abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19897107
Heb ik net gevangen

[ Bericht 19% gewijzigd door Martinezzz op 14-06-2004 23:59:14 ]
pi_19897448
wat zal jij stinken wel tof, hopelijk komt die goed terecht
pi_19897479
GC --> F&F
pi_19897568
Gevangen?

Waar woon jij ergens?

(of heb je 'm stiekem gekocht?)
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_19897608
De eigenaresse is m inmiddels op komen halen Hij was weer eens een stukkie aan het lopen ( ) normaal komt ie op tijd thuis

Hij stonk niet: was ontklierd
  dinsdag 15 juni 2004 @ 00:09:08 #6
80346 Remzerrr
Maar das logisch
pi_19897618
Nee hoor echt gevangen ben getuige (zie achtergrond )
Elk voordeel heb zn nadeel
pi_19897627
ah... toch een tamme...

vond 't al vreemd...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_19897648
De dierenambulance zei dat ie luisterde naar de naam DJ: ik roepen, vrienden lachen
pi_19897792
haha meen je dat? daar heeft laatst een stukje over in de krant gestaan
ff kijken of ik het nog kan vinden
onder
pi_19897847
deze soms?

onder
  dinsdag 15 juni 2004 @ 00:20:59 #11
80346 Remzerrr
Maar das logisch
pi_19897913
Jep dat is m
Elk voordeel heb zn nadeel
pi_19897964
HAHAHAH! Wat cool! dat is m ja!
  dinsdag 15 juni 2004 @ 00:33:12 #13
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_19898214
Stoer man!
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_19898314
DJ!!!!
Die ken ik! Ben blij dat hij weer goed terecht is, ik moet er niet aan denken dat een van mijn stinkdieren er van door zou zijn.....
  dinsdag 15 juni 2004 @ 08:45:25 #15
17698 nappel
raar menneke..
pi_19901062
Grappig!!
Is 'ns een keer wat anders dan een kat of hond die door je tuin banjert..

Alleen DJ moet z'n pik niet achterna lopen!!
Kopen ze dure kunstmest, maar als de hond in de tuin schijt doen ze moeilijk..
pi_19909696
Wat een schatje, dat is nu eens een leuke gast voor even....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  dinsdag 15 juni 2004 @ 14:42:38 #17
39568 _MaximuS_
Maximus Timius Meridius
pi_19909763
hahaha ik wist niet dat je die beesten als huisdieren kon houden
way to go martijn!
Vaak als je vrolijk bent... ziet niemand je glimlach,
Vaak als je huilt... ziet niemand je tranen,
Vaak als je zorgen hebt... merkt niemand het op,
Maar laat je een scheet...
  dinsdag 15 juni 2004 @ 14:44:26 #18
50807 the_predator
the man with a plan!
pi_19909812
ontklierd!? is dat niet heztelfde als bij een kat de nagels eruit trekken!?

wel een rare gewaarwording zo'n stinkdier ineens in je achtertuin!?

zoals van: "hey,... ik hier?"
kijk, dan ben je sapdrinkerdewijs goed bezig!!
pi_19910088
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 14:44 schreef the_predator het volgende:
ontklierd!? is dat niet heztelfde als bij een kat de nagels eruit trekken!?
Nee. Bij het ontnagelen van een kat verwijder je een heel vingerkootje waardoor ze niet goed meer kunnen lopen. Het is een hele operatie. erg pijnlijk voor de kat, en de kat kan nooit meer normaal leven.
Bij ontklieren (vijf minuten werk, totaal pijnloos voor het stinkdier) komt er geen snijden aan te pas. Het heeft in feite nog minder effect op het dier dan een castratie bij een hond bijvoorbeeld. Haalt niet weg dat het nog steeds illegaal is in Nederland.
  dinsdag 15 juni 2004 @ 14:58:50 #20
50807 the_predator
the man with a plan!
pi_19910209
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 14:54 schreef Plunderbunny het volgende:

[..]

