abonnement Unibet Coolblue
pi_19438550
Aha, die manier.... nouja, is me dat ff weer duidelijk
Maar wel vreemd dat ze die afschrijven, want ze klagen soms toch over een tekort van materieel??
  donderdag 27 mei 2004 @ 09:06:49 #127
86072 thatsme
and That's you!
pi_19438750
niet meer er is nu een materieel overschot...
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  donderdag 27 mei 2004 @ 10:27:15 #128
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_19440157
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 09:06 schreef thatsme het volgende:
niet meer er is nu een materieel overschot...
Mwah, valt wel mee. Om 25 stellen Plan V te kunnen afvoeren is een aantal treinen moedwillig verkleind, naar het schijnt. Om dat nou een materieeloverschot te noemen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_19440230
Die zijn verkleind maar zijn recentelijk in de omloop weer gewoon aangevuld. Er is wel degelijk een mat. overschot.
pi_19440379
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 10:27 schreef Duvel het volgende:

[..]

Mwah, valt wel mee. Om 25 stellen Plan V te kunnen afvoeren is een aantal treinen moedwillig verkleind, naar het schijnt. Om dat nou een materieeloverschot te noemen...
Ik meen me te herrinderen dat er een aantal van deze stellen bij een militair rangeerterein nabij Amerersfoort staan. Kan me vergissen, zal proberen volgende week vrijdag als ik met de trein ga mijn fototoestel mee te nemen.
pi_19440430
Vergist: dat is plan u en geen plan v
  donderdag 27 mei 2004 @ 11:25:23 #132
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_19441798
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 10:30 schreef Lucske het volgende:
Die zijn verkleind maar zijn recentelijk in de omloop weer gewoon aangevuld. Er is wel degelijk een mat. overschot.
Ach so... Het blijkt maar weer hoe lastig het is om een goede lange-termijn planning te maken qua materieel. Een paar jaar geleden was er nog een schreeuwend mat-tekort, en brachten ICK en vIRM opluchting, en nu mag ICK wellicht alweer gedeeltelijk in de mottenballen. Volgens mij is dat toch een vorm van kapitaalvernietiging.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_19441929
Hadden ze ICK niet beter kunnen huren, zoals bij de K4-rijtuigen?
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_19441957
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 11:25 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ach so... Het blijkt maar weer hoe lastig het is om een goede lange-termijn planning te maken qua materieel. Een paar jaar geleden was er nog een schreeuwend mat-tekort, en brachten ICK en vIRM opluchting, en nu mag ICK wellicht alweer gedeeltelijk in de mottenballen. Volgens mij is dat toch een vorm van kapitaalvernietiging.
Absoluut, maar waarom zetten ze dit materiaal niet in op de trajecten met oudere treinstellen?

Ik heb vaak genoeg in een koploper gezeten of in een oude hondekop die kuren had.

Maar ja, ben nog een beetje een n00b op dit gebied en mijn intresse is de laatste paar maand aangezwengeld omdat ik steeds vaker met de trein van Groningen naar het westen moet.
En dan kijk ik uit het raampje en zie ik op de verschillende rangeersporen weer giga veel materiaal staan.

-- edit --

Owja, is dit de oude of de nieuwe koninklijke treinstel

  donderdag 27 mei 2004 @ 11:38:52 #135
86072 thatsme
and That's you!
pi_19442221
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 11:25 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ach so... Het blijkt maar weer hoe lastig het is om een goede lange-termijn planning te maken qua materieel. Een paar jaar geleden was er nog een schreeuwend mat-tekort, en brachten ICK en vIRM opluchting, en nu mag ICK wellicht alweer gedeeltelijk in de mottenballen. Volgens mij is dat toch een vorm van kapitaalvernietiging.
geld verspilling is het zeker, en wie hebben we het te danken, aan de staat, een tijdje heeft de NS geen nieuwe materieel aangeschaf omdat er totaal geen zekerheid over de toekomst na het privatiseren van het spoorwegnet. Nu ze dat wel weten hebben ze vollop nieuw spul gekocht.
I never joke about my work!
1: Ik heb altijd gelijk
2: Zo niet dan treedt regel 1 vanzelf in werking.
  donderdag 27 mei 2004 @ 11:39:31 #136
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_19442254
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 11:30 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]
Owja, is dit de oude of de nieuwe koninklijke treinstel

[afbeelding]
Dit is de nieuwe. Een verbouwde ICR geloof ik. De oude koninklijke trein was vooroorlogs o.i.d.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_19442606
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 11:30 schreef Dichterbijer het volgende:
Absoluut, maar waarom zetten ze dit materiaal niet in op de trajecten met oudere treinstellen?

Ik heb vaak genoeg in een koploper gezeten of in een oude hondekop die kuren had.

