abonnement Unibet Coolblue
pi_19245852
Ik ga dus 10 juni voor het eerst stemmen, maar ik heb geen flauw idee op wie, en hoe dat nou eigenlijk werkt met zo'n lijst enzo... Hebben jullie misschien tips ofzo?
  woensdag 19 mei 2004 @ 15:39:34 #2
89848 Quacker
Don't call me gringo!
pi_19245931
In ieder geval een partij die TEGEN de software patenten is.
"Camarón que se duerme, se lo lleva a la chingada" - Willem-Alexander (2009)
  woensdag 19 mei 2004 @ 15:40:53 #3
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_19245963
Ehm, tja stem gewoon op de persoon/partij waarvan hun standpunten het meest overeenkomen met jouw gedachtengoed. Kijk bijvoorbeeld maar eens op sites van politieke partijen.
Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
  woensdag 19 mei 2004 @ 15:41:45 #4
89848 Quacker
Don't call me gringo!
pi_19245985
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 15:40 schreef stukovich het volgende:
Ehm, tja stem gewoon op de persoon/partij waarvan hun standpunten het meest overeenkomen met jouw gedachtengoed. Kijk bijvoorbeeld maar eens op sites van politieke partijen.
of www.stemwijzer.nl
"Camarón que se duerme, se lo lleva a la chingada" - Willem-Alexander (2009)
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 19 mei 2004 @ 15:42:33 #5
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_19246004
Stemwijzer.nl is gekleurd, dus niet onpartijdig....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 19 mei 2004 @ 15:47:09 #6
28498 smoking2000
dpkg-reconfigure reality
pi_19246109
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 15:39 schreef Quacker het volgende:
In ieder geval een partij die TEGEN de software patenten is.
Helemaal mee eens, dus ik stem SP, een van de weinige partijen die ECHT tegen is ipv gedeeltelijk of onder bepaalde voorwaarden etc etc
  woensdag 19 mei 2004 @ 15:47:44 #7
33321 stukovich
Y tu mamá también
pi_19246123
stemwijzer.nl is voor mensen die geen interesse in de politiek hebben, geen naonderzoek plegen naar de verschillende partijstandputen, maar wel een stem willen uitbrengen. ff 1 minuutje stemwijzer.nl en meteen als een kuddekoe meelopen met het advies dat gegeven is
Tegenovergestelde van preventief
WACC = Ko = (EV/TV) ke + (VV/TV) (1-f) kv
  woensdag 19 mei 2004 @ 15:52:51 #8
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_19246259
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 15:42 schreef Netsplitter het volgende:
Stemwijzer.nl is gekleurd, dus niet onpartijdig....
En daar heb je ook argumenten of bronnen voor?
  woensdag 19 mei 2004 @ 16:09:26 #9
30106 Hiawatha
Had ie nu maar een camera.....
pi_19246681
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 15:36 schreef Sumava het volgende:
Hebben jullie misschien tips ofzo?
Ja, stem VVD!
pi_19247136
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 15:39 schreef Quacker het volgende:
In ieder geval een partij die TEGEN de software patenten is.
en tegen uitbreiding van de EU met bv Turkije..
en tegen troepen in Irak ...

dat gaat moeilijk worden Koos..
  woensdag 19 mei 2004 @ 16:29:02 #11
46305 succubus
helhoer in het nederlands
pi_19247191
waar stem je nou eigenlijk op? op nationale partijen of vertegenwoordigs daarvan binnen het EU-parlement? het is me geheel onduidelijk
  woensdag 19 mei 2004 @ 16:36:07 #12
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_19247346
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 16:29 schreef succubus het volgende:
waar stem je nou eigenlijk op? op nationale partijen of vertegenwoordigs daarvan binnen het EU-parlement? het is me geheel onduidelijk
Op partijen die in Nederland meedoen. Voor meer info, zie: Wegwijs bij de Europees-Parlementverkiezingen 2004

Voor stemadvies (wat overigens ook in het wegwijs-topic staat...):

- Stemwijzer
- Stemindicator
- Stemtest
- Slag om Europa
- VoteMatch (advies voor fractie ipv partij)
- Wahl-O-Mat (Duitsland)
- PolitArena (Zwitserland)

