abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 14 mei 2004 @ 01:57:53 #1
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_19114245


Website: http://www.opera.com
Download: http://www.opera.com/download
Nieuwste versie: Opera 7.50 (3,4Mb)

Features: Tabbed browsing, Mouse Gestures, Ingebouwde Email/RSS/IRC-client, volledig aanpasbare interface, volledig aanpasbare zoekfuncties, hotkeys, en nog veel meer.

Beschrijving: Opera is de snelste browser op de markt. Alhoewel Mozilla en Firefox ook een prima snelheid hebben, blijft Opera de browser die het snelste tekstuele inhoud levert. Bovendien bevat de browser heel veel features die jou sneller laten browsen. Met mouse gestures open, sluit, refresh en navigeer je pagina's met een enkele muisbeweging. Met Fast Forward kun je razendsnel door directory listings en forum-topics heen bladeren.

Opera onthoudt pagina's die je al hebt afgesloten, zodat je ze, als je ze later nog nodig hebt, weer direct kunt openen. Het Notes-systeem stelt je in staat tekst te kopiëren van websites (of zelf te schrijven) en deze te bewaren, inclusief een link naar de desbetreffende pagina, wat erg handig is als je informatie wilt opslaan inclusief de bron, zodat je er bijvoorbeeld rustig offline mee verder kan werken. Bovendien bevat de browser allerhande hotkeys, zodat je alle functies van de browser met één of twee muisklikken of toetsaanslagen te pakken hebt.

De ingebouwde Email/RSS/IRC client is heel erg klein, en wordt niet in het geheugen geladen als je deze niet gebruikt. In tegenstelling tot Mozilla, dat als pakket met extra's een stuk groter en zwaarder is dan Firefox, is Opera met al haar opties zelfs nog een stuk kleiner dan laatstgenoemde. Absoluut geen "bloatware" dus.

Advertenties: Opera is geen opensource, en is dus ook niet gratis. Niet getreurd, je kunt de browser nog steeds gewoon gratis en ongelimiteerd gebruiken, alleen krijg je een banner of een Google Ad te zien aan de bovenkant van de pagina zolang je hem niet geregistreerd hebt. Zeker de Google Ads nemen heel weinig ruimte in en zijn niet tot nauwelijks vervelend te noemen.

Waarom Opera:
http://tntluoma.com/opera/lover/7/ en vooral http://nontroppo.org/wiki/WhyOpera geven een goed overzicht waarom Opera simpelweg de beste browserkeuze is

Handige Links:
Opera Forums: http://my.opera.com/forums/
Opera Community: http://my.opera.com/community/
Non-Troppo's Opera Wiki: http://nontroppo.org/wiki/Opera7
Opera Search.ini Editor: http://www.operapl.prv.pl/en/
AdFilter Tool: http://www.monroeworld.com/operafilter/

[ Bericht 2% gewijzigd door Leshy op 15-05-2004 12:39:18 ]
  vrijdag 14 mei 2004 @ 01:59:54 #2
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_19114262
Gezien het feit dat de nieuwe versie van Opera net uit is, en Mozilla/Firefox ook een eigen topic heeft, lijkt het me geen gek idee alle posts over Opera ook centraal te verzamelen, en zo deze browser de aandacht te geven die ze verdient
pi_19114719
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 01:59 schreef Leshy het volgende:
Gezien het feit dat de nieuwe versie van Opera net uit is, en Mozilla/Firefox ook een eigen topic heeft, lijkt het me geen gek idee alle posts over Opera ook centraal te verzamelen, en zo deze browser de aandacht te geven die ze verdient
Gelijk heb je .

Ik gebruik sinds een paar maanden Opera, en het programma bevalt me wel.
Hoewel ik als ik even snel 1 google opdracht moet doen ik alsnog eventjes explorer gebruik.

Het transfers scherm is ook ideal
Soldaat bij de verbindingsdienst
  vrijdag 14 mei 2004 @ 07:53:49 #4
42027 Tu5
DnB-Addicts Crew®
pi_19115269
Ik vind het enige nadeel van opera dat als je en pagina opnieuw opent in dezelfde sessie, dat hij die dan niet ververst. Bijvoorbeeld de active topics lijst hier op fok!, als je die opent door bijvoorbeeld op back te klikken, krijg je niet de nieuwste lijst...Verder is het idd een superbrowser.....
Hoogbevaagd
pi_19115658
Opera heeft nog een hele lange weg te gaan wat mij betreft, helemaal met de brakke UI die ze standaard meelevern.

Sure. Je kan er honderdduizend dingen mee tweaken en helemala instellen zoals je zelf wilt. Maar de default options zijn prut en ook de plaats waar die opties soms verborgen zitten laat nog wel eens wat te wensen over.. .

Voorlopig blijf ik bij de vos.
  vrijdag 14 mei 2004 @ 09:00:52 #6
57623 Nicket
n i c k e t
pi_19115698
Ik gebruik hem al 2jaar.. perfect...

Ik kan hem draaien onder mijn windows en ook in mijn linux machines ! En als je de functies leert gebruiken. Wordt hij nog veeeeel makkelijker...

Bijv als je een user pass hebt ingevuld op een site. vraagt hij of hij hem moet opslaan... Ja
volgende keer als je op die site komt.. CTRL + ENTER En je krijgt een keuze menutje met inlognamen die je op die site hebt gebruikt. En alles wordt voor je ingevuld..

En alle websites die je opent in 1 venster !!! en niet gevoelig voor spyware.. waar IE gewoon niet omheen kan.... en waarvan je startbalk stampvol zit met IE balkjes..

Supper browser

[ Bericht 15% gewijzigd door Nicket op 14-05-2004 09:09:34 ]
::| life isn't suppose to be easy, it's just suppose to be worth it |::
  vrijdag 14 mei 2004 @ 09:07:55 #7
57623 Nicket
n i c k e t
pi_19115785
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 03:30 schreef Antagonist het volgende:

[..]

Gelijk heb je .

Ik gebruik sinds een paar maanden Opera, en het programma bevalt me wel.
Hoewel ik als ik even snel 1 google opdracht moet doen ik alsnog eventjes explorer gebruik.

Het transfers scherm is ook ideal
Hoezo google in IE.. je hebt toch een handige google bar in je opera
::| life isn't suppose to be easy, it's just suppose to be worth it |::
  vrijdag 14 mei 2004 @ 09:16:09 #8
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_19115893
Ook als ontwikkelaar is opera de beste keuze: je kunt zien hoe je pagina gezien wordt door textbrowsers, met 1 knop print-preview en afbeeldingen aan/uit, accessability layout etc....

Ook voor de slechtzienden onder ons: Opera's zoom functie zoomed je pagina perfect - en niet alleen je letters.

echt - de top browser van dit moment
“There’s class warfare, all right, but it’s my class, the rich class, that’s making war, and we’re winning.”
― Warren Buffett
pi_19115901
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 09:07 schreef Nicket het volgende:

[..]

Hoezo google in IE.. je hebt toch een handige google bar in je opera
Ik vind het ook een prachtige browser,maar ik moet toch regelmatig nog naar IE omdat een link weer eens niet werkt op een website......
Als we nou alle geloven afschaffen is het eindelijk vrede op aarde!
  vrijdag 14 mei 2004 @ 09:18:39 #10
57623 Nicket
n i c k e t
pi_19115922
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 09:16 schreef LowJoe het volgende:

[..]

Ik vind het ook een prachtige browser,maar ik moet toch regelmatig nog naar IE omdat een link weer eens niet werkt op een website......
Daar ben ik het mee eens.. af en toe heeft hij wat moeite met javaapplets, en met de opbouw van een bepaalde site. Maar dat komt weinig en steeds minder voor.

Opera blijft mijn grote vriend
::| life isn't suppose to be easy, it's just suppose to be worth it |::
  vrijdag 14 mei 2004 @ 09:30:22 #11
39230 Enlightenment
Fiat Voluntas
pi_19116112
Ik vind Opera iets te 'bloated'. Veel functies zijn goed, maar het ziet er gewoon niet zo "schoon" uit als mijn Firefox. Bovendien is er geen versie voor FreeBSD voor zover ik weet (windows-only?).

En $39 vind ik erg veel geld voor genoeg gratis alternatieven. Oke, je hoeft het niet te betalen, maar als ze het nou $15 hadden gemaakt hadden wellicht meer Opera-liefhebbers het gekocht. Ik ben dus iemand die dingen graag legaal wilt doen, en Firefox spreekt mij op dat punt dus ook meer aan. Beetje principieel misschien.
Extend your awareness outward, beyond the self of body, to embrace the self of group and the self of humanity. The goals of the group and the greater race are transcendent, and to embrace them is to achieve enlightenment.
  vrijdag 14 mei 2004 @ 09:35:34 #12
57623 Nicket
n i c k e t
pi_19116211
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 09:30 schreef Enlightenment het volgende:
Ik vind Opera iets te 'bloated'. Veel functies zijn goed, maar het ziet er gewoon niet zo "schoon" uit als mijn Firefox. Bovendien is er geen versie voor FreeBSD voor zover ik weet (windows-only?).

En $39 vind ik erg veel geld voor genoeg gratis alternatieven. Oke, je hoeft het niet te betalen, maar als ze het nou $15 hadden gemaakt hadden wellicht meer Opera-liefhebbers het gekocht. Ik ben dus iemand die dingen graag legaal wilt doen, en Firefox spreekt mij op dat punt dus ook meer aan. Beetje principieel misschien.
uuh geen Free BSD... ohjah ik heb opera zelfs op mijn nokia 6600 !! vergeten te vertellen

Opera is er voor : Windows | Linux | Mac | OS/2 | Solaris | FreeBSD | QNX | Smartphone/PDA
::| life isn't suppose to be easy, it's just suppose to be worth it |::
  vrijdag 14 mei 2004 @ 09:39:26 #13
39230 Enlightenment
Fiat Voluntas
pi_19116286
Je hebt gelijk, zie hem nu in de ports collectie.
Extend your awareness outward, beyond the self of body, to embrace the self of group and the self of humanity. The goals of the group and the greater race are transcendent, and to embrace them is to achieve enlightenment.
  vrijdag 14 mei 2004 @ 10:05:17 #14
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_19116812
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 09:30 schreef Enlightenment het volgende:
Ik vind Opera iets te 'bloated'. Veel functies zijn goed, maar het ziet er gewoon niet zo "schoon" uit als mijn Firefox. Bovendien is er geen versie voor FreeBSD voor zover ik weet (windows-only?).

En $39 vind ik erg veel geld voor genoeg gratis alternatieven. Oke, je hoeft het niet te betalen, maar als ze het nou $15 hadden gemaakt hadden wellicht meer Opera-liefhebbers het gekocht. Ik ben dus iemand die dingen graag legaal wilt doen, en Firefox spreekt mij op dat punt dus ook meer aan. Beetje principieel misschien.
Je mag Opera gewoon gratis gebruiken - en als je een resolutie hoger hebt dan 1024x768 heb je ook geen last van de reclame-banner.
“There’s class warfare, all right, but it’s my class, the rich class, that’s making war, and we’re winning.”
― Warren Buffett
  vrijdag 14 mei 2004 @ 11:38:42 #15
39230 Enlightenment
Fiat Voluntas
pi_19119457
Mja, maar ik zie het voordeel boven het gratis én open source Firefox niet zo, eigenlijk.
Extend your awareness outward, beyond the self of body, to embrace the self of group and the self of humanity. The goals of the group and the greater race are transcendent, and to embrace them is to achieve enlightenment.
  vrijdag 14 mei 2004 @ 12:46:40 #16
42027 Tu5
DnB-Addicts Crew®
pi_19121527
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 11:38 schreef Enlightenment het volgende:
Mja, maar ik zie het voordeel boven het gratis én open source Firefox niet zo, eigenlijk.
Same for me, heb de afgelopen 2 maanden opera gebruikt, maar b& nu weer trug bij men vertouwde vuurvosje!
Hoogbevaagd
  vrijdag 14 mei 2004 @ 12:59:12 #17
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_19121822
Als ontwikkelaar - ik wel: als ik het onder opera perfect heb, kan ik er voor 95% vanuit gaan dat IE en Moz (firebadger - camino) ook braaf doen. Tel daarbij op dat de javascript foutmeldingen nuttig zijn (unlike some browsers...no names of course ) en alle ontwikkelaars features die ik eerder heb genoemd... voor mij de ideale browser

En mouse gestures - die wil ik eigelijk in heel windows
“There’s class warfare, all right, but it’s my class, the rich class, that’s making war, and we’re winning.”
― Warren Buffett
pi_19124416
heb Firefox net ookeven geinstalleerd, maar bevalt me helemaal niet. Heel weinig functies in tegenstelling tot Opera.

The feel en de snelheid van Opera mis ik in Firefox.

Ik zou dan nog eerder MyIE2 gebruiken dan Firefox, die veel meer functionaliteit met zich meebrengt. Tevens is de compabiliteit met de sites behouden, vanwege het feit dat MyIE2 gebruik maakt van de "engine" van IE (soort schilletje eroverheen dus).

[ Bericht 19% gewijzigd door detron23 op 14-05-2004 15:14:56 ]
  vrijdag 14 mei 2004 @ 15:51:45 #19
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_19126470
* wijsneus gebruikt de firesnake eik alleen om te kijken of zijn html-gepruts het onder Gecko browser doet.

oh - en natuurlijk om de fire-something plugin
“There’s class warfare, all right, but it’s my class, the rich class, that’s making war, and we’re winning.”
― Warren Buffett
pi_19127603
http://www.monroeworld.com/operafilter/
Programma om de (ad blocking) filter van Opera mee in te stellen, ook erg handig
  vrijdag 14 mei 2004 @ 23:23:02 #21
39230 Enlightenment
Fiat Voluntas
pi_19137677
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 12:59 schreef wijsneus het volgende:
Als ontwikkelaar - ik wel: als ik het onder opera perfect heb, kan ik er voor 95% vanuit gaan dat IE en Moz (firebadger - camino) ook braaf doen.
Sorry maar dat is niet zo. MSIE heeft zeer slechte CSS(2) support, dus als iets goed werkt in Opera/Firefox dan betekent dat niet automatisch dat het ook in MSIE werkt.

En daarnaast, je kan ook gewoon Firefox gebruiken hiervoor. Gecko is een prima standards-compliant browser, vergelijkbaar met Opera.
quote:
En mouse gestures - die wil ik eigelijk in heel windows
Mouse Gestures heeft Firefox ook. Maar Firefox is modulair. Je hebt een basis en je installeert de extensions die je wilt, zoals Tab Browser Extensions en Flash-clicktoplay. En als PHP developer vind ik de http header-extensie erg handig.

Modulair is natuurlijk veel beter dan alles er maar gewoon inproppen, dan wordt het bloated.
Extend your awareness outward, beyond the self of body, to embrace the self of group and the self of humanity. The goals of the group and the greater race are transcendent, and to embrace them is to achieve enlightenment.
pi_19143312
Ik gebruik Opera al sinds v5.12, it roxxorz my soxxorz!
  zaterdag 15 mei 2004 @ 11:29:06 #23
35245 bolivian
Gun-toting hip gangster
pi_19143383
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 07:53 schreef Tu5 het volgende:
Ik vind het enige nadeel van opera dat als je en pagina opnieuw opent in dezelfde sessie, dat hij die dan niet ververst. Bijvoorbeeld de active topics lijst hier op fok!, als je die opent door bijvoorbeeld op back te klikken, krijg je niet de nieuwste lijst...Verder is het idd een superbrowser.....
Preferences History & cache Check documents: Always



-edit-
Bij 'back' doet 'ie dat inderdaad niet. En terecht wmb, dat scheelt dus weer een hoop snelheid.
And so I throw the windows wide /
And call to you across the sky
Lissabon!
  zaterdag 15 mei 2004 @ 12:37:39 #24
44679 Leshy
Held met sokken.
pi_19144457
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 16:31 schreef kingfinn het volgende:
http://www.monroeworld.com/operafilter/
Programma om de (ad blocking) filter van Opera mee in te stellen, ook erg handig
Zal 'm toevoegen aan de lijst boven
quote:
Op vrijdag 14 mei 2004 23:23 schreef Enlightenment het volgende:
Modulair is natuurlijk veel beter dan alles er maar gewoon inproppen, dan wordt het bloated.
Mozilla Firefox 0.8 (basis, zonder extensies): 6,2Mb
Opera 7.50 (inclusief alle opties): 3,4Mb

Verder kun je de interface net zo vol of leeg gooien als je zelf wilt, als je het er nogal bloated uit vindt zien - het voelt zo in elk geval niet aan
  zaterdag 15 mei 2004 @ 15:17:33 #25
30106 Hiawatha
Had ie nu maar een camera.....
pi_19147305
Leuk denk ik, nieuwe Opera versie. Maar weer eens proberen. Hmmmm, lelijk buttons aan de linkerkant. Gelijk maar uitzetten. Volgende keer Opera starten en ze staan er weer Effe de mail mogelijkheid bekijken. De outgoing-server als vaste optie van een mailaccount... Da's niet handig. IMAP accountje aanmaken, IMAP folders selecteren...... CRASH Oke, dag Opera, terug naar Firefox en KMail.

Opera, leuke browser. Jammer dat ze er toch welke keer weer een paar nare dingen inhebben waardoor ik er toch niet tevreden over kan zijn.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')