abonnement Unibet Coolblue
pi_19909041
Kun je ergens je bloeddruk laten meten, zonder alleen daarvoor een afspraak te moeten maken bij de huisarts want dat is ook weer zoiets (heb verder geen klachten alleen oogklachten, ben benieuwd of ik misschien hoge bloeddruk heb wat een oorzaak kan zijn van die klachten of dat ik door alle stress nu een hogere bloeddruk heb)

Vroeg me af of je bij een bepaalde ziekenhuisafdeling binnen kan lopen om dat te vragen of dat er gezondheidswinkels zijn waar ze dat doen (liefst gratis).

Beetje rare vraag maarja.

Iemand?
pi_19909076
geen idee, bij de apotheek ofzo?
maar misschien wil de assistente van de dokter het wel even voor je doen
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_19909130
ass van de huisarts doet dat vaak als je gewoon even langs gaat.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_19909215
Hmm, net ff huisartsenpraktijk gebeld en die doen dat daar alleen op afspraak bij de huisarts...assistenten doen dat niet zomaar blijkbaar.
pi_19909260
wat dom
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_19909265
Misschien de GGD????
pi_19909290
je kunt ook zelf zo'n apparaatje kopen
pi_19909320
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 14:24 schreef DarkElf het volgende:
wat dom
Ja...
Ik zei terug 'O nee dan laat maar want dat is dan een beetje onzin en toen zei zij terug ' Ja er moet wel echt een reden voor zijn, zomaar bloeddruk meten doen we hier niet'.
pi_19909367
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 14:25 schreef Kimsy het volgende:
je kunt ook zelf zo'n apparaatje kopen
Ja das waar....maar beetje duur en onnuttig voor iemand die alleen uit nieuwsgierigheid haar bloeddruk wil laten opmeten....bovendien zijn niet alle merken even betrouwbaar geloof ik.

Maarja t heeft ook voordelen, kan ik een dagcurve van mn eigen bloeddruk maken :-) Mits ik een betrouwbaar apparaatje heb dan..
pi_19909496
Wat voor klachten heb je?

Anders inderdaar zon apparaatje kopen. Vanaf 17 Euro bij de Makro, een AFK (merk) BDM-1 (model).
  dinsdag 15 juni 2004 @ 14:34:38 #11
97450 Kimsy
* jeuj *
pi_19909549
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 14:28 schreef tulpje6 het volgende:

[..]

Ja das waar....maar beetje duur en onnuttig voor iemand die alleen uit nieuwsgierigheid haar bloeddruk wil laten opmeten....bovendien zijn niet alle merken even betrouwbaar geloof ik.

Maarja t heeft ook voordelen, kan ik een dagcurve van mn eigen bloeddruk maken :-) Mits ik een betrouwbaar apparaatje heb dan..
Lijkt me niet bepaald onnuttig hoor?
Misschien dat je op latere leeftijd wel een hogere bloeddruk blijkt te hebben?
Maar ik moet er wel bij zeggen, dat zulke apparaten niet precies goed meten,
want mijn moeder heeft hoge bloeddruk en het verschilt behoorlijk met het metertje
bij de dokter!
  dinsdag 15 juni 2004 @ 14:37:10 #12
70972 Sapphire
Rooie dakduvel
pi_19909622
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 14:23 schreef tulpje6 het volgende:
Hmm, net ff huisartsenpraktijk gebeld en die doen dat daar alleen op afspraak bij de huisarts...assistenten doen dat niet zomaar blijkbaar.
Blijkbaar is het dus nodig dat de huisarts weet dat je een te hoge bloeddruk hebt.
Ff langsgaan maar...
"Here we gooooo!", "I'ma tired...", "Letsa go!", "I'ma the Partystar!", "Mamma Mia!", "Woohoo" en natuurlijk het meest gebruikte "WAAAAAAAHHHHH!!!!!!"
pi_19909745
TT aangepast..
Zal ff kijken waar je het kan kopen.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_19909805
Ik dacht dat die zelfmeet-apparaatjes niet bepaald bekend staan als betrouwbaar...maar misschien is het ene merk beter dan het andere.
Word gewoon bloeddonor Wordt het elke paar maanden professioneel voor je gecheckt.
pi_19909818
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 14:34 schreef Kimsy het volgende:
want mijn moeder heeft hoge bloeddruk en het verschilt behoorlijk met het metertje
bij de dokter!
Dat kan ook door het verschil in omstandigheden komen. Ik ken iemand die thuis een véél lagere bloeddruk heeft dan bij de dokter, puur omdat ze thuis gewoon veel ontspannener en rustiger is.

