecht, maar misschien kwam dat ook doordat er enkele professionele zangers aanwezig waren.

http://image56.webshots.com/56/5/14/84/403451484CtpAam_ph.jpg

Zaterdag
Zaterdag ben ik gaan winkelen. Dat kan je erg goed doen op Zeil. Dat ligt tussen Konstablerwache en Hauptwache en is een winkelstraat met allerlei grote winkelketens. Echt een stuk groter dan wij hier gewend zijn. Later op de dag ben ik samen met mijn vrienden ook nog even in Nordwest Zentrum geweest: ook dat is een gigantisch winkelcentrum. De prijzen verschillen per winkel, maar in vergelijking met Nederland niet al teveel goedkoper. Al was er wel uitverkoop aan de gang.

http://image61.webshots.com/161/6/69/49/403466949XWDcRE_ph.jpg

Ook heb ik het oude centrum (altstadt, of Römer) vandaag ontdekt. Dit is een soort oud-Frankfurt met allerlei traditionele typische Duitse gebouwen. Het is allemaal wel een beetje vooropgezet en het lijkt bedoeld voor toeristen. Het is dan ook geen toeval dat je midden op dit plein het VVV-kantoor vindt. Je kunt hier lekker op een terrasje bijkomen van het geloop en wat foto's nemen van mooie gebouwen.

http://image56.webshots.com/56/6/51/19/403465119LOvShG_ph.jpg
http://image50.webshots.com/150/6/51/20/403465120OnUNjd_ph.jpg

Als laatste zijn we met z'n allen naar een "Happy Family festival" geweest bij de Messetoren. Het is een festival van een supermarkt (een soort Aldi) die allemaal gratis troep weggeeft om te proberen. Zo hadden we allemaal dingen als chocolademelk en pakken sinaasappelsap verzameld. Als slagroom op de taart kwam er op het einde van het evenement een zangeres optreden (die ik "wereldberoemd in Duitsland" wil noemen, ik had er zelf namelijk nog nooit van gehoord, maar schijnt daar kennelijk heel wat te zijn). De naam is mij even ontschoten, maar ze deed mij een beetje denken aan Sita. Ik had het echter alweer snel gezien, en ging mijzelf in de oude stad vermaken. Ook nog een mooie foto vanaf de Alte Brücke genomen: dit is het mooiste punt om de hele skyline van Frankfurt te fotograferen.

http://image55.webshots.com/155/6/33/44/403463344vCHLol_ph.jpg

Gisteren had ik in een hotel geslapen voor 38 euro, vandaag ging ik naar een jeugdherberg voor 22 euro. Dit beviel me echter totaal niet. Lui die het licht weigerden uit te doen, geen Engels spraken, expres mijn bed innamen en mijn spullen op de grond gooiden, in mijn kluisje snuffelen, twee kerels die samen knus in hetzelfde bed lagen te slapen en één naaktslaper zonder deken als coverup. Ik had het in ieder geval weer vroeg gezien daar, en besloot de volgende nacht dan ook weer gewoon in een hotel te slapen. Mja, in ieder geval weer iets meegemaakt....

Zondag
Op zondag zouden we naar de bios gaan, tot ik mij realiseerde dat die natuurlijk Duits gesproken zijn. Ik heb mij in de ochtend vermaakt door een route te volgen uit de VVV-gids. Dit is een route waarbij je alle "sights" van Frankfurt ziet. Zowel van het oude gedeelte, als van het financiële centrum. Ik heb hier veel mooie architectuur gezien, zoals het oude opera house en een "Frankfurt Hotel". Ook kwam ik langs het Goethe-museum, maar dat lag flink buiten mijn budget om daar naar binnen te gaan. Ik had tijd genoeg, dus heb ik twee uur in de zon gelegen in het "Taunusanlage-park". Rond alle grote torenflats ligt een gigantisch park waar je je prima kan vermaken als je met anderen bent, of als de zon er is. De zon was er het hele weekend, het was 4 dagen hoger dan 33 graden. Flink zomers dus! De tour eindigt bij de Maintower. Omdat ik student ben kon ik voor 2,30 euro helemaal naar boven. Dit is de tweede hoogste toren van Europa. De hoogste toren van Europa staat ook in Frankfurt, maar daar mag je niet op. De controle was buitengewoon (vijf minuten en mijn tas werd in zijn geheel onderzocht), maar ik kreeg er wel een fantastisch uitzicht voor. Dit was het zeker waard.

