Wat bedoel je precies met een belachelijk laag niveau?quote:Op zaterdag 5 juni 2004 21:15 schreef voodoolady het volgende:
Ik heb niet in Bologna gezeten maar in Castellanza (bij milaan), ook een universiteit. Ik betaalde 340 euro voor een redelijk kleine 2 persoonskamer (op campus) wel met eigen douche en toilet. Dit was wel een prive-uni, ik geloof dat Bologna een staatsuniversiteit is. Het niveau was van de meeste vakken belachelijk laag...
quote:Op dinsdag 8 juni 2004 09:38 schreef Aphrodite het volgende:
Men, ik vind het wel ontzettend tof dat je dat gaat doen!!
Kun je niet in contact komen met wat internationale studenten daar? Verder denk ik dat het een kwestie is van in het diepe springen en leren zwemmen.. Alles komt vanzelf wel goedHeel veel (studie)plezier!!
quote:Op donderdag 10 juni 2004 00:55 schreef The_NiteAngyl het volgende:
Over drie weken ga ik ook naar Bologna, maar dan om een vriendin en haar vrienden weer eens op te zoeken. En we gaan zeker even naar de universiteit kijken, hoe het daar is, en hoe het uitziet, ed. Hela, misschien kom ik wel een Fokker tegen!
De beurs die je kunt krijgen als je gaat studeren in het kader van het Socrates-Erasmus programma, is naar mijn mening alleen voor studenten die gaan studeren aan een universiteit in het buitenland dat contacten onderhoud met je eigen universiteit. Stage valt hier geloof ik niet onder, maar pin me er niet op vast!quote:Op zaterdag 12 juni 2004 21:53 schreef MyImmortal het volgende:
is het neit zo dat je een beurs kan krijgen als je in het buitenland studeert? of is dat alleen puur voor stage? stond toevallig in mijn agena van school gekregen
De universiteit van Bologna is iig ook de oudste universiteit van Europa (misschien ook nog wel van de wereld)...quote:Op zaterdag 12 juni 2004 23:46 schreef _onderhond_ het volgende:
Bologna is een best bekende studentenstad, of ie ook goed is weet ik niet. Staat bij mij vooral bekend om zijn linkse activisten/anarchisten die daar ook studeren. Ooit docutje over gezien.
50 euro is zeker een mooie prijs, maar ik kom uit het oosten en het is voor mij niet handig echt handig om via Brussel te gaan...quote:Op zaterdag 12 juni 2004 21:52 schreef The_NiteAngyl het volgende:
Ik ga met Ryan Air, en een retour Brussel - Bergamo (nabij Milan) kost, inclusief ongevallenverzekering, is om de nabij ¤50. En dan moet je ook nog de trein naar Bologna via Milan nemen. Voor de HST moet je een reservatie plaatsen, voor een niet-HST is reservering aanbevolen. Maar gelukkig zijn de treinkosten in Italië in het algemeen goedkoper dan in Nederland.
Ik weet wel dat de grotere vliegtuigmaatschappijen (France-Air, KLM, etc.) nabij Bologna landt, maar dat is dan ook meestal flink duurder.
Want zeg nou zelf, ¤50 voor een retour Nederland-Italië is bijna niks, toch?
8 euro onbelast voor een enkeltje naar Italië, daar hoef je niet voor te sukkelen.quote:Op zondag 13 juni 2004 01:00 schreef Pablito het volgende:
[..]
50 euro is zeker een mooie prijs, maar ik kom uit het oosten en het is voor mij niet handig echt handig om via Brussel te gaan...
Waarom ga je eigenlijk de universiteit aldaar bezoeken? Heb je zelf ook interesse om in Bologna te studeren aan de universiteit aldaar?quote:[b]8 euro onbelast voor een enkeltje naar Italië, daar hoef je niet voor te sukkelen.
Kijk anders maar zelf op de site van Ryan Air, als je dat nog niet gedaan heb.
Enne, over een tweetal weken zal ik ook in Bologna zijn-- en dan zal ik ook wel die universiteit bezoeken.Kan niet wachten.
Dank je!quote:Op dinsdag 15 juni 2004 19:31 schreef Onno-P_W het volgende:
Mijn zus heeft daar een paar jaar geleden gestudeerd. Ik heb het even nagevraagd, ze betaalde toen ongeveer 500 gulden voor een kamer van 4 bij 5 m. Ze moest wel de keuken delen met 9 mensen. Dat was minder. Ze heeft de kamer gevonden door gewoon naar Bologna te gaan en op de universiteit oproepjes te lezen (dan moet je wel een beetje Italiaans kunnen). En verder heeft ze daar de tijd van haar leven gehad, er zijn heel veel internationale studenten. Ze heeft er zelfs haar vriend aan overgehouden: een Irakees. Zo zie je maar.
Het niveau is hetzelfde als in Nederland. De colleges zijn soms wel erg lang zei ze.
Nou dit was het wel, hoop dat ik je een beetje heb geholpen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |