abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 25 mei 2004 @ 20:27:54 #101
95755 Pizznix
No more?
pi_19402586
De 1300'en zijn alweer een jaar of vier van NS Reizigers maar komen niet in dienst. Zeker niet met het grote loccenoverschot van nu.


Zonde, het zijn mooie stoere locs, Eigenlijk de mooiste elocs van NS tot nu toe.
Life is to precious to live in a rush, taking shortcuts to tomorrow. Enjoy the moment......
  dinsdag 25 mei 2004 @ 20:45:41 #102
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_19403168
Nèh, serie 1000 was mooier. Ondoorgrondelijk en Onhandig, maar wel een mooi staaltje Zwitserse techniek.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_19403911
quote:
Op dinsdag 25 mei 2004 20:04 schreef Razzerr het volgende:

[..]

Stoppen die HSL treinen niet meer in Roosendaal?
Dat doet de Thalys zelfs nu al niet meer, hoor...
En de HSL-lijn loopt ook gewoon helemaal niet door Roosendaal.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_19408359
http://www.highspeedalliance.nl/xhtml/treinen.html
Waarom gaan ze eigenlijk niet voor snellere treinen? Heeft dat geen zin?
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  woensdag 26 mei 2004 @ 16:52:05 #105
62843 Larry101
Is 1 duim voldoende?
pi_19424443
Volgens mij is 250 het maximum dat ze in NL mogen rijden....
Life Is What Happens To You While You're Busy Making Other Plans.
  woensdag 26 mei 2004 @ 16:57:56 #106
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_19424586
Volgens mij is de maximum baanvaksnelheid 140, althans op de huidige baanvakken.
Op de HSL zal de maximumsnelheid wel hoger worden, maar die haalt die trein volgens mij niet eens gezien de korte afstanden.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_19425228
De Thalyssen gaan over datzelfde spoor 300 rijden, maar misschien ligt het inderdaad aan de kortere afstanden...
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_19429550
Luckske of iemand anders die iets weet van SWFML of Yahoo-groepen in het algemeen...
Hoe zie ik nu de attachments bij berichten?
Heb de Help-functie al gebruikt hoor, maar ik vind nou niet echt een uitleg.

Ik zie alleen dit staan:

Attachment (not stored)
d080-29.jpg
Type: image/jpeg
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_19430696
Niet. Yahoo slaat geen attachments op. De enige manier om die te zien is om je mail te laten afleveren en niet via de Yahoo-website te lezen.

Je hebt er net weer twee gemist trouwens .

O ja, schrijf m'n naam eens goed ja .
pi_19430876
Vandaag ff op citypendeljacht geweest bij mij in de buurt:



pi_19431669
Oké, stel ik dat maar even in. .

En de eerste foto is best leuk, Casb. .
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_19431850
Schitterend! Uitmuntend! Wat een klasse! Eerste prijs in de Fok! Treinfoto-categoriën bewogen, foute kleurbalans, foute zonnestand en hinderlijke voorwerpen in beeld .
pi_19432015
Ik had niets anders verwacht van je. .

Heb je nog commentaar op die foto's van mij van Ddzd eigenlijk?
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  woensdag 26 mei 2004 @ 21:57:20 #114
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_19432158
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 16:52 schreef Larry101 het volgende:
Volgens mij is 250 het maximum dat ze in NL mogen rijden....
160
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_19433323
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 21:51 schreef sweek het volgende:
Heb je nog commentaar op die foto's van mij van Ddzd eigenlijk?
Als je er om vraagt:
- Waarom maak je foto's met de zon aan de foute kant? Je staat daar aan de kant van het beekje, terwijl je gewoon even door moet lopen naar de overweg. Een DD-AR, een IRM of een gewone IC zijn echt niet speciaal, dus waarom je daar zoveel foto's van maakt? Steeds op dezelfde plaats fout voor de zon.

- De foto's zijn onscherp. Heb je zo'n huis-tuin-keuken-digicam waar je niet handmatig instellingen in kunt voeren?

- Je hebt vaak hindeljike voorwerpen in beeld. Een paal precies voor de neus, een struik precies voor de neus en zo'n toestanden zijn nergens voor nodig. Je ogen beter openhouden en vóórdat de trein komt die je op de foto wilt hebben, kijken of er geen hinderlijke dingen in beeld staan.

- Je kapt te veel rond de trein af. We willen meer zien dan de trein, de bovenleidingsportalen en het ballastbed. Omgeving erbij is niet een strook grassprietjes ervoor . Om te beginnen kun je eens aanhouden dat het spoor natuurlijk uit het beeld moet verdwijnen in de verte, dus dat je het spoor niet afkapt aan de rand van het beeld.

Zie onderstaande foto. Zelfs hier staat de zon nog niet helemaal goed. Ik heb nu geen tijd om de scan ff bij te werken (scan van dia vertoont altijd afwijkingen), maar het is wel een goed voorbeeld van hoe het kán zijn daar in Ddzd:


Bij deze.

