abonnement Unibet Coolblue
pi_19864922
Ik plaats dit niet in Lifestyle omdat het over gebruik in de auto gaat 8)

Ik moet eigenlijk al een jaar of wat een goede zonnebril kopen maar stel het telkens uit.
Nou zat ik vandaag in de auto en was ik het helemaal zat en aangezien ik 80.000km per jaar rij ben ik gek dat ik er nog geen heb.
Ik zag net op de achterkant van de Autoweek een advertentie van Polaroid en ik werd daar toch wel een beetje opgewonden van.
Bij een normale zonnebril zie ik nog steeds niet echt veel verschil maar met een Polaroid zou dat wel zo zijn?!
Dus: Wie heeft er een Polaroid zonnebril en zweert hierbij boven een "normale" zonnebril?
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
  zondag 13 juni 2004 @ 21:17:37 #2
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_19864969
Polaroid gebruikt wel goede glazen (niet te donker en niet te licht zicht), beter iig dan de drogisterij-of merkloze zonnebrillen .
The Internets, I needs it..
pi_19865142
ik heb er 1, en hij bevalt mij super.
ik rij ook heel veel auto en ga nooit weg zonder zonnebril.
de bril die ik heb heeft trouwens ook het plus punt dat hij schittering op het wegdek en op verkeersborden weghaalt, wat heel fijn is
ook als het net geregend heeft en de zon staat lekker op plassen water te schitteren zet ik hem op, dan heb je daar ook geen last meer van.
NEC TEMERE, NEC TIMIDE
pi_19865244
Denk dat je er vooral op moet letten dat een zonnebril niet TE donker is

Ik heb zelf een standaard dingetje, maar deze is dermate licht dat je em bij normaal daglicht ook nog op kan hebben
  zondag 13 juni 2004 @ 21:31:42 #5
22870 BadBoy
BadBoy 4life
pi_19865315
Kheb een Polaroid Furore, bevalt me goed, draag hem bijna altijd met autorijden.
Why [b]cant[/b] my car be better [b]than[/b] yours.
pi_19865442
ik heb ook een poloroid, gekocht bij de v&d voor 15 euro.. geen dure dus, en ook niet echt een speciale ofzo. toch merk ik wel degelijk verschil met een ander merk bril. rij trouwens niet zo heel veel auto, maar heb hem wel altijd bij me, en hij bevalt me perfect!
Weer is wat anders...
  zondag 13 juni 2004 @ 21:46:46 #7
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_19865843
Het is zeker meer relaxed in de auto. Sinds kort heb ik er ook eentje gehaald (RayBan Polarized), het is veel rustiger voor je ogen. Kijk ook effe naar de kleuren glazen. Ik heb zwart, bruin en blauw geprobeerd, maar ik vond bruin ook verreweg het lekkerst kijken. Kost je wel wat zo'n bril, maar na 3 autoritten heb je 't al terugverdiend aan comfort.
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_19865869
Heerlijke brillen vooral bij nat wegdek en een zonnetje erop. Niks vel.....perfecto. Ook papieren en andere dingen op het dashbord vallen mooi weg. Wel even wennen aan de geblokte ramen, maar ja, dat is niks.

Ik heb zo een Xoor met polaroid glazen die een antispiegelcoating hebben zodat je onder bepaalde hoeken ook je ogen niet ziet in je eigen glazen
pi_19865927
Ik heb een Oakley en die bevalt me heel goed. Zelfs als ik een tunnel in rij kan ik hem ophouden

En ik heb als ik met de vrachtwagen weg ga altijd mijn zonnebril bij me, dus 's zomers maar ook 's winters.
pi_19865948
ik had ooit een polaroid, en ik ergerde me altijd he-le-maal wild aan dat ding, want als je de bril ophad, liet ie allemaal vlekken in de ramen zien (bv in de bus..of trein..of wat dan ook..alles met grote ramen erin)..dus nee, voor mij geen polaroid meer.
(:
pi_19866019
quote:
Op zondag 13 juni 2004 21:49 schreef nein het volgende:
ik had ooit een polaroid, en ik ergerde me altijd he-le-maal wild aan dat ding, want als je de bril ophad, liet ie allemaal vlekken in de ramen zien (bv in de bus..of trein..of wat dan ook..alles met grote ramen erin)..dus nee, voor mij geen polaroid meer.
Dat zal de gietmal van het glas zijn geweest wat je zag...
Het gaat hier puur over autorijden met een polaroid zonnebril dus jouw melding was een beetje offtopic
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
pi_19866213
ik heb een ray-ban, echt superieur dat product!
Every culture is different. Respect and try to learn it.
  zondag 13 juni 2004 @ 21:59:20 #13
39446 303
(C) Roland
pi_19866234
Je hebt toch ook van die brillen waardoor alles geel wordt en je beter zicht moet hebben (ook in schemer)? Waren niet van Polaroid, maarja...

