abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † vrijdag 25 februari 2005 @ 01:54:46 #251
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25243908
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 01:52 schreef op_dreef het volgende:

[..]

Ach, SCH. In weer een ander topic neemt "ie het op voor Youssef die homo's voor varkens en malariamuggen uitmaaakt. "dat hoort nou eenmaal bij zijn cultuur", aldus SCH.

Hopeloos!
Misschien is die gewoon een dierenvriend.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 01:55:05 #252
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25243912
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 01:50 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ik weet zeker dat SCH achter mijn mening staat in dit geval. Hij is daar heel consequent in als zwarten in de verdrukking komen en als je dan iemand voor racist moet uitmaken, soit, dan is het ook zo.
Hij heeft er anders ook wel weer een handje van om alles wat de PvdA zegt en doet op voorhand als 'goed' te bestempelen. Daarin is hij ook erg consequent .

Me dunkt dat dit topic hem in erg grote gewetensnood moet brengen, dat kan haast niet anders.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  † In Memoriam † vrijdag 25 februari 2005 @ 01:57:18 #253
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25243943
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 01:55 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Hij heeft er anders ook wel weer een handje van om alles wat de PvdA zegt en doet op voorhand als 'goed' te bestempelen. Daarin is hij ook erg consequent .

Me dunkt dat dit topic hem in erg grote gewetensnood moet brengen, dat kan haast niet anders.
Ik vraag me eigenlijk af wat Bos tegen zijn vrouw zegt als die begint over het feit dat die wel hypocriet zou kunnen overkomen.

"Mens, ga toch koken!"
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
pi_25243955
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 01:45 schreef op_dreef het volgende:

[..]

De quotes zeggen genoeg me dunkt.
Nou nee, anders vroeg ik toch niet om uitleg? Dom als ik ben?
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 01:46 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Je acht het gepeupel hoog, dus ook hun opinie.
Inderdaad. Sterker nog, ik beschouw het gepeupel niet als gepeupel.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  vrijdag 25 februari 2005 @ 01:58:49 #255
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25243964
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 01:54 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Misschien is die gewoon een dierenvriend.
Misschien. Ik vermoed echter dat hij de hulpverleners van Amnesty nog voor Fascisten uit zou maken als hij ooit op een dorpsplein staat om gestenigd te worden.
  † In Memoriam † vrijdag 25 februari 2005 @ 02:01:04 #256
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25243992
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 01:58 schreef OllieA het volgende:

Inderdaad. Sterker nog, ik beschouw het gepeupel niet als gepeupel.
Als wat dan? Mensen die van de overheid verlangen dat ze alles regelt?
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  † In Memoriam † vrijdag 25 februari 2005 @ 02:03:01 #257
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_25244009
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 01:58 schreef op_dreef het volgende:

[..]

Misschien. Ik vermoed echter dat hij de hulpverleners van Amnesty nog voor Fascisten uit zou maken als hij ooit op een dorpsplein staat om gestenigd te worden.
Een man met principes.
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 02:04:52 #258
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25244025
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 01:57 schreef Aaahikwordgek het volgende:

[..]

Ik vraag me eigenlijk af wat Bos tegen zijn vrouw zegt als die begint over het feit dat die wel hypocriet zou kunnen overkomen.

"Mens, ga toch koken!"
En ik vraag me juist af of SCH tegen zijn vriend hetzelfde zegt .
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  vrijdag 25 februari 2005 @ 02:10:05 #259
114059 op_dreef
Gedegen gierigaard
pi_25244061
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 02:04 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

En ik vraag me juist af of SCH tegen zijn vriend hetzelfde zegt .
"Klaas, is mijn hutspot hallal"
  vrijdag 25 februari 2005 @ 02:12:05 #260
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25244072
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 01:58 schreef OllieA het volgende:
Inderdaad. Sterker nog, ik beschouw het gepeupel niet als gepeupel.
Ik ook niet, maar de PvdA overduidelijk wel. Anders had men het ontevreden gemor van het volk wel wat serieuzer genomen en niet decennialang als 'racisme' of 'onderbuikgevoelens' afgeserveerd. Dan had men naar het volk geluisterd, zoals een goede volksvertegenwoordiger dat hoort te doen.

Het is echt niet dat het geweeklaag over de multikul pas iets van de laatste jaren is. Dit is al veel langer aan de gang. De bewoners van de volksbuurten klaagden 20 jaar geleden al over de toenemende criminaliteit en andere misstanden door de komst van "buitenlanders" naar hun wijk.

Maar dat wilde de PvdA toen niet horen. Het waren in de ogen van die partij immers allemaal smerige 'racisten', die autochtonen .
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  vrijdag 25 februari 2005 @ 08:45:09 #261
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25245570
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 01:10 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Zwart staat nu eenmaal voor negatief, net zoals de zwarte bladzij in de geschiedenis, het zwarte schaap etc.. Die spreektaal is nu eenmaal ingeburgerd.
Zwarte cijfers... zwart op wit, Zwart Beraad
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 12:16:02 #262
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_25248214
Zwartrijden, zwartwerken, zwart zien
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_25248513
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 01:16 schreef Lemmeb het volgende:
Afijn, ik snap niet waarom men die verdeling tussen zwarte en witte scholen niet gewoon in stand houdt. Het is toch goed zo?

Laten die kansarme kindertjes mekaar lekker het leven zuur maken op hun verziekte schooltjes. Ze verzieken het immers toch echt zelf.

Dan stoppen wij witte hoogopgeleiden onze kindertjes lekker op een fatsoenlijke schooltje, waar de kindertjes nog wel met respect met elkaar omgaan. Maar pas op: stop een paar agressieve Marokkaantjes op je schattige lieve school, en het fragile evenwicht is verstoord. Met 'een paar' bedoel ik voldoende zodat ze zich in een zogenaamd hanggroepje kunnen organiseren.

Wil de PvdA soms werkelijk dat elke school in Nederland uiteindelijk wordt verziekt door het kansarme, veelal allochtone tuig
Mijn woorden
  vrijdag 25 februari 2005 @ 13:11:32 #264
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_25249014
Hee Sidekick, heb je nog steeds zo een bewondering voor Kofi , de man van het mismanagement rond Oil For Food?
Wouter heeft veel met hem gemeen, mooie lulverhalen op hangen, maar als puntje bij paaltje komt blijken ze heel anders te denken. Wouter stuurt zijn kinderen naar blanke scholen, Kofi zet zijn kind in op een luizebaantje bij de UN waar ie zijn zakken vol stopt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 15:34:35 #265
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25251116
Verder hadden beiden een teflon-imago...
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_25252889
quote:
Op woensdag 12 mei 2004 22:36 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Bos woont in een overwegend blanke volksbuurt. Tuindorp Nieuwendam in Amsterdam-Noord. Het lijkt me dus sterk dat hij een school wil zoeken buiten zijn eigen buurt indien hij zijn kind naar een 'witte' school zou willen hebben. Dat laatste is sowieso niet mogelijk in Amsterdam. Je bent verplicht je kinderen in je eigen buurt naar school te doen, je hebt binnen die buurt wel meestal de keuze tussen verschillende scholen.
Naast de bewuste school staat een "zwarte" school, dus je moet die hypocriete lul niet gaan goed praten.
pi_25253262
Een beter millieu begint bij jezelf.
En spreiding over scholen ook.

Zojuist in Editie NL op RTL4: Wouter Bos heeft zijn 1 jarig kind ingeschreven op een witte school, terwijl ernaast een gemengde/zwarte school zit.

Kortom schijnheilig boontje houdt zich niet aan het PvdA beleid, want dat wil juist stimuleren dat er minder zwarte scholen komen.
pi_25253297
En waar gaan de kids van "ik vind" Femke Halsema straks naar toe.
Ik denk dat ik het wel weet.
  vrijdag 25 februari 2005 @ 21:21:32 #269
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_25256365
Wat een bullshit gezeur over die school van Wouter Bos..

Er staan twee scholen naast elkaar, dat is Het Wespennest (Jenaplan, katholiek) en de Buikslotermeerschool (Openbaar).

Wouter Bos stuurt zijn kind dus naar de eerste school, de tweede is lang niet exclusief zwart.
Het merendeel van de kinderen op de Buikslotermeerschool heeft laag opgeleide ouders terwijl die van Het Wespennest hoger opgeleid zijn.
Wouter Bos is hoog opgeleid dus tja, die stuurt zijn kinderen niet naar een school met kinderen van laag opgeleide ouders.

Vijftien jaar geleden was het al precies het zelfde hoor met deze twee scholen, alleen toen waren ze allebei "wit".

En tja, ik zou mijn kinderen niet naar Het Wespennest sturen aangezien de vorige directeur (Jos) daarvan een pedofiel was en graag aan kinderen van zijn school zat terwijl veel leraren dat wisten en niemand de moeite nam om de politie te verwittigen
Veel van die leraren werken daar nog gewoon

[ Bericht 3% gewijzigd door HarigeKerel op 25-02-2005 21:34:21 ]
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_25263318
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 21:21 schreef HarigeKerel het volgende:
Wat een bullshit gezeur over die school van Wouter Bos..

Er staan twee scholen naast elkaar, dat is Het Wespennest (Jenaplan, katholiek) en de Buikslotermeerschool (Openbaar).

Wouter Bos stuurt zijn kind dus naar de eerste school, de tweede is lang niet exclusief zwart.
Het merendeel van de kinderen op de Buikslotermeerschool heeft laag opgeleide ouders terwijl die van Het Wespennest hoger opgeleid zijn.
Wouter Bos is hoog opgeleid dus tja, die stuurt zijn kinderen niet naar een school met kinderen van laag opgeleide ouders.

Vijftien jaar geleden was het al precies het zelfde hoor met deze twee scholen, alleen toen waren ze allebei "wit".

En tja, ik zou mijn kinderen niet naar Het Wespennest sturen aangezien de vorige directeur (Jos) daarvan een pedofiel was en graag aan kinderen van zijn school zat terwijl veel leraren dat wisten en niemand de moeite nam om de politie te verwittigen
Veel van die leraren werken daar nog gewoon
Dus de PvdA (o.a.Wouter Bos) discrimineert mensen met een laag IQ?

Want wat is erger? Ik moet niets van bepaalde moslims hebben terwijl Wouter Bos en zijn gezin prive, liever niet met minder intelligente mensen omgaan?
  maandag 28 februari 2005 @ 22:41:58 #271
25318 Kaalhei
under a dead Ohio sky
pi_25302976
Misschien heeft Woutertje gehoord van de homo-haat van de moslims die de zwarte scholen in grote getale bevolken en is hij bang gepest te worden als hij zijn kind komt brengen.
Ik sta hier voor de hemelpoort - Nergens is een god te zien - Volgens mij bestaat hij niet -
Onze leider zei doe niet zo dom - En vertel het de wereld nooit - Beneden staat de vodka klaar
  dinsdag 1 maart 2005 @ 07:20:35 #272
90365 Sater
hoipoloi
pi_25307768
Niet de politicus, maar de ouder bepaalt de schoolkeuze voor het kind.
iedere engel heeft een duivelse kant.
pi_25307979
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 07:20 schreef Sater het volgende:
Niet de politicus, maar de ouder bepaalt de schoolkeuze voor het kind.
Oud kandidaat-Europees commissaris Rocco Buttiglione (Justitie) had privé iets tegen homoseksualitiet.

Als politicus accepteerde hij het, toch mocht hij geen euro-commissaris worden.


Kortom als politicus doen je privézaken ( dus ook ouderschap) er altijd toe, zeker als je zelf iets wilt opleggen aan de Nederlandse bevolking, en dat zelf vervolgens niet doet!
pi_25308015
Dit is toch typisch links gedrag: overal op kankeren maar ondertussen zelf geen haar beter zijn en niks ondernemen om iets veranderen
Een discussie win je nooit.
Er ging vannacht om 9 uur nog een auto voorbij.
pi_25310445
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 07:20 schreef Sater het volgende:
Niet de politicus, maar de ouder bepaalt de schoolkeuze voor het kind.
En het verschil is?
  dinsdag 1 maart 2005 @ 11:54:27 #276
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25310555
quote:
Op vrijdag 25 februari 2005 18:05 schreef gtotep het volgende:
En waar gaan de kids van "ik vind" Femke Halsema straks naar toe.
Ik denk dat ik het wel weet.
Naar het blanke Montessorischooltje natuurlijk .
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  dinsdag 1 maart 2005 @ 12:13:25 #277
99433 Tup
Tupperwaar
pi_25310851
Het is o zo makkelijk om een idealist hypocrisie te verwijten. Klootzakken hebben het wat dat betreft makkelijker.
Wasserwunderland
pi_25310918
Als Wouter Bos als een idealist moet worden gezien is het wel erg treurig gesteld met Nederland.
  woensdag 2 maart 2005 @ 08:50:47 #279
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25326881
Even wat luchtig leesvoer op de vroege morgen, speciaal voor jullie overgetikt uit het lokale sufferdje:
quote:
OBS Vierambacht op weg naar 'gemengde' klassen
door Anne-Rose Hermer

DELFSHAVEN - Vijf jaar geleden was Openbare Basisschool (OBS) De Vierambacht een honderd procent zwarte school. Inmiddels is de school weer voor 22 procent 'wit', en de opmerkelijke trend zet door. Tijd voor een terugblik met schooldirecteur Daaf van de Wege.

Kort na zijn aantreden als directeur liep Van de Wege door de wijk van zijn 'nieuwe' school. OBS De Vierambacht bestaat uit locaties in de De Jagerstraat en de C.P. Tielestraat. Met name in die laatste buurt woont een groot aantal mensen van autochtone afkomst. Maar waarom zaten die kinderen dan niet op zijn school? Er volgde een periode van brainstormen over hoe het leerlingenbestand van De Vierambacht een betere afspiegeling van de buurt kon worden. Net op dat moment zocht een groep 'Hollandse' ouders contact met Van de Wege. De wachtlijstproblematiek op andere scholen kwam hen de neus uit. En waarom zouden ze eigenlijk elke schooldag de halve stad door moeten crossen met hun kind, terwijl ze vlakbij een basisschool woonden?

"We zijn toen in gesprek gegaan met elkaar", zegt schooldirecteur Van de Wege. "De ouders wilden zeker weten dat hun kind op deze school aan hun trekken kwam. Ze vroegen zich vooral af of er uitsluitend extra aandacht naar kinderen uitging waar het juist niet goed mee ging", legt Van de Wege uit. "Het is me toen gelukt om zoveel vertrouwen bij de ouders te kweken dat ze hun kinderen naar onze school lieten gaan. Van sommige pioniers van destijds zit inmiddels het tweede kind bij ons op school."

Ergens is de angst van de ouders wel te plaatsen. Als een kind geen leerproblemen heeft, dan wordt er vaak gedacht 'dat komt wel goed'. De Vierambachtschool denkt hier anders over. Hier regeert het motto dat je uit ieder kind het uiterste moet halen. Daarom zijn er ook extra 'uitdagingen'voor de wat betere leerlingen.


De samenstelling van de leerlingen uit groep zeven en acht stamt nog uit de 'ongemengde tijd'. Het gemengde gezelschap komt alleen voor in de lagere groepen. Toen de eerste 'Hollandse' kinderen naar De Vierambacht kwamen, waren de overige ouders blij. "We wonen hier al zo lang, en onze kinderen hadden nooit met Nederlandse kinderen gespeeld", bekenden enkele ouders aan Van de Wege. "Dat kan toch niet", vindt hij. "Kinderen kijken niet naar kleur. Ze kijken naar 'lief en niet lief' of 'kan ik met jou leuk spelen?"

Niet alleen het leerlingenbestand is gemengd. Hetzelfde geldt voor onderwijskrachten. Er zit onder andere iemand bij van Marokkaanse origine. "Dat is zowel voor ouders als leerlingen een rolmodel", weet Van de Wege. "Bovendien is het prettig voor de communicatie met ouders die de Nederlandse taal onvoldoende machtig zijn."

De strijd om De Vierambacht gemengd te maken gaat in de C.P. Tielestraat de goede kant op. Het tij is gekeerd, maar het is niet de bedoeling om er een witte school van te maken. Het streven is 50-50. Die gewenste mix komt niet echt van de grond bij de locatie aan de De Jagerstraat. Daar gaat misschien verandering in komen dankzij de komst van een gemengde peuterspeelzaal die daar van start gaat in samenwerking met Disck. Zal de peuterspeelzaal leiden tot een meer gemengde basisschool? "Dit is in ieder geval een actieve aanzet daartoe", zegt Van de Wege.

Voor meer informatie: OBS De Vierambacht, telefoonnummer: 010-4771883.

Bron: Maasstad Weekbladen, editie City West/Delfshaven (Rotterdam), 23 februari 2005
Kijk Wouter Bos, zo doe je dat dus! Niet door autochtonen via meer regeltjes en ambtelijke rompslomp te verplichten hun kindertjes naar de, in hun ogen 'slechte', zwarte scholen te doen. Maar door vertrouwen in het lokale zwarte schooltje te wekken bij de autochtone ouders. En wellicht door zelf het goede voorbeeld te geven: als één schaap over de dam is volgen er vanzelf meer.

Ieder vorm van indirecte dwang, bijvoorbeeld door oplopende wachtlijsten voor de 'goede' witte scholen, fungeert hierbij hooguit als katalysator.

Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  donderdag 3 maart 2005 @ 12:30:18 #280
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25345445
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 12:13 schreef Tup het volgende:
Het is o zo makkelijk om een idealist hypocrisie te verwijten. Klootzakken hebben het wat dat betreft makkelijker.
Zij vallen er dan ook niet of nauwelijks op te betrappen anderen vooral belerend en bevoogdend de weg te wijzen...
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
pi_25345680
quote:
Op woensdag 2 maart 2005 08:50 schreef Lemmeb het volgende:

Kijk Wouter Bos, zo doe je dat dus! Niet door autochtonen via meer regeltjes en ambtelijke rompslomp te verplichten hun kindertjes naar de, in hun ogen 'slechte', zwarte scholen te doen. Maar door vertrouwen in het lokale zwarte schooltje te wekken bij de autochtone ouders. En wellicht door zelf het goede voorbeeld te geven: als één schaap over de dam is volgen er vanzelf meer.
Wouter Bos is het met je eens, tenminste dat blijkt uit de volgende quote. Die ene schaap over de dam leidt echter niet automatisch tot meerdere schapen, daarvoor moet je of zelf een en ander proberen te organiseren of van hogerhand maatregelen moeten nemen.
quote:
Sommige dingen zijn eenvoudig. Mijn dochtertje gaat over een paar jaar naar school in Amsterdam-Noord, in de buurt van het Buikslotermeerplein. Daar staan op honderd meter afstand van elkaar twee scholen. De een is bijzonder, op Jenaplan-basis, en hartstikke wit, de ander openbaar en hartstikke zwart. Mijn kind gaat waarschijnlijk naar die witte. Maar het leuke is dat ik laatst in de Albert Heijn werd aangesproken door een ouder die, als er niks gebeurt, zijn kind waarschijnlijk ook naar die witte stuurt. Hij zei: ‘Zullen we eens kijken of we met een aantal ouders afspraken kunnen maken tussen die twee scholen, om op vrijwillige basis te mengen?’ Nou, ik doe gelijk mee, met elk gewicht dat ik er achter kan zitten. Als zoiets slaagt, dat lijkt me fantastisch.”

“De segregatie wordt met name veroorzaakt doordat witte ouders hun kind al na negen maanden inschrijven op de wachtlijst. Veel Turkse en Marokkaanse ouders doen dat pas als hun kind vier jaar is. Op de bijzondere school is dan geen plaats en daardoor belanden hun kinderen op de openbare school, die acceptatieplicht heeft. Dat kun je eenvoudig oplossen door als kinderen drie worden, als gemeente de ouders een brief te schrijven waarin staat: u kunt uw kind nu inschrijven.”

bron
  donderdag 3 maart 2005 @ 12:46:10 #282
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_25345734
quote:
Op dinsdag 1 maart 2005 12:13 schreef Tup het volgende:
Het is o zo makkelijk om een idealist hypocrisie te verwijten. Klootzakken hebben het wat dat betreft makkelijker.
Als iemand een moralistisch vingertje onder je neus zwaait, is het makkelijker vast te stellen dat deze zijn reet heeft gezeten.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  donderdag 3 maart 2005 @ 13:01:16 #283
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_25345957
Ja die kinderen mengen is een goed idee... die van het Wespennest werden altijd door die (autochtone) kids van de Buikslotermeerschool in elkaar gestampt op het veldje
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_25345993
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 13:01 schreef HarigeKerel het volgende:
Ja die kinderen mengen is een goed idee... die van het Wespennest werden altijd door die (autochtone) kids van de Buikslotermeerschool in elkaar gestampt op het veldje
Elkaar in elkaar meppende lieverdjes is het privilege des jeugds.
iedere engel heeft een duivelse kant.
pi_25346042
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 12:30 schreef sjun het volgende:

[..]

Zij vallen er dan ook niet of nauwelijks op te betrappen anderen vooral belerend en bevoogdend de weg te wijzen...
Wat dat betreft ben je dan ook idealist hè sjuuun.
.
.
I´m back.
  donderdag 3 maart 2005 @ 13:08:55 #286
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25346047
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 12:43 schreef Kozzmic het volgende:
Wouter Bos is het met je eens, tenminste dat blijkt uit de volgende quote.
Wouter Bos kan vooral mooi lullen, om z'n eigen zwakheden te vergoeilijken. Niemand die mij garandeert dat dit gesprek ook werkelijk heeft plaatsgevonden, het zijn immers slechts zijn eigen woorden.

En intussen staan er op het Buikslotermeerplein nog steeds een wit en een zwart schooltje, en is er van enige mening nog totaal geen sprake .
quote:
Die ene schaap over de dam leidt echter niet automatisch tot meerdere schapen, daarvoor moet je of zelf een en ander proberen te organiseren of van hogerhand maatregelen moeten nemen.
Dat 'zelf een en ander organiseren', uit vrije wil dus, is precies waar ik op doel.

Het RTL4-journaal van vandaag liet weer eens zien dat dat de enige juiste manier is om het ontstaan van gemengde scholen te bevorderen: wederom in Rotterdam (waar ook anders ) hebben 'witte' ouders zelf het initiatief genomen om georganiseerd van een 'zwarte' school een 'gemengde' school te maken. Een initiatief dat nu waarschijnlijk door de gemeente wordt beloond met een paar miljoen euro, bestemd voor de uitbreiding van de betreffende school .
quote:
Gemeente koopt pand voor gemengde school

De gemeente Rotterdam is van plan om een tweede pand te kopen voor de Nieuwe Park Rozenburg school in Kralingen.


Het college van B&W wil daar 3,5 miljoen euro voor uittrekken. De voormalige zwarte basisschool is gevestigd aan de Adamshofstraat. Twee jaar geleden besloot een groep autochtone ouders uit de buurt om hun kind bij de school aan te melden. De Nieuwe Park Rozenburg School werd daardoor een gemengde school. Voorwaarde was wel dat de gemeente zou zorgen voor een aansprekend schoolgebouw. Het college van B&W ondersteunt het initiatief van de ouders. De gemeenteraad moet de aankoop van het nieuwe pand aan de Hofstraat in Kralingen nog goedkeuren en ook het kerkbestuur van wie het pand is, moet nog instemmen.

Bron: http://www.rijnmond.nl/index.html?pid=4&item=26742
Daar kan Wouter Bos met al z'n mooie praatjes en bevoogdende regeltjes nog een puntje aan zuigen .
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  vrijdag 4 maart 2005 @ 22:35:03 #287
106056 Landmass
ik discrimineer dus ik besta
pi_25370956
tvp????
Fok! presents
GOOD MOD, BAD MOD
starring Sizzler & Sidekick
nu in POL
  vrijdag 4 maart 2005 @ 22:47:30 #288
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_25371198
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 13:01 schreef HarigeKerel het volgende:
Ja die kinderen mengen is een goed idee... die van het Wespennest werden altijd door die (autochtone) kids van de Buikslotermeerschool in elkaar gestampt op het veldje
Soit, in mijn tijd (opa verteld) was dat al het geval tussen openbare scholen, en scholen met den bijbel
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 5 maart 2005 @ 01:15:05 #289
96190 PJORourke
Beautiful burnout
pi_25374457
Jenaplan
What are you going to do to me? You go fuck yourself - I say what I want.
- Oriana Fallaci 1929-2006
pi_25518314
Wouter Bos werd zojuist geïnterviewd op Radio 1. De interviewer vroeg hem naar deze zaak omdat Femke Halsema er iets over gezegd had. Bos zei dat hij daar verbaasd over was en dat hij er niet op in wilde gaan aangezien het zijn privéleven betrof. De interviewer en Femke Halsema mochten van Bos niet over de zaak oordelen aangezien ze de precieze redenen niet weten. Hij zei dat hij het beste wilde voor zijn kind en dat vriendinnetjes naar dezelfde school zouden gaan maar hij maakte duidelijk dat er meer redenen waren.

Ik vind het een zwaktebod. Wouter Bos wil het beste voor zijn kind maar andere 'witte' ouders mogen van de PVDA niet het beste voor hun kinderen krijgen. Als hij hier vervolgens mee geconfronteerd wordt weigert Bos uitleg te geven. Blijkbaar weet Bos nu reeds dat zijn dochter geen 'zwarte' vriendinnetjes zal krijgen. Ik was overigens al eerder op Bos afgeknapt, na onder meer zijn gedraai rond het zenden van troepen naar Irak en het feit dat hij tegen het afschaffen van de vrijheid van godsdienstwet van de opa van Donner stemde na eerder verklaard te hebben daar voor te gaan stemmen.
  dinsdag 15 maart 2005 @ 11:58:08 #291
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_25519302
Geen enkele dubbele moraal is Wouter Bos vreemd. Wat dat betreft is hij een ècht politicus .
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_25519431
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 11:58 schreef Lemmeb het volgende:
Geen enkele dubbele moraal is Wouter Bos vreemd. Wat dat betreft is hij een ècht politicus .
Wat dat betreft is hij ook een èchte populist.
pi_25521396
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 10:19 schreef Welles het volgende:
Wouter Bos werd zojuist geïnterviewd op Radio 1. De interviewer vroeg hem naar deze zaak omdat Femke Halsema er iets over gezegd had. Bos zei dat hij daar verbaasd over was en dat hij er niet op in wilde gaan aangezien het zijn privéleven betrof. De interviewer en Femke Halsema mochten van Bos niet over de zaak oordelen aangezien ze de precieze redenen niet weten. Hij zei dat hij het beste wilde voor zijn kind en dat vriendinnetjes naar dezelfde school zouden gaan maar hij maakte duidelijk dat er meer redenen waren.

Ik vind het een zwaktebod. Wouter Bos wil het beste voor zijn kind maar andere 'witte' ouders mogen van de PVDA niet het beste voor hun kinderen krijgen.
Maar wél steeds hameren op 'solidaritet'.....
quote:
Als hij hier vervolgens mee geconfronteerd wordt weigert Bos uitleg te geven.
Het ís ook niet uit te leggen.

Maar mogelijk zie ik het verkeerd. Misschien is deze handelwijze 'progressief'.
pi_25851552
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 15:53 schreef rroloff het volgende:

[..]

Maar wél steeds hameren op 'solidaritet'.....
[..]

Het ís ook niet uit te leggen.

Maar mogelijk zie ik het verkeerd. Misschien is deze handelwijze 'progressief'.
Meer Bossiaans. Goede Morgen Nederland 30 - 03 - '05 woordvoerder PvdA - fractie in woorden van gelijke strekking; " Wij pleiten voor een opnameplicht voor scholen. Ouders/opvoeders moeten hun, aan hen toevertrouwde, kinderen probleemloos op de school van hún keuze kunnen plaatsen.
Belangrijk voordeel is dat opnameplicht, óók naar de wens door allochtone ouders aangegeven,. integratiebevorderend zal werken. Mogelijk bijkomend voordeel minder leerlingen naar scholen op islamitische basis. Sowieso worden scholen op confessionele basis overbodig. Lessen in religie in religie en cultuur kunnen ook op openbare scholen worden gegeven.

Desgevraagd door Daphne Bunshoek [GMNL] of onderwijsartikel 23 uit de grondwet dient geschrapt antwoordt de PvdA - woordvoerder dat dit vooralsnog niet aan de orde is,
iedere engel heeft een duivelse kant.
  woensdag 30 maart 2005 @ 12:13:15 #295
52589 sjun
uit solidariteit
pi_25852471
quote:
Op donderdag 3 maart 2005 13:08 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat dat betreft ben je dan ook idealist hè sjuuun.
.
.
onder andere.
Niets is dommer te censureren dan hetgeen men niet begrijpt.
  woensdag 30 maart 2005 @ 13:09:18 #296
85889 lucida
équilibre
pi_25853509
quote:
Op dinsdag 15 maart 2005 10:19 schreef Welles het volgende:
Wouter Bos werd zojuist geïnterviewd op Radio 1. De interviewer vroeg hem naar deze zaak omdat Femke Halsema er iets over gezegd had. Bos zei dat hij daar verbaasd over was en dat hij er niet op in wilde gaan aangezien het zijn privéleven betrof. De interviewer en Femke Halsema mochten van Bos niet over de zaak oordelen aangezien ze de precieze redenen niet weten. Hij zei dat hij het beste wilde voor zijn kind en dat vriendinnetjes naar dezelfde school zouden gaan maar hij maakte duidelijk dat er meer redenen waren.

Ik vind het een zwaktebod. Wouter Bos wil het beste voor zijn kind maar andere 'witte' ouders mogen van de PVDA niet het beste voor hun kinderen krijgen. Als hij hier vervolgens mee geconfronteerd wordt weigert Bos uitleg te geven. Blijkbaar weet Bos nu reeds dat zijn dochter geen 'zwarte' vriendinnetjes zal krijgen. Ik was overigens al eerder op Bos afgeknapt, na onder meer zijn gedraai rond het zenden van troepen naar Irak en het feit dat hij tegen het afschaffen van de vrijheid van godsdienstwet van de opa van Donner stemde na eerder verklaard te hebben daar voor te gaan stemmen.
Het onderstreept nog maar eens de onvoorstelbare huichelachtigheid van deze fatsoenspopulist. Wel het kabinet allerlei verwijten naar het hoofd slingeren, maar ondertussen zelf de kat in het donker knijpen. Bos schaatst een zeer scheve schaats en omdat hij zijn inconsequenties niet zonder gezichtsverlies kan verklaren, doet hij er onder het mom van - privezaken - het zwijgen toe.

Zeg maar de strategie van de Sidekick-clan.
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
pi_25853836
@Lucida lieve Woutertje is gelijk de Boerderij - der - dieren - varkens; zich méér gelijk achtend dan anderen.
iedere engel heeft een duivelse kant.
  woensdag 30 maart 2005 @ 13:30:36 #298
85889 lucida
équilibre
pi_25854006
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 13:23 schreef Sater het volgende:
@Lucida lieve Woutertje is gelijk de Boerderij - der - dieren - varkens; zich méér gelijk achtend dan anderen.
Om vervolgens als oppositioneel varken te bekvechten over de kwaliteit (lees: culturele verrijking) van zwarte scholen.
het is zoals het is
freedom from want and fear
non-conforming link
pi_25854940
quote:
Op woensdag 30 maart 2005 13:30 schreef lucida het volgende:

[..]

Om vervolgens als oppositioneel varken te bekvechten over de kwaliteit (lees: culturele verrijking) van zwarte scholen.
Nou ja, GroenLinks haaitje Halsema betoont zich niet vies van witte varkenskarbonaadjes. Femke lust Wouter rauw. Uiteraard is daar ook SP - voorman Jan, oud -Ossenworststopper, Marijnissen.
Ah, de PvdA - voorman als gefundeness Fressen.
iedere engel heeft een duivelse kant.
pi_25859895
Wouter Bos overweegt dan ook de naam van de PVDA te veranderen in PVWP: partij van White Power.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')