http://image58.webshots.com/158/5/28/75/403452875qkLoWX_ph.jpg
http://image60.webshots.com/160/7/5/20/403470520MOAMnb_ph.jpg
http://image54.webshots.com/54/5/28/73/403452873YeHyOt_ph.jpg

Daarna zijn we bij mijn vriendin thuis gaan eten. Nog wat tv gekeken en met de hond gespeeld enzo, en daarna zijn we naar Sachsenhausen gegaan. Dat is de uitgaanswijk van Frankfurt. Jammer dat ik dat gisterenavond dus niet wist! Had ik mij misschien toch iets beter voor moeten bereiden. Het was nu immers vrij leeg, maar op zaterdagavond schijnt het feest hier helemaal los te barsten. Ach, dan heb ik de volgende keer tenminste nog iets te doen

http://image51.webshots.com/151/7/18/5/403471805ZPFTTU_ph.jpg

Helaas waren de winkels dicht vandaag, maar ik heb mij toch nog prima kunnen vermaken. Als ik me soms toch verveelde ging ik gewoon ergens een soda drinken, en schreef ik een kaart naar iemand. 's Avonds ben ik nog even naar een Internetcafe geweest om het thuisfront op de hoogte te stellen en op mijn e-mail te checken (addict als ik ben=P)

Maandag
De volgende dag was alweer de laatste dag. Voor mijn vriendinnen maar een CD gekocht. Helaas houden ze niet van dezelfde muziek, dus verplichtte ik mezelf 2 CDs te kopen Maar ze hadden me zo goed begeleid, alleen had het mij een stuk lastiger vergaan. Eerst zijn we gaan eten in de Japan tower. Daar kan je alleen heen als je op iemand's pasje naar binnen mag. Je moet dus iemand kennen die in de Japan Tower of in de Eurotower werkt. Maar het eten was wel goedkoop (al heb ik het zelf niet betaald) en zeer goed te eten. En het was ook nog eens op de bovenste verdieping dus met een goed uitzicht. Daarna gingen we nog even shoppen in Zeil, het was immers toch uitverkoop dus daar zeg ik dan weer geen nee tegen. Bovendien had ik toch nog geld over

En om 17.00 ging de trein alweer huiswaarts. Al met al een geslaagd (lang) weekend . Het was natuurlijk fantastisch om hen eindelijk weer eens te zien, en dan niet over het internet of de telefoon. Daarnaast heb ik mij ook alleen prima vermaakt. Er zijn in de stad weinig echte doelen waar je opaf kunt gaan, maar de stad heeft wel een unieke sfeer. Als je in FFM aankomt lijkt de stad groot, koud en kil, maar al snel leer je ook de traditionele kant van de stad kennen, en vooral hoe deze twee kanten van Frankfurt door elkaar heen lopen. Een grote mix dus. Deze mix wordt versterkt door enkele rustige wijken rond het centrum, maar ook door de multiculturaliteit van deze stad. Vele volken leven door elkaar heen, maar het gaf mij geen onveilig gevoel. De multiculturaliteit was deels aan de inwoners te zien, maar ook aan de gebouwen en aan onszelf (onze groep bestond uit 2 Finnen, een Nederlander en een Fillipijn). Ik kan iedereen Frankfurt aanraden, maar ga er niet te lang heen. Vier dagen is meer dan genoeg en in twee dagen kan het ook wel.

[ Bericht 16% gewijzigd door Athlon_2o0o op 04-08-2005 21:44:13 ]
pi_29438089
Klonk saai...

