abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 23 mei 2006 @ 22:14:29 #251
71333 BUG80
Stop making sense
pi_38140554
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 22:09 schreef DaisyDuke het volgende:
Oei, eerste oordeel niet bepaald positief. De songs an sich zijn natuurlijk weer dik in orde, maar die dunne productie kan echt niet.
Ik vind het juist wel verfrissend tussen andere gitaarbands die menen het complete geluidsbeeld vol te moeten proppen (Arctic Monkeys e.d.).
  dinsdag 23 mei 2006 @ 22:16:40 #252
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_38140654
Ja maar BUG, heel dik is wellicht net zo lelijk als heel dun.
1,000,000 demons can't be wrong...
  woensdag 24 mei 2006 @ 10:37:10 #253
134538 chansadres
Black & White
pi_38153805
Ik heb hem beluisterd en hij blijft minder hangen dan Pergola. Daarnaast was Pergola gewoon simpelweg briljant dus verbeteren zouden ze het echt niet maar het klinkt wel aardig.
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
pi_38187607
Oceans is GEWELDIG! In het geheel niet opmerkelijk of uniek, maar desondanks GEWELDIG.
Ik blijf em draaien.
pi_38191596
http://www.volkskrantblog.nl/bericht/52276 hier wat video's van Johan van een concertje wat ze gegeven hebben in een plato store.
pi_38234300
(sorry, Ion!)
suburban gangster flow
pi_38321960
quote:
Op dinsdag 23 mei 2006 18:56 schreef methodmich het volgende:

[..]

Dat zou leuk zijn.
Levert zo'n treinreis toch nog iets op

Misschien wat incoherent, maar heb geprobeerd dicht bij mn eigen gedachtegang te blijven.
pi_38340760
Goed werk thijs, ga zo lezen!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_38421016
Even wat tegengas:
quote:
Pergola is een dijk van een plaat. Goed, ik draai hem nooit meer en het is ook bepaald geen lievelingsplaat/band van me, maar het songscrijversniveau op die plaat is heel erg hoog. Bovendien is het ene hele consistente plaat, en de sterke melodieën komen er 1 voor 1 uit. Je hoeft niet te skippen eigenlijk, allemaal singles.

De nieuwe plaat, Thx, is zwak. In feite haalt het beste nummer het nog niet bij het zwakste van Pergola. Coming in from the cold: zwak. Oceans: zwak, single nota bene, refrein vergeten. Walking away: erg zwak, R.E.M. op de automatische piloot. She's got a way: puntig, ik veer op maar nee: geen sterke melodie. Etcetera. Bij Any other guy, dreinerig nummer, aangekomen, overkomt me zelfs een latere Oasis-associatie: het dreint maar door. Eigenlijk vind ik alleen Tonight wel leuk, met dat oplopende dingetje in het refrein, soort R.E.M. op een redelijke dag. Wat ook opvalt: Jacco vervalt in trucjes. Dat valt waarschijnlijk niet op als de melodieen heel sterk zijn, zoals op de vorige, maar nu zijn de sleetse plekken goed zichtbaar. Weer datzelfde akkoordenverval aan het eind van couplet of refrein....