Heb zelf ook een Polaroid, ooit gekocht voor iets van 60 gulden. Tip: koop hem bij een brillenzaak, is ongeveer evenduur, maar veel betere service dan bij bijv. een V&D. Vooral handig als je iets moet laten bijstellen ofzo, dat doen ze dan even gratis voor je.
Installing a new program will always screw up at least one old one.
  zondag 13 juni 2004 @ 22:00:11 #14
77352 Hugster
Mandarijntje
pi_19866268
Er zijn meer brillen met gepolariseerde glazen dan Polaroid eh.
Ik heb er 1 van Polaroid en ik vind het prettig rijden, gekke schitteringen zijn verdwenen en alles gewoon wat minder fel (doh..).

Wel appart hoor die tralies voor het licht in de glazen, als je 2 Polaroid brillen bij de hand hebt of je kunt je glazen uit je montuur halen houd ze dan eens achter elkaar en kijk er doorheen. Draai nu 1 van de 2 glazen en zie wat er gebeurt
pi_19866396
quote:
als je 2 Polaroid brillen bij de hand hebt of je kunt je glazen uit je montuur halen houd ze dan eens achter elkaar en kijk er doorheen. Draai nu 1 van de 2 glazen en zie wat er gebeurt
Dan zie je niks meer

Ik was sowieso van plan om hem bij de opticien te halen; ik koop ook een fotocamera bij de fotozaak en een groente bij de groenteboer
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
pi_19866975
mijn polaroid ligt ergens in de hoek. Geef mij maar een gewone of een nightvision (ook overdag)
Some weasel took the cork out of my lunch...
  zondag 13 juni 2004 @ 22:30:43 #17
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_19867140
ik heb ook z`n bril en gerbuik hem altijd in de auto heerlijk . het beeld word er zo veel rustiger van en je word een stuk minder moe van constant knijpen met je ogen. alleen jammer dat je niet meer door achterruiten van auto`s kan kijken maar boeien . ook tijdens mijn zweefvlieg uitje vrijdag avond was het een genot om die bril op te hebben ik heb geen dure gekocht was toen 15,00 euro bij hans anders.
pi_19869613
ik heb er ook 1, voor 40 euro gekocht
door al dat kunststof eromheen vraag m'n broer me altijd of ik er mee naar de ruimte ga?:P

maar zijn wel hele fijne brillen, echt perfect voor autorijden
Bekijk mij op:
http://fotoboek.fok.nl/user/Clerick
>> Cetnicki pokret Ravne Gore<<
  zondag 13 juni 2004 @ 23:39:05 #19
54164 Sm0keZ
Spatienazi
pi_19869656
heb ook een polaroid..
bevalt prima!
  maandag 14 juni 2004 @ 14:45:39 #20
20762 MetalBat
fiat 127 driver
pi_19881624
Gepolariseerde glazen zijn ideaal om te gebruiken tijdens het autorijden. Of dit nu van Polaroid is, of van een ander merk, maakt IMHO niet zoveel uit...

Qua kleur zou ik, als ik een nieuwe aan zou schaffen, kiezen voor bruine glazen. Deze hebben als voordeel dat je er bij enigszins bewolkt/regenachtig weer ook nog iets aan hebt. Bij een nat wegdek kan je niet altijd de strepen op de weg meer zien. Met gepolariseerde glazen lukt dit wel weer!

Ook kun je verder vooruit kijken, vaak haal je net dat beetje schittering van de achterruit van je voorligger weg, zodat je de auto daarvoor ook weer beter kunt volgen.