Berlijn en Munchen zijn dan toch interessanter
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_29550097
Ik ga volgend weekend naar Frankfurt samen met een vriendinnetje. 2 nachten. Ook met de trein. Alleen ik heb nog geen hotel geboekt.
Wat is aan te raden, gewoon daar een hotel boeken of alvast hier via het internet? Want ik heb even rondgespeurd, de meeste betaalbare tenminste voor studentenprijzen zijn die rond het centraal station en wat zoals boven werd gezegd is het een beetje de rosse buurt. Nu zijn we dus 2 meisjes.. dus beetje voorzichtigheid mag toch wel

Maar erg leuk verslagje en leuke foto's. Die Sachsenhausen lijkt me wel wat. Is daar geen hotel in de buurt?
Seen it all done it all, can't remember most of it
pi_29554457
quote:
Op donderdag 11 augustus 2005 00:10 schreef Hopey het volgende:
Ik ga volgend weekend naar Frankfurt samen met een vriendinnetje. 2 nachten. Ook met de trein. Alleen ik heb nog geen hotel geboekt.
Wat is aan te raden, gewoon daar een hotel boeken of alvast hier via het internet?
Kijk eens op www.freehotels.info . Daar hebben ze vaak lastminute weekend aanbiedingen voor mooie hotels in Duitsland. Bijvoorbeeld het Tryp hotel 4* voor 59 euro per kamer per nacht inclusief ontbijt.

De kamers zijn bijna de prijs van een hostel omdat ze vrijwel alleen door de week gebruikt worden voor congressen en zakenbesprekingen, in het weekend staan ze vrijwel leeg. Dat betekent soms wel dat ze op wat vreemde locaties staan, maar dat kun je allemaal via de website uitvinden.

Vooraf via internet boeken is vrijwel altijd goedkoper dan gewoon binnenlopen, ook bij hostels die je bijvoorbeeld via hostelworld.com reserveert.
pi_29559769
het enige wat ik van Frankfurt weet is dat ik daar laatst (lees: afgelopen zondag) toen ik terugkwam uit Oostenrijk, zeker een uur daar in de file heb gestaan

Is volgens mij wel een moderne stad geworden, veel musea en opera geloof ik
pi_29560593
ik gaat dr binnenkort weer eens heen vriendin van me woont er, dus lijkt me wel leuk....valt er een beetje goed uit te gaan daar?? (clubs/kroegen etc) of is het behelpen?
pi_29704193
Als je uitgaat moet je echt naar Sachsenhausen toe, de rest is of dicht of gewoon erg saai. Sachsenhausen is wel interessant al kwam ik daar pas te laat achter .

Als je het Hauptbahnhof uitloopt en dan naar rechts gaat kan je Hotel Tourist vinden. Ik heb daar de eerste nacht geslapen voor 38 euro en de tweede nacht voor 45 euro. Prima kamers, gewoon bed, tv en eigen douche/toilet.
pi_29717390
Nog een paar nachtjes slapen dan ga ik lekker heen. Heb d'r eigenlijk wel zin in. Beetje lekker winkelen daar. Klein beetje sightseeing. En ik hoor inderdaad dat Sachsenhausen the place to be is.

Over clubs enzo: Iemand wel eens naar de Cocoonclub geweest? Schijnt een hotte tent te zijn van Sven Väth. En erg mooi van binnen. Hij draait zelf vrijdag avond. Ik kan guestlist spots krijgen voor Cocoonclub (Phil Fuldner and Soulbrother) of King Kamehameha Beach Club in Offenbach (Ian Pooley) voor zaterdag. Dus ik heb echt geen idee welke ik moet kiezen. Aanraders iemand?

Nog een andere club die mij wordt aangeraden is Sansibar alleen tja er zijn er 2. Roofgarden en Japan Tower. Ik geloof dat Roofgarden free entrance heeft. Van Japan Tower geen idee.
Seen it all done it all, can't remember most of it
pi_29753017
Wat ook een goeie tent schijnt te zijn is U60311. Sven Väth was hier vroeger de residence-dj, tegenwoordig is dat Chris Liebing.