Nu maakt me dit allemaal niet zo uit. De boog kan niet altijd gespannen zijn. Pergola was van zo hoog niveau, dat zat er niet in. Mijn achting voor Johan wordt er door Thx nauwelijks kleiner op (al zal ik er niet voor naar de helling rennen). Maar waar ik met mijn pet niet bij kan is het hosanna-koor dat wordt aangeheven door het Nederlandse journaille. Alsof ze die plaat tijdens het stofzuigen hebben opgezet, het achtergrond-geluid als Johan klonk, waarna het statement "dit niveau pure pop haalt niemand in Nederland" of " Songschrijver De Greeuw beheerst als één van de weinigen in Nederland de kwaliteit om tijdloze muziek te componeren" weer afgestoft kon worden. Kijk, dat Eric Corton van Club 3v12 stikjaloers is kan ik inkomen. Die man kan niks. Maar van de kritische media verwacht ik wel een kritische houding. En als er 1 plaat schreeuwt om een paar kanttekeningen, dan is het de nieuwe, vlakke Johan. Gijsbert: " ze klinken even achteloos als dwingend [...] Ieder liedje is raak" . Uhuh, uhuh.
quote:
Voor de goede orde: Pergola heeft ook geen vreemde maatsoorten, is ook niet vernieuwend, maar heeft wel iets anders dat die nieuwe niet heeft: puike melodieen, goede liedjes. Dit is precies het genre waar ik affiniteit mee heb, dus daar hoeven we niet over te beginnen. Ik krijg af en toe het gevoel dat de pers al tevreden is als iemand een couplet en een refrein aan elkaar weet te rijgen. Maar goed, wat Gijsbert Kamer doet staat zo langzamerhand op zichzelf. Sommige mensen gooien bloemen naar de lijkwagen van Pim Fortuyn, andere mensen hebben als hobby meelopen in stille marsen, andere mensen schrijven met betraande ogen een vijfsterrenrecensie van de nieuwe Johan. Komt allemaal voort uit hetzelfde basisgevoel, ik zeg het je.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 1 juni 2006 @ 13:41:56 #260
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_38434838
Wat vind jij eigenlijk van die nieuwe Johan, MM?
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_38446287
Heb hem nog steeds niet gehoord. Ik twijfel nog of ik de plaat ga aanschaffen eigenlijk. De vorige twee draai ik namelijk niet vaak meer. Anderzijds ben ik nog wel benieuwd naar ze. Dus wellicht als ik de volgende keer bij Velvet ben.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_38479819
Michel, dat is toch de recensie van O.K. die hij op GUN heeft gepost?
suburban gangster flow
pi_38483081
Ja, inderdaad. Hij vertelde het me woensdagavond op de MSN.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  dinsdag 6 juni 2006 @ 11:12:28 #264
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_38585220
Ik heb twee kaartjes voor de cd-presentatie komende zaterdag in Ekko, maar ik kan niet

Wil iemand hier ze misschien overnemen?
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_38611425
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 11:12 schreef Svyatagor het volgende:
Ik heb twee kaartjes voor de cd-presentatie komende zaterdag in Ekko, maar ik kan niet [afbeelding]

Wil iemand hier ze misschien overnemen?
Ja dat zou heel cool zijn. Kun je me mailen op ***?

[ Bericht 3% gewijzigd door elixer op 06-06-2006 23:30:02 ]
Ik wil niet meer, ik wil niet meer! Ik wil geen handjes geven!
Ik wil niet zeggen elke keer:Jawel mevrouw, jawel meneer......
nee, nooit meer in m'n leven!
  dinsdag 6 juni 2006 @ 23:22:37 #266
147235 Bombardier
The artillery man
pi_38611505
Pergola dan ook maar eens gekocht.
Gerasimenko: Task received. Destroy target 60-65 with missile fire, accept control of fighter from Smyrnykh.
Kornukov: Carry out the task, destroy it!
pi_38611521
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 23:22 schreef Bombardier het volgende:
Pergola dan ook maar eens gekocht.
Erg goede cd
Ik wil niet meer, ik wil niet meer! Ik wil geen handjes geven!
Ik wil niet zeggen elke keer:Jawel mevrouw, jawel meneer......
nee, nooit meer in m'n leven!
  dinsdag 6 juni 2006 @ 23:25:56 #268
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_38611614
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 23:20 schreef elixer het volgende:

[..]

Ja dat zou heel cool zijn. Kun je me mailen op ddemeijer [aap] g mail.com?
Haha, volgens mij heb jij al eerder concertkaartjes van me gekocht, voor komende donderdag in Arnhem

Ik mail je morgen.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
pi_38611750
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 23:25 schreef Svyatagor het volgende:

[..]

Haha, volgens mij heb jij al eerder concertkaartjes van me gekocht, voor komende donderdag in Arnhem

Ik mail je morgen.
Haha, owh ja dat was jij. We hebben blijkbaar dezelfde smaak Nou je zou me weer heel blij kunnen maken! Ik wacht op je mailtje.
Ik wil niet meer, ik wil niet meer! Ik wil geen handjes geven!
Ik wil niet zeggen elke keer:Jawel mevrouw, jawel meneer......
nee, nooit meer in m'n leven!
pi_38758778
Optreden / cd presentatie gisteren in Utrecht was cool
Veel nieuwe nummers, maar ook de oude hits (Tumble and Fall, Day is done, Pergola, Everybody knows). Het was de eerste keer dat ik ze zag, maar het zeker de moeite waard: goede nummers, goede muzikanten, en goede zang! Was alleen wel erg warm daar; shirt van Jacco was na 3 nummers als doorweekt

Zijn er nog meer mensen geweest?
Ik wil niet meer, ik wil niet meer! Ik wil geen handjes geven!
Ik wil niet zeggen elke keer:Jawel mevrouw, jawel meneer......
nee, nooit meer in m'n leven!
  woensdag 14 juni 2006 @ 10:04:23 #271
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_38840520
Morgen Mezzen in Breda! Maar eens even kijken of het live beter is dan op plaat.
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_38841827
quote:
Op zondag 11 juni 2006 20:20 schreef elixer het volgende:
Optreden / cd presentatie gisteren in Utrecht was cool
Veel nieuwe nummers, maar ook de oude hits (Tumble and Fall, Day is done, Pergola, Everybody knows). Het was de eerste keer dat ik ze zag, maar het zeker de moeite waard: goede nummers, goede muzikanten, en goede zang! Was alleen wel erg warm daar; shirt van Jacco was na 3 nummers als doorweekt

Zijn er nog meer mensen geweest?
eind 2005 speeelde Johan een aantal try-outs waar ik bij was. Toen speelde ze ook een cover, volgens mij I feel love (eurhytmics??). Speelde ze die nu ook weer? Was erg gaaf nl.!
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
  zaterdag 17 juni 2006 @ 02:38:43 #273
1358 Xhorder
He's back...
pi_38936881
quote:
Op woensdag 31 mei 2006 19:45 schreef methodmich het volgende:
Even wat tegengas:
[..]


[..]
Zo goed als Pergola is THX JHN niet. Maar het is toch best een goede cd. Okay, het duurde even voordat de liedjes zich blootgaven. Maar na een stuk of tien keer luisteren heb ik weer hetzelfde gevoel als met Pergola. Ook al blijft die m'n favoriet. Wat heb ik die vaak gedraaid zeg. THX JHN gaat misschien iets minder lang mee. Maar hopelijk duurt het wachten op het volgende album dan ook geen vijf jaar meer.
... na vijf jaar
pi_38938213
Morgen Johan bij Op De Toffel in Vierlingsbeek. Wie gaat erheen? Ik wel .
pi_38941497
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 02:38 schreef Xhorder het volgende:

[..]

Zo goed als Pergola is THX JHN niet. Maar het is toch best een goede cd. Okay, het duurde even voordat de liedjes zich blootgaven. Maar na een stuk of tien keer luisteren heb ik weer hetzelfde gevoel als met Pergola. Ook al blijft die m'n favoriet. Wat heb ik die vaak gedraaid zeg. THX JHN gaat misschien iets minder lang mee. Maar hopelijk duurt het wachten op het volgende album dan ook geen vijf jaar meer.
geheel offtopic moest ik overinges even in mijn ogen wrijven toen ik je username zag. Volgens mij hou je ongeveer hetzelfde postschema aan als het releaseschema van Johan (schromelijk overdreven, maar ik beroep me op dichterlijke vrijheid).

(welkom terug)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')