Bij de Kijkshop kun je die bloeddrukmeters ook kopen, volgens mij.
pi_19909819
Zelf bloeddruk meten?
Een elektronische bloeddrukmeter kunt u tegenwoordig overal kopen. Is zelf bloeddruk meten nu wel of niet bevorderlijk voor uw gezondheid? U zou zeggen van wel, maar dat is lang niet altijd het geval. Bloeddruk meten kan een soort obsessie worden. Angst is geen goede geneesheer en het eenmalig meten van een hoge bloeddruk kan onnodig veel angst oproepen.
Zoals eerder vermeld is uw bloeddruk afhankelijk van allerlei factoren en kan sterk schommelen gedurende de dag. Als u één keer een hoge bloeddruk meet, zegt dat niets over het wel of niet hebben van “hypertensie”.
Bloeddruk kunt u het beste meten als u uitgerust zit in een rustige omgeving en geen recente zware lichamelijke inspanning heeft verricht. Dit moet u op verschillende dagen meerdere malen doen om een goede indruk te krijgen van uw bloeddruk. Het kan zijn dat uw bloeddruk thuis lager is dan bij de huisarts. Het huisartsbezoek kan namelijk een spanning oproepen die gepaard gaat met een stijging van de bloeddruk.

Een bloeddrukmeter moet worden geijkt. Een bloeddrukmeter kan onjuiste uitslagen geven en deze moet zo nu en dan worden gecontroleerd met een geijkte bloeddrukmeter. Als er aanleiding is voor een bezoek aan uw huisarts, en er is reden om uw bloeddruk regelmatig te controleren, dan is het goed uw bloeddrukmeter te laten controleren bij uw huisartspraktijk Het is nog verstandiger om het zelf meten van uw bloeddruk en het aanschaffen van de bloeddrukmeter via de huisarts te laten verlopen. Dan voorkómt u de aanschaf van een slecht geijkte bloeddrukmeter.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
pi_19909892
gewoon bij de kijkshop
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 15 juni 2004 @ 15:15:57 #18
87545 miki
Hee!Mijn avatar!
pi_19910657
Ja, je kunt ook bij je huisarts informeren naar zo'n apparaatje. Zijn meestal niet duur.
Is gewoon een kastje met een slang met zo'n band eraan, knopje start, zelfs een printfunctie. Tmeet je onderdruk, bovendruk en je hartslag.
Handige dingen!
I ain't got a signature...am I a criminal now?
I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy
pi_19910746
kijkshop:)
pi_19911450
Ik weet niet of het nog zo is, maar vroeger hadden ze bij apotheken vaak bloeddrukmeters staan. Ik let er nooit op, dus ik weet niet of het nog zo is. Bovendien kom ik ook niet zo vaak bij de apotheek.
Sanity is (not) statistical
pi_19913443
Euhm, met die aangepaste topictitel ben ik niet zo blij want dat was in eerste instantie mijn vraag niet....mijn vraag was waar je ergens (red. professioneel) je bloeddruk kan laten meten zonder daarvoor een afspraak te moeten maken (lees 30 euro neer te tellen alleen om ff je bloeddruk te weten).

Bloeddrukmeters ben ik dan niet zo'n voorstander van omdat die dus niet altijd betrouwbaar zijn en omdat ik voor 1 keertje mijn bloeddruk meten daar nou niet meteen het geld voor overheb.

Maargoed, waarschijnlijk zal ik toch naar de huisarts moeten voor een afspraak om mijn bloeddruk te laten meten.....ik werk als schoonmaakster (vakantiebaantje) in het ziekenhuis, maar ik vrees dat ik niet zomaar binnen kan lopen ergens en aan de verpleging vragen of ze mn bloeddruk ff willen meten hehe. Die mensen hebben het zelf druk zat natuurlijk.

