abonnement bol.com Unibet Coolblue
  † In Memoriam † dinsdag 25 mei 2004 @ 22:53:48 #1
43556 miss_dynastie
  † In Memoriam † dinsdag 25 mei 2004 @ 22:54:59 #2
43556 miss_dynastie
pi_19407131
Poemojn, ik ben zelf een beetje verbaasd over de nep bugaboo, ik dacht dat het een gepatenteerd systeem was
pi_19407215
Er zijn zo te zien wel allerlei verschillen in de bevestiging, en deze lijkt me wat logger dan de echte. Maar hij is goedkoper (prijs is een groot bezwaar bij de echte Bugaboo) en heeft meer boodschappenruimte (nadeel 2 van de echte Bugaboo). Dus het zal wel een echte concurrent worden denk ik.
pi_19421286
Ik zie de 'nepperd' ook steeds meer opduiken in folders. Geen idee of het wat is, maar wij hebben de echte inmiddels al besteld

Volgens mij mag je trouwens in Nederland in principe alles namaken wat je wil, als je maar genoeg essentiële verschillen aanbrengt en de oorspronkelijke merknaam (of een variant daarop) niet gebruikt.
ik meen ooit iets gehoord te hebben van dat er minimaal 7 duidelijke verschillen in het ontwerp moeten zitten om het legaal te maken. En dan hebben ze het natuurlijk niet over een hier en daar een ander schroefje, maar bijv. een ander soort wiel of een ander bevestigingssysteem.
Het is natuurlijk logisch dat bij zo'n populaire wagen waarvan de prijs zo sterk bewaakt is (ik heb echt nog nooit ergens een afgeprijsde bugaboo gezien ) het commercieel interessant is om iets te maken wat er op lijkt maar dan goedkoper...
pi_19421528
Commercieel gezien leuk maar ik denk dat de ontwerpers van de 'echte' Bugaboo daar anders over denken. Zij hebben natuurlijk de ontwikkelkosten en ontwerpkosten moeten maken. De fabrikant die zoiets namaakt hoeft al die kosten niet te maken en is dus lekker goedkoop uit... Dei zal geen geld steken in de verbetering en verder ontwikkeling van de wagen en verdient zo alleen maar.
Nou wil ik hier trouwens niet mee zeggen dat de Bugaboo het beste voor je baby is. Maakt dat kind denk ik niets uit waar ie in rondgereden wordt

Wij hebben trouwens de oranje Bugaboo. Moet hem nog in elkaar zetten maar ben bang dat als ik dat nu al doe het een lekker mandje voor onze 2 katten gaat worden en dat vind ik zonde
Alhoewel, kan wel vast oefenen en rondjes lopen door de buurt met die mormels erin
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_19679109
eeeeeeeeeeeeeeeven een vraagje ik ben nu twee dagen bezig met die kolere buggy van de Quinny freestyle: het zitje zit, maar ik hou steeds maar twee flappen over aan de zijkant die niemand voor me weet op te lossen Jullie wel?
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_19688933
quote:
Op zondag 6 juni 2004 10:28 schreef Catootje het volgende:
eeeeeeeeeeeeeeeven een vraagje ik ben nu twee dagen bezig met die kolere buggy van de Quinny freestyle: het zitje zit, maar ik hou steeds maar twee flappen over aan de zijkant die niemand voor me weet op te lossen Jullie wel?
Is het de driewieler? Die heb ik, dus misschien kan ik je wel helpen. Heb zelf ook zo zitten modderen met dat ombouwen.
Having a place to go... is a home
Having someone to love... is a family
  zondag 6 juni 2004 @ 19:49:03 #8
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_19689265
quote:
Op zondag 6 juni 2004 10:28 schreef Catootje het volgende:
eeeeeeeeeeeeeeeven een vraagje ik ben nu twee dagen bezig met die kolere buggy van de Quinny freestyle: het zitje zit, maar ik hou steeds maar twee flappen over aan de zijkant die niemand voor me weet op te lossen Jullie wel?
Die twee flappen zet je vast aan de stangen, zodat je bescherming aan de zijkant tegen wind e.d. hebt.
Op het puntje van die flappen zitten twee drukkers en op je stang (10cm onder het knikken van het handvat) zitten ook twee drukkers (aan de onderkant). Daar aan vast maken ... Klaar!

(ik heb 'm vanmiddag ook omgebouwd)

edit: plaatje ter aanvulling, je ziet die flappen hier van 't zitje omhoog gaan naar de stang:



[ Bericht 8% gewijzigd door E.T. op 06-06-2004 19:55:04 ]
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zondag 6 juni 2004 @ 20:23:50 #9
26444 ezzi
mama van ilse
pi_19689966
Gaat een baby met drie maanden al in de buggy dan? Ik dacht dat ze veel langer in de bak konden liggen. Tenminste, Danielle is toch drie maanden?
pi_19690346
Even over het parasolletje van de Bugaboo: er past wel een goedkopere versie op hoor, gewoon ff proberen in de winkel.

Ik zit er trouwens al over na te denken om onze Bugaboo weg te doen. Het wordt tijd voor een buggy en ik vind het een beetje onzin om alles dubbelop te hebben. Hoe lang en comfortabel kan je met een goede buggy wandelen? En wat is een goede buggy trouwens?
  zondag 6 juni 2004 @ 20:49:15 #11
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_19690525
Job ligt nog steeds in de kinderwagenbak van onze Quinny. Hij zou natuurlijk wel over kunnen, maar zolang hij nog in de bak past lijkt me dat prettiger voor hem.
Hij is nu bijna 7 maanden. Volgens mij ging Katja over naar de buggy toen ze zo'n 7 maanden was.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 6 juni 2004 @ 20:52:23 #12
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_19690592
Danosa, bedoel jij zo'n kleine buggy die je ook aan je fiets kunt hangen? Mijn ervaring is dat je daar redelijk lang goed mee kan wandelen, maar voor echt lange wandelingen prefereer ik toch de buggy van de kinderwagen. Daar kan je kind wat warmer en comfortabeler in zitten en kan ook wat makkelijker in slaap vallen. En daarnaast loopt het voor je zelf ook wel wat comfortabeler.
Ik heb mijn kleine buggy trouwens bij de Blokker gekocht en hij bevalt prima.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 6 juni 2004 @ 21:10:39 #13
336 Jessicaa
een kaarsje brand voor Danyel
pi_19691004
Bo zit nu ook nog wel eens in een buggy die aan de fiets kan. Maar de buggy van de buggaboo die ik nu voor Janneke gebruik, is toch lekkerder hoor. En hij is toch handig klein enzo?
pi_19691037
ja danosa, ik zou ook nog even wachten hoor, je raakt die bugaboo toch wel kwijt zo te lezen... dus eerst nog even dubbel: voor de comfortabele wandelingen de bugaboo en voor de meeneemgevallen de lichte buggy. ik heb een gratis tweedehandsje, zou niet weten welk merk. Piet zit er wel redelijk in maar voor lange afstanden vind ik de driewieler stukken prettiger.

ik vind 3 maanden trouwens ook erg snel om over te schakelen naar de 'wandel'stand, maar de bak van de Quinny kinderwagen is geloof ik vrij klein he?
  FOK!fossiel zondag 6 juni 2004 @ 21:31:44 #15
2628 Karin
pi_19691476
Ja die is erg klein. Bram paste er echt niet meer in toen hij 4 maanden was, toen lag ie echt klem (maar Bram zat toen ook nog bovenin de groeicurve hoor). Maargoed het zitgedeelte kan wel aardig plat dus ik heb het niet echt als probleem ervaren.
pi_19691931
Bedankt voor de reacties. Ik zit ook zo te twijfelen over de Bugaboo weg doen of niet. Ergens wil ik hem houden voor nr 2, maar da's een heel andere duscussie die ik niet ga winnen thuis *snik* en dus lijkt het nu de wagen toch nog zoveel geld kan opbrengen zodat ik en een nieuwe fiets en een buggy kan kopen ook wel een aantrekkelijk idee.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 juni 2004 @ 21:53:39 #17
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_19692007
quote:
Op zondag 6 juni 2004 19:49 schreef E.T. het volgende:

[..]

Die twee flappen zet je vast aan de stangen, zodat je bescherming aan de zijkant tegen wind e.d. hebt.
Op het puntje van die flappen zitten twee drukkers en op je stang (10cm onder het knikken van het handvat) zitten ook twee drukkers (aan de onderkant). Daar aan vast maken ... Klaar!

(ik heb 'm vanmiddag ook omgebouwd)

edit: plaatje ter aanvulling, je ziet die flappen hier van 't zitje omhoog gaan naar de stang:

[afbeelding]
De overige drukkers op de 'flappen' zijn om het hemeltje aan vast te maken
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 juni 2004 @ 21:54:32 #18
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_19692031
quote:
Op zondag 6 juni 2004 21:12 schreef bixister het volgende:


ik vind 3 maanden trouwens ook erg snel om over te schakelen naar de 'wandel'stand, maar de bak van de Quinny kinderwagen is geloof ik vrij klein he?
Tja, saskia heeft misschien nog 3 centimeter over
pi_19692152
quote:
Op zondag 6 juni 2004 21:54 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tja, saskia heeft misschien nog 3 centimeter over
Ja dan houd het op he. Dan heb je ook geen andere keus
De wagen heeft vast wel een ligstand zodat Saskia alsnog wat verticaler zit/ligt.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 6 juni 2004 @ 21:59:09 #20
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_19692172
quote:
Op zondag 6 juni 2004 21:58 schreef danosa het volgende:

[..]

Ja dan houd het op he. Dan heb je ook geen andere keus
De wagen heeft vast wel een ligstand zodat Saskia alsnog wat verticaler zit/ligt.
Hij kan bijna volledig plat
pi_19697601
Zaterdag heb ik de Bugaboo besteld! Het is de zandkleurige geworden. Levertijd maar liefst 14 weken!!!!! Dus begin september zal ik hem op mogen halen
pi_19697734
Gisteren geprobeerd de Bugaboo in elkaar te zetten en nou zitten de bevestigingsstukken van het wiegje verkeerd om gemonteerd
En ik weet niet hoe ik dit zelf kan veranderen dus ik zal die gasten maar eens bellen vandaag.
Ikke was helemaal niet blij gisteren!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_19698725
quote:
Op maandag 7 juni 2004 08:19 schreef Stiekemurd het volgende:
Zaterdag heb ik de Bugaboo besteld! Het is de zandkleurige geworden. Levertijd maar liefst 14 weken!!!!! Dus begin september zal ik hem op mogen halen
Ik heb ook de zandkleurige besteld
Is alweer 5 weken geleden en ze zeiden toen dat de levertijd 6-8 weken zou zijn. Ik hoop maar dat het er geen 14 worden
Het lijkt me juist zo leuk om er ruim voor de baby komt al een beetje mee rond te stappen in huis

Snoopy wat balen zeg!!! Ik zou er zeker achteraan bellen want bij zo'n duur ding mag je toch verwachten dat het helemaal in orde is als je hem geleverd krijgt
De winkel waar wij hem besteld hebben had al gezegd dat ze, als wij dat willen, de bugaboo voor ons uit de verpakking kunnen halen, nalopen en in elkaar zetten. Als ik jouw verhaal zo hoor, moeten we dat inderdaad misschien maar even laten doen
pi_19698898
Ik heb gebeld met Bugaboo en daar hebben ze een tip gegeven over iets met kracht zetten en dan zouden de houdertjes in de goede stand moeten schieten... Ga ik vanavond maar even proberen dan.

Piglet, bij de winkel waar wij hem kochten zeiden ze juist dat het handig was om hem zelf in elkaar te zetten want dan snap je straks (als de keine er is) hoe dat ding werkt. Maar ik zou als ik jou was toch maar dat aanbod aannemen!
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_19699273
quote:
Op maandag 7 juni 2004 10:06 schreef snoopy het volgende:
Ik heb gebeld met Bugaboo en daar hebben ze een tip gegeven over iets met kracht zetten en dan zouden de houdertjes in de goede stand moeten schieten... Ga ik vanavond maar even proberen dan.

Piglet, bij de winkel waar wij hem kochten zeiden ze juist dat het handig was om hem zelf in elkaar te zetten want dan snap je straks (als de keine er is) hoe dat ding werkt. Maar ik zou als ik jou was toch maar dat aanbod aannemen!
Ik hoop dat het de tip werkt

Hubbie kennende wordt dat ding bij ons ook minstens nog 1 keer weer uit elkaar gesloopt om te kijken hoe het allemaal zit, dus dat komt helemaal goed
pi_19699329
Het ergste is dat het een supersimpel systeem is. Je klikt inderdaad alles zo in elkaar. Daarom was ik zo gefrustreerd dat het bij mij niet werkte want zo onhandig ben ik echt niet
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_19699349
[quote]Op maandag 7 juni 2004 09:57 schreef piglet het volgende:

[..]

Ik heb ook de zandkleurige besteld
Is alweer 5 weken geleden en ze zeiden toen dat de levertijd 6-8 weken zou zijn. Ik hoop maar dat het er geen 14 worden
Het lijkt me juist zo leuk om er ruim voor de baby komt al een beetje mee rond te stappen in huis

Toevallig!!! Hijs mooi he
Begin sept. ben ik nog ruim op tijd. Ik heb ook al een wiegje en die staat al bij ons in de slaapkamer. Ik voel me weer een klein meisje die met de poppen gaat spelen
  Licht Ontvlambaar maandag 7 juni 2004 @ 11:15:58 #28
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_19700376
Tjeemig, wat een levertijden! Die van ons was toevallig niet op voorraad bij het Prenatal warenhuis anders hadden we ehm zo kunnen meenemen. Binnen 1,5 week hingen ze al aan de telefoon dat we ehm konden komen ophalen. En jullie hebben het over 6 tot zelfs 14 weken levertijd

Ik hoop voor jullie dat het allemaal wat sneller gaat, 't is zooooooo leuk om alsvast te proefdraaien
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_19700469
Misschien kan ik vanavond wel proefrijden met de katten erin
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_19740404
quote:
Op maandag 7 juni 2004 11:20 schreef snoopy het volgende:
Misschien kan ik vanavond wel proefrijden met de katten erin
Is het nog gelukt?
pi_19746016
Levertijd 14 weken? Dan hebben wij wel erg veel geluk gehad. Ik had hem besteld bij baby planet in utrecht en daar durfden ze geen levertijd te zeggen. Een week later werd ik gebeld dat ie binnen was. Hun hebben hem in elkaar gezet voor ons en daar ben ik heel blij mee. Misschien dat het te maken heeft met welke kleur je besteld idd. Want ik heb de oranje en snoop ook toch?
pi_19746141
Heb ook een oranje ja. Maar het is allemaal gelukt hoor! Vastklikken die handel en gewoon kracht zetten. En het zonnekapje zit nu goed. Ik durfde eerst niet zo hard aan dat ding te draaien want was bang dat het stuk ging. Dus toch handig om die Bugaboo servicelijn te bellen. En nu ben ik helemaal gelukkig. Maar heb toch maar niet proefgereden met de katten
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_19754531
Danielle gaat nog even in de bak, maar ik was effe aan het klooien. Bij ons kan die buggy niet zo goed in ligstand als ik hem in elkaar heb gezet...ik kan het gewoon niet: die zijflappen halen de drukknoppies niet of ze flubberen er juist bij..heel wazig. En die kapklikdingen voor om de stang schieten steeds los.
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  woensdag 9 juni 2004 @ 14:54:51 #34
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_19754798
Catoot, ik heb ook die Quinny en toen hij geleverd werd heb ik ook een uur zitten klooien op de buggy, om uiteindelijk hevig gefrustreerd gewoon de bak erop te zetten, en te bedenken dat ik hem de eerste paar maanden nog niet hoef om te bouwen, en er tegen die tijd vast wel iemand is met meer inzicht in die dingen dan ik

Ik hield vooral riempjes over enzo, aan de onderkant meen ik
pi_19754901
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 14:54 schreef pluisje het volgende:
Catoot, ik heb ook die Quinny en toen hij geleverd werd heb ik ook een uur zitten klooien op de buggy, om uiteindelijk hevig gefrustreerd gewoon de bak erop te zetten, en te bedenken dat ik hem de eerste paar maanden nog niet hoef om te bouwen, en er tegen die tijd vast wel iemand is met meer inzicht in die dingen dan ik

Ik hield vooral riempjes over enzo, aan de onderkant meen ik
Jaaaa, maar dan komt dat moment en dan blijtk je vriendje het ook niet te kunnen en niemand in je omgeving en dan denk je toch maar ik was toch best intelligent vroeger hoe kan dat nou en dat ligt dan toch niet aan de hormonen en dan word ik toch een beetje gek
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  woensdag 9 juni 2004 @ 14:58:27 #36
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_19754959


Mijn zus heeft ook een Quinny...zij is mijn laatste hoop
  woensdag 9 juni 2004 @ 15:01:36 #37
46161 jellepelle
mama van Jelle en Lisa
pi_19755092
*laatste hoop meld zich*

valt allemaal best mee, zal hem volgende keer voor je "bouwen"
de grote zus van pluisje
  woensdag 9 juni 2004 @ 15:02:42 #38
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_19755128
Catootje ga gewoon naar de winkel dan.
Tegen mij zeiden ze bij het kopen van m'n wagen, dat iedereen wel een keer ergens voor komt of over opbelt tijdens het ombouwen en dat we altijd gewoon even binnen konden lopen als we er niet uitkwamen!
  woensdag 9 juni 2004 @ 15:03:20 #39
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_19755154
Catoot, wil je dr lenen?
pi_19758721
Ik wil een grote zus Of een aardige winkelmijnheer !!!
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 10 juni 2004 @ 23:05:27 #41
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_19798421
quote:
Op woensdag 9 juni 2004 17:01 schreef Catootje het volgende:
Ik wil een grote zus Of een aardige winkelmijnheer !!!
Je mag hier wel ff komen kijken

-edit- we kunnen natuurlijk wel ff wat foto's maken misschien
pi_19798760
ik geloof niet dat men hier is geinteresseerd in de goedkope kinderwagens , maar wil toch even melden dat de Hauck jogger waar ik zelf zo enorm enthousiast over ben op het moment in de aanbieding is bij kruidvat voor 49 euro.
mooi he, alles
  vrijdag 11 juni 2004 @ 07:07:42 #43
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_19803336
quote:
Op donderdag 10 juni 2004 23:15 schreef phileine het volgende:
ik geloof niet dat men hier is geinteresseerd in de goedkope kinderwagens .
Ikke wel! Maar een klein beebje mag natuurlijk nog niet in zo'n jogger. Iemand nog wat info over goedkope wandelwagens (liefst driewielers), de kwaliteit ervan en in wat voor achterbakken ze passen?
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_19803978
Jaaaa maar kan die jogger plat? Want dan met een matrasje kan je wel met een redelijk jonge baby toch? Ik gan de stadse mensen trouwens en masse over van quinny naar goedkope buggy, voor in de stad. Ik weet niet precies waarom, want ze zijn volgens mij even breed en licht (de buggy dan, kinderwagen wordt loeizwaar)
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_19804298
ja die jogger kan helemaal plat. En dan met een matrasje en een goede voetenzak kun je die hele kleintjes er ook prima in leggen hoor. Het onderkantje omhoog, dan liggen ze echt heel omhuld en veilig.

Van mijn ouders heb ik zo'n goedkope aluminium buggy gekregen voor mee in de auto, tram of fiets. Die is wel veel lichter en kleiner dan quinny of andere grote wagens hoor. Of bedoel je dat niet? Ik vind de quinny er altijd wel behoorlijk log en zwaar uit ziet, volgens mijn jogger een stuk lichter en kleiner.
mooi he, alles
pi_19804334
driewielers zijn geloof ik doorgaans wat groter als je ze inklapt. Mijn jogger past in de achterbak van een citroen saxo, maar da's wel passen en meten en dan kan er verder niet zoveel meer bij. Maar goed, bij mijn vaders stationcar (een xsara geloof ik), past ie heel ruim.
Ik heb er laatst trouwens een zwenkwiel op gezet (ivm rsi-pols), en nu vouwt ie wat kleiner op omdat dat zwenkwiel kan omklappen en wat kleiner is.
mooi he, alles
  donderdag 17 juni 2004 @ 10:04:23 #47
24188 Belana
kloon van belana
pi_19958078
OMG kan IEMAND me uitleggen hoe die k*t quinny werkt?
Wat vind ik het een takkeding zeg!
De wandelwagen/buggie is er even af geweest en moet ernu weer op. Ok, hij zit er op na een half uur geklooi, maar waar ik eeuwig mee worstel is die kap. Aan de zijkant van het zitgedeelte zitten flappen met drukknoopjes en ik heb geen flauw idee waar die aan vast moeten. Er zit geen logica is, ik sweer het je! Ik ben inmiddels zo woest dat ik de neiging heb dat ding bij het oud vuil te smijten en een nieuwe te kooen en dan zo een die phileine heeft: lekker betaalbaar en goed!

moest ik ff kwijt...
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † donderdag 17 juni 2004 @ 10:05:04 #48
43556 miss_dynastie
pi_19958092
Belana
Ik kan je niet helpen, sorry
  donderdag 17 juni 2004 @ 10:10:15 #49
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_19958210
Belana als je naar http://www.quinny.nl/ gaat en je kiest international en dan nederlands en dan het type quinny dat je hebt dan staat onderaan de gebruiksaanwijzing in pdf. Heb je daar wat aan? Ik ben nog niet zo ver met de buggy, dus ik kan je verder helaas niet helpen. Succes ermee.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
Zo oud is Melvin
  donderdag 17 juni 2004 @ 10:10:44 #50
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_19958227
dubbel
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
Zo oud is Melvin
  donderdag 17 juni 2004 @ 10:23:42 #51
24188 Belana
kloon van belana
pi_19958518
nee, daar legge ze dus niks uit en die foto's zijn niet van dichtbij helaas. En ik moet dus weg vanmiddag, MET die wagen. Echt, ik vind het zo'n miskoop he!
ET, jij hebt hem ook, weet jij wat ik bedoel misschien? Ik probeer een foto te plaatsen, maar mijn webspace ligt eruit...zucht...
stormy waters...
sailin'
  donderdag 17 juni 2004 @ 10:26:29 #52
24188 Belana
kloon van belana
pi_19958580


die flappen dus aan de binnenkant, geen flauw idee waar ze heen moeten!
stormy waters...
sailin'
  donderdag 17 juni 2004 @ 10:36:48 #53
24188 Belana
kloon van belana
pi_19958818
pfffff.....mijn man heeft me gered, ze moeten aan de stang.....
stormy waters...
sailin'
  donderdag 17 juni 2004 @ 10:39:13 #54
86274 hartje
still waiting...
pi_19958873
ik lurk hier af&toe. maar wil ff wat schrijven waar ik iig goed op ga letten als ik (ooit) een kinderwagen mag gaan kopen.
ff kleine inleiding: ik ontwerp kleding enzo en af&toe ook wat baby-spullen en dan hoor je wel 's wat. daarom lurk ik hier ook om te kijken wat jullie pretting & aan kinderwagens.
ik vind die bugaboo er ook super uitzien, maar die wordt idd als erg klein ervaren, ook het "mandje" eronder. zier er erg leuk uit maar past niet veel in (als je bv. een pak luiers steeds op de kap legt kan die na verloop van tijd kapot gaan, is dus ook niet echt een optie) de koelstra is over het algemeen het grootst, dus als je het vermoeden hebt dat je beeb een beetje aan de maat zal zijn, heb je er gewoon veel langer plezier van. die is natuurlijk ook niet de goedkoopste, maar ik vind die met dat blauw/rood & lime geel echt super ik hoop dus dat ik dit seizoen nog haal!
verder moeten alle kinderwagens aan allerlei strenge eisen voldoen ivm met veiligheid, dus als je een goedkopere neemt is die in principe ook gewoon goed hoor. je kan alleen misschien hebben dat de stof er wat sneller wat verpieterd uit gaat zien, omdat ze daar dan op bezuinigen (en er zitten minder labeltjes/printjes etc op). maar als je ff flink erover wrijft (evt + beetje spuug) in de winkel (wel in een stil hoekje) kan je wel zien of ie besmettelijk is of snel slijt. is natuurlijk geen garantie hoe het gaat met intensief gebruik, maar als het echt een goedkoop stofje is zie je dat wel.
& natuurlijk ff proefrijden & opklappen (ook of ie in de auto past) maar dat lijkt me logisch.

weet niet of dit wat toevoegd aan jullie topic. maar er zijn zoveel leuke (& dure) kinderwagens, daar laat ik me altijd snel door verleiden & dan vergeet ik een beetje naar het praktische te kijken.....
& goedkoop hoeft dus niet te zeggen dat ie niet goed is (worden vaak geproduceerd in dezelfde fabriek als de dure) hij ziet er alleen mischien wat meer "basic" uit.

ik ga weer
denken jullie af&toe aan me & post ff welke kleur je super vind of welk merk je opgevallen is? kan ik wat inspi opdoen
  donderdag 17 juni 2004 @ 10:44:13 #55
86274 hartje
still waiting...
pi_19958984
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 10:36 schreef Belana het volgende:
pfffff.....mijn man heeft me gered, ze moeten aan de stang.....
ik wou het net zeggen, ik weet het niet zeker maar meestal moet je die om de schuine zijstangen heenvouwen. in geval van drukkers: zijn altijd 2 delen dus dan moet je ff zoeken waar de andere helf zit & dan proberen om de logica te ontdekken
pi_19959187
Pfff, Belana ik ben blij dat jullie er toch uitgekomen zijn. Wat frustrerend lijkt me dat als je er mee weg moet en je krijgt het niet goed

Ik mag morgen m'n kinderwagen (bugaboo) ophalen
  donderdag 17 juni 2004 @ 10:54:44 #57
24188 Belana
kloon van belana
pi_19959258
Ik raak gewoon altijd heeeeel gefrustreerd van dit soort dingen... sorry hoor.....
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † donderdag 17 juni 2004 @ 10:56:44 #58
43556 miss_dynastie
pi_19959315
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 10:39 schreef hartje het volgende:
de koelstra is over het algemeen het grootst, dus als je het vermoeden hebt dat je beeb een beetje aan de maat zal zijn,
Maar de bugaboo is toch voor kinderen t/m vier jaar
  donderdag 17 juni 2004 @ 11:13:22 #59
86274 hartje
still waiting...
pi_19959736
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 10:56 schreef miss_dynastie het volgende:

[..]

Maar de bugaboo is toch voor kinderen t/m vier jaar
ja, klopt maar ik had het eigenlijk over kinderwagen-uitvoeringen. dus het bakje/wiegje waar ze in het begin inliggen, daarna zet je dan die wandelwagen op het frame & dan is ie tot 4 jaar ja. bij een vriendin van me lag haar zoon al errug snel klem in die kinderwagen-bak (die baart wel reuze baby's hoor) & als ik bv. die bugaboo zie met die wandel- & kinderwagen aan elkaar (heeft een andere vriendin van mij) dat is echt een ieniemienie bakje. vind het er echt hardstikke leuk uitzien, maar lijkt me zo zonde als je er al zo snel niks meer aan hebt.
  Licht Ontvlambaar donderdag 17 juni 2004 @ 11:20:17 #60
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_19959914
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 11:13 schreef hartje het volgende:

[..]

ja, klopt maar ik had het eigenlijk over kinderwagen-uitvoeringen. dus het bakje/wiegje waar ze in het begin inliggen, daarna zet je dan die wandelwagen op het frame & dan is ie tot 4 jaar ja. bij een vriendin van me lag haar zoon al errug snel klem in die kinderwagen-bak (die baart wel reuze baby's hoor) & als ik bv. die bugaboo zie met die wandel- & kinderwagen aan elkaar (heeft een andere vriendin van mij) dat is echt een ieniemienie bakje. vind het er echt hardstikke leuk uitzien, maar lijkt me zo zonde als je er al zo snel niks meer aan hebt.
Hij oogt misschien ieniemienie, maar is toch een van de grootste bakken op dit moment, ruim 70 centimeter als ik me niet vergis. Dus daar kan een beebje toch geruime tijd in vooruit denk ik.

Groetjes
Sjeen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_19960071
Ik heb een super goedkope wagen bij baby-walz weg met een bak van 75cm.
En de oude kinderwagen die ik eerst gebruikte was 68cm. maar daar was Wilyan binnen 3 maanden al uit.......
Maar nou was Wilyan direkt ook al zo'n joekel... (9 pond bij geboorte en 55cm. lang)

Ik moest dus al heel vroeg de ligstand van de buggy/wandelwagen gaan gebruiken...
W ~ H ~ T
  donderdag 17 juni 2004 @ 11:36:07 #62
86274 hartje
still waiting...
pi_19960375
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 11:25 schreef Jonnetje het volgende:
Ik heb een super goedkope wagen bij baby-walz weg met een bak van 75cm.
En de oude kinderwagen die ik eerst gebruikte was 68cm. maar daar was Wilyan binnen 3 maanden al uit.......
Maar nou was Wilyan direkt ook al zo'n joekel... (9 pond bij geboorte en 55cm. lang)

Ik moest dus al heel vroeg de ligstand van de buggy/wandelwagen gaan gebruiken...
ik ben geen super expert van alle merken hoor!
maar omdat ik zo links & rechts van vriendinnen wat hoor & ook via m'n werk dacht ik dat het wel handig was om ff te postten hier. want ik ga zeker letten op de grootte van de bak. ik neem dan gewoon een centimetertje mee naar de winkel ik laat me altijd snel verleiden door hoe iets eruit ziet & vooral als je voor het eerst een kinderwagen gaat kopen, weet je eigenlijk niet zo goed waar je op moet letten. & zoals jonnetje schrijft, lijkt me echt
  † In Memoriam † donderdag 17 juni 2004 @ 11:42:05 #63
7074 moussy
kuttekop
pi_19960520
In mijn ouderwetse wagen kon Cas tot een maand of 8 liggen

Ik kan hem niet meer opmeten omdat hij bij iemand anders staat voor de verkoop.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_19960521
En je moet natuurlijk rekening houden met de thuissituatie. Ik kan een grote kinderwagen niet makkelijk kwijt thuis. Moet alles steeds naar binnen tillen (woon op een woonboot) en het moet ook nog eens makkelijk in te klappen zijn en niet veel ruimte innemen. Daarom hebben wij voor de bugaboo gekozen... Oh ja, in de stad is ie ook wel makkelijk natuurlijk. Lekker wendbaar.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  donderdag 17 juni 2004 @ 11:44:51 #65
86274 hartje
still waiting...
pi_19960575
o ja, en iedereen die hem besteld heeft; heel veel plezier met je nieuwe bugaboo. want dat vind ik ook wel de mooiste wagen hoor!
ik wil het ook beslist niet afkraken. ik noem maar ff 2 merken als voorbeeld.
maar het is zo balen als je na aanschaf van zo'n duur ding een onaangename verassing krijgt.
  donderdag 17 juni 2004 @ 11:49:57 #66
86274 hartje
still waiting...
pi_19960728
waar ik eigenlijk zelluf wel benieuwd naar ben:
bestaat er een kinderwagen die achterin een ford ka past?

of moet ik tegen die tijd ook een andere auto gaan kopen?
of zet je die dan bij de passagiers-stoel, of is dat onhandig en/of gevaarlijk?
pi_19960753
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 10:54 schreef Belana het volgende:
Ik raak gewoon altijd heeeeel gefrustreerd van dit soort dingen... sorry hoor.....
Geeft toch niks, volgens mij moet ik in dat soort situaties ook oppassen dat ik dat ding niet in elkaar timmer van frustratie
Het is gewoon irritant.

Over de bak van de bugaboo. Ik hoorde ook dat hij erg klein was, maar in de winkel werd ons verteld dat de binnenmaat standaard was bij alle kinderwagens. Tja, dat is vast ook niet zo maar wij twijfelden een beetje tussen 2 modellen en bij de andere was de binnenbak inderdaad even groot dus dat maakte niks uit.
Ik hoop gewoon dat m'n kind net zo'n mini is als ik was (47 cm)
En zo niet, dan vinden we wel een oplossing met het buggy-gedeelte denk ik.
pi_19960900
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 11:44 schreef hartje het volgende:
ik wil het ook beslist niet afkraken. ik noem maar ff 2 merken als voorbeeld.
maar het is zo balen als je na aanschaf van zo'n duur ding een onaangename verassing krijgt.
Zo heb ik het ook niet opgevat hoor! Ik ben juist heel blij met dit topic en alle (persoonlijke )ervaringen van kinderwagengebruikers. Dan weet je van tevoren al de plus- en minpunten van een wagen En in mijn omgeving kan ik het niet vragen, want daar is eigenlijk verder nog niemand bezig met kids
  donderdag 17 juni 2004 @ 11:56:36 #69
86274 hartje
still waiting...
pi_19960931
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 11:50 schreef piglet het volgende:
maar in de winkel werd ons verteld dat de binnenmaat standaard was bij alle kinderwagens. Tja, dat is vast ook niet zo
dat is dus idd niet zo. die kunnen per merk allemaal anders zijn. er zijn natuurlijk wel internationale-lengte maten waar ze zich aan houden. maar met kleding is dat precies hetzelfde: als je bv een leuk italiaans outfitje aanschaft, schrik je wel ff van de maat die je dan moet hebben in de zuidelijke landen zijn de menssen wat kleiner, dus die maten vallen ook kleiner.
  Licht Ontvlambaar donderdag 17 juni 2004 @ 12:18:27 #70
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_19961511
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 11:49 schreef hartje het volgende:
waar ik eigenlijk zelluf wel benieuwd naar ben:
bestaat er een kinderwagen die achterin een ford ka past?

of moet ik tegen die tijd ook een andere auto gaan kopen?
of zet je die dan bij de passagiers-stoel, of is dat onhandig en/of gevaarlijk?
Wij hebben een Renault Clio en daar past de Bugaboo in een van de redenen dat we 'm hebben gekocht, andere is dat we maar een kleine gang hebben Ik heb eigenlijk geen idde of er nog anderen zijn die echt lekker klein op te vouwen zijn. Van Quinny of Koelstra heb ik dat idee niet echt.

Hartje, ik voel me niet snel aangevallen hoor, ik ga net zoals jij gewoon af op ervaringen van anderen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_19961589
in de bugaboo kunnen de kids in de bak tot 71 cm staat in de gebruiksaanwijzing en dat vind ik een behoorlijke lengte. Hij oogt misschien klein, maar het valt reuze mee. De reden waarom wijvoor de bugaboo zijn gegaan is trouwens dat de bak lekker laag zit wardoor ik vanaf de bank de kleine er in kan leggen en dus niet staand hoef te te tillen en omdat hij zo lekker wendbaar en makkelijk in t klappen is. Zelfs nu ik bijna niet kan lopen kan ik hem nog in klappen
  donderdag 17 juni 2004 @ 12:53:11 #72
86274 hartje
still waiting...
pi_19962439
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 12:18 schreef Sjeen het volgende:
Hartje, ik voel me niet snel aangevallen hoor, ik ga net zoals jij gewoon af op ervaringen van anderen
kreeg ook niet de indruk hoor, dat iemand zich aangevallen voelde.
maar omdat het ineens over de bugaboo ging, dacht ik dat er misschien de indruk zou kunnen ontstaan dat ik anti-bugaboo was & dat is helemaal niet zo.

misschien koop ik tegen die tijd er ook wel 1 (is goedkoper dan een nieuwe auto!) alleen waren mijn broer & ik nogal grote baby's en mijn vriend & zijn broer ook. dus ik vrees dat ik dan ook of is dat niet erfelijk?

ff over totaal-niet-rekening-houden-met-praktisch:
wat vinden jullie van een leuke kleur wagen? een vriendin van mij kocht een zwarte in het kader van lang meegaan voor kind 2, 3 & 4 (zij is nogal wat van plan!) is natuurlijk niet zo modegevoelig een neutrale kleur. maar ik wil wel graag een beetje iets fleurigs, lijkt me voor de baby toch ook leuker, die houden altijd van felle kleurtjes. hebben jullie die koelstra wel 's gezien waar ik het eerder over had? die jeans blauw/fel rood & lime geel combi? die vind ik echt hardstikke gaaf (wel errug modegevoelig) waarschijnlijk wordt ons kind een beetje bleekjes & dan vind ik het wel een goed idee om de boel een beetje op te fleuren. zo'n wit met rood kind in zo'n zwarte wagen lijkt me een beetje flets gebeuren worden
ja, het oog wil ook wat, toch. 'k zit niet voor niks in de mode.
  † In Memoriam † donderdag 17 juni 2004 @ 12:54:57 #73
7074 moussy
kuttekop
pi_19962498
Dan gooi je er toch een knal kleurige voetenzak of deken in?
Je zou er haast een boek over schrijven!
  donderdag 17 juni 2004 @ 13:11:03 #74
26444 ezzi
mama van ilse
pi_19963023
wij hebben een knalrode bugaboo. ben nog steeds bij met die kleurkeuze. ik zie ook af en toe zo'n bruine/zacht oranje bugaboo lopen, die vind ik ook wel mooi.
pi_19963128
Belana, Ik had precies hetzelfde probleem *whehe* Jammer dat je zo ontevreden bent, rijdt die van jou nog steeds zo rot? Ik vond deze toestand erop hem een stuk lichter maken. De bak zit er trouwens weer op, ivm met het ruggetje (iedereen roepen dat het niet kon maar ja, nu is Daan eindelijk 60 cm, en dan vult ze toch echt die hele bak..). Buggy plus matrasje of zo? Ik zal van het weekeinde nog es een poging wagen en es kijken of ik hem op die manier wel al kan gebruiken
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_19966937
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 12:53 schreef hartje het volgende:

[..]
(knipje)
ff over totaal-niet-rekening-houden-met-praktisch:
wat vinden jullie van een leuke kleur wagen? een vriendin van mij kocht een zwarte in het kader van lang meegaan voor kind 2, 3 & 4 (zij is nogal wat van plan!) is natuurlijk niet zo modegevoelig een neutrale kleur. maar ik wil wel graag een beetje iets fleurigs, lijkt me voor de baby toch ook leuker, die houden altijd van felle kleurtjes. hebben jullie die koelstra wel 's gezien waar ik het eerder over had? die jeans blauw/fel rood & lime geel combi? die vind ik echt hardstikke gaaf (wel errug modegevoelig) waarschijnlijk wordt ons kind een beetje bleekjes & dan vind ik het wel een goed idee om de boel een beetje op te fleuren. zo'n wit met rood kind in zo'n zwarte wagen lijkt me een beetje flets gebeuren worden
ja, het oog wil ook wat, toch. 'k zit niet voor niks in de mode.
Dat niet alleen....
Als je een pik zwarte wagen hebt en je bent net voor de zomer bevallen.......... Kun je ook nog wat krijgen met de zonnige dagen.. Dan heb je een vrij grote kans dat je de wagen moet bedekken met witte lakentjes, katoenen luiers of wat dan ook, omdat je kindje met het warme weer de wagen uitbroeit...
Om die zelfde reden heb ik dus voor een beige/licht bruine gekozen.
W ~ H ~ T
  † In Memoriam † donderdag 17 juni 2004 @ 15:28:53 #77
43556 miss_dynastie
pi_19966980
Ik zou graag een knalgele of knalgroene bugaboo willen, maar die zijn er nog niet, misschien over een paar jaar wel
  donderdag 17 juni 2004 @ 16:07:09 #78
86274 hartje
still waiting...
pi_19968134
ik vind ook die knal-kleuren super leuk.
heb je die nieuwe maxicosi lijn al gezien met die verschillende stofjes? is wel een beetje meisjes-achtig maar wel errug leuk! & als je misschien al van te voren weet wat het wordt & het wordt een meisje......!
ga ff linkje opzoeken want dat andere lijntje is wit of ecru met army-groen & geel en ook geschikt voor een jongen, is ook zo leuk joh.
kan niet de link direct naar die collectie vinden, maar ff naar http://www.maxi-cosi.nl/ & dan de TopLine kiezen.

en idd zwart wordt natuurlijk bloedje-heet in de zomer, is ook niks nee

fel-gekleurd voetenzak/dekentje is idd ook een goed idee. zag laatst een wagen staan: zwart met grijze fleece erin & dan zo'n fel-groen dekentje. stond leuk ja!

de pest is dat al die enorm leuke dingetjes allemaal ook de prijs ernaar hebben hč. en er zijn zoveeeeel leuke spulletjes.
hoe moet ik straks aan mijn vriend duidelijk gaan maken dat gezien m'n werk ons kind er ook een beetje up-to-date bij moet zitten. van mijn kleding slikt ie het nu wel ivm klanten & beurs bezoeken, maarre.... ik denk dat ie me niet serieus gaat nemen met de baby spullen

't is natuurlijk ook niet nodig maar wel leuk
  Licht Ontvlambaar donderdag 17 juni 2004 @ 16:12:28 #79
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_19968295
Wij hebben een aubergine-kleurige Bugaboo. Die kleurtjes-maxicosi (Oilily-achtig) vind ik ook helemaal te gek. Maar gezien het feit dat we nog niet weten of Pukkie een uitsteekseltje of een gaatje heeft, hebben we de maxicosi aangepast op onze auto Mooie blauwe bekleding die bij de autostoelen past en een soort metalicblauw handvat...

Ow enne maak je over je vriendje maar niet druk. Die van mij vind ook altijd dat ik al genoeg kleren heb, maar kan niet van de leuke Pukkiespulletjes afblijven. Hij gaat ook groot inslaan in Dallas zei hij gisteren al...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 17 juni 2004 @ 16:40:04 #80
86274 hartje
still waiting...
pi_19969129
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 16:12 schreef Sjeen het volgende:
Wij hebben een aubergine-kleurige Bugaboo. Die kleurtjes-maxicosi (Oilily-achtig) vind ik ook helemaal te gek. Maar gezien het feit dat we nog niet weten of Pukkie een uitsteekseltje of een gaatje heeft, hebben we de maxicosi aangepast op onze auto Mooie blauwe bekleding die bij de autostoelen past en een soort metalicblauw handvat...
igv gaatje kan je altijd nog dat oilily maxicosi erbij nemen
dat metallicblauw handvat klink ook gaaf!
quote:
Ow enne maak je over je vriendje maar niet druk. Die van mij vind ook altijd dat ik al genoeg kleren heb, maar kan niet van de leuke Pukkiespulletjes afblijven. Hij gaat ook groot inslaan in Dallas zei hij gisteren al...
o ja joh, tuurlijk. ze zijn dan natuurlijk helemaal wild van hun nageslacht & speelt geld geen rol meer!

wat ik nog vergat te vermelden is dat alle merken zich helemaal op het "lichtgewicht" gaan stortten. is weer de nieuwe trend. lijkt me ook wel fijn wat lichter jah. sommige zijn zulke onhandige lompe dingen & dan zou je zo'n buggy nog aan de zijkant van je fiets kunnen hangen. volgens mij kletter ik gelijk om. kan niet zo goed fietsen, ga dus eerst ff goed oefenen voordat ik uberhaupt met een baby'tje op de fiets zou gaan, laat staan met nog zo'n buggy eraan!
pi_19969641
Wij hebben het autostoeltje ook expres heel neutraal gehouden: we willen nog wel een andere auto kopen binnen een jaar, en je weet nooit of dit stoeltje nog eens hergebruikt gaat worden voor een eventueel brusje..
Ik vind 't ook zo zielig als een jongetje in een knalrose stoeltje zit, een meisje in een blauw stoeltje is al veel minder seksegebonden.. Dus dat lijkt me iets om rekening mee te houden als je het geslacht al weet en baby nr 1 is een meisje.

Niet dat dit nog iets met kinderwagens te maken heeft..
  FOK!fossiel donderdag 17 juni 2004 @ 19:53:48 #82
2628 Karin
pi_19973491
Wij hebben gekozen voor grijze kinderwagen. Ik vond dat lichtblauwe heel erg mooi maar erg besmettelijk. En beige eigenlijk ook. Of ik wou een knalkleur, rood of oranje maar dat vond Peet helemaal niets. En eigenlijk wilden we inderdaad iets wat niet zo modegevoelig is, je weet nooit hoe lang je hem nog gaat gebruiken (voor eventuele meerdere kindertjes). Dus dan maar iets wat altijd wel kan, saai grijs dus.
  donderdag 17 juni 2004 @ 20:02:21 #83
336 Jessicaa
een kaarsje brand voor Danyel
pi_19973678
Wij hebben de terra bugaboo met donkerblauwe binnekant. Maar ik had achteraf weer liever een lichte binnenkant gehad. We namen een donkere omdat het anders zo besmettelijk is. Maar juist al die spuugvlekken enzo zijn licht, dus dat valt op die donkerblauwe binnenkant veel meer op.
Als ik het nu over kon doen zou ik die hele bak niet gekocht hebben. Beide meiden lagen er maar 3 maanden in! Niet omdat ze er uitgroeide (Janneke was bij de geboorte 44.50 en 56 cm, maar had nog plek zat) maar omdat ze gewoon lekker wilde zitten en om zich heen kijken. Denk dus niet dat je baby er altijd tot een maand of 6 in wil liggen, dit kan ook heel anders zijn. En verder rijd dat ding nog steeds super. Als ik in zo'n kl*terig ingerichte zeeman loop met die wagen, ben ik er helemaaaaaal heel blij mee. Ik slaom al die dozen heen
pi_19973766
Wij hebben de oranje bugaboo. De kleur is door mijn vriendje uitgezocht
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  vrijdag 18 juni 2004 @ 10:13:34 #85
86274 hartje
still waiting...
pi_19985533
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 20:02 schreef Jessicaa het volgende:
Wij hebben de terra bugaboo met donkerblauwe binnekant. Maar ik had achteraf weer liever een lichte binnenkant gehad. We namen een donkere omdat het anders zo besmettelijk is. Maar juist al die spuugvlekken enzo zijn licht, dus dat valt op die donkerblauwe binnenkant veel meer op.
jeetje, dat vind ik een goeie tip ik was ook altijd in de veronderstelling dat een donkere binnenkant minder besmettelijk zou zijn. dus eigenlijk is een lichte kleur kinderwagen het beste ivm de warmte & spuugvlekken!
wordt het denk ik lime-groen
  vrijdag 18 juni 2004 @ 13:10:33 #86
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_19990316
Het ligt ook aan de soort stof of de wagen warm wordt als de zon er op staat, zwart of niet.
Ik heb een zwarte met groene binnenkant, van mijn vader gehad. Toen het laatst zo heet was heb ik het uitgetest en hij werd helemaal niet warm, ding had de hele dag in de hitte gestaan....
pi_19991544
quote:
Op vrijdag 11 juni 2004 07:07 schreef m@x het volgende:

[..]

Ikke wel! Maar een klein beebje mag natuurlijk nog niet in zo'n jogger. Iemand nog wat info over goedkope wandelwagens (liefst driewielers), de kwaliteit ervan en in wat voor achterbakken ze passen?
m@x!

Ze hebben bij Prénatal nu een driewieler in de aanbieding!

Driewieler met zwenkwiel incl. reiswieg 379,- nú 299,-

Ik heb 'm zien staan, verder niet al te uitvoerig bekeken, maar ik geloof dat (als ik het goed heb gezien) er een flinke bak op zit. En vond 'm er verder wel leuk uitzien.
W ~ H ~ T
  vrijdag 18 juni 2004 @ 16:18:31 #88
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_19996668
quote:
Op vrijdag 18 juni 2004 13:46 schreef Jonnetje het volgende:

[..]

m@x!

Ze hebben bij Prénatal nu een driewieler in de aanbieding!
[afbeelding]
Driewieler met zwenkwiel incl. reiswieg 379,- nú 299,-

Ik heb 'm zien staan, verder niet al te uitvoerig bekeken, maar ik geloof dat (als ik het goed heb gezien) er een flinke bak op zit. En vond 'm er verder wel leuk uitzien.
Bedankt voor de tip Jonnetje. Meneerm@x heeft alleen afgelopen woensdag al een prachtige driewieler met zwenkwiel aangeschaft. Het is een X Adventure Sprinter en hij was in de aanbieding voor 285 euro. Een collega van me heeft er hele goede ervaringen mee en ik moet zeggen dat de oefenrondjes door de tuin heel lekker gingen. Oh ja, en hij past in de kofferbak van een Citroen AX. Nu alleen nog een beetje oefenen met het in- en uitklappen en ik ben er helemaal klaar voor (beebje alleen nog niet )
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_19999474
Hee Belana ...jij had toch last met die wieltjes? Nu, wij ook en nu heb ik de voorwielen omgewisseld en dit lijtk te helpen. Jeroentje verklaart me voor gek, maar het is het proberen waard..?
DANYEL EN THIJS
....maar daarna ben ik weer triestig...
pi_20722626
Ik heb afgelopen weekend de Koelstra Flexxo in lime-groen cadeau gekregen van mijn vader. En ben daar echt superblij mee. Is ook de eerste grote aankoop (oke cadeau) voor ons kindje en ik vond het erg bijzonder.

We hadden iets minder keuze dan normaal, omdat mijn vriend vrij lang is en ik een stuk kleiner. De Bugaboo was dan bijvoorbeeld niet mogelijk. Maar ik ben echt heel blij met deze!
  maandag 19 juli 2004 @ 15:44:52 #91
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_20722986
Leuk hoor AnnieB!

Wat is dat toch met vaders die een kinderwagen cadeau doen Ik heb hem ook van m'n vader (terwijl ik al een andere had gelukkig waren ze erg klantvriendelijk bij die winkel) Mijn vader vond het megainteressant om uit te vinden wat de meest spacy wagen was
pi_20723530
quote:
Op maandag 19 juli 2004 15:26 schreef AnnieB het volgende:
Ik heb afgelopen weekend de Koelstra Flexxo in lime-groen cadeau gekregen van mijn vader. En ben daar echt superblij mee. Is ook de eerste grote aankoop (oke cadeau) voor ons kindje en ik vond het erg bijzonder.

We hadden iets minder keuze dan normaal, omdat mijn vriend vrij lang is en ik een stuk kleiner. De Bugaboo was dan bijvoorbeeld niet mogelijk. Maar ik ben echt heel blij met deze!
Wouw dies heel gaaf hč. Die heeft mn schoonzus ook, ook in het limegroen!
Winnares Dione-award '05, '06 en '07!
  woensdag 21 juli 2004 @ 23:39:08 #93
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_20777707
quote:
Op donderdag 17 juni 2004 10:39 schreef hartje het volgende:
ik lurk hier af&toe. maar wil ff wat schrijven waar ik iig goed op ga letten als ik (ooit) een kinderwagen mag gaan kopen.
(...)de koelstra is over het algemeen het grootst, dus als je het vermoeden hebt dat je beeb een beetje aan de maat zal zijn, heb je er gewoon veel langer plezier van. die is natuurlijk ook niet de goedkoopste, maar ik vind die met dat blauw/rood & lime geel echt super (...)
(...)
denken jullie af&toe aan me & post ff welke kleur je super vind of welk merk je opgevallen is? kan ik wat inspi opdoen
Ik voeg me bij Hartje, ik ben me ook driftig aan het inlezen.

en om je vraag te beantwoorden: ja natuurlijk is die koelstra Lime, blauw en rood heel kewl, maar stiekum had ik in het kinderkamer-topic ook de helemaal groene gezien en man wat is die mooi zeg. Maar koelstra is wel erg duur... ehh, hoe duur eigenlijk? Weet iemand dat? Ik heb het of niet kunnen vinden op de site of ik heb het verdrongen.

ik val meestal voor opvallende kleuren, turquoise, geel, iets met glitters, dat soort dingen. Beetje jip&janneke meets glimmend inpakpapier van de xenos, zeg maar. Huis heeft ook rode schoorstenen, donkergele muren, lichtgele muren, groene keukenmuur etc etc.fel, geen pastel (alleen het woord al...)
daarentegen kan ik pastel best apprecieren bij andere mensen, als het dan maar als pakketje past, zeg maar.
..en laat gaan...
  woensdag 21 juli 2004 @ 23:53:28 #94
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_20777955
oh trouwens, is het een beetje te doen om die wagens de trein in te krijgen (en de bus enzo?). Of ga ik heel erg moeten hopen dat ze dat met dat lichtgewicht een beetje makkelijker maken?

Het algemene idee wat ik tot nu toe oppik is dat de bugaboo, hoewel heel duur, wel heel erg wendbaar is, vergeleken met andere wagens. Of geldt dat eigenlijk ook voor de koelstra, quinny, x adventure en al die andere merken (meer reviews? yes please!:Y)?
..en laat gaan...
pi_20781702
quote:
Op woensdag 21 juli 2004 23:53 schreef Jdee het volgende:
oh trouwens, is het een beetje te doen om die wagens de trein in te krijgen (en de bus enzo?).
Tenzij je een heel log ding ding uitzoekt, zal dat heus wel gaan (beetje passen en meetwerk) Maar ik ga met rolstoel en al bus en metro in en het balkon van de trein bereik ik ook (en de aangepaste wagons uiteraard, maar das valsspelen als het gaat om kinderwagens). Maar rolstoel is breder dan doorsnee kinderwagen dus denk dat de meeste plekken gewoon bereikt kunnen worden hoor.
  donderdag 22 juli 2004 @ 08:42:23 #96
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_20781809
weet iemand hoe lang de dreami is van een maxi speedy sx??
wij hebben dus de maxi speedy sx gekocht, ik heb alleen niet echt op de maat van die bak gelet
pi_20781900
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 08:42 schreef Martineke het volgende:
weet iemand hoe lang de dreami is van een maxi speedy sx??
wij hebben dus de maxi speedy sx gekocht, ik heb alleen niet echt op de maat van die bak gelet
Geen idee wat de exacte maat is, maar ik weet nog wel dat wij het hebben nagemeten en dat ie net zo lang was als de bak van de bugaboo... Helaas weet ik daar ook de maat niet van uit m'n hoofd en ik zit op m'n werk, dus ik het ook niet even nameten voor je
Had Luchtbel geen maxi speedy sx? Misschien kan zij het even nameten voor je?
  donderdag 22 juli 2004 @ 09:01:06 #98
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_20781942
thanks anyway

ja luchtbel heeft die ook geloof ik ja Luchtbel *lief kijkt* weet jij, of wil je even meten, hoelang de dreami is van je kinderwagen??
  donderdag 22 juli 2004 @ 18:30:25 #99
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_20793035
knorretje thanx. Da's inderdaad waar, die breedte zal niet breder zijn dan een rolstoel. (als ik maar geen tweeling krijg dan )
..en laat gaan...
  donderdag 22 juli 2004 @ 18:38:30 #100
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_20793141
quote:
Op donderdag 22 juli 2004 09:01 schreef Martineke het volgende:
thanks anyway

ja luchtbel heeft die ook geloof ik ja Luchtbel *lief kijkt* weet jij, of wil je even meten, hoelang de dreami is van je kinderwagen??
Wat bedoel je precies?
De hele lengte van de bak? Dat is 83 cm lang en 45 cm breed. Is dat wat je bedoeld?
Anders meet ik nog ff....
  donderdag 22 juli 2004 @ 19:33:50 #101
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_20794038
de binnenkant van die dreami bedoel ik. thanks
  donderdag 22 juli 2004 @ 19:44:10 #102
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_20794211
I don't get it?
  donderdag 22 juli 2004 @ 22:16:46 #103
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_20797016
ipv de buitenkant opmeten, de binnenkant. uhmm zeg maar het matrasje, hoe groot is dat?
  donderdag 22 juli 2004 @ 22:21:06 #104
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_20797112
het matrasje is 73 cm lang
  donderdag 22 juli 2004 @ 23:03:38 #105
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_20798034
ahh geweldig, thanks je bent een schat das best groot toch wel dacht ik zo
  donderdag 22 juli 2004 @ 23:07:07 #106
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_20798100
Graag gedaan, tis gewoon gemiddeld denk ik.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 21:57:41 #107
98198 Big_Tees
!!! 600+ Posts !!!
pi_20898008
Heeft er hier iemand ervaring met de 3-wieler Combiwagen van Mutsy?


We zijn van plan om zo´n wagen te gaan kopen, maar we hebben er nog niemand mee zien lopen.
Het Fok! fotoboek
A girl phoned me the other day and said "Come on over, there's nobody home." I went over. Nobody was home.
  donderdag 29 juli 2004 @ 20:41:08 #108
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_20939683
ALS ik kinderen zou nemen/krijgen later zou ik er wel eentje nemen die je makkelijk in kan klappen en niet al te groot is want dat is toch alleen maar irritant voor anderen en klote in de tram/bus/trein/auto etc etc.
  donderdag 29 juli 2004 @ 22:33:55 #109
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_20942191
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 21:57 schreef Big_Tees het volgende:
Heeft er hier iemand ervaring met de 3-wieler Combiwagen van Mutsy?
[afbeelding]

We zijn van plan om zo´n wagen te gaan kopen, maar we hebben er nog niemand mee zien lopen.
ik heb er zelf geen ervaring mee,. maar een collega van me heeft dat ding gekocht. ik zal morgen wel eens vragen waarom e.d.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 19:09:38 #110
98198 Big_Tees
!!! 600+ Posts !!!
pi_20979097
quote:
Op donderdag 29 juli 2004 22:33 schreef Martineke het volgende:

[..]

ik heb er zelf geen ervaring mee,. maar een collega van me heeft dat ding gekocht. ik zal morgen wel eens vragen waarom e.d.
We hebben hem ondertussen ook besteld. De reden dat deze nog niet zoveel gezien wordt, is dat het nog een relatief nieuw model is. Tenminste dat werd ons bij Babyplanet verteld.

Maar we zijn nog steeds benieuwd naar de ervaringen van anderen met deze wagen.
Het Fok! fotoboek
A girl phoned me the other day and said "Come on over, there's nobody home." I went over. Nobody was home.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 21:20:41 #111
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_20981367
uhmm ja, ik heb het dus gevraagd alleen ik zat er een merk naast hij heeft een mutsaerts gekocht, of het moet zijn dat Mutsy en Mutsaerts dezelfde zijn?? nee toch?
  zaterdag 31 juli 2004 @ 21:22:39 #112
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_20981400
Had dutchie niet ook zo'n ding?
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  zaterdag 31 juli 2004 @ 21:40:25 #113
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_20981638
zou kunnen, ik weet het niet
  zondag 1 augustus 2004 @ 13:21:31 #114
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_20989162
Oj, vergeten dat het Mutsy was. Ik heb er eergisteren iemand mee zien zitten, volgens mij was het nog dezelfde ook. Ik zei nog tegen Neelix "wat een stomme naam voor een wagen!"

De bak stond lekker naast de mama, en het onderstel stond er los naast. In Donkerblauw.
..en laat gaan...
  zondag 1 augustus 2004 @ 18:12:16 #115
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_20994133
Heeft iemand tips van waar je het beste een kinderwagen kan kopen? Liefst omgeving Amsterdam of Utrecht..
Wij krijgen een bugaboo van mijn ouders Ik weet alleen nog niet welke kleur ik wil. Volgens mijn zus is de special edition spijkerstof heel gaaf, maar die wil ik wel eerst zien dan voordat ik hem ga bestellen en het zelf straks niks vind! Weet iemand ook hoe het zit met levertijd? Of verschilt dat per winkel, per kleur, of ze het toevallig nog op voorraad hebben, etc?
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zondag 1 augustus 2004 @ 18:15:18 #116
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_20994173
De meeste hebben wel een levertijd, maar die varieert nogal: soms een week, soms 10 weken. Ik zou er voor de zekerheid dus niet te lang mee wachten

En inderdaad, eerst zelf kijken voor je hem koopt hoor. Je wilt toch even kijken hoe zo'n ding rijdt enzo!
pi_20994260
quote:
Op zondag 1 augustus 2004 18:12 schreef texelonia het volgende:
Heeft iemand tips van waar je het beste een kinderwagen kan kopen? Liefst omgeving Amsterdam of Utrecht..
Wij krijgen een bugaboo van mijn ouders Ik weet alleen nog niet welke kleur ik wil. Volgens mijn zus is de special edition spijkerstof heel gaaf, maar die wil ik wel eerst zien dan voordat ik hem ga bestellen en het zelf straks niks vind! Weet iemand ook hoe het zit met levertijd? Of verschilt dat per winkel, per kleur, of ze het toevallig nog op voorraad hebben, etc?
In Amsterdam heb jeKidsfactory in Osdorp. Daar hebben ze heel veel verschillende modellen kinderwagens waaronder de Bugaboo. Ze hebben daar ook een soort weggetje aangelegd met verschillende straatsoorten (steentjes, keitjes etc.) en dan kan je dus oefenen met de wagen. Of ie lekker rijdt etc. Leverdata weet ik niet eigenlijk.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_20994354
Bij de Special Editions hebben ze de voetenzakken ed niet en moet je die dus in een andere kleur bestellen als je die wel wilt, iig wel bij onze zandkleurige. Kun je ook rekening mee houden bij je beslissing.
pi_20994421
Da's waar. Bij onze oranje Bugaboo kan je ook geen accesoires in dezelfde kleur krijgen.
De binnenkant van de wagen is blauw dus een blauwe voetenzak kan dan wel vind ik.
En Texelonia, je kan ook altijd even wat winkels bellen om te vragen naar levertijden. Hoef je ze niet allemaal af te rijden. de Bugaboo kan je zo'n beetje bij elke babywinkel kopen en de prijzen staan volgens mij vast.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  zondag 1 augustus 2004 @ 18:28:51 #120
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_20994427
Ah dat is handig, snoopy, van die verschillende weggetjes

Als m'n moeder volgende week terug is van vakantie zal ik d'r eens meeslepen We hebben nu nog 20 weken ofzow, dat zou toch genoeg moeten zijn
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_20994478
Meeeeeeeer dan genoeg!
Het is trouwens 1 stukje straat met verschillende steentjes. Dus stel je er nou ook weer niet teveel van voor. Maar het is wel een redelijk grote winkel dus je kan lekker rondcrossen met die wagens. Volgens mij hebben ze ook een site.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_20995834
Ben ik voor een paar weken geleden geweest, vond het idd een strak idee van hun dat pad midden in de winkel. Prijs blijft hetzelfde van de bugaboo, alleen de jeans versie is iets duurder.
pi_21005525
Texelonia, mijn bugaboo heeft 14 weken levertijd... heb dan de zandkleurige (special edition). Zou er niet te lang mee wachten iig.

[ Bericht 3% gewijzigd door Stiekemurd op 02-08-2004 09:29:55 ]
pi_21007735
Ff tussendoor, levertijd kan erg verschillen. Die van mij was er binnen een week. Volgens mij ligt dat aan de produktie, dus als ze 1 kleur gedaan hebben dan komt de volgende en als jij net de kleur wil hebben die als laatste staat, dan moet je ff wachten. Denk ik tenminste of ben ik nu heel dom?
  maandag 2 augustus 2004 @ 11:55:52 #125
3358 pluisje
Mevrouw Mans
pi_21007880
Volgens mij verschilt het ook per winkel, sommigen beginnen al standaard met 8 weken, omdat ze dan kortere (en dus goedkopere) bezorgroutes kunnen maken. Of omdat ze maar 1 keer in de zoveel tijd een grote bestelling plaatsen bij de fabrikant.

Maar gewoon geen risico nemen dus, en er op tijd achteraan gaan
  maandag 2 augustus 2004 @ 12:28:43 #126
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_21008538
wat zijn jullie ervaringen met de platheid bij het inklappen van de onderstellen, want ik woon in een bovenwoning en dan is het handig dat we hem vrij plat kunnen inklappen. Alhoewel het ook wel fijn is als dat ook een beetje snel en makkelijk lukt, want dat gaat dus elke keer moeten als we naar buiten gaan...
..en laat gaan...
pi_21008561
met de bugaboo gaat dat heel makkelijk, want zelfs ik in zwangere toestand kan hem uit en in klappen. Hij is erg plat en licht vergeleken met andere wagens. Maar jah wel 1 van de duurdere
pi_21009756
Jep, de bugaboo kan heel plat en is heel licht. Dat was voor mij de reden om voor deze te kiezen. De "ervaren" verkoopster kon met 1 hand wagen in- en uitklappen.
  maandag 2 augustus 2004 @ 13:29:37 #129
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_21009815
Jdee geen idee om het onderstel beneden in de schuur cq kelder of zoiets te stallen??
wij zitten 4 hoog (met 10 trappen incl de schuur) en stallen dat ding dus ook onderin de schuur ergens.
  dinsdag 3 augustus 2004 @ 07:54:56 #130
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_21025789
Ik heb de Maxi Speedi SX en moet hem elke keer inklappen, maar dat gaat heel erg soepel, het gaat echt makkelijk. Ben er nu al aangewend. Echt heel klein issie niet, wel vrij ligt.
  vrijdag 6 augustus 2004 @ 08:54:54 #131
98198 Big_Tees
!!! 600+ Posts !!!
pi_21092098
quote:
Op zaterdag 31 juli 2004 19:09 schreef Big_Tees het volgende:

[..]

We hebben hem ondertussen ook besteld. De reden dat deze nog niet zoveel gezien wordt, is dat het nog een relatief nieuw model is. Tenminste dat werd ons bij Babyplanet verteld.

Maar we zijn nog steeds benieuwd naar de ervaringen van anderen met deze wagen.
We hebben de kleuren nu ook in het echt gezien... Ze zijn echt heel mooi.

  • kinderwagenbak: Model sport kleur 7
  • buggy: Model basic kleur 13

    Te bewonderen op Babyshop
  • Het Fok! fotoboek
    A girl phoned me the other day and said "Come on over, there's nobody home." I went over. Nobody was home.
      vrijdag 6 augustus 2004 @ 09:32:54 #132
    31820 Martineke
    Mama van Maxim en Romijn
    pi_21092506
    ohh das die met dat hele zwenk gebeuren aan de achterkant, daar hebben wij ook nog zeer geinteresseerd naar staan kijken ja, is indd een erg mooie wagen. en lijkt m eook wel vrij gemak in gebruik

    denk dat je wel goede koop hebt gedaan


    gos dat ik dat niet eerder doorheb zeg dat het om die ging
      vrijdag 6 augustus 2004 @ 10:05:49 #133
    98198 Big_Tees
    !!! 600+ Posts !!!
    pi_21092992
    quote:
    Op vrijdag 6 augustus 2004 09:32 schreef Martineke het volgende:
    ohh das die met dat hele zwenk gebeuren aan de achterkant, daar hebben wij ook nog zeer geinteresseerd naar staan kijken ja, is indd een erg mooie wagen. en lijkt m eook wel vrij gemak in gebruik

    denk dat je wel goede koop hebt gedaan


    gos dat ik dat niet eerder doorheb zeg dat het om die ging
    Nee, we hebben de driewieler besteld, zoals in mijn eerste post hier, maar ik had de link er bij gezet voor de kleuren van Mutsy... Hier heb je alle kleuren ook nog eens in 1 oogopslag.
    De Mutsy site is met flash gemaakt, dus das een beetje lastiger... De kleuren moet je dan echt doorheen scrollen.

    Aangezien we in de stad wonen, lijkt ons de 3Rider makkelijker en wendbaarder als de Urban Rider.
    Het Fok! fotoboek
    A girl phoned me the other day and said "Come on over, there's nobody home." I went over. Nobody was home.
      donderdag 12 augustus 2004 @ 19:06:52 #134
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_21239387
    Ik heb een vraag!

    Wij hebben dus een ouderwetse jaren-zoveel kinderwagen. Niet zo één dus waarbij je van maxicosi en liggen in een wieg naar zitten gaat!
    Nu vragen we ons hier af vanaf welke leeftijd een kindje in zo'n zitexemplaar moet of mag en kan. Dus vanaf hoeveel maanden vervoer je je kindje zittend? En is daarvoor ook zo'n simpel, goedkoop buggytje geschikt?
    Thanks!!!!!
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
      donderdag 12 augustus 2004 @ 19:36:21 #135
    73207 phluphy
    Lief vriendje...
    pi_21240173
    Ik weet niet precies vanaf welke leeftijd, ik dacht ca. 6 maanden

    Wel weet ik dat ik die goedkopere buggy's best geschikt zijn voor als je "even" een boodschap gaat doen, maar niet voor lange afstanden. Ik heb hier eens een tip gelezen om zo'n goedkope aan te schaffen die je ook aan je fiets kunt hangen, handig voor als je gaat winkelen of zo.
    Maar voor de langere wandelingen kun je beter een goeie kopen.
    ... ♥ ik mis je ♥
    pi_21240297
    Zo`n buggy "mag" je gaan gebruiken vanaf het moment dat je kind zelf stevig rechtop kan blijven zitten volgens mij. Ik heb hem gebruikt vanaf 8 maanden bij de jongens.
    Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
    Hyves!
      † In Memoriam † donderdag 12 augustus 2004 @ 19:42:01 #137
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_21240353
    quote:
    Op donderdag 12 augustus 2004 19:06 schreef Sugar het volgende:
    Ik heb een vraag!

    Wij hebben dus een ouderwetse jaren-zoveel kinderwagen. Niet zo één dus waarbij je van maxicosi en liggen in een wieg naar zitten gaat!
    Nu vragen we ons hier af vanaf welke leeftijd een kindje in zo'n zitexemplaar moet of mag en kan. Dus vanaf hoeveel maanden vervoer je je kindje zittend? En is daarvoor ook zo'n simpel, goedkoop buggytje geschikt?
    Thanks!!!!!
    Cas heeft er tot een maand of 7,8 in gelegen en daarna is hij over gegaan in de jogger. Als jij een gewone buggy er naast wil kan dat best hoor. Ik zou dan wel kiezen voor een buggy met een lig stand er op, omdat ze anders zo onderuit gezakt in de buggy hangen.
    Je zou er haast een boek over schrijven!
    pi_21240892
    Misschien een tip voor nieuwe ouders: vraag eens aan je (schoon)ouders hoe lang zij een kinderwagen gebruikt hebben. Mijn ouders vertelden nl dat al hun kinderen (5) na 6 weken al niet meer in de kinderwagen wilden omdat iedereen liever wat meer uitzicht had. Is misschien handig daar dan rekening mee te houden (ik had niet verwacht dat een baby een kinderwagen vervelend zou kunnen vinden maar zodra onze dochter wakker wordt in de kinderwagen huilt ze tot je haar oppakt; een buikdrager vindt ze wel prettig: daarin kijkt ze rond tot ze moe wordt en dan slaapt ze er lekker in).
    De Stokke Xplory is overigens de enige kinderwagen die ik ken die dan wel geschikt zou kunnen zijn.
      † In Memoriam † donderdag 12 augustus 2004 @ 20:16:08 #139
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_21241195
    Volgens mij valt die niet meer onder de noemer "goedkoop buggietje"
    Je zou er haast een boek over schrijven!
    pi_21241247
    Klopt maar het was meer een algemene tip voor dit topic.
    800/900 euro vind ik ook niet echt goedkoop.
      zondag 15 augustus 2004 @ 13:17:11 #141
    63367 Jdee
    diep ademhalen... hou vast...
    pi_21300805
    quote:
    Op maandag 2 augustus 2004 13:29 schreef Martineke het volgende:
    Jdee geen idee om het onderstel beneden in de schuur cq kelder of zoiets te stallen??
    wij zitten 4 hoog (met 10 trappen incl de schuur) en stallen dat ding dus ook onderin de schuur ergens.
    Helaasj, we hebben geen berging. De fietsen staan buiten en in de U-stalling aan het einde van de straat, maar om daar nou ook die wagen te zetten...
    We hebben een bovenwoning met voordeur-gangetje-trap-huis. En de gang+trapopgang is nauwelijks een meter breed. Daarom kunnen de fietsen ook niet echt binnenstaan. We zaten al te bedenken of we niet een of ander katrollen-hangsysteem konden vogelen voor de kinderwagen, maar dat ligt er dus ook aan hoe plat ie kan. Als ie namelijk echt lekker plat kan, zetten we hem steeds tegen de muur aan.

    Tjissus TIEN trappen?! waw. Wel fijn dat je een schuur hebt inderdaad.
    Als je op een gegeven moment de trappen als een soort kilimanjaro begint te voelen, bel je me maar, dan kom ik wel morele en lichamelijke support geven Mocht het echt te zwaar worden, en zitten de trappen om een trappegat heen, heb ik ook nog klimspullen te leen, maar ik weet niet hoe lekker de klimgordel zit als je al een buikje hebt (bij mij gaat het nog prima al is het moment dat je wegglipt wel enger dan eerst). Ik hulk je dan gewoon naar boven
    ..en laat gaan...
      zondag 15 augustus 2004 @ 13:22:04 #142
    63367 Jdee
    diep ademhalen... hou vast...
    pi_21300887
    quote:
    Op vrijdag 6 augustus 2004 08:54 schreef Big_Tees het volgende:

    [..]

    We hebben de kleuren nu ook in het echt gezien... Ze zijn echt heel mooi.

  • kinderwagenbak: Model sport kleur 7
  • buggy: Model basic kleur 13

    Te bewonderen op Babyshop
  • waw, mooie wagens! die ene die ik had gezien stond ook op het strand, ook vrij ver erop. Dus dat lukte goed in mul zand.

    de kleur kiwi is errug stoer trouwens. en is dat een plastic bak eronder? het ziet er haast chroom uit *moooi*
    ..en laat gaan...
      zondag 15 augustus 2004 @ 19:09:45 #143
    336 Jessicaa
    een kaarsje brand voor Danyel
    pi_21307844
    Klappen jullie je wagen allemaal steeds in en uit overgens?
    Wij lieten hem gewoon uit staan en zette hem in de woonkamer
    We hadden de buggaboo nog van Bo. En voor Janneke hadden we ook een ouderwetse kinderwagen. Die fungeerde als bedje in de slaapkamer. Stond zo leuk! Lekker rijden deed die overgens niet. Ziet er lekkerder uit als dat het is.
    De buggaboo is wel heel licht om te dragen in te klappen enz.
    Beide dames waren het liggen in dat ding snel zat. Ze hebben net de 3 maanden gehaald. Bo nog niet eens denk ik.
    pi_21310480
    wij hebben de Mutsy urban rider (sport 14) hierzo
    we wilden graag een vierwieler hebben, en een wat degelijke wagen en zo kwamen me uiteindelijk bij de mutsy urban rider uit, helemaal compleet.
    We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
    Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
      dinsdag 17 augustus 2004 @ 20:12:23 #145
    98198 Big_Tees
    !!! 600+ Posts !!!
    pi_21355308
    quote:
    Op zondag 15 augustus 2004 13:22 schreef Jdee het volgende:

    [..]

    waw, mooie wagens! die ene die ik had gezien stond ook op het strand, ook vrij ver erop. Dus dat lukte goed in mul zand.

    de kleur kiwi is errug stoer trouwens. en is dat een plastic bak eronder? het ziet er haast chroom uit *moooi*
    Ja, dat is Model Joey, deze is met kunststof bak die dan in kleur gespoten is. Vonden wij persoonlijk minder mooi als de stof bekleedde bakken, vandaar dat wij voor de andere kleuren gekozen hebben.
    quote:
    Op zondag 15 augustus 2004 21:04 schreef Bar_en_Mar het volgende:
    wij hebben de Mutsy urban rider (sport 14) hierzo
    we wilden graag een vierwieler hebben, en een wat degelijke wagen en zo kwamen me uiteindelijk bij de mutsy urban rider uit, helemaal compleet.
    Wij hebben vanwege de wendbaarheid voor de 3Rider gekozen. Vrienden van ons, die niet in de stad wonen, hebben ook voor de Urban Rider gekozen, deze vonden wij ook heel mooi, maar minder wendbaar. Dus uiteindelijk na lang wikken en wegen is het de 3Rider geworden.
    Het Fok! fotoboek
    A girl phoned me the other day and said "Come on over, there's nobody home." I went over. Nobody was home.
    pi_21679358
    Joepie! Zaterdag heb ik de bugaboo opgehaald. (was precies 14 weken levertijd)

    Maar nu heb ik een vraagje aan de bugaboo ervaringsdeskundigen......
    Waar laat ik die 2 zwarte hengsels?? Ze hangen nu buiten de bak (zie foto halverwege reiswieg) maar hoort dit nou zo??? Kon er niks over vinden in de gebruiksaanwijzing namelijk.

    pi_21680658
    quote:
    Op woensdag 1 september 2004 10:52 schreef Stiekemurd het volgende:
    Joepie! Zaterdag heb ik de bugaboo opgehaald. (was precies 14 weken levertijd)

    Maar nu heb ik een vraagje aan de bugaboo ervaringsdeskundigen......
    Waar laat ik die 2 zwarte hengsels?? Ze hangen nu buiten de bak (zie foto halverwege reiswieg) maar hoort dit nou zo??? Kon er niks over vinden in de gebruiksaanwijzing namelijk.

    [afbeelding]

    Wij hebben exact dezelfde en hebben ons ook precies hetzelfde afgevraagd
    Helaas nog geen oplossing gevonden, dus ik hou me ook aanbevolen voor tips
    pi_21680808
    die hengsels zijn voor als je hem ombouwt tot buggy. Wij hebben ze er ook gewoon aan hangen, beetje weg gepropt.
    pi_21681182
    Wij hebben ze maar naar binnen gelegd.
    pi_21681231
    Vraagje... Wie heeft bij jullie de kinderwagen uitgezocht? De papa of de mama?
    Bij ons was het min of meer ik... Er zaten toffe wielen op en met vering was ie helemaal stoer...
    Comfort makkelijk inklapbaar enzo was pas iets waar ik me druk over ging maken toen we hem gekocht hadden....
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
    pi_21681552
    De mama vond 'm wel leuk maar wilde ook wel een ander soort, de papa was overenthousiast en wilde deze kinderwagen. Inderdaad de wielen, vering, rijdt soepel, stuurt goed, inklapbaar en allerlei andere snufjes.

    [ Bericht 0% gewijzigd door poemojn op 01-09-2004 14:47:10 ]
    pi_21682818
    Piglet, GMTA

    Nou gelukkig zeg dat ik niet de enige was die zich dat dus afvroeg haha

    Trouwens, dat stuk plastic had ik in het matrasje gestopt, bleek dat ik dat dus gewoon weg moest gooien. Kwam ik achter toen ik de cd-rom bekeek...

    Toch raar dat ze dat in de doos hebben gedaan.
    Lag niet eens boven in de doos als bescherming...


    Ik heb zelf de wagen uitgezocht, omdat ie in mijn autotootje moet passen.
    pi_21683377
    Stiekemurd maar goed dat je die cd-rom dan nog even bekeken had toch?
    Ik had dat 'probleem' niet omdat de babyzaak waar we 'm gekocht hebben, de kinderwagen alvast voor je in elkaar zetten en controleren als je dat wil. En dat vonden wij dus wel handig

    O, ja wij hebben hier echt samen de wagen uitgezocht. Dit was voor ons gewoon de beste keuze.
    pi_21687146
    Hier hebben we hem samen uitgezocht. Bij ons ging het er juist om dat hij makkelijk te besturen was ivm mijn lichamelijke klachten. Kleurtje heb ik uit gekozen
      donderdag 2 september 2004 @ 09:01:12 #155
    31820 Martineke
    Mama van Maxim en Romijn
    pi_21700700
    quote:
    Op woensdag 1 september 2004 12:30 schreef Spooky4u het volgende:
    Vraagje... Wie heeft bij jullie de kinderwagen uitgezocht? De papa of de mama?
    Bij ons was het min of meer ik... Er zaten toffe wielen op en met vering was ie helemaal stoer...
    Comfort makkelijk inklapbaar enzo was pas iets waar ik me druk over ging maken toen we hem gekocht hadden....
    bij ons is het de papa die em uitgezocht heeft. in eerste instantie hadden we em samen uitgezocht (maxi speedy sx) maar vriendlief vond em achteraf te groot en niet mooi (meer), nu heeft hij de bugaboo uitgezocht want hij vind dat daar de kindjes zo mooi inzitten.(met de kleur rood,helemaal door hem uitgezocht) uhh duidelijk door hem uitgezicht, ik vind de bugaboo niet mooi maar goed, vriendje is er blij mee
    pi_21705063
    Jullie vrouwen zijn zo lief om dit aan het mannetje over te laten.... ik zie me straks al door de straten rennen.
    Lieverd... hou jij de kleine ff vast, ik wil ff alleen met de kinderwagen.
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
      donderdag 2 september 2004 @ 13:53:41 #157
    31820 Martineke
    Mama van Maxim en Romijn
    pi_21705187
    zou n stunt zijn
      † In Memoriam † donderdag 2 september 2004 @ 14:04:40 #158
    81992 Githa
    pi_21705409
    quote:
    Op donderdag 2 september 2004 13:48 schreef Spooky4u het volgende:
    Jullie vrouwen zijn zo lief om dit aan het mannetje over te laten.... ik zie me straks al door de straten rennen.
    Lieverd... hou jij de kleine ff vast, ik wil ff alleen met de kinderwagen.



    Moeten we er een tweede bij kopen lieverd ?
      donderdag 2 september 2004 @ 14:26:28 #159
    60568 S-A-I-N-T
    Je heb het gelezen ;)
    pi_21705794
    Hier heeft manlief flink getest in de winkels. En het werd de bugaboo. Maar gelukig had ik het laatste woord want manlief wilde een ORANJE.
    Nu is het een rode geworden stuk beter dan oranje. Ja leuk als nl voetbalt (en wint) of als het koninginnen dag is verder niet zo.

    En ja soms rent hij heel hard met de wagen (met kind er in) En ze vind het geweldig en mama houd haar hart vast als ze voor de zoveeltste keer een hele scherpe bocht maken.

    Groetjes
    klein_spookje
    pi_21706147
    quote:
    Op donderdag 2 september 2004 14:04 schreef Githa het volgende:

    [..]




    Moeten we er een tweede bij kopen lieverd ?
    Im hung like Einstein
    And Smart as a Horse
      † In Memoriam † donderdag 2 september 2004 @ 14:53:07 #161
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_21706324
    quote:
    Op donderdag 2 september 2004 14:44 schreef Spooky4u het volgende:

    [..]

    Als je haar de kinderwagen nou geeft, neem jij gewoon alvast zo'n hele grote skelter, je kan er vast wel een maxi cosi op vastmaken
    Je zou er haast een boek over schrijven!
    pi_21768058
    Wanneer zijn jullie eigenlijk overgegaan van de reiswieg op het buggydeel? Ik lees op de Zappy-site mensen die de Bugaboo al bij 3 maanden ombouwen tot buggy. Myrthe groeit erg hard (nu zo'n 61 cm met ons centimetertje), ik vind haar er nu al krap in liggen (voor zover ze er in wil liggen tenminste) en als ze in dit tempo doorgroeit past ze er over een maand waarschijnlijk niet meer in. Ze wordt ook al steeds zwaarder voor de buikdrager dus ik begin me af te vragen of de ligstand van de Bugaboo over 1-2 maanden al mogelijk is (gelukkig is ze erg sterk, dat is dan wel weer een voordeel denk ik).
      zondag 5 september 2004 @ 17:20:28 #163
    26444 ezzi
    mama van ilse
    pi_21768233
    Ilse is nu 5 en halve maand en ligt nog steeds in de reiswieg van de bugaboo. Ik denk dat we aan het eind van de maand toch gaan ombouwen naar het buggy gedeelte, dan is ze 6 maanden.
      zondag 5 september 2004 @ 19:30:07 #164
    336 Jessicaa
    een kaarsje brand voor Danyel
    pi_21770488
    Bij mij lagen beide meiden al rond de 3 maanden in t buggygedeelte. Ze waren t plat liggen echt zat. Huilen was t dan. En in de zit/lig stand konden ze lekker om zich heen kijken enzo. Nu had ik flinke meiden die al heel snel hun hoofdje goed omhoog hielden en de drang hadden om omhoog te komen.
    pi_21770545
    Wat bedoel je met die drang, Jessicaa? Dat ze in rugligging de buikspieren aanspannen om omhoog te komen? (Dat doet Myrthe nl al een tijdje, en het lijkt me zo makkelijk als ik haar zonder gehuil ergens in kan vervoeren. )
      zondag 5 september 2004 @ 19:42:11 #166
    336 Jessicaa
    een kaarsje brand voor Danyel
    pi_21770734
    Ja dat bedoel ik. Als ze in de wagen lagen dan probeerde ze echt omhoog te komen
      zondag 5 september 2004 @ 22:34:28 #167
    26444 ezzi
    mama van ilse
    pi_21774543
    Dat heeft Ilse dus niet, daarom laat ik haar er nog maar in.Ilse heeft nog nooit gehuild in de wagen, ze vind het heerlijk en is meestal zo vertrokken. Voor Myrthe zou het misschien beter zijn om in de buggy te zitten.
      zondag 5 september 2004 @ 22:37:43 #168
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_21774613
    Met 3,5 maand lag Saskia niet echt comfortabel meer in de bak van de Quinny. Ze ligt nl. nogal uitgestrekt als ze slaapt. Ze had bijna geen ruimte meer over.
    Toen was het ook nog eens snikheet die dagen (begin juni) en ze lag weg te smoren in die bak. Toen hebben we haar dus in het buggydeel gezet, die kan zo goed als plat, en ze vond het heerlijk, de wind langs haar wangen (voor zover er wind stond) en het uitzicht dat ze ineens had
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
    pi_21791661
    We hebben hem vanavond omgebouwd. Ik heb op het cb om nadelen gevraagd maar die wisten zij zo ook niet (tenslotte mag de maxi-cosi al vanaf de geboorte). Ze sturen nog wel informatie op maar morgen ga ik een kwartiertje proberen hoe dit ons bevalt.

    Bedankt voor jullie reacties!
    pi_21791989
    Ik wil ok een foto met Myrthe die om zich heen kijkt hoor, die voeten alleen zeggen niet genoeg
    pi_21792152
    As you wish.

    Ze moet er nog wel aan wennen.
    pi_21792189
    Geweldig die blik in haar ogen.
      maandag 6 september 2004 @ 22:10:06 #173
    336 Jessicaa
    een kaarsje brand voor Danyel
    pi_21792211
    Ach gossie wat een mooi poppetje. En zo in die wagen is ze helemaal nog zo klein
    pi_21805063
    Iedereen zegt dat ze op mij lijkt dus natuurlijk is ze mooi..

    Het proefritje is erg goed gegaan, zowel wakker als slapend heeft ze ervan genoten. Ik weet niet of dat veel garanties biedt voor de toekomst maar ik kan het iedereen aanraden die ook zit met een baby die zich niet in de kinderwagenbak laat vervoeren.
      dinsdag 7 september 2004 @ 17:03:12 #175
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_21806406
    Myrthe meisje, wat zit je er mooi bij!
    Veel plezier met de wagen zo!
    pi_23609887
    *schop*

    kom ik weer met m'n duowagenvragen (in vervolg op discussie hier van enige tijd geleden). ik zit nogal in dubio, ben met verschillende mensen in onderhandeling en twijfel nu erg tussen een TFK-tweelingwagen en een inglesina(?) duowagen. bij die laatste zitten de zitjes dus toch niet naast elkaar, maar hoeft de oudste niet voorop, wat het weer wat lichter maakt. bovendien vind ik het fijn om de baby goed te kunnen zien tijdens het wandelen, dus dat de kinderwagenbak (en beide zitjes) beide kanten op gemonteerd kunnen worden zie ik ook als voordeel.
    de TFK is lekker smal (73 cm) en er zit ook een babynestje bij. volgens de adverteerder doet deze niet onder voor een mountain terrain maar ja, heeft iemand ervaring met TFK? ik vraag me af of de zitjes niet TE smal zijn bijna. (maar voor onze voordeur + bocht moeten we wel een smalle hebben).

    (moussy die uit Den Helder heb ik ook nog steeds als optie. Lois kun jij aan het logootje op de wagen op die foto zien of het eigenlijk om een mountain terrain buggy gaat, ipv om 'mountain buggy' zoals in de advertentie staat?)

    nou ja, ik kom er dus niet zo goed uit. hebben jullie nog iedeeën waarom de één prettiger zal zijn dan de ander?
      Hoofdredactie Fotografie zaterdag 27 november 2004 @ 18:00:34 #177
    95752 crew  Chell
    Kluns
    pi_23611037
    Ik heb zelf geen ervaring met zo'n wagen waarbij de kindjes naast elkaar zitten.
    Mijn oppaskinderen hadden een wagen waarbij ze achter elkaar zaten. Oudste zat achter en de kleinste voor en dat ging prima! Door de zwenkvielen vond ik die wagen zelfs nog fijner rijden dan de gewone 1-kinds wandelwagen die ze ook hadden.

    Het ging hier overigens om een kindje van 3,5 (die gewoon af en toe vreselijk lui was, want hij kon prima zelf lopen ) en eentje van 2, dus niet meer bepaald de kleinsten ook.

    Ik kon met die wagen overal doorheen. Zelfs de smalle paadjes bij de Hema bijvoorbeeld. Alleen drogisterijen waren onhandig, die zetten alles zo vol en en maken de paden en bochten zo smal dat keren niet altjd ging zonder daarbij wat dozen omver te rijden

    [ Bericht 11% gewijzigd door Chell op 28-11-2004 03:41:43 (tikfouten) ]
      † In Memoriam † zaterdag 27 november 2004 @ 19:12:55 #178
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_23612568
    Bix, wij hebben een enkele TFK. Hij is idd wat smaller, maar ik heb René er in gehad tot ze 3 was en Cas zit er nu ook prima in. Het babynest is zo groot dat Cas er nog steeds in verdwijnt. Ik heb nml de plank en de hengsels er af en uit gehaald, dus nu is het een hele grote voetenzak.

    Als je een foto wil, wil ik die mogen wel ff maken.
    Je zou er haast een boek over schrijven!
    pi_23624077
    ah, dat klinkt wel positief dus. maar het verhaal van Yoni (ahum hoe kom je nou bij díe nickname! ) ook wel.

    *twijfelt nog steeds*

    moussy is die TFK van jullie ook goed klein inklapbaar? die uit Den Helder lijkt trouwens iets stabieler met dat dubbele wiel vooraan.
    pi_23624432
    waah nou is er nog weer een andere in de running: deze mountain terrain. ik kan 'm voor 250 euro kopen (nieuwprijs inc. accessoires: 900!), Lois zie jij misschien een addertje onder het gras? hij is 4 jaar oud.
      Jubileum moderator zondag 28 november 2004 @ 19:11:34 #181
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_23631087
    Zo aan de foto te zien is dit een ander model dan diegene die ik heb. Ik vraag me af of deze ook meesturende voorwielen heeft?
    En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
    pi_23633170
    ik ga 't vragen. voor alle duidelijkheid: je bedoelt zwenkwielen?

    het grootste probleem wordt waarschijnlijk of het ding in onze achterbak past. we moeten deze week maar even bij BabyRent gaan proberen, want het adres van de verkopers is nogal ver rijden vanaf ons.

    en Lois vond jij het geen groot nadeel dat je niet goed in de kinderwagenbak kunt kijken tijdens het wandelen?
      Jubileum moderator zondag 28 november 2004 @ 21:02:21 #183
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_23633836
    Ik bedoel inderdaad zwenkwielen

    Bedoel je in de inkijk in het babywiegje? Want daar kon ik gewoon inkijken tijdens het rijden. Bij "mijn" model zit het wiegje andersom gemonteerd. Misschien dat daarom deze zo goedkoop is?
    En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
      † In Memoriam † zondag 28 november 2004 @ 21:05:28 #184
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_23633927
    Voor de tfk zijn losse zwenkwielen te koop, anders sleur je je een breuk in de bochten zonder zwenkwiel.

    Helaas viel Cas in slaap op de bank toen ik het babynest op de kinderwagen had morgen een nieuwe poging
    Je zou er haast een boek over schrijven!
    pi_23639612
    lois die voorwielen zijn bij deze inderdaad niet 'zwenkend'. over de richting van 't bakje heb ik ook nog een mailtje gestuurd maar daarop heb ik nog geen antwoord ontvangen.

    ben benieuwd moussy. en dat van die losse zwenkwielen heb ik inderdaad wel eens gehoord, ook nog een optie dus. is die TFK enkele wagen van jullie trouwens klein op te vouwen? (onze auto is niet eens zo heel klein maar we hebben een gastank in de achterbak zitten dus die beperkt de ruimte danig.)
      † In Memoriam † maandag 29 november 2004 @ 12:34:10 #186
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_23640913
    foto 1 van René in de wagen heb ik al gemaakt, als die zo op school is prop ik Cas in het babynest en zal ik ingeklapte foto voor je maken en ff voor je opmeten.

    -edit- Ingeklapt is ie met zwenkwiel 90 cm lang en met het gewone voorwiel is ie 80 cm

    [ Bericht 12% gewijzigd door moussy op 29-11-2004 12:41:13 ]
    Je zou er haast een boek over schrijven!
      † In Memoriam † maandag 29 november 2004 @ 13:50:01 #187
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_23642654
    Cas in het babynest-voetenzak op de ligstand. Er hoort nog een flap stof met drukkertjes bij, zodat je de zitting nog platte kan krijgen, maar die kon ik niet vinden


    Toos die zich er mee ging bemoeien


    en als ingeklapt pakketje
    Je zou er haast een boek over schrijven!
    pi_23643332
    Hier staan ook wat duowagens..

    http://www.babyjungle.nl/p4-duowagens.htm
    pi_23643472
    ja die link kende ik meaghan, maar een nieuwe is hier geen optie. evengoed bedankt.
    pi_23643564
    moussy, mooie foto's. en als pakketje lijkt ie niet zo heel groot. maar de baby gaat er dus ook met het gezicht van je af in, waardoor het wat lastig is om het kind goed te kunnen zien lijkt me? (als je de kap tenminste eroverheen hebt.)
      † In Memoriam † maandag 29 november 2004 @ 14:37:53 #191
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_23643906
    quote:
    Op maandag 29 november 2004 14:25 schreef bixister het volgende:
    moussy, mooie foto's. en als pakketje lijkt ie niet zo heel groot. maar de baby gaat er dus ook met het gezicht van je af in, waardoor het wat lastig is om het kind goed te kunnen zien lijkt me? (als je de kap tenminste eroverheen hebt.)
    ja, of je moet er een bak op zetten, die kan er weer wel anders om op, of er moet een klepje in het klap-flap-zonnedak zitten.

    Ik kon hem alleen niet inklappen als het babynest er als nest tussen zat, door de plank in het babynest. Daaom hadden wij de maxi cosie er op toen Cas nog zo klein was.
    Voor deze, het oude model, zijn er geen maxi-cosi dingen te koop, zodat je die er op kan zetten. Ik heb er wel een rekje voor gevonden, zodat ie er op kan. Hij is eigenlijk van een ander merk. Ik weet eigenlijk niet of dat wel kan op een tweelingwagen Als het je wat lijkt wil ik hem wel van zolder trekken.
    Je zou er haast een boek over schrijven!
    pi_23643919
    quote:
    Op maandag 29 november 2004 14:21 schreef bixister het volgende:
    ja die link kende ik meaghan, maar een nieuwe is hier geen optie. evengoed bedankt.
    Groot gelijk hoor. Die krengen zijn megaduur en je maakt er mss niet eens zo heel lang gebruik van. Ik heb mijn tweedehandsie ook vrij snel weer van de hand gedaan, het meerijplankje bleek hier het meest favoriet en zelfs nu staat ze er nog vaak op.
    pi_23644851
    quote:
    Op maandag 29 november 2004 12:34 schreef moussy het volgende:
    foto 1 van René in de wagen heb ik al gemaakt, als die zo op school is prop ik Cas in het babynest en zal ik ingeklapte foto voor je maken en ff voor je opmeten.

    -edit- Ingeklapt is ie met zwenkwiel 90 cm lang en met het gewone voorwiel is ie 80 cm

    Ingeklapte Cas?
    W ~ H ~ T
    pi_23655738
    lois, bij deze kan de bak inderdaad NIET andersom gemonteerd worden, dus ik vind 'm inmiddels al wat minder aantrekkelijk worden.

    moussy, dank voor je aanbod, als we toch bij die TFK uitkomen kom ik er misschien nog wel op terug. daar zit ook zo'n kinderwagenbak bij dus daar kunnen we op zich mee vooruit, maar als het toch praktischer blijkt om af en toe de maxicosi erop te zetten weet ik je te vinden. (al was het maar voor een tip over zo'n rekje).
    pi_23747320
    Bix, had je die van Topmark al overwogen? Staat hier een topic over, schijnt nu bij Prenatal in de aanbieding te zijn.
    pi_23747766
    Vanmiddag gezien bij RTL Boulevard: een limited edition bugaboo, de Bugaboo by Bas Kosters (www.bugaboo-by.com).
    Ik vind hem heel bijzonder lelijk en hij kost maar 1800 euro
    pi_24392331
    quote:
    Op vrijdag 3 december 2004 21:51 schreef piglet het volgende:
    Vanmiddag gezien bij RTL Boulevard: een limited edition bugaboo, de Bugaboo by Bas Kosters (www.bugaboo-by.com).
    Ik vind hem heel bijzonder lelijk en hij kost maar 1800 euro
    Huu! Wat een ding..
    Wel vrolijk. Geloof ik...

    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Maar goed.. Even waarom ik dit topic een schop verkoop..

    Wij hebben hoogstwaarschijnlijk een Duo Mountain terrain gekocht!
    Ik ben zo blij, ik ben zo blij!

    We hebben laatst in een babyspeciaalzaak (blijf het een raar woord vinden, alsof ze er baby's verkopen) een DMT "getest".
    Want eigenwijs als die vent van me is wou ie niet geloven dat de breedte wel meeviel. Een tandem leek 'm ook wel wat. Totdat hij die teste. Wilyan voorin en meneer was meteen genezen om.
    Dat leek hem toch niks voor mij, het lukte hem nog wel, maar mij wou hij dat niet aan doen. (Ja ja.. )

    Bij die winkel hadden ze wel een leuke aanbieding maar wij wouden toch graag nog even rondkijken/sparen.
    Tot ik vandaag deze DMT op speurders zag staan..


    Meteen maar gebeld, en morgen gaan we eerst even kijken.

    Is ie cool of is ie cool?
    W ~ H ~ T
    pi_24392590
    Bix hebben jullie nu al iets?

    Is het nu een DMT, Urban Jungle of TFK geworden?

    Lekker linkje om te zoeken: www.advertentiezoeker.nl
    Tegelijkertijd zoeken op Marktplaza.nl, Ebay.nl, Marktplaats.nl, Ricardo.nl, 2dehands.nl, MarktNet.nl, Speurders.nl, Kapaza.nl en KleintjesMarkt.nl..
    Handig!
    W ~ H ~ T
    pi_24393717
    nee nog steeds niet. begin er aardig genoeg van te krijgen.

    de DMT past niet in onze achterbak. de inglesina vind ik toch niet handig omdat er volgens mij over de zitjes geen regenhoes kan. de TFK's zijn steeds voor onze neus weg. ik ben nog in onderhandeling over een Happy Baby tweelingwagen (maar daar zijn ook andere kapers op de kust) en twijfel nu over een X-adventure 'Twingo' van www.babyjungle.nl.
    pi_24393782
    Ik weet niet wat je ervoor wilt betalen, maar ik heb op bovenstaande link (advertentiezoeker) een aantal TFK's voor nog geen 200 euro voorbij zien komen..
    W ~ H ~ T
    pi_24393943
    ik dacht zelf aan zo'n 250 max. maar ik weet niet waar jij precies mee zoekt, maar ik zie momenteel 1 TFK-advertentie en die is alleen voor kinderwagenbakjes (ŕ ¤ 175,-).
    pi_24394021
    Even snel gezocht....
    Hoop dat je het niet erg vind dat ik me er mee bemoei, maar koopjes sneupen via dit soort sites is bijna een hobby van me geworden...

    Tweeling joggers TFK
    (¤ 250,- Vlagtwedde, groningen)
    (¤ 185,00 Odijk, Utrecht)
    (¤ 199,00 W(?), Friesland)
    (¤ 199,00 Sittard, Limburg)
    W ~ H ~ T
    pi_24394192
    dankjewel! ik ga ze meteen uitpluizen.
    pi_24394199
    quote:
    Op dinsdag 4 januari 2005 16:30 schreef bixister het volgende:
    ik dacht zelf aan zo'n 250 max. maar ik weet niet waar jij precies mee zoekt, maar ik zie momenteel 1 TFK-advertentie en die is alleen voor kinderwagenbakjes (ŕ ¤ 175,-).
    Ik zoek met www.advertentiezoeker.nl en dan bij "Trefwoord:" -> TFK
    W ~ H ~ T
    pi_24394368
    ah, ik zocht met duowagen en tweelingwagen. maar dan mis je er inderdaad toch een heleboel. bedankt.
      Jubileum moderator dinsdag 4 januari 2005 @ 19:06:06 #206
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_24396873
    Jonnetje wat een waanzinnige wagen! *sprak zij geheel bevooroordeeld*

    Ik heb er werkelijk waar nog elke dag plezier van, en nog geen seconde spijt van gehad.
    Dit model die je op het oog hebt is het oudere model zie ik, waarvan het wiegje "van je af" ligt. Bij het nieuwere model ligt het wiegje met de voetjes bij het stuur.
    En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
    pi_24428584
    * Jonnetje maakt vreugdesdansje *

    Joepie joepie joepie!
    We hebben 'm (Duo Mountain Terrain) gisteren op gehaald.

    Lois, het is idd de oudere versie waar het wiegje "van je af" ligt.
    We konden ook het nieuwere model kopen (model 2004, degene die we in de winkel "getest" hebben) met korting maar die koste 500 euro zonder wiegjes of wat dan ook. Dan had je alleen de wagen zeg maar. Oké, niet duur voor een spik splinter nieuwe wagen.
    Maar deze heeft ons 260 euro gekost inclusief twee wiegjes en een regenhoes.
    En ja, ik vind het zelf ook vroeg om zo'n ding te kopen (16 weken zwanger) maar dit kon ik niet voorbij laten gaan.

    ik ben zo blij, ik ben zo blij, ik ben zo blij..
    W ~ H ~ T
      † In Memoriam † donderdag 6 januari 2005 @ 10:55:17 #208
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_24428770
    Ik ga weer meezoeken vind ik leuk

    Was deze link al voorbij gekomen? http://www.babysale.nl/
    Je zou er haast een boek over schrijven!
    pi_24430579
    quote:
    Op dinsdag 4 januari 2005 16:18 schreef bixister het volgende:
    nee nog steeds niet. begin er aardig genoeg van te krijgen.

    de DMT past niet in onze achterbak. de inglesina vind ik toch niet handig omdat er volgens mij over de zitjes geen regenhoes kan. de TFK's zijn steeds voor onze neus weg. ik ben nog in onderhandeling over een Happy Baby tweelingwagen (maar daar zijn ook andere kapers op de kust) en twijfel nu over een X-adventure 'Twingo' van www.babyjungle.nl.
    Oja, voor ik het vergeet.
    Bix, die X-adventure 'Twingo'/'Twin-go'/'Twinco' ... Nah ja, deze dus:

    werd ons sterk afgeraden in de winkel.
    Omdat Wilyan behoorlijk zwaar is (nu al dik 15 kilo) zou dan erg veel gewicht aan één kant komen. En het schijnt dat het ding vrij onstabiel is in dit soort gevallen. De man in de winkel had het er over dat met een kindje wat iets lichter zou zijn, maar wel best beweeglijk is, al problemen aan het licht kwamen.
    Hij zei dat de wagen het meest geschikt was voor tweelingen of in ieder geval kindjes van ongeveer hetzelfde gewicht.
    W ~ H ~ T
    pi_24432729
    moussy die link ken ik inderdaad, die hebben dezelfde aanbieding als babyjungle voor die X-adventure. maar als ik jonnetjes waarschuwing hierboven lees is die ook niet zo ideaal. jammer want ik vond 'm er heel handzaam uitzien met dat zwenkwiel en maar 72 cm breed.

    jonnetje gefeliciteerd met je aankoop!

    er zijn hier nu nog 2 happy baby wagens in de running. ik zal even kijken of ik er foto's van kan vinden.

    [ Bericht 10% gewijzigd door bixister op 06-01-2005 16:54:37 ]
    pi_24434713
    deze:

    en nog ongeveer een zelfde maar dan in de kleur zwart/zilver. allebei 4-wielers (geen zwenk ), breedte 76cm dus dat is aardig. maar of 't opgeklapte pakket ook in de kofferbak past moeten we vanavond nog even opmeten (als de auto en G weer thuis zijn).

    jonnetje van die TFK-ers waar jij links van geplaatst had is alleen die uit Friesland nog beschikbaar (erg ver rijden, onder Harlingen) en daar zat geen babynestje oid bij. dus ik probeer 't eerst iets dichter bij huis te regelen.
      Jubileum moderator donderdag 6 januari 2005 @ 20:53:33 #212
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_24439029
    Geweldig Jonnetje hier ga je zoveel plezier van hebben straks!
    En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
    pi_24439112
    Ik heb misschien wat voor je Bix: klik voor duowagens
    Het voelt goed hč?
    A je to!
    pi_24439174
    melonovy, welke bedoel je precies? (je link is wat 'breed'). van topmark ken ik alleen de achter-elkaar-varianten en die wil ik niet.
    pi_24440130
    oooooooow niet opgelet ...

    Ik heb vandaag een enkele wagen gekocht van dat merk, toen ik zocht naar een afbeelding kwam ik heel veel duowagens tegen, ik wist niet dat je op zoek was naar een naast elkaar wagen. :S
    Het voelt goed hč?
    A je to!
    pi_24440375
    die achterelkaarwagens liggen inderdaad voor 't oprapen.
    pi_24449117
    Bix, kun je ergens bij jullie in de buurt niet gewoon even die X-adventure testen?
    Dan weet je het gewoon zeker, of het wat is.
    Wij kwamen bij die winkel om een Duo Mountain Terrain te testen, en zo'n figuur verkoopt natuurlijk véél liever een (duurdere) DMT aan je dan een (goedkopere) X-adventure.

    Nog wat linkjes naar duo-wagens:
    (Duo driewieler)
    (zonder foto)
    (Wat vind je van dit type? Met luchtbanden)
    W ~ H ~ T
    pi_24449196
    quote:
    Op donderdag 6 januari 2005 21:49 schreef melonovy het volgende:
    oooooooow niet opgelet ...

    Ik heb vandaag een enkele wagen gekocht van dat merk, toen ik zocht naar een afbeelding kwam ik heel veel duowagens tegen, ik wist niet dat je op zoek was naar een naast elkaar wagen. :S
    Vertel vertel!
    Foto?

    (of heb je 'm al ergens anders geplaatst?)
    W ~ H ~ T
      vrijdag 7 januari 2005 @ 13:02:44 #219
    34891 melonovy
    La Kutschie
    pi_24450785
    Hihihi, Remco en ik hebben vandaag een wandelwagen gekocht bij de Prenatal, een topmark, leuk blits wagentje, met zwenkwielen voor, er zit een reiswieg op, je kan er zo'n zitdeel op plaatsen en een maxi cosie op klikken. Dus meteen ook een nieuwe maxi cosie gekocht. Hij is donkergrijs met zilverkleurig en een aluminium frame. Een foto moet ik er nog van maken als ie bezorgd wordt, want op het internet kon ik niets vinden.
    Het voelt goed hč?
    A je to!
    pi_24470720
    hčhč *zucht van verlichting* we hebben er een hoor. een driewieler van Happy Baby. (en we hoefden er maar een kwartiertje voor in de auto ook. ) hij past nét in onze kofferbak. niet op de foto te zien maar inclusief zonnekap, regenhoes, en voetenzakken. ben nog aan 't zoeken naar een passend reiswiegje maar zelfs dat heb ik misschien al gevonden. hij ziet er in ieder geval erg mooi uit en is lekker licht bestuurbaar. moussy, geen zwenkwiel maar dat kan er evt. nog wel opgezet worden.
      Jubileum moderator zaterdag 8 januari 2005 @ 20:54:16 #221
    3660 crew  Lois
    *trotse mama*
    pi_24470740
    Wat een opluchting Bix!
    En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
    Eva ♥ en Iris ♥
    pi_24470991
    Nog net op tijd, gefeliciteerd!
    En ook zonder zwenkwiel rijdt-ie vast prettiger dan deze.
    pi_24533659
    Oeps...
    Ik zou al een aantal keren reageren, maar dan wou het forum weer niet meewerken. Als ik er dan weer op kon, eerst bijlezen en dan vergat ik het weer of kon tegen die tijd weer niet meer reageren..

    Maar......
    G E F E L I C I T E E R D ! ! !
    Lekker man, allemaal nog mooi op tijd, zo net voor de geboorte.
    W ~ H ~ T
    pi_24533724
    tnx!
    de reiswiegjes (ja 2 want ik kon ze alleen per set kopen maar dat verkoopt na afloop vast ook wel weer makkelijk) zijn inmiddels ook binnen. tweedehands van BabyRent.
    pi_24533935
    Ow en Melonovy????

    Zou jij niet een foto'tje van jullie nieuwe wagentje plaatsen?

    (ik heb 'm stiekum al gezien , maar er zijn er vast wel meer nieuwsgierig)


    Hoe gaan jullie dat straks dan met Chiara doen, als jullie op pad gaan? (Als ik het vragen mag?)
    Gaat Chiara dan gewoon lopen, en dan als ze moe word op zo'n buggy-plankje ofzo? Of gaan jullie (jij en Remco) samen en dan met allebei apart een wagen?

    Nee... ik ben niet nieuwsgierig hoor.. (ik will alleen graag alles weten...)

    Wij hebben gekozen voor een duowagen omdat Wilyan nu gewoon al flink zwaar is. En tillen is voor ons absoluut geen optie meer. Bovendien zit hij tot nu toe nog steeds graag in de wagen. Het maakt hem niet zoveel uit of hij nou loopt of in de wagen zit, hij vind het allebei even leuk.

    Ik was wel benieuwd naar de redenen en overwegingen voor jullie keuze.
    W ~ H ~ T
    pi_24534014
    Wij hebben ook twee reiswiegjes bij de DMT.
    Ik vind het wel handig hoor.

    De ene zit er op en de ander willen we gewoon als wiegje voor beneden (in de box) gebruiken. Dat hebben we toendertijd ook bij Wilyan gedaan.
    W ~ H ~ T
    pi_24571032
    het was even puzzelen maar onze wagen is klaar voor de komst van de baby:



    het reiswiegje matcht qua kleur niet helemaal met de wagen maarja, hij zit er goed op en ik ben blij dat ik al lopend in 't bakje kan kijken. we hebben er zelfs een regenhoes bij die over beide kanten past. misschien gaan we dat andere wiegje inderdaad wel als extra slaapplekje voor de baby gebruiken, goed idee jonnetje.
      vrijdag 14 januari 2005 @ 22:56:21 #228
    34891 melonovy
    La Kutschie
    pi_24571622
    Jonnetje, en andere nieuwsgierigen, hier ons wagentje:


    Ik wil er nog een kiddyboard oid bij kopen voor de grotere afstanden, Chiara loopt zelf erg goed, ik woon boven een winkelcentrum, vlakbij allerlei voorzieningen die goed voor Chiara zelf te doen zijn. Voor de lange afstanden neem ik of iemand mee, of gaat de baby in een slan, of Chiara op het plankje, we zien wel even, komt vast wel goed. Ik wil van de zomer eigenlijk ook wel zo'n fietskar waar de 2 naast elkaar in kunnen zitten, en die je makkelijk los kunt koppelen en dan kan duwen, weer een probleem opgelost.
    Het voelt goed hč?
    A je to!
    pi_24571826
    Mooie wagens meiden!!!

    Hier wil zelfs Janneke amper meer in de buggy
    De jan lul van het geheel.
    Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
    Kutsch; tussen kut en kitsch
    Het voelt heerlijk!!!!
    pi_24571873
    lijkt me een prima oplossing zo melonovy! al dacht ik bij je eerdere beschrijving dat je bedoelde dat chiara bovenop de wagen kon zitten, net als alicia bij jayden. was de kinderwagen die je voor chiara had niet meer geschikt? zo'n fietskar lijkt me ook heel leuk en handig. maar ja een goede is wel weer aan de prijs. dus de eerste tijd ga ik maar weer alles lopend doen...

    hebben jullie nou ook dat als je dan weer iets klaar of aangeschaft hebt dat je denkt "Oh God als we er dadelijk maar een gezond babietje in kunnen leggen..." ik bedoel niet vanwege 't geld natuurlijk, maar zo'n angst dat je de goden verzoekt door zo voorbereid te zijn. het moet toch allemaal maar goed gaan... nou ja, 't zullen m'n hormonen wel zijn.
    pi_24571892
    hihi jessie! ik zat ook al te denken: dadelijk kan Piet ineens lopen als 'n kievit en wil hij helemaal niet meer in de wagen. (maar tegelijkertijd denk ik niet dat 't zo'n vaart zal lopen, meneer is ook van de luien hoor. )
      vrijdag 14 januari 2005 @ 23:17:50 #232
    37150 livelink
    keek op mijn week ( © DJ11)
    pi_24572029
    Dat idee van de goden verzoeken had ik wel voor de geboorte van Katja, maar niet meer zo erg voor de geboorte van Job.

    Mooie wagens, Bixister en Melonovy . Ik heb lang lopen etteren met het op stap gaan met 2 kinderen, maar sinds een maand of twee loopt Katja ineens heel goed mee. Ze wacht nu ook braaf met oversteken en rent niet meer zomaar alle kanten op.

    Ik weet nog steeds niet of ik er spijt van heb dat ik geen duowagen heb gekocht. Het zou me veel frustraties hebben bespaard, maar aan de andere kant is Katja liever lui dan moe en als het aan haar lag zou ze nog steeds zoveel mogelijk in een buggy vervoerd worden. Wat dat betreft is het goed dat ze die mogelijkheid niet meer had.

    Een kiddyboard hadden wij ook, maar dat is nooit zo'n succes geweest, maar dat kan ook komen omdat mijn vriend er zelf één gemaakt had. Wij vonden die officiele Kiddyboards veel en veel te duur.
    Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
      vrijdag 14 januari 2005 @ 23:22:53 #233
    34891 melonovy
    La Kutschie
    pi_24572150
    Ik heb trouwens ook zo'n polsbandje voor Chiara, dan zit ze met een lijntje aan me vast en kan niet zomaar alle kanten oprennen. Ziet er misschien een beetje onsympathiek uit, maar het gaat er om dat ik er baat bij heb.

    Bix, ik herken het ook wel hoor, die onzekerheden die er nu weer bij komen kijken, zal het wel weer net zo goed kunnen gaan als toen bij Chiara, en de angsten zijn er net zo goed weer bij een 2e...
    Het voelt goed hč?
    A je to!
    pi_24572182
    Dat bandje heb ik heel hard nodig gehad bij Bo. En heeft menig discussie op straat doen uitlokken. Maar je eigen kind ken je t beste hoor!
    De jan lul van het geheel.
    Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
    Kutsch; tussen kut en kitsch
    Het voelt heerlijk!!!!
      vrijdag 14 januari 2005 @ 23:28:14 #235
    37150 livelink
    keek op mijn week ( © DJ11)
    pi_24572270
    Ik heb bij Katja ook zo'n bandje geprobeerd, maar daar raakte ze volslagen van in paniek en uiteindelijk leverde dat nog veel gevaarlijker situaties op, dus daar ben ik snel mee gestopt.
    Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
    pi_24581939
    Ahaaaa....
    Ja tuurlijk, is ook zo! Jullie wonen boven een winkelcentrum..
    (kan ik hier zwangerschaps-dementie als smoes in de groep gooien? Vast wel he?)

    Wij hebben hier in de buurt alleen de bakker en de buurtsuper waar we alleen in noodgevallen (als we weer eens iets zijn vergeten) komen. We halen meestal alle boodschappen in één keer in L'warden in een gebouw waar Lidl, C1000, Kruidvat, Blokker, Zeeman & een VillaHapp-outlet zitten. En als we voor kleding ofzoiets gaan shoppen zijn we ook al gauw op Leeuwarden aangewezen. Voor de boodschappen lopen we altijd eerst samen thuis alles na en maken we lijstjes Daarna haalt Michiel dan alles (meestal vanuit zijn werk) alleen op.
    Als we écht Leeuwarden ingaan zijn we vaker langer weg en gaat Wilyan dus áltijd in de buggy.

    Bix, zou het er aan liggen dat we jongens hebben? Daar hoor je vaker over dat die de eerste paar jaar vaker liever in de buggy 'lui' zitten te wezen dan dat ze 'moeite moeten doen' (lopen).

    Zo'n polsbandje heb ik ook al een paar keer over na zitten denken.. Ondanks dat we in zo'n klein prutdorp wonen, wil je niet weten hoe hard ze hier soms door de (een-richtings-verkeer)straat racen..
    Gister avond werd onze hond bijna van achteren (tegen het verkeer in dus) plat gereden! Michiel kon 'm nog net aan de kant trekken.
    Wilyan hobbelt namelijk ook wel graag zomaar ineens de andere kant op, dus zo'n bandje leek mij ook wel wat. Wel zo veilig met al het verkeer hier.
    W ~ H ~ T
    pi_24582066
    En vergeet ik helemaal de reacties op Melonovy's en Bix' nieuwe wagens!

    Mel: Hij's leuk! Mooi ding man. Lekker handig, multifunctioneel, wendbaar wagentje joh!

    Bix: Hij is moooooooooooi ! ! ! !
    En zo raar is dat toch niet, blauw en grijs bij elkaar?
    W ~ H ~ T
    pi_24587013
    ja mooi he? ik ben er ook echt hartstikke blij mee. zijn die reiswiegjes van jouw MT ook zo klein trouwens? ik vrees dat ons babietje er niet lang in zal passen!

    en dat kleurverschil maakt me niks uit hoor, maar 't was een beetje een gedoe voor we ze hadden: eerst was er sprake van donkerblauwe bakjes, dus daar had ik op geboden (marktplaats). toen bleek dat die mevrouw van BabyRent Arnhem zich vergist had, de blauwe bakjes waren voor een enkele wagen dus te breed. er waren nog wel grijze bakjes. ok, mij best. maar dat was nog niet alles: toen de grijze bakjes bezorgd werden bleken de bijbehorende beugels (om ze op de wagen te bevestigen) er niet bij te zitten. pfff. die BabyRent Arnhem mevrouw was wel heel aardig en vond 't erg vervelend dat 't niet compleet was; ze heeft alle filialen van BabyRent gebeld om te kijken of er ergens nog zo'n set beugels was. nou dat was niet zo en zelf kon ze ze ook niet vinden. toen bleek de leverancier nog zo'n set te hebben, die zit hier gelukkig niet zo heel ver vandaan. op kosten van BabyRent konden we die daar ophalen gistermiddag. en gisteravond dus mee aan de slag gegaan, met bovenstaand resultaat. wel een gepiel hoor met schroefjes en dingetjes die maar op 1 manier konden, maar 't is gelukt.
    pi_24597007
    Echt groot zijn die reiswiegjes niet nee...

    De binnenmaten van de reiswiegjes van de DMT zijn ong 72 cm bij 30 cm... Dus mocht gupje net zo'n reusje als Wilyan zijn bij de geboorte, dan is hij/zij idd ook heel snel uit dat ding gegroeid.

    (ik snap sowieso niet waarom ze die dingen niet net iets groter maken..)
    (ik hoor zoveel erover dat hun kids er met een maand of drie er al uit gegroeid waren.. )
    W ~ H ~ T
      vrijdag 11 februari 2005 @ 13:18:11 #240
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_25039144
    In Koelstra Flexxo kinderwagen: vraag en probleem ontstond een dringende vraag. Het topic is inmiddels gesloten, maar kan iemand Bartman helpen?
    Als je niet lacht, ben je dood.
      vrijdag 11 februari 2005 @ 16:44:34 #241
    35446 NT-T.BartMan
    voorgoed vertrokken
    pi_25042422
    quote:
    Op vrijdag 11 februari 2005 13:18 schreef dutchie het volgende:
    In Koelstra Flexxo kinderwagen: vraag en probleem ontstond een dringende vraag. Het topic is inmiddels gesloten, maar kan iemand Bartman helpen?
    bij deze nog even de relevante tekst:
    quote:
    Wij hebben alweer zo'n twee jaar een Koelstra Flexxo in gebruik. De wagen is nu echte een probleempje aan het ontwikkelen: het voorwiel gaat spontaan zwabberen. Is dit een bekend euvel?
    De Koelstra website blinkt uit in het ontbreken van contactgegevens, en omdat we verhuisd zijn is de originele leverancier een beetje ver weg. Zou ik gewoon de lokale Prenatal kunnen binnenlopen en daar om service vragen?
    Ik ben inmiddels naar de lokale prenatal geweest, maar omdat de garantie (1 jaar) inmiddels verlopen is kunnen de daar niet veel meer voor me doen dan dure onderdelen bestellen.

    Vandaar mijn herhaalde vraag: herkent iemand dit probleem? Is het een bekend euvel? Kan iemand iets over een eventuele oplossing zeggen?
      † In Memoriam † zaterdag 12 februari 2005 @ 09:56:54 #242
    37843 lady-wrb
    kortaf
    pi_25053257
    Ter info:

    De moeder van mijn stiefkindjes heeft een doubak maar dan achter elkaar... de zwaarste voorop de lichtste erachter.
    Altijd al ??vraagtekens?? gehad bij dit ding en van de week zijn ze met wagen en al in de sloot gereden ...(moment van onoplettendheid natuurlijk maar toch!!)
    Baby en kind onderkoeld, ambulance, vocht achter longen, zieknhuis, in folie ingewikkeld en hele toestanden, paniek en dergelijke
    Persoonlijk zeg ik .... neem nooit een achter-elkaar-duo-bak
    Zoals ma kamper piet zegt:
    ~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
      zaterdag 12 februari 2005 @ 10:58:58 #244
    37150 livelink
    keek op mijn week ( © DJ11)
    pi_25053509
    Spekkiemonster, dat is inderdaad eng. Dat was ook mijn probleem met de duowagen achter elkaar. Doordat het zwaarste gewicht voor zit is er niks meer aan te houden of te corrigeren als het fout gaat.
    Althans, ik hield hem niet. Mijn vriend, die een stuk zwaarder en langer is, kon het wel.

    Is alles inmiddels in orde met de kinderen?
    Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
    pi_25053600
    ja hoor livelink.... inmiddels wel gelukkig! Moeder was er gelijk achteraan gesprongen en heeft duo-bak het water uitgetild boven d'r hoofd (wat een krachten heeft een moeder soms zeg!!) Iemand anders heeft de kindjes bevrijd die nog vast zaten. 4 man stond aan de overkant te kijken vol sensatie maar deden niks!! GRM&*())%%#@
    De schrik zit er voor de oudste vooral nog erg in. Hij heeft het er de hele dag over dat de eendjes bang waren (zielig hoor). Hij was een echte waterfan, maar ik ben bang dat watervrees er nu wel bij komt kijken de eerst volgende keer dat we gaan zwemmen. Maar ik ga behoorlijk off-topic nu sorry
    Wou inderdaad aangeven dat zo'n wagen er gewoon vandoor gaat als je ff niet oplet, zeker als de zwaarste voorin lekker gaat draaikonten. Niet meer te houden ....
    On OWja..... zet 'm altijd op de klip als je stil staat .... omvallen is moeilijker dan wegrollen ....
    Zoals ma kamper piet zegt:
    ~~ * * eeN DaG NieT LEVEN ~~ IS DaG NieT LacHT TOCHT ? * * ~~
      Moderator zaterdag 12 februari 2005 @ 18:19:19 #246
    45833 crew  Fogel
    pi_25059612
    Wij zijn nu ook vast begonnen met het kijken naar een kinderwagen voor onze tweeling in wording (nu week 16-17), en willen graag een met vier wielen waar de babies in aparte nesten naast elkaar kunnen liggen (en later zitten). Vandaag hebben we de DuoWalker getest, maar vonden het niks, de constructie kwam wat te gammel over, en het (op zich goed bedachte) stuursysteem op de voorwielen werkt voor geen meter als je achteruit wil rijden.
    Uit de wagens die we verder op internet hebben kunnen vinden heeft eigenlijk alleen One Tree Hill de juiste specifikaties, maar we hebben nog geen winkel gevonden waar ze dat ding hebben staan (in Oslo en omgeving) om hem uit te testen.
    Criteria naast de bovengenoemde 4 wielen en aparte nestjes, is dat de wagen vrij makkelijk door een 'normale' deur past en dat hij opgevouwen in de kofferbak van onze Mazda 323 past (GLX sedan 1992 model), en tot slot dat de wagen makkelijk per vliegtuig te vervoeren is in opgevouwen toestand (wegens het feit dat vele honderden kilometers van beide grootouderparen af wonen die makkelijker per vliegtuig dan met de auto te bereiken zijn).
    Iemand tips? (prijsklasse is niet belangrijk)
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_25085830
    Is er via www.mountainterrain.com niks te vinden?

    Ik heb hier (shopfinder) even wat "gerommeld" en dit kwam eruit...
    Country: Norway
    Province: Akershus
    City: OSLO

    Dealer Fru Lyng
    Citypassagen, Akersgt.17
    0180 OSLO
    +47 22 42 20 20
    W ~ H ~ T
      Moderator woensdag 16 februari 2005 @ 21:58:50 #248
    45833 crew  Fogel
    pi_25117308
    quote:
    Op maandag 14 februari 2005 14:00 schreef Jonnetje het volgende:
    Is er via www.mountainterrain.com niks te vinden?

    Ik heb hier (shopfinder) even wat "gerommeld" en dit kwam eruit...
    Country: Norway
    Province: Akershus
    City: OSLO

    Dealer Fru Lyng
    Citypassagen, Akersgt.17
    0180 OSLO
    +47 22 42 20 20
    Dank je! Ik vind heel die site erg onoverzichtlijk en had eerlijk gezegd helemaal over de shopfinder heen gekeken. (en dat die winkel in dat warenhuis zat wist ik ook niet, al heb ik een jaar er slechts 300 meter vanaf gewoond )
    Binnenkort maar eens gaan kijken daar
    I'm surrounded by morons!
    TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, UK, Nederland
    TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
    TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
    pi_25125939
    Graag gedaan hoor..

    En succes he!
    W ~ H ~ T
    pi_25704082
    laatst zag ik iemand lopen met een kinderwagen Esprit, helemaal leuk vond ik hem Waar kun je die wagens kopen en van wat voor kwaliteit zijn ze?
    Niet dat ik hem nu nodig heb, maar ik kan de info maar alvast hebben
    Jouw kleine handje grijpt
    mijn grote vinger vast
    mooi toch dat mijn vinger
    zo in jouw handje past
      † In Memoriam † donderdag 24 maart 2005 @ 12:26:57 #251
    43556 miss_dynastie
    pi_25704121
    quote:
    Op donderdag 24 maart 2005 12:24 schreef Beaker het volgende:
    Niet dat ik hem nu nodig heb, maar ik kan de info maar alvast hebben
    En vast sparen, denk ik
      † In Memoriam † donderdag 24 maart 2005 @ 12:28:21 #252
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_25704147
    ehhh, bij een babyzaak bij mij in de buurt
    Je zou er haast een boek over schrijven!
    pi_25705107
    Geheheheheheeh jullie hebben me door
    Jouw kleine handje grijpt
    mijn grote vinger vast
    mooi toch dat mijn vinger
    zo in jouw handje past
      † In Memoriam † donderdag 24 maart 2005 @ 13:18:44 #254
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_25705167
    valt reuze mee hoor!! Een mexx autostoeltje is bij die winkel maar 59,- (in de aanbieding)
    Je zou er haast een boek over schrijven!
    pi_25705196
    Maar ik zie toch ook wagens van ¤ 999,= voorbij komen
    Die van Esprit zie ik niet op de site staan, wel dat ze ze verkopen inderdaad!
    Jouw kleine handje grijpt
    mijn grote vinger vast
    mooi toch dat mijn vinger
    zo in jouw handje past
      † In Memoriam † donderdag 24 maart 2005 @ 13:49:00 #256
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_25705897
    zoals met alles, je kan het zo duur maken als je zelf wil
    Je zou er haast een boek over schrijven!
    pi_25706153
    Weet jij een site waar de prijzen van die wagens opstaan? Ben wel benieuwd wat ze moeten kosten, want dan kan ik zoals Miss-D al zegt gaan sparen
    Jouw kleine handje grijpt
    mijn grote vinger vast
    mooi toch dat mijn vinger
    zo in jouw handje past
    pi_25712370
    Even gegoogled...

    Op Vergelijk.nl staat wel iets van prijzen...
    Er staat ook dat ze bij/op www.stormoplocatie.nl verkopen.
    Alleen kan ik er op die site niks over terug vinden.
    W ~ H ~ T
    pi_25712533
    [edit]

    Toch gevonden!
    Dus wel op Storm op locatie.....



    * Jonnetje is een blinde kip!
    W ~ H ~ T
    pi_25712586
    Klopt. Het is een driewieler, 359 euro. Ziet er leuk uit!
    De exacte link: http://www.stormoplocatie(...)lEsprit_en_Jeep.html


    /edit
    Jonnetje had 'm ook al
    Nouja, heb je het plaatje ook
    pi_25712653
    owh ja.....mijn dank is groot Je hebt ze in verschillende felle kleuren! echt super leuk!!
    Jouw kleine handje grijpt
    mijn grote vinger vast
    mooi toch dat mijn vinger
    zo in jouw handje past
    pi_25729407
    Wij hebben hier de Mutsy urban rider 4 wheels kinderwagen en we zijn er enorm tevreden over
    Zondag waren we naar het strand gegaan en door het mulle zand kwamen we nog steeds goed vooruit geukkig
    We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
    Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
    pi_25729687
    Ik had 't ook al in Z &G gezet, maar heeft er iemand ervaring met de Quinny Buzz? Of de Quinny speedi sx? We zitten aan de eerste te denken.

    Deze is 't



    of anders deze



    Ik vind die paarse kleurtjes zo leuk....
    -If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
      vrijdag 25 maart 2005 @ 12:54:34 #264
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_25729992
    Die eerste Quinny wilden wij eerst ook (vanwege "kleinste buggy"), maar toen we zagen hoe ontzettend "rechtop" je kindje moet zitten in dat ding, waren we er al snel klaar mee.
    Echt zielig gewoon! Een kindje moet echt wel zeer stevig zijn en heeeeeeeeeeeel goed rechtop kunnen zitten, wil het in die Quinny niet voortdurend voorover kukelen, volgens mij. Slapen is waarschijnlijk helemaal uitgesloten daardoor. Of het moet voorover gevouwen zijn. Dan kan het wel.

    Leek me een onding.

    Edit: ik blijk het weer helemaal mis te hebben! Ik heb het in mijn tekst hierboven over de ZAPP, blijkt nu. Sorry, sorry.
    Maar ik móet toch zeggen dat ook de Quinny op het eerste plaatje in jouw post, Igraine, zo "rechtop" lijkt. Maar misschien kun je die wel kantelen en dan is er geen probleem. Dat kon (zei men in de winkel) bij die Zapp namelijk niet. Vandaar mijn reactie.

    [ Bericht 15% gewijzigd door Sugar op 25-03-2005 13:00:08 ]
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
    pi_25730157
    Maar je kan hem toch stellen?
    In meerdere standen zetten zeg maar zodat ze ook nog een beetje kunnen 'liggen'...

    Ja ik weet 't ook niet hoor, ik wilde eigenlijk de speedi sx vanwege 't kleurtje..haha Maar mijn vriend vind die buzz wel wat omdat ie automatisch uitklapt en dergelijke...
    -If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
      vrijdag 25 maart 2005 @ 13:04:50 #266
    12721 Sugar
    ...maakt plannen
    pi_25730264
    Dat zeg ik, Igraine, als je hem kunt kantelen, dan is er natuurlijk geen probleem.
    Kon bij Zapp niet.
    Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
    pi_25730301
    Dat zei je nog niet toen ik mijn post plaatste, maar nu zie ik het...
    Die zapp lijkt me so wie so niks...
    -If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
      vrijdag 25 maart 2005 @ 13:07:48 #268
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_25730347
    Ik heb die tweede wagen, alleen was ie vorig jaar nog van Maxi Cosi.
    Vind het een superwagen en hij wordt hier iedere dag gebruikt en ik heb nog nooit wat te klagen gehad. Het in en uitklappen is niet zwaar ofzo dus daarom eentje kopen die uit zichzelf uitklapt enzo lijkt met niet nodig. Hij draait makkelijk en gaat overal normaal doorheen. Ik ga bijna dagelijks met het openbaar vervoer en hij gaat over goed in en uit. Ik hou van die wagen
      vrijdag 25 maart 2005 @ 13:10:47 #269
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_25730420
    De Buzz
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
    pi_25730540
    Ja die van Maxi Cosi heb ik ook gezien, ik dacht al dat dat precies dezelfde wagen was...
    Het automatisch uitklappen vind ik ook niet zo nodig, maar ja mannen he.... Als er iets van technisch vernuft op een kinderwagen zit is dat natuurlijk ineens errug belangrijk

    Hij is wel leuk he ET, heb jij ook een Buzz?

    [ Bericht 1% gewijzigd door Igraine op 25-03-2005 13:24:13 (niet inklappen maar uitklappen) ]
    -If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
      vrijdag 25 maart 2005 @ 13:18:07 #271
    37478 Luchtbel
    Memories in progress
    pi_25730640
    Mannen
    Een meisje dat ik ken, vond die Buzz wel iets te licht. Daar moet je ook voor oppassen, licht lijkt heel fijn maar is dat niet altijd want valt daardoor eerder om of raakt uit balans. Ook belangrijk als je gebruik maakt van openbaar vervoer.
      vrijdag 25 maart 2005 @ 15:58:54 #272
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_25734543
    Igraine, ik heb een Quinny Freestyle 4 wieler
    De Buzz was er nog niet toen ik op kinderwagen-jacht ging...
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
      zaterdag 26 maart 2005 @ 18:59:57 #273
    63367 Jdee
    diep ademhalen... hou vast...
    pi_25762911
    wij hebben de speedi sx, in het paars Ik vind m echt geweldig, moet ook veel met t ov en dat gaat prima en precies wat Luchtbel zegt: lekker wendbaar. Enige minpunt, maar daar ontkom je met een andere wagen niet an denk ik want volgens mij is de wielbasis ongeveer even breed bij elke wagen: sommige bussen hebben ingangen waarbij de deuren naar binnen klappen en die hebben dan van die leuningen op de deurramen waardoor je de wagen HOGER DAN die leuningen moet tillen omdat door due leuningen die 4 cm uitsteken ofzo de wagen er net niet tussen past. grrrr. Ik heb ook weleens Ela met kinderwagehn bak en al eraf getild, uit de bus gezet en dsan de rest inklappen en zo e bus uittillen. duurt ietsje langer dan boven je macht een kinderwagen de bus uittillen en ksn je in je uppie doen.
    maar tis dus een primawagenb met een relatief groot mandje eronder.
    ..en laat gaan...
    pi_25797214
    Wij krijgen van mijn ouders een (combi) kinderwagen van max 500,-

    Eerst maar de 1e 3 maanden doorkomen.
      maandag 28 maart 2005 @ 08:58:37 #275
    545 dop
    :copyright: dop
    pi_25799991
    quote:
    Op donderdag 24 maart 2005 18:22 schreef poemojn het volgende:
    Klopt. Het is een driewieler, 359 euro. Ziet er leuk uit!
    De exacte link: http://www.stormoplocatie(...)lEsprit_en_Jeep.html
    [afbeelding]

    /edit
    Jonnetje had 'm ook al
    Nouja, heb je het plaatje ook
    ik vind wagens met een kantel wiel ipv zwenkwiel niet lekker rijden
    ze gaan raar de bocht door en als je achteruit gaat doen ze presies niet wat jij wilt
    ze zien er verder wel leuk uit.
    Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
    get over it , het wordt niet beter
      maandag 28 maart 2005 @ 12:14:31 #276
    31820 Martineke
    Mama van Maxim en Romijn
    pi_25802292
    wat goed Ingrid

    wij hebben bugaboo frog, ding rijd perfect, makkelijk in de bocht, met 1 hand te bedienen allemaal.
    nadeel is boodschappendig onderin is niet al te groot, en als je je verzorgingstas eraan hangt die zwaar is en dan nog vriendlief erachter stuurt ie k*t (komt omdat hij op die stang gaat hangen zowat)
      maandag 28 maart 2005 @ 13:16:09 #277
    545 dop
    :copyright: dop
    pi_25803742
    het is ook een kinderwagen, geen boodschappenkar
    Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
    get over it , het wordt niet beter
      maandag 28 maart 2005 @ 22:05:21 #278
    63367 Jdee
    diep ademhalen... hou vast...
    pi_25816765
    quote:
    Op maandag 28 maart 2005 13:16 schreef dop het volgende:
    het is ook een kinderwagen, geen boodschappenkar
    oh, dus het was niet de bedoeling om een omgekeerde maxicosieautozitje op de kinderwagenbak, een kadootje, tas met verzorgingszooi, flesje water, tas met boeken en laptop en een bosjebloemen beneden in de wagen te ztoppen? ohja, en een klein meisje in de bak dan
    ..en laat gaan...
      maandag 28 maart 2005 @ 23:00:19 #279
    31820 Martineke
    Mama van Maxim en Romijn
    pi_25818261
    ik doe er ook geen boodschappen mee lees, ik ga geen 10 trappen op sjouwen met boodschappen en een kind in me armen
    maar t ZOU een nadeel kunnen zijn dan, zo beter
      dinsdag 29 maart 2005 @ 08:12:31 #280
    545 dop
    :copyright: dop
    pi_25823691
    dames voor de zware tassen met boodschappen hebben jullie een vent.
    die kun je helemaal afladen, en als het moet wel 10 keer de trap op en af laten hollen
    Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
    get over it , het wordt niet beter
    pi_25824454
    Hee, da's een idee... Hij zit alleen nu voor z'n werk 250 km hier vandaan, dus misschien is 't toch sneller om de kinderwagen als boodschappenwagen te gebruiken vandaag.
    pi_25824770
    Ff terugkomen op het Buggy verhaal van Sugar.... Ik wou ook graag de Zapp als buggy voor de vakantie, maar 1 groot nadeel... hij kan niet in de standen gezet worden. Heeft iemand ervaring met een goede buggy?? Hij is voor de vakantie bedoeld, moet compact zijn, makkelijk door het zand en in standen gezet kunnen worden en natuurlijk fijn rijden. Niet dat al die wieltjes alle kanten op zwengelen!
    pi_25824997
    quote:
    Op dinsdag 29 maart 2005 08:12 schreef dop het volgende:
    dames voor de zware tassen met boodschappen hebben jullie een vent.
    die kun je helemaal afladen, en als het moet wel 10 keer de trap op en af laten hollen
    * Jonnetje doet dan volgens mij toch iets verkeerd..... *

    Husbie racet liever met de wagen in het rond waardoor ik meestal als pakezel eindig..

    (en met wagen kan; kinderwagen, wandelwagen, buggy en zelfs winkelwagen bedoeld worden)
    W ~ H ~ T
    pi_25972851
    we hebben sinds een week nu een nieuwe kinderwagen. De Quinny Buzz en ik moet eerlijk zeggen.. ik vind het een geweldige wagen ook al moest ik in het begin heel erg wennen aangezien onze vorige kinderwagen (mutsy urban rider) een stuk steviger aan voelde. Maar dit is echt een superwagen! heel erg handig

    Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
    dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
    je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
      maandag 4 april 2005 @ 11:41:36 #285
    63367 Jdee
    diep ademhalen... hou vast...
    pi_25973248
    mooooi hoor
    ..en laat gaan...
    pi_25980943
    quote:
    Op maandag 4 april 2005 11:21 schreef DaanBanaantje het volgende:
    we hebben sinds een week nu een nieuwe kinderwagen. De Quinny Buzz en ik moet eerlijk zeggen.. ik vind het een geweldige wagen ook al moest ik in het begin heel erg wennen aangezien onze vorige kinderwagen (mutsy urban rider) een stuk steviger aan voelde. Maar dit is echt een superwagen! heel erg handig

    [afbeelding]
    Ok dan, 't wordt bij ons waarschijnlijk toch ook de buzz... Hij voelt heel licht aan he, maar hij loopt volgens mij wel lekker... (voor zover ik dat heb uit kunnen proberen op die 5 meter in de winkel dan)
    'T liefst in het paars
    -If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
      † In Memoriam † maandag 4 april 2005 @ 17:52:46 #287
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_25981288
    ehm maar, hoe ga je dan boodschappen doen met zo'n buz? Rugzakje op je rug of zo?
    Je zou er haast een boek over schrijven!
    pi_25982289
    Daar zat ik ook net aan te denken als ik fototje zag..... hoe doe je boodschappen
    We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
    Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
    pi_25982723
    tsja.. dat is dus het enige nadeel van de buzzzzzzzzzzz. het heeft standaard geen boodschappenvak. het schijnt dat je dat er wel los bij kunt kopen, maar ik doe alleen dagelijkse boodschappen met de kinderwagen en dat is echt alleen eten voor die dag. De grote boodschappen doen we altijd met de auto. En als we het een keer in de stad doen hier dan is vriendlief er altijd bij om te tillen. Dus ja, dat is wel een keuze die je moet overwegen.

    Maar het is echt een superwagen, met 1 hand te besturen, superlicht, heel handig met in en uitklappen en ja.. ik vind m persoonlijk geweldig!

    Igraine, onze vorige kinderwagen was ook paars en dat vond ik in het begin ook geweldig. Ik was de kleur alleen na een maand al zat. Vandaar dus een veilige kleur dit keer. ik weet niet of jij net zo moeilijk als ik bent anders zou ik dat nog even overwegen
    Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
    dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
    je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
      maandag 4 april 2005 @ 19:13:27 #290
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_25983230
    Mag ik vragen waarom je na 1,5 maand een nieuwe kinderwagen koopt??
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
    pi_25983582
    quote:
    Op dinsdag 29 maart 2005 10:12 schreef Stiekemurd het volgende:
    Ff terugkomen op het Buggy verhaal van Sugar.... Ik wou ook graag de Zapp als buggy voor de vakantie, maar 1 groot nadeel... hij kan niet in de standen gezet worden. Heeft iemand ervaring met een goede buggy?? Hij is voor de vakantie bedoeld, moet compact zijn, makkelijk door het zand en in standen gezet kunnen worden en natuurlijk fijn rijden. Niet dat al die wieltjes alle kanten op zwengelen!
    Ik wilde ook heeeeeeeel graag de Zapp maar omdat ie idd niet in de ligstand kan toch maar van afgezien.Nu hebben we een McLaren Quest en die vind ik heel fijn. 5 ligstanden geloof ik, kan mee op de fiets en is makkelijk in- en uit- te klappen. Ik denk niet dat je ermee door het zand kan rijden...
    Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
    pi_25983803
    quote:
    Op donderdag 24 maart 2005 18:22 schreef poemojn het volgende:
    Klopt. Het is een driewieler, 359 euro. Ziet er leuk uit!
    De exacte link: http://www.stormoplocatie(...)lEsprit_en_Jeep.html
    [afbeelding]

    /edit
    Jonnetje had 'm ook al
    Nouja, heb je het plaatje ook
    Wij zijn ook op zoek naar een kinderwagen. We vinden deze allebei erg mooi.

    [edit] Ik had het zelf al gevonden [/edit]
    Don't take the wrong turn in life. You've got your life in your hands
    pi_25984725
    quote:
    Op maandag 4 april 2005 19:13 schreef E.T. het volgende:
    Mag ik vragen waarom je na 1,5 maand een nieuwe kinderwagen koopt??
    Misschien voor sommige mensen een heel stom verhaal, maar wij gaan nogal vaak op reis en dan echt met vliegtuig of ver met de auto enzo. De vorige kinderwagen was behoorlijk groot en paste amper in de auto. hij paste wel, maar dan was heel de achterbank gevuld en aangezien we ook een hond hebben en een autostoel achterin was er dan weinig plek voor spullen om mee te nemen. Eind van de maand gaan we naar New York en daarom hebben we besloten een kinderwagen te kopen die kleiner is als ie is ingeklapt zodat we makkelijker spullen mee kunnen nemen en kwijtkunnen. Met deze kinderwagen past er ook nog minimaal 1 koffer in de kofferbak. Vandaar eigenlijk...

    We hebben de oude kinderwagen aan een goed doel geschonken, namelijk mensen die geen kinderwagen konden bekostigen.

    beetje luxeprobleem, ik weet het
    Praten zonder iets te zeggen, maar me toch vertellen
    dat wat wij hebben, onbreekbaar is...
    je avatar vroeg om een wachtwoord en is daarom verwijderd
      maandag 4 april 2005 @ 20:20:11 #294
    34891 melonovy
    La Kutschie
    pi_25984845
    Coole wagen hoor! Ziet er super uit!
    Ik zou je toch echt een boodschappen mandje aanraden, die dingen zijn zo handig, zeker ook voor op reis, je kan er gewoon wat handbagage ingooien, waar je anders de hele tijd mee loopt te sjouwen...
    Het voelt goed hč?
    A je to!
      † In Memoriam † maandag 4 april 2005 @ 20:43:06 #295
    7074 moussy
    kuttekop
    pi_25985411
    quote:
    Op maandag 4 april 2005 20:15 schreef DaanBanaantje het volgende:

    [..]

    Misschien voor sommige mensen een heel stom verhaal, maar wij gaan nogal vaak op reis en dan echt met vliegtuig of ver met de auto enzo. De vorige kinderwagen was behoorlijk groot en paste amper in de auto. hij paste wel, maar dan was heel de achterbank gevuld en aangezien we ook een hond hebben en een autostoel achterin was er dan weinig plek voor spullen om mee te nemen. Eind van de maand gaan we naar New York en daarom hebben we besloten een kinderwagen te kopen die kleiner is als ie is ingeklapt zodat we makkelijker spullen mee kunnen nemen en kwijtkunnen. Met deze kinderwagen past er ook nog minimaal 1 koffer in de kofferbak. Vandaar eigenlijk...

    We hebben de oude kinderwagen aan een goed doel geschonken, namelijk mensen die geen kinderwagen konden bekostigen.

    beetje luxeprobleem, ik weet het
    Sorry hoor, maar ik vind het écht niet raar!! Ik neem ook steeds vaker de flut-buggy mee naar de stad zodat ik daarna door kan gaan voor de week-boodschappen. Ook al loopt dat ding 3x ruk.

    En dat je oude wagen naar een goed doel is gegaan is helemaal
    Je zou er haast een boek over schrijven!
    pi_25985726
    quote:
    Op maandag 4 april 2005 18:53 schreef DaanBanaantje het volgende:
    tsja.. dat is dus het enige nadeel van de buzzzzzzzzzzz. het heeft standaard geen boodschappenvak. het schijnt dat je dat er wel los bij kunt kopen, maar ik doe alleen dagelijkse boodschappen met de kinderwagen en dat is echt alleen eten voor die dag.

    Igraine, onze vorige kinderwagen was ook paars en dat vond ik in het begin ook geweldig. Ik was de kleur alleen na een maand al zat. Vandaar dus een veilige kleur dit keer. ik weet niet of jij net zo moeilijk als ik bent anders zou ik dat nog even overwegen
    Ik zou ook alleen de dagelijkse boodschappen doen met de kinderwagen, ik doe nu ook elke dag boodschappen (maar dan met de auto) Dus dat is steeds maar een klein beetje... Volgens mij kan je er wel iets van een buzz box ofzo bijkopen, voor boodschappen...

    Ik vind paars gewoon mooi, ik ben nogal van de kleurtjes zeg maar dus ik ben niet bang dat 't me snel zal vervelen, bij mij zou dat eerder gebeuren met een neutrale kleur....
    -If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
      † In Memoriam † maandag 4 april 2005 @ 21:39:16 #297
    43556 miss_dynastie
    pi_25986708
    quote:
    Op maandag 4 april 2005 20:15 schreef DaanBanaantje het volgende:
    hij paste wel, maar dan was heel de achterbank gevuld en aangezien we ook een hond hebben en een autostoel achterin was er dan weinig plek voor spullen om mee te nemen.
    Misschien een goede tip voor anderen, om dat even te proberen voordat je een wagen aanschaft.
    En hardstikke tof wat jullie met de andere wagen hebben gedaan
    pi_25996411
    Mutsy Urban Rider 4-wheeler 2003-edition bij ons. Prima wagen, rem was een keer stuk maar dat hebben ze vanuit de Babydump waar we 'm gekocht hebben prima opgelost.

    Wel is de support/contact van Mutsy zelf vrij beroerd. We hebben al meerdere malen via de site dingen gevraagd maar krijgen geen respons.

    Weet iemand misschien of er een kiddy-board bestaat wat op de Mutsy past?
      dinsdag 5 april 2005 @ 12:09:12 #299
    1627 dutchie
    Eámanë Súrion
    pi_25996913
    Ik vind die Buzz er zo instabiel uitzien, met die klein voorwieltjes Ik heb zelf de Mutsy euh.. och kom hoe dat ding ook alweer? Trans4mer, ja dat is 'm!! En daar twijfelde ik eerst al een beetje. Maar die kantelt dus echt niet, echt een fijn ding.
    Hebben nu wel een gewone Koelstra-buggy erbij. Was idd voor de vakanties wel een stuk makkelijker.
    Als je niet lacht, ben je dood.
    pi_25997120
    Ik heb zelf de maxi cosi city sx. Echt een heerlijk ding, lekker makkelijk bestuurbaar met een hand en je kan er overal mee lopen, ook strand etc. Alleen 1 nadeel vind ik dat het mijn hele kofferbak in beslag neemt, kan de hoedenplank er niet op hebben. Ik rijd in een ford fiesta. Ik overweeg om een extra buggy te kopen (zo'n klein ding dat je ook aan de fiets kan bevestigen) wat makkelijker mee te nemen is als ik bijv wat kleine boodschappen haal want anders moeten die dus op de achterbank naast de kinderstoel. En inderdaad een tip aan alle aanstaande ouders die gaan kijken voor een kinderwagen en die een auto hebben, probeer er eerst eens eentje in je achterbak te doen zodat je zeker weet dat het past.
    pi_25997325
    Dat vind ik het lekkere van de bugaboo, je kan hem plat maken en je kan heel makkelijk de wielen er af halen als dat niet pas. Het word een klein pakketje. Alleen baal ik als een stekker dat ze nu andere kleuren hebben
      zaterdag 12 november 2005 @ 22:33:06 #302
    3011 E.T.
    hormonaal stuiterballetje
    pi_32218220
    *schop*

    Iemand nog tips voor het banden-oppompen van een Quinny?
    het moest hoognodig weer eens gebeuren en kon me nog herrinneren dat 't vorige keer ook zo'n drama-klus was.. Pompje dat moeilijk op 't ventiel past, en moet dan het klepje op het pompje uitstaan of niet..
    uiteindelijk heb ik dus weer vier volle banden, maar zoals in 't praatjes topic al te lezen is, ging dat niet van een leien dakje...

    Dus... iemand tips?? (of een goede handleiding, want hoe je de banden moet oppompen vertellen ze niet in de handleiding )
    I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
    abonnement bol.com Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')