Heb beloofd om daar dit jaar nog een keer heen te gaan, dus mocht je d'r heen gaan mag je me een verslagje doen....
volgende wedstrijden:
  donderdag 18 augustus 2005 @ 14:30:47 #23
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_29753197
ik kom elke week in Frankfurt, helaas niet verder dan het vrachtgedeelte op de luchthaven

weet je wat wel makkelijk is, ik zie in je profiel dat je in Hilversum woont, dan is er naar toe rijden, erg makkelijk, A12 op bij Utrecht, volgen tot de Duitse grens die word daar de A3 en diezelfde A3 loopt helemaal door tot in Frankfurt
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  maandag 22 augustus 2005 @ 16:58:24 #24
111228 Hopey
Di Jillae?!
pi_29867121
* The Cocoonclub


Vannacht thuis gekomen na een ellendige stop met de ICE. Je weet wel van die bommelding. 4 uur vast gestaan bij station Ede-Wageningen. Stom geintje. Veel mensen uitgestapt en een alternatieve manier of omweg gekozen per trein. Helaas had het voor mij en mijn vriendin weinig nut aangezien we naar Amsterdam moesten en de trein daar toch heen moest, alleen de vraag was hoe laat. Dat werd 1 uur. Alle laatste treinen gemist natuurlijk, want tja dienstregeling liep daar gewoon lekker verder. Gelukkige waren er meerdere mensen gestrand, dus werd er een extra trein ingezet richting Den Helder. Die om 10 over 2 kwam. Yes! Kon ik toch naar huis!

Ik thuis gelijk pc aangezet, om die knul die ons op de gastenlijst had gezet te bedanken! Want echt, Frankfurt is über om uit te gaan! Tenminste als je een club liefhebber bent. Ik kwam achter dat ik op veel meer clubavonden op de gastenlijst was gezet. Ik had geen idee dat ik op vrijdag ook naar KingKamehameha Club (1 van de beste clubs ter wereld) en Cocoonclub (Sven Väth draait elke vrijdag en is tevens eigenaar, projectje koste hem 30 miljoen iets in die richting) kon gaan. Shit dus. Want was op vrijdag naar een soort van Cooldown cafe geweest, Living XXL heette het. No offence hoor, maar liever Cocoonclub dan nog. Overigens betaal je als ik goed had 20 euro entree voor Cocoonclub. Behoorlijk aan de prijzige kant. Maar je weet niet wat je ziet binnen. En de muziek is erg goed, mits je van techno houdt.

Maar goed, een wat uitgebreider verslag.

Vrijdagochtend om 7.05 de ICE gepakt naar Frankfurt. Lekker vroeg, moest om 5 uur mijn nest uit. In de trein lekker liggen doezelen. Ik zat in de verkeerde treinstel, werd er halverwege nog uitgeknikkerd ook. Wist ik veel.
Om 11 uur kwam ik aan op de Hauptbahnhof. Eerste wat ik deed, was de toerist een beetje uithangen en maar zo’n toeristticket gehaald waarbij je 2 dagen onbeperkt kan reizen en 50% korting op musea mee krijgt. Ik heb er weinig mee gedaan. Wist ik veel dat het aanbod van musea en andere echte leuke toeristische gelegenheden een beetje karig was. Maar ja daar staat die stad niet echt om bekend.. hehe.

Afijn, op de plattegrond gekeken en gelijk naar het hotel gesjeesd. En ik heb echt een goed hotel gekozen. Absoluut aanrader. Alleen als je met zijn 2-en bent dan is dit hotel goedkoop denk ik. 4* Ik betaalde 30 euro per nacht. Het is een hotel van de NH-Hoteles keten. Het ligt aan de Vilbeler Strasse. Dichtstbijzijnde metro station is de Konstabler Wache, die direct gelegen aan de Zeil is. Perfect dus, shopping! We konden gelijk inchecken. Kamer was erg ruim en we hadden een mooi uitzicht op de 6e verdieping.

We hebben ons spullen neergezet even wat opgefrist en gelijk weer de deur uit. We hebben de Zeil uitgelopen, winkeltje in, winkeltje uit. Leuke was de ZeilGallerie. Een shoppingmall waarbij de wandelpad als een spiraal naar beneden loopt. Dus neem de lift of roltrap naar boven en wandel lekker naar beneden. Even verderop aan de Goethe Strasse, die parallel aan de Bierberger Gasse ligt, liggen alle duurdere merken. Leef je dus uit aan Prada, D&G, Tods, Burberry, Salvatore Ferragamo, etc. Bij mij bleef het bij kwijlen en verbazen dat iemand 100 euro aan een paraplu kan uitgeven. Ik overweegde het wel, omdat op het moment dat we in de Goethe Strasse waren het begon te plenzen als een gek. Schuilen geblazen!