[ Bericht 10% gewijzigd door Lucske op 26-05-2004 22:41:55 ]
pi_19433350
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 21:57 schreef MREn het volgende:

[..]

160
Le-zen! Het gaat om de nieuw bestelde treinen die op de HSL 250 km/h gaan rijden, niet om de Thalys'n die nu op bestaand spoor 160 km/h rijden.
pi_19434646
Ik wist niet echt hoe ik aan de andere kant moest komen, en ze zijn inderdaad niet geweldig scherp... ligt aan de camera inderdaad, geen al te goede.
Zal proberen met de andere tips rekening te houden, dankjewel. .

En ik vind trouwens dat je ook van veel voorkomende treinen mooie foto's kunt maken, hoor. Heb gewoon alles gefotografeerd wat langskwam eigenlijk.
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_19434764
Ik zeg nergens dat je daar geen mooie foto's van kunt maken, dat genereer je zelf. Ik wees je er op dat het in mijn ogen volstrekt zinloos is om vier, vijf foto's te maken vanaf een zeker niet ideale plek, terwijl datgene wát je op de foto zet niet bijzonder is en dus altijd kan. Dat hoeft niet per sé op dat moment dat je op die slechte plek staat, te gebeuren.
pi_19435082
Het was gewoon wat oefenen, kijken of ik ze beter kon krijgen...
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_19435497
quote:
Op woensdag 26 mei 2004 21:44 schreef Lucske het volgende:
Schitterend! Uitmuntend! Wat een klasse! Eerste prijs in de Fok! Treinfoto-categoriën bewogen, foute kleurbalans, foute zonnestand en hinderlijke voorwerpen in beeld .
Hmmja ik weet het, maar daar in de buurt was echt geen betere plek...naja dan maar een keer om 7.00 's ochtends daar foto's maken
pi_19435661
Ey vraagje aan jullie, misschien dat jullie het weten. Op het rangeer terrein van Amersfoort staat zo'n koploper. (twee stellen, beide kop) Volgens mij staat ie op een spoor zonder bovenleiding. De naam bordjes ding zit boven een zitplaats van de passagiers.

Is dit de eerste koploper van de NS geweest? En ik meen nog meer van dit soort types op een andere plek te hebben gezien, volgens mij bij die reperatie werkplaats vlakbij haren (gr).

Kan iemand mij iets meer vertellen over dit type?
pi_19435764
Ik weet niet wat er in Amersfoort staat, maar bij Haren staan inderdaad de allereerste Koplopers (ICM0), die een prototype waren voor degenen die we nu hebben.

http://mercurio.iet.unipi(...)ICM/4001-07/pix.html
Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
  donderdag 27 mei 2004 @ 00:16:44 #123
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_19435857
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 00:07 schreef Dichterbijer het volgende:
Ey vraagje aan jullie, misschien dat jullie het weten. Op het rangeer terrein van Amersfoort staat zo'n koploper. (twee stellen, beide kop) Volgens mij staat ie op een spoor zonder bovenleiding. De naam bordjes ding zit boven een zitplaats van de passagiers.

Is dit de eerste koploper van de NS geweest? En ik meen nog meer van dit soort types op een andere plek te hebben gezien, volgens mij bij die reperatie werkplaats vlakbij haren (gr).

Kan iemand mij iets meer vertellen over dit type?
Het is idd één van de eerste koplopers geweest (4001-4007) en dit was de 4005, alleen nu zonder AB-bak (naar Stentor). Rest: sloop

Foto is ook al eerder voorbijgekomen:
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
pi_19435884
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 00:11 schreef sweek het volgende:
Ik weet niet wat er in Amersfoort staat, maar bij Haren staan inderdaad de allereerste Koplopers (ICM0), die een prototype waren voor degenen die we nu hebben.

http://mercurio.iet.unipi(...)ICM/4001-07/pix.html
Hij staat meestal achter een aantal goederentreinen.

Maar waarom worden deze treinen uit bedrijf gehaald? Of zijn ze gewoon te oud geworden...
  donderdag 27 mei 2004 @ 00:20:02 #125
22002 MREn
Met de botte bijl meer plezier
pi_19435916
quote:
Op donderdag 27 mei 2004 00:18 schreef Dichterbijer het volgende:

[..]

Hij staat meestal achter een aantal goederentreinen.

Maar waarom worden deze treinen uit bedrijf gehaald? Of zijn ze gewoon te oud geworden...
Kleine series zijn relatief duur in onderhoud, deze serie is namelijk nogal afwijkend van de drie andere ICM-series. Echt oud zijn ze niet (26jaar), revisietermijn in wel verlopen.
"Ik weet namelijk zo veel, dat ik me niet schaam voor de dingen die ik niet weet."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')