abonnement Unibet Coolblue
  maandag 31 mei 2004 @ 01:59:10 #101
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_19527543
quote:
Op maandag 31 mei 2004 00:10 schreef Ambrosius het volgende:
Over een kleine 12 uur dus. Helemaal niet voor de Nederlanders

Het is zeker op geen enkele mogelijkheid te ontvangen in Nederland? Ook niet een paar km van België?

PS: Waarom staat deze in EK, lijkt me meer wat voor Sport .
Wat is Sporza? Wanneer zendt Sporza uit?

Op maandag 31 mei 2004 start het tijdelijk sportnet Sporza. De VRT-Televisie wil met dat net in optimale omstandigheden verslag uitbrengen over de drukke sportzomer van 2004. Dat betekent dus: zonder de programmering van de bestaande netten - TV1 en Canvas/Ketnet - in het gedrang te brengen.
Van 31 mei tot 3 september kunnen de sportliefhebbers terecht bij Sporza, en dat niet enkel op de televisie, maar ook op de radio (voorheen 927 live en Sport Live) en on line op www.sporza.be. Sporza wordt een volwaardig televisienet (geen evenementennet dat slechts op bepaalde momenten uitzendt). In principe is Sporza er dagelijks tussen 13.30 en 23 uur. Wanneer de sportactualiteit dat vereist, wordt de zendtijd uitgebreid.


Sporza bekijken via de kabel?

Het nieuwe sportnet is in heel Vlaanderen en Brussel gemakkelijk te ontvangen via de kabel. Het kanaal verschilt van de ene kabelmaatschappij tot de andere. Vanaf begin mei wordt Sporza aangekondigd op het mozaïekkanaal van uw kabelmaatschappij. Daar leest u hoe u vanaf eind mei kan afstemmen op Sporza:
· Op Telenet/mixt-ICS (de netten van de vroegere gemengde intercommunales) komt Sporza vanaf 31 mei op het mozaïekkanaal.

· Op de netten van Interkabel (Integan, Interelectra, PBE en WVEM) wordt tegen 31 mei een kanaal voor Sporza vrijgemaakt. U zult waarschijnlijk een nieuwe preselectie moeten programmeren, maar via het mozaïekkanaal wordt dus aangegeven waar u dat kanaal kunt vinden.

· Ook op de Brusselse netten Coditel, Wolu TV en UPC (ook in Leuven) komt Sporza wellicht op het mozaïekkanaal. Bij Brutele zal men een kanaal vrijmaken; de informatie daarover verschijnt ook op het mozaïekkanaal vanaf begin mei. Bij problemen kunt u altijd terecht bij de helpdesk van uw kabelmaatschappij.



Sporza ontvangen met een antenne?

Sporza is helaas niet te ontvangen via antenne en een gewoon PAL TV-toestel omdat wij daar geen zendercapaciteit voor hebben. De VRT heeft op al zijn zenderlocaties (St Pieters-Leeuw, Schoten, Genk, enz.) maar twee TV-zenders, die we uiteraard blijven gebruiken voor TV1 en Canvas/Ketnet. We hebben jammer genoeg geen zender meer vrij voor Sporza.
U kunt het nieuwe sportnet wel bekijken met een antenne én een gepaste digitale ontvangstdoos : een zogenaamde DVB-T-settopbox ('Digital Video Broadcasting - Terrestrial'). Dat zijn aparte digitale tuners die u, op dezelfde manier als een videorecorder of dvd-speler, op de televisie kan aansluiten. Een DVB-T-settopbox en een buitenantenne volstaan om Sporza te bekijken. Een binnenantenne biedt geen 100 % garantie voor de ontvangst van het tijdelijke sportnet. Volgende kanalen worden gebruikt: Vlaams-Brabant: kanaal 22, West-en Oost-Vlaanderen: kanaal 40, Limburg: kanaal 41, Antwerpen: kanaal 59
De DVB-T-settopboxen zijn verkrijgbaar in elektrowinkels. Zulk een settopbox kan ook na afloop van de sportzomer op Sporza verder gebruikt worden om TV1 en Canvas/Ketnet digitaal te bekijken. Waarschijnlijk zullen ook de radiozenders van de VRT via dat kanaal verder te ontvangen zijn, maar dit is nu (1/4/2004) nog onder voorbehoud. Zodra dit vaststaat, wordt het gecommuniceerd. TeleTekst maakt eveneens deel uit van het pakket.


Sporza bekijken met een satellietontvanger?



Sporza is helaas niet te ontvangen via satelliet, noch in het buitenland, noch in België. Voor vele sportevenementen hebben wij geen internationale uitzendrechten. Er bestaat geen sluitend systeem om satellietuitzendingen te beperken tot de landsgrenzen en daarom kunnen we Sporza dus niet via satelliet doorstralen.


Sporza bekijken in Wallonië?

Sporza is helaas niet te ontvangen in Wallonië. De Waalse kabelmaatschappijen gaven tot nu toe niet te kennen bereid te zijn het tijdelijke sportnet over te nemen. Als een Waals kabelnet wel een kanaal voor Sporza wil vrijmaken, dan zullen wij daar waarschijnlijk positief op reageren. Voor wie belangstelling heeft, en in Wallonië woont, is het dus zeker een goed idee te informeren bij uw kabelmaatschappij.


Sporza bekijken in Nederland?

Sporza is helaas niet te ontvangen in Nederland. Wij hebben enkel uitzendrechten in België en we kunnen de tijdelijke sportzender dus niet in Nederland op de buis brengen.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Trouwste user 2022 maandag 31 mei 2004 @ 02:01:10 #102
7889 tong80
Spleenheup
pi_19527576
Wel dom van die Belgen. Ze weten dat er veel Nederlanders kijken naar hun sportuitzendingen. Zorg dan dat het hier te zien is.


Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 31 mei 2004 @ 02:04:19 #103
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_19527609
quote:
Op maandag 31 mei 2004 02:01 schreef tong80 het volgende:
Wel dom van die Belgen. Ze weten dat er veel Nederlanders kijken naar hun sportuitzendingen. Zorg dan dat het hier te zien is.


Niet "dom van die Belgen" , de VRT wil gerust wel dat Sporza op Nederland op de kabel kan , maar wil daar gewoon niet voor betalen aan de Nederlandse kabelmaatschappijen. Dus nemen die enkel de zenders die ze ooit door een ruilovereenkomst (Ned 1,2,3 in Belgie, Tv1, Ketnet, Canvas in Ned) overeenkwamen over op elkaars net ...

Niet vergeten dat de VRT géén commerciele zender is maar een staatszender die een besluitsovereenkomst heeft om een service te leveren aan de vlaamse tv kijker hé. Kijkcijfers en dan vooral buitenlandse zijn voor hen niet belangrijk. ze hebben een contract met de vlaamse overheid om een zekere kwaliteit van hun uitzendingen en een bepaald aanbod voor het vlaamse publiek te brengen.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  Trouwste user 2022 maandag 31 mei 2004 @ 02:06:42 #104
7889 tong80
Spleenheup
pi_19527630
Maar jammer blijft het.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  maandag 31 mei 2004 @ 03:56:53 #105
45698 thomas26
Huisnummer
pi_19528596
quote:
Op maandag 24 mei 2004 00:06 schreef tong80 het volgende:
Vanaf 31 mei op de TV.

Ben benieuwd wat de Belgen er mee doen.

Meestal leuke gasten en leuke items.

Mag ik dit even rechtzetten ?
quote:
Op maandag 24 mei 2004 00:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Sporza is geen belgisch EK programma, maar Sporza is een volledig nieuw TV-net dat de openbare omroep lanceert voor de sportzomer.

Op sporza komt een volledig Sportaanbod de hele dag door.
Met oa Roland Garros, Wimbledon voor het tennis, met de Dauphiné, Ronde van Duitsland, Ronde van Zwitserland, de Tour, alle najaarsklassiekers, de vuelta , ... voor het wielrennen

Met de Olympische spelen in augustus (zowat de klok rond zenden ze die live uit)

En daarnaast uiteraard in juni het EK voetbal.

Naast live verslaggeving van alle EK matchen brengt Sporza ook 's avonds en voor/na de wedstrijden een ruim aanbod aan randprogramma's. Er komt een dagelijkse sportquiz , er is een dagelijks praatprogramma met sportgasten , er is een live programma met gasten vanuit Portugal/frankrijk/athene (ek/tour/spelen)
Tijdens de tour brengen ze ook met "Ronderonde" een programma dat uren voor de wedstrijd met gasten begint, en tot uren erna doorloopt , iets gelijkaardigs brengen ze ook tijdens het ek.

Hoe je het ook draait of keert , in Belgie zullen we smullen van het gigantische sportaanbod dat de vrt ons brengt deze zomer.

En weet je, in belgie kan of we zelf ergens bijzijn eigenlijk bijna niks schelen. Voor de kijkcijfers van het EK zal dat alvast zowat niks gaan uitmaken. Of Belgie nu meedoet of niet , wij kijken toch.
Het antwoord was dus algegeven !!
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.
The long term benefits of sunscreen have been proved by scientists.
Deviantart
pi_19529984
Jammer dat Sporza hier niet wordt uitgezonden. Ik vind het altijd veel fijner kijken bij sportevenementen zoals voetbal, tennis en wielrennen. Tenminste geen reclames en goed commentaar.

Al gaat de radio toch wel aan bij het EK straks
pi_19530165
Oh, ik dacht dat sommige Nederlanders het wel met antenne zouden kunnen ontvangen, blijkbaar dus ook niet. :/

Kijk er wel naar uit: over een uurtje start het! Met meteen tennis, met als studiogasten Krajicek en Appelmans.
pi_19531762
Woohoo, Sporza is eindelijk begonnen!

Ziet er erg flitsend en jong uit! Ik kijk nu al uit naar de dagelijkse kwis met Herman Brusselmans!
pi_19532824
Ik weet niet waaraan het ligt, maar het beeld lijkt af en toe zomaar even te blijven haken...
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_19533738
Ja, bij mij ook sweek. Is al weer wat minder nu. Teletekst werkt ook niet echt optimaal, maar zal zo wel weer opgelost zijn.

Zit allemaal leuk in elkaar vind ik! Tussen de sets door praatje maken met oud-tennissers enzo.
pi_19534098
Lijkt inderdaad goed te werken allemaal voor de rest.
Zit je ook bij InterElectra toevallig? Misschien dat het daaraan ligt. Of onweert het misschien al in Brussel?
Nouja, ik ben even Pinkpop aan het kijken... ook leuk. . (Novastar!)
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  FOK!fossiel maandag 31 mei 2004 @ 14:36:54 #112
8443 cptmarco
it's captain...
pi_19535000
Goed idee van de Belgen, een aparte sportzender....

Dat wij daar nog nooit opgekomen zijn........
pi_19535109
quote:
Op maandag 31 mei 2004 14:36 schreef cptmarco het volgende:
Goed idee van de Belgen, een aparte sportzender....

Dat wij daar nog nooit opgekomen zijn........
Ik ben benieuwd hoe goed het gaat scoren... het is in ieder geval wel een stuk slimmer om het alleen te doen in drukke sportzomers. (EK Voetbal, Roland Garros, Wimbledon, Olympische Spelen...)
Dat is iets wat je als normale zender niet echt kunt maken, maar bij de overheid...
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  FOK!fossiel maandag 31 mei 2004 @ 14:43:28 #114
8443 cptmarco
it's captain...
pi_19535223
quote:
Op maandag 31 mei 2004 14:43 schreef cptmarco het volgende:
en je vergeet de Tour de France nog.....
Ow jee, het wordt echt druk. .
Ook leuk voor de niet sportliefhebbers, dat ze gewoon hun normale programmering kunnen zien.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_19537683
Eigenlijk wel een slimme zet van de VRT. Nu stellen ze het voor als een "tijdelijk" net, omdat de commerciële omroepen al geprotesteerd hebben uiteraard.

Maar moest dit nu een groot succes worden, heeft de VRT een uitstekend argument om van Sporza een permanent 3e net te maken....

ps: hier in Leuven geen beeldstoringen iig
  maandag 31 mei 2004 @ 18:24:56 #117
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_19540938
Iets dat ze met hun sportradio 927Live overigens ook gedaan hebben , oorspronkelijk gestart als een radio voor Euro 2000 , maar sindsdien gewoon in de ether gebleven ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  maandag 31 mei 2004 @ 18:34:23 #118
54310 Keano
PSV / Celtic
pi_19541158
Hou Op!!

Ik kan het niet aan, hier geen Sporza. Klotezooi dat wordt dan dalijk luisteren naar Theo Reitsma op het EK en naar Herbert Dijkstra tijdens de Tour

Frank Raes en Michel Wuyts hoor ik tien keer liever. Dave Bruylandts tijdens de Giro was ook heel leuk om te luisteren.
"These four walls saw the rise and fall and your midnight getaway"
pi_19541201
quote:
Op maandag 31 mei 2004 schreef pekel in een ander topic het volgende:
Woonde ik maar in het grensgebied met Belgie... .
Dan maar hopen dat TV Home inziet dat dit een tijdelijke leuke zender is. .
Hoi.
  maandag 31 mei 2004 @ 18:39:18 #120
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_19541275
Ook al woonde je in het grensgebied met België, dan nog kun je het niet ontvangen (toch?)..ik heb iig de kabel afgezocht en kan niks vinden (4 km van de Belgische grens). Met de antenne werkt het niet volgens sporza.be.
sig verwijderd door FA
  maandag 31 mei 2004 @ 18:41:10 #121
23234 zjroentje
DiFontaine
pi_19541315
quote:
Op maandag 31 mei 2004 18:39 schreef Ambrosius het volgende:
Ook al woonde je in het grensgebied met België, dan nog kun je het niet ontvangen (toch?)..ik heb iig de kabel afgezocht en kan niks vinden (4 km van de Belgische grens). Met de antenne werkt het niet volgens sporza.be.
Hier kunnen we ook niks ontvangen.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  maandag 31 mei 2004 @ 18:44:07 #122
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_19541364
Het komt in plaats van het mozaïekscherm, dus vermoed dat jullie het niet zullen kunnen krijgen, zelfs aan de grens niet.
  maandag 31 mei 2004 @ 18:51:30 #123
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_19541490
quote:
Op maandag 31 mei 2004 18:44 schreef placebeau het volgende:
Het komt in plaats van het mozaïekscherm, dus vermoed dat jullie het niet zullen kunnen krijgen, zelfs aan de grens niet.
Dat heb ik meerdere keren gelezen ja, maar wat houdt dat mozaïekscherm/mozaïekkanaal precies in eigenlijk?
sig verwijderd door FA
  maandag 31 mei 2004 @ 18:53:54 #124
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_19541553
gewoon een scherm met allemaal kleine schermpjes in waar je kan zien wat ze op de verschillende zenders tonen. Hadden jullie dat dan niet?
  maandag 31 mei 2004 @ 19:01:01 #125
66110 Ambrosius
SportFreak
pi_19541702
quote:
Op maandag 31 mei 2004 18:53 schreef placebeau het volgende:
gewoon een scherm met allemaal kleine schermpjes in waar je kan zien wat ze op de verschillende zenders tonen. Hadden jullie dat dan niet?
Jawel, nog steeds . Ook daar geen Sporza, maar dat had ik daar ook niet verwacht..
sig verwijderd door FA
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')