D66 scoort bij mij altijd hoog, net voor PvdA. Ik heb net de VoteMatch gedaan en de liberale fractie (waar D66 bij aangesloten zit) scoort ook weer ietsjes hoger dan de sociaal-democraten (waar PvdA bij zit).
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_19248028
Het is denk ik belangrijk dat je de ideologie van de partij kent (de basisgedachte), de meeste standpunten worden immers pas later ingenomen. Aan de hand van de ideologie worden dan de keuzes gemaakt. Het is beter om niet te kiezen op een paar standpunten (zoals hierboven wordt gezegd), maar op een wat ruimer beeld.

Daarnaast kan je een keer een lijsttrekkersdebat bekijken. Volgens mij zendt Buitenhof (elke zondag middag van 12 tot 1) vanaf nu tot de verkiezingen zulke debatten uit.

En je kan natuurlijk de stemwijzer doen, voor een indicatie. Maar meer dan een indicatie is het ook niet.
Those who know do not speak
Those who speak do not know
  woensdag 19 mei 2004 @ 17:18:29 #14
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_19248384
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 17:03 schreef UnderWorld_ het volgende:

Aan de hand van de ideologie worden dan de keuzes gemaakt. Het is beter om niet te kiezen op een paar standpunten (zoals hierboven wordt gezegd), maar op een wat ruimer beeld.
Klopt, maar ideologie is iets vaags met mooie woorden, waar standpunten concreet zijn. Bij standpunten kun je overigens wel vrij goed een ideologie ontdekken, dus zo erg is het trouwens niet.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  woensdag 19 mei 2004 @ 17:41:24 #15
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_19248830
Zojuist Stemwijzer gedaan en ik kwam uit op Groenlink, PvdA en dan SP.
Stemindicator zei "Stem SP!".
De Stemtest van WB Magazine zei dat zowel de SP als GroenLink even veel punten hadden. Ik had die 2 partijen als enige aangevinkt.
Slag om Europa-spel: 1 Respect.nu 2 GroenLinks 3 PvdA
Ik heb nog nooit van Respect.nu gehoord. En heel lang stond Partij v/h Noorden bovenaan, daar heb ik ook nog nooit van gehoord. Kan iemand me vertellen waar je die twee partijen ongeveer zou zetten als je een balk maakt van link naar rechts.
SP op 8.
Volgens mij is SP best wel tegen de EU en ik heb op best wel veel zaken gestemd voor juist meer samenwerking in de EU. Nu de EU er is moeten we maar zorgen wen dat het een beetje sociaal word, zorgen dat Nederland eruit gaat lukt toch niet. Niet dat ik daarvoor ben, al vind ik de EU soms wel te rechts.
Sommige vragen vond ik wel een beetje onduidelijk en een aantal begreep ik niet helemaal.

[ Bericht 33% gewijzigd door Big_Boss_Man op 19-05-2004 18:46:23 ]
feest
pi_19250977
Kies Partij voor de Dieren. Overtuigende flash-animaties + programma op www.partijvoordedieren.nl
  woensdag 19 mei 2004 @ 20:27:38 #17
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_19252329
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 19:30 schreef aubergine het volgende:
Kies Partij voor de Dieren. Overtuigende flash-animaties + programma op www.partijvoordedieren.nl
Ja, die zijn ook ruig.
feest
pi_19259393
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 17:41 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Volgens mij is SP best wel tegen de EU en ik heb op best wel veel zaken gestemd voor juist meer samenwerking in de EU. Nu de EU er is moeten we maar zorgen wen dat het een beetje sociaal word, zorgen dat Nederland eruit gaat lukt toch niet. Niet dat ik daarvoor ben, al vind ik de EU soms wel te rechts.
Sommige vragen vond ik wel een beetje onduidelijk en een aantal begreep ik niet helemaal.
Het is meer de bedoeling dat het sociale beleid aan de lidstaten wordt overgelaten en dat schaalvoordelen (zoals gezamelijke regelingen op economisch gebied) op EU niveau worden geregeld.