Tja en anders toch maar een bloeddrukmeter....als men dan nog betrouwbare merken weet+verkoopplekken meld ze maar...
pi_19913543
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 14:43 schreef thaleia het volgende:
Ik dacht dat die zelfmeet-apparaatjes niet bepaald bekend staan als betrouwbaar...maar misschien is het ene merk beter dan het andere.
Word gewoon bloeddonor Wordt het elke paar maanden professioneel voor je gecheckt.
Is dat zo? Hmm misschien dan wel een idee ja ;-) Kom ik ook eindelijk mijn bloedgroep eens te weten als het goed is hehe (of niet?).
Daar ben ik ook erg benieuwd naar, maarja, wat mijn bloedgroep is daar kom ik nooit achter tenzij ik zwanger wordt of ernstig ziek of zo.
Men wil niet zomaar bloed bij mij gaan prikken omdat ik zonodig moet weten wat mijn bloedgroep is. (en nee het staat niet op mijn geboortepapieren, tis bij mij en mijn broertje nooit getest, ook de huisarts weet t niet).
  dinsdag 15 juni 2004 @ 18:00:09 #23
16715 Mylene
*schatje*
pi_19915315
quote:



Braun Bloeddrukmeter BP 2550 Precision Sensor

Brauns TOP model voor een betrouwbaar en gebruiksvriendelijke bloeddrukmeter.

De Braun PrecisionSensor is een klinisch geteste polsbloed- drukmeter voor een nauwkeurige en betrouwbare meting van de bloeddruk. Inclusief bloeddrukpaspoort, duurzaam opbergetui en 2 Duracell-batterijen. Uniek positioneringssysteem: Bij het meten van de bloeddruk is het belangrijk dat u de bloed- drukmeter dichtbij het hart houdt voor nauwkeurige meetresultaten. Met de Braun PrecisionSensor is dit geen probleem. Het achieve positioneringssysteem leidt uw arm via pijlen op het display naar de juiste meetpositie dichtbij het hart zodat nauwkeurige meet- resultaten worden verkregen.

Gemakkelijk : Twee geheugens voor in totaal 60 metingen (inclusief tijd en datum) past zich automatisch bij ieder mens aan, voor groter comfort en verkorte meettijd.

Groot display: gemakkelijk te lezen.
Grote knoppen: gemakkelijk te bedienen, polsomtrek 13,5 - 20,0 cm.
103.41 op voorraad
http://drogisterij.net/
  dinsdag 15 juni 2004 @ 18:18:12 #24
97450 Kimsy
* jeuj *
pi_19915701
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 14:44 schreef rooierooie het volgende:

[..]

Dat kan ook door het verschil in omstandigheden komen. Ik ken iemand die thuis een véél lagere bloeddruk heeft dan bij de dokter, puur omdat ze thuis gewoon veel ontspannener en rustiger is.