We liepen weer terug naar het hotel we moesten een aantal spulletjes halen. Bij de receptie vroeg ik waar een Starbucks was. Voor diegenen die het niet weten, een Amerikaanse koffieketen waar ze erg lekkere maar prijzige koffie hebben. En maar niet in Nederland een vestiging willen openen. De receptioniste vertelde dat er 1 aan de Römerplatz was. Yippee, aan de wandel dus. Overigen is Frankfurt prima om per voet te verkennen. Tenminste dat vind ik. Mijn vriendin die vond dat minder, had last van pijnlijke voeten en kreeg blaren.
Ik heb een lekker Mocha Frappuccino gehaald. Lekker gezeten op een terrasje, mensen kijken.
Daarna zijn we naar Sachsenhausen gelopen. We hebben daar rondgewandeld op zoek naar cafes. Mensen gevraagd waar cafés zijn. Enige wat we vonden waren maar een paar. We waren totaal gedesillusioneerd. Ik had een soort van Leidseplein of Rembrandt verwacht.
(Even terzijde, ik weet nu wel waar je moet zijn. Alt Sachsenhausen. En ik was bij het nieuwe gedeelte.)

Wij denken naja, dan zoeken we wel een leuke kroeg vlakbij ofzo. ’s Avonds wilden we gaan eten in de Henniger Turm, daar zou dus een rond draaiende restaurant zijn. Dus lekker eten met een leuk uitzicht. Dus metro gepakt, boven de weg gevraagd, blijkt dat het restaurant er niet meer is! Wij helemaal wanhopig want we hadden echt honger gekregen. Gelukkig was er in het straatje daar aan de Wendelsplatz een Thai Imbiss. Deze is een erg lekkere Thai. Voor een schappelijk prijsje. Ik was ongeveer 12 euro kwijt voor een voorgerecht, hoofdgerecht en drinken.

Daarna terug naar het hotel. We keken of er in de buurt nog een paar leuke kroegjes waren, maar we zagen alleen restaurants. Dus we vroegen het aan de receptie. Die antwoorden Odeon. Die zal wel goed zijn, dachten we. Hij zou pas om 10 uur open gaan. Dus we gingen in onze kamer maar een beetje relaxen. Lekker in bad gaan. Ik keek ondertussen ook naar Godsend, flutfilm, maar goed dat terzijde. En om 12 uur huppelden we naar Odeon die om de hoek lag. Werden we voor de deur afgewezen omdat je 27 (!!) jaar of ouder moest zijn. Nog nooit gehoord. Dus wij zoiets van wat nu? Terug naar hotel? Op straat 2 meiden ontmoet die ook geen idee hadden waar heen te gaan. Uit eindelijk besloten we dus naar Living XXL te gaan. Was wel gezellig, maar meer omdat 1 van die meiden, totaal uit haar dak ging en als een gogo danser ging dansen. Ik ging helemaal stuk. Was echt leuk!

Om 3 uur terug naar hotel. We hadden een taxi genomen en ik moet zeggen dat de prijzen vrij schappelijk zijn. We waren alleen maar 6 euro kwijt. In Amsterdam zouden we zeker het dubbele eraan uitgegeven hebben, voor die afstand.

Volgende dag zijn we naar Zeil en Palmgarten geweest. We hebben de Bergerstrasse opgezocht om te kijken of daar wat leuks was. Zijn veel gezellige terrasjes daar e.d. We hebben in een klein supermarktje wat drinken gekocht. Terug weer naar het hotel om aankopen te droppen. Daarna weer terug naar de Zeil, blaren pleisters halen. En verder doorlopen kijken waar we gaan eten. In de Bierberger Gasse weer een Starbucks ontdekt weer koffie halen haha. Een Caramel Macchiato. Ha! Addict!