Wat wel verstandig is, om eerst na te kijken is, of je geen vlekken in je voorruit gaat zien, want dan kun je het beter laten om zo'n bril aan te schaffen. (Voor de meeste moderne ruiten is dit geen probleem)
  maandag 14 juni 2004 @ 17:07:20 #21
95867 Wer
nu eindhovenaar
pi_19885241
quote:
Op zondag 13 juni 2004 21:49 schreef nein het volgende:
ik had ooit een polaroid, en ik ergerde me altijd he-le-maal wild aan dat ding, want als je de bril ophad, liet ie allemaal vlekken in de ramen zien (bv in de bus..of trein..of wat dan ook..alles met grote ramen erin)..dus nee, voor mij geen polaroid meer.
Dat was wel het glas, doordat polaroidglazen uit een raster bestaan krijg je dit bij bol staand glas. Vandaar dat je ook op moet letten dat je voorruit niet gestreept wordt.
  maandag 14 juni 2004 @ 18:07:53 #22
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_19886716
Ik heb ook een Polaroid.
Bevalt prima; alleen als je in een bepaalde hoek kijkt is ineens het LCD display van je radio blanco ,maar daar valt overeen te komen.
Zijn gewoon goede glazen in fatsoenlijke monturen zonder dat je direct RayBan/Gucci prijzen moet betalen, en meestal is ie bij mij toch binnen 1-2 jaar op/kapot
Die vlekken in de ruiten zijn vlgns. mij vnl. bij geharde voorruiten, ik zie ook wel eens zo'n blauwe olievlek op mijn zijruiten, maar verder niet storend.
Als je een ouwe Reno 5 hebt en je moet de ganse tijd door zo'n oude voorruit turen zou ik misschien iets anders kopen
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_19887737
quote:
Op zondag 13 juni 2004 22:00 schreef Hugster het volgende:
Wel appart hoor die tralies voor het licht in de glazen, als je 2 Polaroid brillen bij de hand hebt of je kunt je glazen uit je montuur halen houd ze dan eens achter elkaar en kijk er doorheen. Draai nu 1 van de 2 glazen en zie wat er gebeurt
Moet je eens naar je gsm kijken en die dan een kwartslag draaien.
  maandag 14 juni 2004 @ 19:07:39 #24
12395 mistraldk
Sailing's the game!!!
pi_19888082
koop een maui jim. Betere polarisering nog en zien er IMHO een stuk beter uit!
"Spuug niet onder de tafel...daar zou je dronken vriend kunnen liggen"
  maandag 14 juni 2004 @ 19:54:17 #25
8030 ConQuestador
Alfa Romeo 156 GTA
pi_19889394
Ik heb een inkognito, de "sportieve/trendie" lijn van polaroid. Voor mij nooit meer andes, mijn ouders hebben ieder een zonnebril die het dubbele koste, en vinden de mijne veel beter
pi_19899253
quote:
Op maandag 14 juni 2004 18:07 schreef Hyperdude het volgende:
Als je een ouwe Reno 5 hebt en je moet de ganse tijd door zo'n oude voorruit turen zou ik misschien iets anders kopen
Neh, moet nog me nieuwe Peugeot 307 2.0 HDiF 136PK Break Navtech ophalen over een paar weken dus dat zal het probleem niet zijn
Why Fart And Waste It When You Can Burp And Taste It?
pi_19902670
Ik zweer bij Polaroid! Ben 'm pas geleden kwijt geraakt, wist niet hoe snel ik weer een nieuwe moest kopen. Ik rij op zijn minst 4 uur auto per dag, dan ist zeker met dit weer ideaal. Ook makkelijk is dat ze niet veel "verdonkeren", maar veel schittering weg nemen. Ook in schemer 's ochtends (weinig licht) bij laagstaande zon perfect te gebruiken.
De strepen en vlekken in autoruiten zijn al genoemd als nadeel, maar ik wil d'r nog ééntje aan toe voegen. RIJ ER GEEN MOTOR MEE!
Je vizier van je motor staat bol (ik heb ook dubbel, wie weet heeft dat er mee te maken), wat een prachtige kleurverschuiving als effect geeft. Net of je knetterstoned bent... paars wegdek is wel leuk voor even, maar als je je hoofd draait en dan ist weer grijs, dan ist best irritant... mijn ervaring
pi_19908062
-Dubbel-
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_19908141
Ik heb in mijn voorhanger (voor mn bril) polaroid volgens mij, maar ik vind mijn zonnebril fijner (voor als ik mn lenzen in heb). Daar zit skylet road in (glas van zeiss) en dat lijkt een beetje op dat rood-bruine glas van serengeti, maar dan veel minder duur!!!
Het kijkt goddelijk, zelfs als het een beetje mistig is enzo, heerlijk!
Vroeger zweerde ik bij polaroid, toen ik dat andere glas nog niet kende...

Maar ga eens bij een brillenzaak langs en pas verschillende monturen met verschillende glazen. Het verschilt per persoon wat je lekker vind en wat niet.

Voor mij dus op plaats 1: skylet road en op een goede 2e plek polaroid...
Mama van 2 lieve meiden :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')