Maar ja, ben nog een beetje een n00b op dit gebied en mijn intresse is de laatste paar maand aangezwengeld omdat ik steeds vaker met de trein van Groningen naar het westen moet.
En dan kijk ik uit het raampje en zie ik op de verschillende rangeersporen weer giga veel materiaal staan.
Omdat dat niet zo makkelijk gaat als menigeen denkt. Sowieso zijn er nauwelijks treinstellen die je kunt kwalificeren als achterhaald en waar ICK een kwaliteitsverbetering oplevert, hoogstens plan V. In die diensten ICK inzetten heeft echter geen nut: weinig deuren, smalle deuren, smalle gangpaden. ICK is ook niet gebouwd voor korte-afstandsverkeer. Daarnaast, maar nu zal dat met een paar rijtuigen wel meevallen, moet je ook rekening houden met de rijkarakteristieken. Een loc met twaalf rijtuigen trekt niet zo snel op als een paar stellen plan V.

Overigens: afgezien van de zeven proto-stellen zijn ICM's echt niet zo oud.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lucske op 27-05-2004 11:59:31 ]
pi_19451331
Op Amersfoort heb ik al heel wat keren een 2-baks koploper op het rangeerterrein gezien....bestaat die en wat voor treinstelnummer is dat?
Of zou het kunnen zijn dat ze voor de grap het middelste rijtuig er maar ff hebben uitgehaald ik kan namelijk niks vinden over zo'n 2baks koploper
pi_19451514
Mocht je deze vraag serieus bedoelen: kijk verder dan je neus lang is (zo'n zestien posts hoger).
Mocht je deze vraag grappig bedoelen: er is niks grappigs aan.
pi_19451762
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 17:31 schreef Lucske het volgende:
Mocht je deze vraag serieus bedoelen: kijk verder dan je neus lang is (zo'n zestien posts hoger).
shit ik ben slecht, zit ik 80% hier te lezen en ook nog eens die grote openingspost zie ik dat geeneens! Lag er aan dat ik dit topic gister heb doorgelezen en daarna pas die foto is gepost
quote:
Mocht je deze vraag grappig bedoelen: er is niks grappigs aan.
Vind ik ook niet, thnx
pi_19453592
Nouja kan gebeuren toch? Maar idd beter lezen

Vandaag even over het perron van Groningen gelopen en er stonden weer genoeg koplopers te wachten. Allemaal 3 stels....
Waar rijden die langere versie's?
pi_19453746
Ook daar . Heb je toevallig wat treinen gezien die omloopmatig met drie stellen rijden of zo.

[ Bericht 3% gewijzigd door Lucske op 27-05-2004 19:34:13 ]
pi_19458842
Ik ben zo nog wat tussen de posts aan 't neuzen en kwam dit nog tegen:
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 00:16 schreef MREn het volgende:
Het is idd één van de eerste koplopers geweest (4001-4007) en dit was de 4005, alleen nu zonder AB-bak (naar Stentor). Rest: sloop
Jij kwatsjt wat veel . De AB gaat naar het NSM, de kopbakken naar Stentor. Niks sloop dus. Wat wel naar de sloop gaat zijn de kopbakken van de 4007 een dezer dagen, maar dat stel staat dus niet in Amf.
pi_19461989
Heeft iemand duidelijke foto's van nieuwe en "oude" koplopers? Want hoelang gaat die serie al wel niet rond in Nederland?!
Ik háát kabouters!!
pi_19462257
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 19:18 schreef Lucske het volgende:
Ook daar . Heb je toevallig wat treinen gezien die omloopmatig met drie stellen rijden of zo.
Hmm, daar vraag je me wat Heb daar nog niet echt opgelet... I keep my eyes open

Hierbij nog een foto die als achtergrond van mijn website dient



[ Bericht 16% gewijzigd door Dichterbijer op 28-05-2004 00:46:38 (toevoeging) ]
  vrijdag 28 mei 2004 @ 01:02:30 #146
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_19462843
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 00:22 schreef Camickaeze het volgende:
Heeft iemand duidelijke foto's van nieuwe en "oude" koplopers? Want hoelang gaat die serie al wel niet rond in Nederland?!
oud = zie plaatje eerder (dingen zijn uit '79 geloof ik)

Nieuwste zijn uit 1994, dus slechts 10 jaar oud.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_19468041
Enige zichtbare verschil van buiten is de deur zonder ruitje bij de cabine, de plaats van de koersrol, wat uitsteeksels voor op de neus en iets aan de ramen en draaistellen.
  vrijdag 28 mei 2004 @ 13:24:09 #148
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_19470717
Enige hoorbare verschil was dat bij de proto's boven ieder draaistel een emmer spijkers stond.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  vrijdag 28 mei 2004 @ 13:27:19 #149
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_19470799
Enig voelbare verschil is dat het in de proto's altijd een stuk warmer was dan in de andere stellen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
  vrijdag 28 mei 2004 @ 14:15:17 #150
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_19471912
quote:
Op vrijdag 28 mei 2004 13:27 schreef MREn het volgende:
Enig voelbare verschil is dat het in de proto's altijd een stuk warmer was dan in de andere stellen.
En dat ze heerlijk wiegden, meer dan de andere stellen. Dat tezamen met de temperatuur maakte ze heerlijk om in te slapen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')