abonnement Unibet Coolblue
  maandag 7 juni 2004 @ 21:21:59 #1
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_19712594
Cassiman onderzoekt stoffelijke resten Napoleon
ma 07/06/04 - Professor Cassiman, erfelijkheidsexpert aan de universiteit van Leuven, gaat stoffelijke resten van Napoleon onderzoeken. Er bestaat twijfel of het lichaam dat is begraven in de Dôme des Invalides in Parijs wel echt dat van Napoleon is.

Nadat de Franse keizer in 1821 in ballingschap overleed, kreeg Frankrijk in 1840 zijn lijk terug van de Engelsen. Enkele historici beweren dat het lijk toen is verwisseld en dat niet Napoleons stoffelijke resten, maar die van zijn hofmeester Jean-Baptiste Cipriani in de Dôme liggen.

Men wil in de eerste fase haren van Napoleon, die in bezit zijn van een historicus Bruno Roy-Henri, laten onderzoeken om te zien of er DNA uitkomt en of het effectief van Napoleon komt. Dat kan door vergelijking met familieleden en dan zal men voldoende argumenten hebben om de Franse regering te overtuigen om die kist te openen.

Jean-Jacques Cassiman heeft eerder al de identiteit vastgesteld van de Franse troon Lodewijk XVII, aan de hand van zijn hart.

Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_19714404
Waar zou Napoleon dan zijn begraven, of wat is er uberhaupt met zijn lichaam gebeurd?

Interessant onderzoek lijkt me
Dezz, koning van Lechland, opperbevelhebber van de Lechlandse Strijdkrachten groet U!
pi_19714530
Ik zou me eerst zorgen maken over de juistheid van het haar dan van het lijk van Napoleon.

Lezen is een vak
  maandag 7 juni 2004 @ 23:56:44 #4
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_19717510
quote:
Op maandag 7 juni 2004 22:19 schreef k3vil het volgende:
Ik zou me eerst zorgen maken over de juistheid van het haar dan van het lijk van Napoleon.

Lezen is een vak
Dat haar schijnt weldegelijk hoogstwaarschijnlijk van het lijk geknipt te zijn dat in die kist ligt , het was zo lang opgeslagen in een onderzoekscentra uit de napoleonitische tijd.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_19721530
quote:
Op maandag 7 juni 2004 21:21 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Cassiman onderzoekt stoffelijke resten Napoleon
ma 07/06/04 - Professor Cassiman, erfelijkheidsexpert aan de universiteit van Leuven, gaat stoffelijke resten van Napoleon onderzoeken. Er bestaat twijfel of het lichaam dat is begraven in de Dôme des Invalides in Parijs wel echt dat van Napoleon is.

Nadat de Franse keizer in 1821 in ballingschap overleed, kreeg Frankrijk in 1840 zijn lijk terug van de Engelsen. Enkele historici beweren dat het lijk toen is verwisseld en dat niet Napoleons stoffelijke resten, maar die van zijn hofmeester Jean-Baptiste Cipriani in de Dôme liggen.

Men wil in de eerste fase haren van Napoleon, die in bezit zijn van een historicus Bruno Roy-Henri, laten onderzoeken om te zien of er DNA uitkomt en of het effectief van Napoleon komt. Dat kan door vergelijking met familieleden en dan zal men voldoende argumenten hebben om de Franse regering te overtuigen om die kist te openen.

Jean-Jacques Cassiman heeft eerder al de identiteit vastgesteld van de Franse troon Lodewijk XVII, aan de hand van zijn hart.

joost mag het weten
pi_19726269
* zoekt Joost..
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 8 juni 2004 @ 19:20:53 #7
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_19734482
quote:
Op maandag 7 juni 2004 23:56 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Dat haar schijnt weldegelijk hoogstwaarschijnlijk van het lijk geknipt te zijn dat in die kist ligt , het was zo lang opgeslagen in een onderzoekscentra uit de napoleonitische tijd.
Bij mijn weten zijn de overblijfselen in de Dome des Invalides van Napoleon geen lichaam, maar as. Hoewel ik dit niet zeker weet.

De vraag is dus of Napoleon's resten in Parijs of nog op Sint Helena liggen.
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  woensdag 9 juni 2004 @ 01:36:45 #8
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_19744100
quote:
Op dinsdag 8 juni 2004 19:20 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]

Bij mijn weten zijn de overblijfselen in de Dome des Invalides van Napoleon geen lichaam, maar as. Hoewel ik dit niet zeker weet.

De vraag is dus of Napoleon's resten in Parijs of nog op Sint Helena liggen.
Volgens de overlevering zijn het assen maar liggen bepaalde lichaamsdelen (men spreekt van hoofd en de vitale organen) er volledig in.

Maar dat haar is weggeknipt van het lijk voor men het in de dome plaatste wanneer een volledig onderzoek onderging door geleerden in Parijs.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  woensdag 9 juni 2004 @ 11:11:00 #9
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_19748440
Waarom twijfelen die historici eigenlijk aan de echtheid van dat lijk?
  woensdag 9 juni 2004 @ 11:27:03 #10
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_19748930
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 11:11 schreef Djaser het volgende:
Waarom twijfelen die historici eigenlijk aan de echtheid van dat lijk?
Omdat er uit verschillende brieven en documenten uit die tijd zou blijken dat een bepaalde stroming binnen de "regering" van de Britten (die het eiland waar napoleon naar toe verbannen was) de Fransen een ander lijk wilden geven. Bepaalde bronnen zeggen dat de reden daarvan is dat ze het lijk van Napoleon zelf hebben gebruikt voor "wetenschappelijk onderzoek" (sommige andere bronnen zeggen om de gevolgen van het gif dat ze hem gaven te onderzoeken , andere bronnen ontkennen dat hij vergiftigd werd) en dat men niet wilde dat de fransen dat ontdekten ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')