Daarna verder gelopen omdat ik op de kaart de Main Tower ontdekte. Tevens vind je op weg daarnaar toe ook de Alte Oper, een hele mooie gebouw. Daarboven wil ik wel staan. Echt een waanzinnig uitzicht heb je daarboven. Boven probeerde ik onze hotel te ontdekken. Ik vond hem en zag dat wel erg veel en ver hebben gelopen. Daarna gingen we naar beneden. Ik dacht dat we misschien wel in het restaurant beneden konden eten. Alleen alles was vol. En aan de bar wachten kon ik niet meer hebben. Plus het was ook nog eens aan de prijzige kant. Dus de straat weer op. Nergens aan de Zeil vonden we iets leuks. Uit eindelijk besloten we maar in een straat vlakbij ons hotel te kijken, want we zagen daar leuke restaurantjes. En anders gingen we maar saai in het hotel eten. Maar we ontdekten een Koreaans Restaurant. En ik wil al zo lang Koreaans eten. We hadden een lekkere soort van goulash soup. En als hoofdgerecht Bulgogi, een soort van barbecue van lekker gemarineerd rundvlees. Yum! En niet zo duur. Ik was in totaal 22 euro kwijt.
Helaas gaat deze week het restaurant sluiten, omdat de eigenaar een sushi tent in het Centraal Station gaat openen.

In het hotel weer lekker optutten om uit te gaan, naar Cocoonclub. Die de grootste van Duitsland is. Voor de deur van het hotel een taxi genomen. De vriendelijke chauffeur vertelde in het Duits ronduit over het uitgaanspubliek van diverse clubs. Cocoonclub is voor alle leeftijden, gewoon iedereen die lekker wilt dansen. Ik vroeg ook naar de Sansibar, dat is voor de wat oudere mensen, tegen de 30 jaar en ouder. Jongere meiden die daar naar toe gaan die komen niet om lekker te dansen, maar voor de mannen met mooie wagen enzo.. hahaha. Golddiggers enzo. Niks voor jullie dus, zei hij.

We stonden dus echt op de gastlijst. En konden lekker gratis naar binnen. Club ziet er geweldig uit van binnen. En het geluid is ook geweldig. Phil Fuldner draaide. Ik ken hem niet, maar hij draaide een geweldige set. Publiek is wel een beetje vreemd. Leek net of ze niet echt genoten van de muziek. Maar volgens die jongen kwam dat omdat de echte feestgangers de vorige dag al geweest zijn. Er waren geloof 2 soort van dansvloertjes. Waar ik was waren veel jongens, maar die keurden geen meisjes geloof ik, maar eerder andere jongens. Ik zou zweren dat ze gay zijn. Ik geloof dat ik er 2 met elkaar zag schuren…
Om 5 uur zijn we terug naar het hotel gegaan. Voor de club zijn veel taxis. Maar ik geloof dat ze nog wat langer doorgingen. Daarin verschilt Nederland dus in. Wij worden al om 4 uur de club uitgeknald.

12 uur checkten we uit. Onze bagages konden wel bij het hotel achterlaten. We liepen voor de laatste keer naar Starbucks. Lekker zitten chillen. Terug bagage ophalen en dan naar station. Op weg naar huis.

Uitgaan daar is echt heel lekker. Maar wel prijzig. In vergelijking tot hier. Aanrader hoor. Kan nog veel meer club aanraders geven, btw. Ik kom zeker wel weer terug.
Overigens is U60311 op zijn retour hoorde ik.
Seen it all done it all, can't remember most of it
pi_29945854
quote:
Vrijdagochtend om 7.05 de ICE gepakt naar Frankfurt. Lekker vroeg, moest om 5 uur mijn nest uit. In de trein lekker liggen doezelen. Ik zat in de verkeerde treinstel, werd er halverwege nog uitgeknikkerd ook. Wist ik veel.
Hahah, dat had ik dus ook al :p

Maar zonder gekheid, uitgaan zal er inderdaad geweldig uit in Sachsenhausen. Jammer dus dat ik alleen op bezoek ging naar 2 vrienden die niet zo van uitgaan houden Volgende keer moet ik gewoon met een flinke vriendengroep mee van techno lui o.i.d.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')