Nee. Bij het ontnagelen van een kat verwijder je een heel vingerkootje waardoor ze niet goed meer kunnen lopen. Het is een hele operatie. erg pijnlijk voor de kat, en de kat kan nooit meer normaal leven.
Bij ontklieren (vijf minuten werk, totaal pijnloos voor het stinkdier) komt er geen snijden aan te pas. Het heeft in feite nog minder effect op het dier dan een castratie bij een hond bijvoorbeeld. Haalt niet weg dat het nog steeds illegaal is in Nederland.
En waarom is het illegaal!?

juist,... I rest my case
pi_19910685
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 14:58 schreef the_predator het volgende:

[..]

En waarom is het illegaal!?

juist,... I rest my case
Het is illegaal omdat het onterecht onder dezelfde wet valt als couperen en ontnagelen. En is niet pijnlijk, het is later niet pijnlijk (zoals ontnagelen). Het heeft ook geen effect op het gedrag van het dier (zoals couperen kan zorgen voor een verstoorde communicatie tussen honden).
Ik vraag me persoonlijk nog steeds af waarom ontklieren illegaal is maar we wel massaal onze dieren castreren (wat ook negen van de tien keer gedaan wordt omdat het gemakkelijker is voor de mens), wat veel, heel veel meer effecten heeft op het gedrag en de gezondheid van onze huisdieren.
  dinsdag 15 juni 2004 @ 15:50:38 #22
50807 the_predator
the man with a plan!
pi_19911792
Alles wat wij als mens aan dieren versleutelen zonder duidelijk doel is niet oke!

Wat is er trouwens de lol van om een stinkdier als huisdier te hebben!? Is ook een vrom van aandacht vragen lijkt mij!

En nog een vraagje, gewoon uit nieuwschierigheid, hoe weet jij dat ontklieren nietr pijnlijk is voor het dier!?
pi_19912462
Helaas zijn er wel (steeds meer ) mensen die een stinkdier in een dierenwinkel of bij een handelaar zien zitten en hem/haar kopen om iets spannends te vertellen te hebben aan hun vrienden.
Erg zonde, want het blijven exoten met een een heel eigen gebruiksaanwijzing. Ik heb ze niet om stoer te doen, sterker nog: er zijn niet zo heel veel mensen die weten dat ik ze heb (hoewel, nu het op fok! staat.... ), juist om het "aaahhhh gosssss, die ga ik morgen ook kopen"-effect te voorkomen. Voor mij is het genoeg om te weten dat mijn stinkdieren het heerlijk naar hun zin hebben hier in de huiskamer. Ze spelen met de hond en de kat maar liggen het liefst op schoot .
Ik weet dat het geen pijn doet, omdat ik er veel over heb gevraagd aan de "stinkdierexpert" in Amerika. Zij heeft een stichting gericht op het verstrekken van info en support om zo hopelijk te impulsaankopen en de broodfok/handel tegen te gaan. Zij vertelde dat de jonge pups tijdens de procedure gewoon ondertussen doorspelen met de persoon die ze vast houdt.

Begrijp me niet verkeerd, ik wil absoluut NIET mensen zetten tot het kopen van een stinkdier. Het houden op een manier die leuk is voor het dier zelf vraagt een hoop tijd, ruimte, aandacht, geld, etc. Voor de juiste mensen zijn het ontzettend leuke huisdieren, maar lang niet iedereen is "de juiste"

De reden dat ik aangaf dat het illegaal is, was om aan te geven dat de meeste stinkdieren die je heir in Nederland koopt dus niet ontklierd zijn. Het gebeurt wel, vaak in België. Maar ga er niet van uit dat het standaard gedaan is, want veel dierenartsen willen hun handen er niet aan branden.
pi_19912658
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 15:50 schreef the_predator het volgende:
Alles wat wij als mens aan dieren versleutelen zonder duidelijk doel is niet oke!

Wat is er trouwens de lol van om een stinkdier als huisdier te hebben!? Is ook een vrom van aandacht vragen lijkt mij!

En nog een vraagje, gewoon uit nieuwschierigheid, hoe weet jij dat ontklieren nietr pijnlijk is voor het dier!?
Zit niet zo te huilen. Dankzij zo'n zeikerds als jij leven we nu in zo'n kutmaatschappij met 100.000 nietszeggende bullshitwetten waar we alleen maar door gehinderd worden in ons dagelijks leven.
pi_19912693
quote:
Op dinsdag 15 juni 2004 16:13 schreef Plunderbunny het volgende:
[...]
werk jij bij een dierenwinkel, of in welk verband moet ik het zien?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')