abonnement Unibet Coolblue
pi_19124362
Vanmiddag om 16.00 uur zullen de Deense Kroonprins Frederik en zijn verloofde Mary Donaldson in het huwelijk treden te Kopenhagen.



Prins Frederik (André Henrik Christian) is de oudste zoon van Koningin Margrethe II en Prins Henrik van Denemarken en kwam ter wereld op 26 mei 1968 te Kopenhagen. Hij heeft ook nog een jongere broer, Prins Joachim, die één jaar later geboren werd.

Mary Elizabeth Donaldson, de gelukkige bruid, werd geboren in Australië op 5 februari 1972, als jongste dochter van John D. Donaldson en Henrietta Donaldson. Zij heeft nog twee zussen, Jane en Patricia en een broer, John jr.

De Kroonprins heeft een eigen pagina (een Deense en Engelse versie) waar een uitgebreide biografie te lezen is van hem en zijn Mary: Website Kroonprins Frederik

Prins Frederik en Mary leerden elkaar kennen tijdens de Olympische Spelen in Sydney, waar zij beiden waren met een groep vrienden. Niet lang daarna werden zij geregeld samen gespot en in april 2003 bevestigde Koningin Margrethe -wat de pers allang vermoedde- de Kroonprins had een vriendin.
Op 8 oktober 2003 werd de verloving bekend gemaakt en kon de toegestroomde pers eindelijk kennis maken met de toekomstige Koningin Van Denemarken.

Een verslag van de persconferentie kun je hier lezen: Persconferentie: Frederik & Mary


Dé ring

Mary's verlovingsring bestaat uit een diamant, geslepen in 58 facetten, met aan iedere kant een prachtige rode robijn. Het is een oude Deense traditie om Koninklijke juwelen te maken in de kleuren van de Deense vlag: rood en wit.

Het huwelijk zal ook live in Nederland worden uitgezonden. Hiervoor kun je afstemmen op Nederland 2 vanaf 15.50 uur. Naast het liveverslag van het huwelijk, zal er ook een portret van Frederik en Mary te zien zijn.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_19124384
Leuk, zal kijken
  vrijdag 14 mei 2004 @ 15:11:34 #3
46305 succubus
helhoer in het nederlands
pi_19125293
Ik zag laatst al wat voorbijflitsen op de Deense TV dus zal zo zeker weer ff afstemmen
pi_19126005
Prachtige uniformen en medailles,

Ik zit nu al op sdf te kijken!
pi_19126167
Video staat inmiddels paraat op de plechtigheid op te nemen
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_19126343
22 mei is er overigens weer een kroonprinselijk huwelijk.
De Spaanse kroonprins Felipe treedt dan in het huwelijk met zijn verloofde Letizia Ortiz Rocasolano. Ze trouwen in Madrid. (niet verbazend )
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_19126420
Mary is vanaf haar jawoord (voor zover ik weet): Hare Koninklijke Hoogheid Kroonprinses Mary van Denemarken.
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_19129391

De bruid: kroonprinses Mary


Kroonprinses Mary & Kroonprins Frederik


Hét moment

bron
"A flower would never force itself to bloom in the cold winter. So why would we?"
- Jonna Jinton
pi_19129482
pff...wat een patser met z'n medailles..heeft ie nog geen 100meter voor hoeven rennen.
Hij heeft wel een goeie smaak qua vrouwen
Oh ja; op de 1e foto deed die prins me aan Roy Keane denken
The house that produces the most spice will control dune.
There are no set territories and no rules of engagement.
  Milf vrijdag 14 mei 2004 @ 17:52:59 #10
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_19129594
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 17:48 schreef Famas het volgende:
pff...wat een patser met z'n medailles..heeft ie nog geen 100meter voor hoeven rennen.
Hij heeft wel een goeie smaak qua vrouwen
Oh ja; op de 1e foto deed die prins me aan Roy Keane denken
niet?

dan heb jij geloof ik niet zo goed geluisterd

hij heeft de zwaartste militaire training die er in denemarken is gevolgd en zeer goed volbracht
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
  vrijdag 14 mei 2004 @ 23:19:30 #11
34488 Piro
Eikichi Onizuka
pi_19137591
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 17:52 schreef nikky het volgende:

[..]

niet?

dan heb jij geloof ik niet zo goed geluisterd

hij heeft de zwaartste militaire training die er in denemarken is gevolgd en zeer goed volbracht
R E P S E C T.
9/10 keer is het allemaal sier.
Ik herinner me nog de escapade met een Spanjaard die even bliksemsnel tot generaal gepromoveerd werd, omdat ie anders moest salueren naar zijn meerderen.
Bij tweakers zitten er constant 20 kutnerds hun vinger blauw te hengsten aan de F5 knop, om vervolgens alleen maar binnen 30 seconden "deze vraag is ooit al gesteld, UTFS, slotje" te kunnen antwoorden... - Creativemind
pi_19141880
*edit* (zie onder)
pi_19141907
^ Zat op iemand ander's laptop :S, sorry

IIG, wat ik dus wou zeggen, wat een balkenende kapsel heeft die kerel
  zaterdag 15 mei 2004 @ 11:46:27 #14
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_19143648
Dat uniform is Trui. Ooit was er een tijd dat alle prinsen zich behoorlijk aan kon kleden.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_19150685
heeft er iemand foto's, veel foto's
Ik ben geinteresseerd in alle gasten, medailles, uniformen etc etc
pi_19158879
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 17:52 schreef nikky het volgende:

[..]

niet?

dan heb jij geloof ik niet zo goed geluisterd

hij heeft de zwaartste militaire training die er in denemarken is gevolgd en zeer goed volbracht
Military Service:
The Royal Life Guard 1986.
Lieutenant in the Reserve (Army) 1988.
Reconnaissance Platoon Commander with the Royal Guard Hussars’ Regiment 1988.
First Lieutenant in the Reserve (Army) 1989.
Royal Danish Navy Frogman Corps 1995 (equivalent to Special Boat Service – Royal Marines, or US Navy Seals).
First Lieutenant in the Reserve (Navy) 1995.
Captain in the Reserve (Army) 1997.
Lieutenant Commander in the Reserve (Navy) 1997.
Royal Danish Air Force Flying School 2000
Captain in the Reserve (Air Force) 2000.
Command and General Staff Course, Royal Danish Defence College 2001-2002.
Commander (Navy) and Major (Army, Air Force) 2002.
Staff Officer, Defence Command Denmark 2002-2003.
Senior lecturer with the Institute of Strategy at the Royal Danish Defence College, 2003-.
Commander senior grade in the Navy, lieutenant colonel in the Army, and lieutenant colonel in the Air Force 2004.

Participated in:
Expedition to Mongolia, July-August, 1986.
Dog-sledge artic expedition in Greenland "Expedition Sirius 2000", 11th Februay-31th May, 2000.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')