Bij de Kijkshop kun je die bloeddrukmeters ook kopen, volgens mij.
Als je al 8 verschillende metertjes hebt gebruikt lijkt me dat nog onwaarschijnlijk. Bloeddruk zal zeker iets lager zijn thuis, maar als je eerst thuis 120 hebt en bij de dokter 180 dan klopt er iets niet hoor?
pi_19923522
Ok sorry tt weer aangepast, zo ok?
( er zijn nml meer topics over bloeddruk )
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  donderdag 17 juni 2004 @ 14:34:15 #26
41913 Marialice
beetje gek en is er trots op
pi_19965303
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 16:48 schreef tulpje6 het volgende:
Maargoed, waarschijnlijk zal ik toch naar de huisarts moeten voor een afspraak om mijn bloeddruk te laten meten.....ik werk als schoonmaakster (vakantiebaantje) in het ziekenhuis, maar ik vrees dat ik niet zomaar binnen kan lopen ergens en aan de verpleging vragen of ze mn bloeddruk ff willen meten hehe. Die mensen hebben het zelf druk zat natuurlijk.
Vragen kan altijd natuurlijk, het is voor hun een paar minuten werk en als ze het niet druk hebben kan dat waarschijnlijk wel (niet 's ochtends vroeg vragen als ze aan het wassen zijn, of tijdens de medicijnenronde). Grote kans ook dat ze ook een elektronische hebben, dan kun je het zelfs zelf doen.
"I can't explain myself, Sir," said Alice, "'cause I'm not myself, you see"
pi_19966095
meld je aan bij de bloedbank.. elke keer dat je bloed gaat geven, wordt je bloeddruk gemeten.
Ga je mee buiten spelen?
Soms verdwaal ik in een draak
101 doelen omdat het kan
en iets met een loodgieter..
pi_19973920
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 14:59 schreef nectarientje het volgende:
meld je aan bij de bloedbank.. elke keer dat je bloed gaat geven, wordt je bloeddruk gemeten.
Ja zit ik wel aan te denken...want ben ook erg benieuwd naar mijn bloedgroep (staat niet op mijn geboortepapieren en huisarts weet t ook niet) en bloedwaarden enz.
Maarja dan krijg je ook een HIV-test :-/ En dat lijkt me dan weer minder....want het is niet anoniem en stel dat ik dan HIV heb dan kan ik een hypotheek, verzekering of reizen naar het buitenland later wel vergeten.....(ja heb kans op HIV want wel eens onveilig gevreeen...domdomdom ja). Dus dan zou ik eerst zeker moeten weten dat ik geen HIV heb door ergens anoniem een test te laten doen.

Bovendien: ik wil niet 5 keer per jaar bloed geven, alleen wanneer het me uitkomt en misschien zelfs maar eenmalig en dat kan natuurlijk niet. Je mag wel opgeven dat je minder dan 5 keer per jaar wilt, maar als je zegt dat je het maar eenmalig wilt doen en heel misschien later in je leven nog eens dan pikken ze dat natuurlijk niet....
pi_19973957
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 14:34 schreef Marialice het volgende:

[..]

Vragen kan altijd natuurlijk, het is voor hun een paar minuten werk en als ze het niet druk hebben kan dat waarschijnlijk wel (niet 's ochtends vroeg vragen als ze aan het wassen zijn, of tijdens de medicijnenronde). Grote kans ook dat ze ook een elektronische hebben, dan kun je het zelfs zelf doen.
Ik werk s'ochtends.....
  donderdag 17 juni 2004 @ 21:20:10 #30
62567 Red_Avenger
Prik...zei de cactus
pi_19975775
1 keer een bloeddruk meten is toch niet voldoende, want daar kun je helemaal niks mee. En jij al helemaal niet gezien de rest van je topics. Want als je bloeddruk goed is, dan heb je vast opeens last van trilvingers ofzo. Want je gemeten bloeddruk bij de huisarts was immers goed, dat heb je zelf verteld, desondanks ben je zoals in je topics ontevreden
Ik heb goed nieuws en ik heb slecht nieuws.
Het goede nieuws is: er is een ziekte naar u vernoemd.
pi_19975927
??? Heb nog nooit mijn bloeddruk laten meten bij huisarts (3 jaar geleden voor het laatst), alleen bij mijn schoonouders met een bloeddrukmeter rond de kerst...
  donderdag 17 juni 2004 @ 22:12:36 #32
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_19977344
en dan nog is het niet betrouwbaar bij de huisarts ivm met de stress die bij sommige mensen toeslaat als ze bij de huisarts komen, dus lekkere tensiestijging.....
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_19979005
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 20:13 schreef tulpje6 het volgende:

[..]

Ja zit ik wel aan te denken...want ben ook erg benieuwd naar mijn bloedgroep (staat niet op mijn geboortepapieren en huisarts weet t ook niet) en bloedwaarden enz.
Maarja dan krijg je ook een HIV-test :-/ En dat lijkt me dan weer minder....want het is niet anoniem en stel dat ik dan HIV heb dan kan ik een hypotheek, verzekering of reizen naar het buitenland later wel vergeten.....(ja heb kans op HIV want wel eens onveilig gevreeen...domdomdom ja). Dus dan zou ik eerst zeker moeten weten dat ik geen HIV heb door ergens anoniem een test te laten doen.

Bovendien: ik wil niet 5 keer per jaar bloed geven, alleen wanneer het me uitkomt en misschien zelfs maar eenmalig en dat kan natuurlijk niet. Je mag wel opgeven dat je minder dan 5 keer per jaar wilt, maar als je zegt dat je het maar eenmalig wilt doen en heel misschien later in je leven nog eens dan pikken ze dat natuurlijk niet....
Wat ik apart vind..
Je bent erg bezorgd over je gezondheid, wilt alles weten ( wat prima is.. daar hoor je me niet over), maar je hebt ooit het risico gelopen om hiv op te lopen.. en dat wil je niet testen?
( angst?.. wat ik me wel voor kan stellen)
Als je alles wilt uitsluiten, waarom dit dan niet!
No offence verder.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
  donderdag 17 juni 2004 @ 23:24:29 #34
22158 sabyne
Wie is er nu gek?
pi_19979345
Ik kan mijn hartslag en bloeddruk zo bij de sportschool laten meten(ben wel lid natuurlijk)
I don't care.....
pi_19989064
Ik heb een sportkaart (als HBO'er en Universitair student kun je dan zo'n kaart halen en vrij gaan sporten hier op het universitair sportcentrum.

Bij het fitnessen kun je wel hartslagmeters huren (nog nooit gebruikt dus weet niet precies hoe dat gaat) maar of daar ook je bloeddruk mee wordt gemeten dat denk ik niet, geen idee.
Geen idee ook of je dat kan doen hier op het sportcentrum.

Iemand enig idee of dat kan op het universitair sporcentrum Nijmegen???
pi_19989134
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 23:13 schreef Brennie het volgende:

[..]

Wat ik apart vind..
Je bent erg bezorgd over je gezondheid, wilt alles weten ( wat prima is.. daar hoor je me niet over), maar je hebt ooit het risico gelopen om hiv op te lopen.. en dat wil je niet testen?
( angst?.. wat ik me wel voor kan stellen)
Als je alles wilt uitsluiten, waarom dit dan niet!
No offence verder.
Ik vind het al erg zat dat ik die oogklachten heb. Het is heel frustrerend dat artsen nog steeds niet weten wat het is. Die helderziende had het over dat er ook met mijn oogdruk en bloeddruk iets niet in orde zit, daarom wil ik dat wel eens nagaan, en ook uit nieuwsgierigheid hoe hoog mijn bloeddruk nu is nu ik onder stress sta.

Maar als ik nu te horen zou krijgen dat ik HIV heb (wat niet de oorzaak kan zijn verder van mijn oogklachten, t is dan gewoon nog iets extra's erbij) dan stort ik helemaal in denk ik.
Dan heb ik EN onverklaarbare oogklachten en alle bijkomende stress en angst, EN HIV. Dat kan ik op dit moment ff niet aan hoor.
pi_19998020
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 12:28 schreef tulpje6 het volgende:

[..]

Ik vind het al erg zat dat ik die oogklachten heb. Het is heel frustrerend dat artsen nog steeds niet weten wat het is. Die helderziende had het over dat er ook met mijn oogdruk en bloeddruk iets niet in orde zit, daarom wil ik dat wel eens nagaan, en ook uit nieuwsgierigheid hoe hoog mijn bloeddruk nu is nu ik onder stress sta.

Maar als ik nu te horen zou krijgen dat ik HIV heb (wat niet de oorzaak kan zijn verder van mijn oogklachten, t is dan gewoon nog iets extra's erbij) dan stort ik helemaal in denk ik.
Dan heb ik EN onverklaarbare oogklachten en alle bijkomende stress en angst, EN HIV. Dat kan ik op dit moment ff niet aan hoor.
Ik begrijp je wel hoor..
Ik zit zelf ook in de medische molen, en weet ook nog niets ( geheel andere klachten, maargoed)
Dat gepuzzel en gezoek van wat het nou is, tis slopend.
“A good life is when you assume nothing, do more, need less, smile often, dream big, laugh a lot and realize how blessed you are for what you have”
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')