abonnement Unibet Coolblue
pi_19559803
Dit om de simpele reden dat het geen Europese landen zijn. Rusland ligt voor het grootste gedeelte in Azië, en Turkije in het Midden-Oosten.

Sim-pel...
pi_19559974
Wat doe je moeilijk? ze gaan sowieso niet naar het EK
pi_19560045
Rusland wel

Laat ik het zo zeggen: Ze zouden sowieso niet mee mogen doen aan de kwalificatiewedstrijden.

Zo duidelijker?
pi_19560251
Lekker boeie
pi_19560282
OK, just me, sluit maar. Ik open 'm wel opnieuw in VBL waar men wat volwassener is en misschien wat zinnigs te zeggen heeft

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 01-06-2004 13:48:20 ]
pi_19560388
Eurovisiesongfestival daar doet Isreal mee! .
  dinsdag 1 juni 2004 @ 13:58:28 #7
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_19560671
Bij Rusland en Turkije wonen de meeste van hun inwoners op Europees grondgebied hé (bij Turkije de meeste zelfs soms midden europa , zou je denken ) , maar je hebt ook nog volledige Aziatische landen als Azerbaidzjan , Georgie , Israel , ... die ook bij de uefa horen

Bij Israel is dat wel nog begrijpbaar, ik zie ze nog niet snel een wk kwalificatie tegen Palestina, Jordanie , Syrie , ... afwerken
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_19560721
Het merendeel van de russiche bevolking woont idd in het Europese deel. Voor Turkije ben ik daar niet zo zeker van aangezien 95% van de landmassa en de helft van Istanbul in het Aziatische deel ligt.
Traditioneel gezien horen de landen wat betreft vele Europese evenementen bij Europa (EK's van diverse sporten, eurovisie songfestival etc) en moet dat ook maar gewoon zo blijven.
Anders krijgen Rusland en Turkije het wel erg makkelijk bij kwalificaties aangezien Rusland dan in Azie mee zal moeten doen en Turlkije in het Midden Oosten ofzo.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  dinsdag 1 juni 2004 @ 14:10:52 #9
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_19560974
Het midden oosten is ook een kwalificatie in Azie hé , uiteindelijk komen die bij elkaar in dezelfde kwalificatie-eindronde.

Maar dan krijgt de FIFA uiteraard het probleem dat Rusland en Turkije samen met Japan , China, Z-Korea , ... de 2 of 3 wk ticketjes voor Azie moeten uitvechten ...

Maar toch, Rusland neemt al sinds het prille begin van de uefa deel aan de europese toernooien , waarom zou je dat gaan veranderen ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_19561010
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 13:48 schreef Inquistor87 het volgende:
Eurovisiesongfestival daar doet Isreal mee! .
Israel doet ook gewoon mee aan de kwalificatie voor het EK en zit bij de kwalli's voor het WK in de Europese poules...

Het blijft inderdaad vreemd, hoewel ik Turkije wel een Europees land acht, Rusland is inderdaad een ander verhaal...
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_19561419
Misschien heeft de afstand tussen de landen in Azië ook wel mee gespeeld...

Turkije - Japan
pi_19561457
Israël hoort er ook niet bij, net als al die andere landen.

Het probleem van de WK-tickets is zo opgelost: meer tickets zullen naar Azië gaan
pi_19561617
Tja, dat heeft te maken met de onduidelijke "grens" van Europa.
Hoe vergeefs des doelmans hand / Zich strekte naar de bal
Die één minuut voor tijd / de Duitse doellijn kruiste
Zij die vielen / rezen juichend uit hun graf
pi_19561626
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 14:28 schreef Olmo het volgende:
Misschien heeft de afstand tussen de landen in Azië ook wel mee gespeeld...

Turkije - Japan
Noord-Afrika hoort toch ook niet bij Europa.
Hoe vergeefs des doelmans hand / Zich strekte naar de bal
Die één minuut voor tijd / de Duitse doellijn kruiste
Zij die vielen / rezen juichend uit hun graf
pi_19564933
Ach, Kazachstan is tegenwoordig ook bij de Uefa ingedeeld (Alma - Ata uit, altijd lastig.).

Heb geen problemen met Rusland en Turkije als Europese voetballanden.
pi_19565564
Ik moet zeggen dat ik Turkije een leuk voetballand vind. Zonde als ze bij Azië mee zouden doen
  dinsdag 1 juni 2004 @ 17:03:51 #17
80178 Zhukov
Za Rodinyu
pi_19565610
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 17:02 schreef Olmo het volgende:
Ik moet zeggen dat ik Turkije een leuk voetballand vind. Zonde als ze bij Azië mee zouden doen
Precies, hetzelfde geldt voor het Russische voetbal; aantrekkelijk, snel, creatief, aanvallend... Zonde om dat te moeten missen

Maareeh, Rusland hóórt natuurlijk gewoon bij Europa, Turkije ook wat mij betreft. Vooral bij zulke evenementen.
Вместе мы непобедимы
Alfa Romeo GT 1600 Junior
Disegno di Bertone
  † In Memoriam † dinsdag 1 juni 2004 @ 19:10:22 #18
675 just me
oldbie DCLXXV
pi_19568586
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 13:26 schreef Sloggi het volgende:

Sim-pel...
Sim-pel... slotje op verzoek van topicstarter

en weer open

[ Bericht 18% gewijzigd door just me op 01-06-2004 21:35:05 ]
Godmother of Radio 49
And now I think of my life as vintage wine
How fragile we are
pi_19589733
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 14:12 schreef Da_Sandman het volgende:
Het blijft inderdaad vreemd, hoewel ik Turkije wel een Europees land acht, Rusland is inderdaad een ander verhaal...
Ik vind Rusland misschien wel meer een Europees land dan Turkije.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  woensdag 2 juni 2004 @ 15:37:29 #20
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_19590082
Het heeft ook met cultuur en verleden te maken. Rusland hoorde van oudsher bij Europa en bij het westen, terwijl Turkije een 'tegenstander' van het westen en Europa was. Rusland hoort er daarom echt bij, terwijl Turkije een twijfelgeval is. Snapte ook nooit goed waarom Turkije zo graag bij de UEFA wilde meedoen, als ze in de Aziatische bond hadden gespeeld hadden ze zich immers veel vaker voor een WK gekwalificeerd dan in de UEFA.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_19590143
Het zijn allebei geen Europese landen en ze behoren niet mee te doen. Gatver van die Turken die met vlaggen door de stad gaan rijden als ze een wedstrijd gewonnen hebben.. Ben blij dat we daar in ieder geval geen last van hoeven hebben.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  woensdag 2 juni 2004 @ 15:51:27 #22
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_19590474
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 15:39 schreef American_Nightmare het volgende:
Het zijn allebei geen Europese landen en ze behoren niet mee te doen. Gatver van die Turken die met vlaggen door de stad gaan rijden als ze een wedstrijd gewonnen hebben.. Ben blij dat we daar in ieder geval geen last van hoeven hebben.
Dat is inderdaad bijna net zo erg als volwassen kerels die verkleed als Zeeuws meisje naar 't stadion gaan.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_19591383
Hij heeft wel een punt. Het is idd een beetje provocerend om die Ali's (niet racistisch bedoeld) toeterend in hun Volkswagen Golf 2'tjes door de stad te zien rijden, en bovenal gewoon erg irritant
pi_19591674
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 16:27 schreef Sloggi het volgende:
Hij heeft wel een punt. Het is idd een beetje provocerend om die Ali's (niet racistisch bedoeld) toeterend in hun Volkswagen Golf 2'tjes door de stad te zien rijden, en bovenal gewoon erg irritant
Dat kan inderdaad irritant zijn, maar dat zal denk ik niet ophouden als Turkije bij Azië is ingedeeld. Als ze dan op een WK goed presteren, zullen ze toch weer door te straten gaan rijden en toeteren.

Maar ik kan me wel voorstellen dat TS vind dat Rusland en Turkije niet bij Europa horen, omdat ze op 2 continenten liggen. Toch zie ik persoonlijk beide landen meer bij Europa horen dan bij Azië, aangezien het eigenlijk altijd zo is geweest en de cultuur van (Rusland zeker, Turkije in mindere mate) eerder Europees dan Aziatisch te noemen is.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_19591690
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 16:27 schreef Sloggi het volgende:
Hij heeft wel een punt. Het is idd een beetje provocerend om die Ali's (niet racistisch bedoeld) toeterend in hun Volkswagen Golf 2'tjes door de stad te zien rijden, en bovenal gewoon erg irritant
Wat is er mis met een VW Golf 2'tje?
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_19591765
Vrij weinig, maar 90 procent van de Turken rijdt er gewoon in. De overige 10 rijdt in zo'n Mercedes van 15 jaar oud
pi_19591904
Kan wel.. wij hebben (gelukkig) niet zoveel Turken hier.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_20080037
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 16:27 schreef Sloggi het volgende:
Hij heeft wel een punt. Het is idd een beetje provocerend om die Ali's (niet racistisch bedoeld) toeterend in hun Volkswagen Golf 2'tjes door de stad te zien rijden, en bovenal gewoon erg irritant
Ik ben dit Ek als Turk zijnde voor Nederland, maar als ik dit soort reacties lees, krijg ik steeds meer de neiging om voor de tegenpartij te zijn. Het ligt gewoon in de aard van de turken om enthousiast te reageren na een overwinning, maar blijkbaar gunt de overgrote deel van de nerderlanders de turken niks, mij is het nog steeds een raadsel waarom dat zo is, maar toch hoop ik dat Nederland door gaat naar de kwartfinale.
  maandag 21 juni 2004 @ 23:26:12 #29
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_20080128
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 13:48 schreef Inquistor87 het volgende:
Eurovisiesongfestival daar doet Isreal mee! .
Dat heb ik nooit begrepen. Zowiezo snap ik die Israeliërs niet met hun massamoord-taferelen

Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_20080241
quote:
Op dinsdag 1 juni 2004 13:48 schreef Inquistor87 het volgende:
Eurovisiesongfestival daar doet Isreal mee! .
de naam is bedriegelijk. het heeft niks te maken met europa ofzo. het komt van een tv zender af die het festival verzon ofzoiets daarom doen er ook landen mee die niet bij europa horen.
pi_20080300
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 16:27 schreef Sloggi het volgende:
Hij heeft wel een punt. Het is idd een beetje provocerend om die Ali's (niet racistisch bedoeld) toeterend in hun Volkswagen Golf 2'tjes door de stad te zien rijden, en bovenal gewoon erg irritant
nee.. het is leuk om 5 miljoen dronken nederlanders na elk nietszeggend feitje op straat te zien toeteren... Gun die Turken ook hun lol. Ik woon in een turkse wijk in Rotterdam en moet zeggen dat ik het jammer vind dat ze er neit bij waren. Paar jaar geleden toen Turkije met 1-0 in Duitsland won heb ik me toch een feest gehad hier... ging de hele nacht door.. toch geweldig?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')