Misschien moet je een van de andere linkse partijen overwegen als je wel pro-EU bent. GL of de PvdA zijn aardig pro-europa.
Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_19267001
Er is ook een andere optie, voor degenen die niet gaan stemen uit protest of degenen die het nog niet weten. De vorige keer kwam maar 30% van de kiezers opdagen. Hoewel het mij een statement lijkt van het Nederlandse volk deed de politiek het af als luiheid en/of desinteresse...

Protest, of tegen de E.U. of niemand van je gading??? Er bestaat nog steeds de mogelijkheid om BLANCO te stemmen!
Heb je het ook gehad met de Nederlandse beleidsvoering??
http://actie.web-log.nl/
pi_19267041
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 12:52 schreef ladieda het volgende:
Er is ook een andere optie, voor degenen die niet gaan stemen uit protest of degenen die het nog niet weten. De vorige keer kwam maar 30% van de kiezers opdagen. Hoewel het mij een statement lijkt van het Nederlandse volk deed de politiek het af als luiheid en/of desinteresse...

Protest, of tegen de E.U. of niemand van je gading??? Er bestaat nog steeds de mogelijkheid om BLANCO te stemmen!
Niet stemmen is niet het recht om te kanker op toekomstig beleid.
Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_19267252
LPF of D66 als ik de stemwijzer moet volgen.

Verontrustend maar los daarvan vind ik het moeilijk om de Europese verkiezingen serieus te nemen omdat ik centraal beleid op dát niveau haast ondoorgrondelijk vind. Het komt echt op me over als een ver van mijn bed show en een niet hele interessante show. Het is jammer dat Europees beleid zo'n significante invloed heeft op ons land.
Elke overeenkomst tussen jouw realiteit en de mijne berust op zuiver toeval
  donderdag 20 mei 2004 @ 13:17:57 #22
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_19267583
Kan iemand mij een beetje uitleggen wat de parijen Partij v/h Noorden en Respect.nu inhouden en bij welke partijen ze in de buurt liggen?
feest
pi_19267898
Stem pberends.
Het is ongetwijfeld gemakkelijker in blinde onderwerping te leven dan aan je bevrijding te werken: ook de doden zijn beter aangepast aan de aarde dan de levenden
  donderdag 20 mei 2004 @ 13:33:38 #24
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_19267953
quote:
Op donderdag 20 mei 2004 13:17 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Kan iemand mij een beetje uitleggen wat de parijen Partij v/h Noorden en Respect.nu inhouden en bij welke partijen ze in de buurt liggen?
Je kan ook ff de websites bekijken:
http://www.respect.nu/
http://www.partijvoorhetnoorden.nl/

Het zijn toch partijen met een bepaald thema, een soort one-issue-partij. Die moet je niet proberen te vergelijken met andere partijen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  donderdag 20 mei 2004 @ 13:37:39 #25
22944 Breetai
....Relax....
pi_19268043
quote:
Op woensdag 19 mei 2004 17:41 schreef Big_Boss_Man het volgende:
Volgens mij is SP best wel tegen de EU en ik heb op best wel veel zaken gestemd voor juist meer samenwerking in de EU. Nu de EU er is moeten we maar zorgen wen dat het een beetje sociaal word, zorgen dat Nederland eruit gaat lukt toch niet. Niet dat ik daarvoor ben, al vind ik de EU soms wel te rechts.
Ik vind in ieder geval dat mensen moeten gaan stemmen. iedereen die zich onthoudt van een stem zorgt ervoor dat allle trouwe CDA stemmers meer te zeggen krijgen in de Europese parlement. "Wie zwijgt, stemt toe." We hebben al gezien wat voor ramp Balkenende veroorzaakt.

De SP wil zich graag inzetten voor een democratisch en sociaal Europa. Zoals de zaken nu lopen in het Europses Parlement klopt voor geen meter. Er wordt daar veel te veel gelobbied en een hele hoop ondemocratische beslissingen genomen.

De campagne van de SP richt zich er ook op om beter in de gaten te houden wat er allemaal gebeurd. Vandaar ook de slogan: "Stuur een waakhond naar Brussel."

http://europa.sp.nl/campagne2004/
http://europa.sp.nl/campagne2004/waarom_waakhond.shtml
"I’ll renounce cynicism when it ceases having predictive powers" -- @devbisme
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')