quote:Op donderdag 17 juni 2004 03:31 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Die wens heb ik ook al tijden maar ben er nooit echt aan toe gekomen. Er worden over het hele land cursussen aangeboden van verschillende instituten waar je wekelijks bijeen komt om de taal te leren.
Dat is echter een rigoreuze stap en het kost aardig wat dus daarom zou ik je willen adviseren om zelf eerst te beginnen met basiscursusboekjes. Ikzelf heb er twee van Adrie Meijer genaamd Basiscursus Zweeds deel 1 en Basiscursus Zweeds deel 2. Die kun je vast nog wel bij de betere boekhandel nabestelen. Erg informatief en leuk om te lezen.
Ook heb ik bij www.vakantietaal.nl een Nederlands-Zweeds cd besteld met ongeveer honderd zinnen in het Nederlands die vertaald worden naar het Zweeds. Cd kost 14 euro. Voor 8 euro kun je ook alles downloaden en op je winamp afspelen.
Als laatste zou ik je willen adviseren om veel Zweedse radio te luisteren (heel gemakkelijk via internet) en Zweedse films te bekijken of zelfs kranten/tijdschriften proberen te lezen.
Als je eenmaal de smaak te pakken hebt en je wilt nog steeds verder gaan om de taal vloeiend te leren kan je later nog altijd een cursus volgen.
Je hebt wel een verstandige keuze gemaakt want Zweeds blijft de mooiste taal.
Ja!!!! Ik wil!!!quote:Op donderdag 17 juni 2004 00:24 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
hallo, ik tief dit topic maar in C&H, omdat ik niet weet waar hij anders moet
Goed! Bij deze wil ik melden dat ik interesse heb in de Zweedse taal en deze wil leren spreken
Zijn er andere FOK!kers die dit ook willen, ermee bezig zijn of al hebben gedaan? Reageer dan even aub. Ook zou ik graag willen weten waar je hier in Nederland de Zweedse taal kunt leren
Alvast bedankt [afbeelding]
Het is uit studie gebleken dat Noors de meest 'toegankelijke' taal is in Scandinavie (voor mij hoort Finland daar niet bij, en ik ga ook niet op een eventuele discussie daarover reageren). Noren begrijpen Zweden en Denen goed, terwijl dit andersom niet het geval is (maar Zweden begrijpen Noren beter dan Denen, en Denen begrijpen Noren beter dan Zweden).quote:Op zondag 20 juni 2004 12:22 schreef Natalie het volgende:
Ik zit te twijfelen tussen Noors en Zweeds. Eigenlijk zou ik ze beide wel willen spreken. Noors heeft -denk ik- een beetje mij voorkeur. Geen idee waarom precies.
Helemaal mee eens dat Zweeds 'zangeriger' en frivoler klinkt (zolang je geen Zweed uit Skåne treft...) dan Noors.quote:Op zondag 20 juni 2004 21:09 schreef Quasar_de_Duif het volgende:
Ik vind Zweeds net wat vloeiender, met meer zang en iets frivoler klinker dan het Noors. Het Noors klinks wat harder misschien.
Interessant om te weten.quote:Op donderdag 24 juni 2004 19:43 schreef Fogel het volgende:
Het is uit studie gebleken dat Noors de meest 'toegankelijke' taal is in Scandinavie (voor mij hoort Finland daar niet bij, en ik ga ook niet op een eventuele discussie daarover reageren). Noren begrijpen Zweden en Denen goed, terwijl dit andersom niet het geval is (maar Zweden begrijpen Noren beter dan Denen, en Denen begrijpen Noren beter dan Zweden).
Noors, Zweeds en Deens zijn in principe allemaal Germaanse talen, zoals Nederlands ook is. Als je goed luistert dan kun je zelfs bepaalde dingen verstaan.quote:Op vrijdag 25 juni 2004 03:54 schreef p-etr-a het volgende:
Ik wil ook Zweeds leren, maar eigenlijk eerst Russisch (dat wil ik al sinds jaar en dag leren) en Italiaans. Met dat laatste gaat het al een beetje de goede kant uit, maar Russisch is echt een opgave en ik denk dat hetzelfde geldt voor een willekeurige Scandinavische taal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |