hm, ik ben ook van plan dit jaar te gaan rijden op terschelling.quote:Op maandag 10 mei 2004 22:51 schreef buitenbeentje het volgende:
Ik weet zeker dat het op Terschelling kan, daar heb ik vorig jaar eens lekker een eind over het strand gegaloppeerd. Uiteraard onder begeleiding in verband met verzekering. Gewoon eens bellen met diverse maneges daar.
iddquote:Op donderdag 13 mei 2004 10:31 schreef erodome het volgende:
Heb je nog nooit gereden????
Dan kan ik je een strandrit afraden, want als ze daar gaan galopperen dan gaan ze erg hard
Ik zou dan eerst eens een paar keer met een beginnersklasje meerijden, evt op buitenritten, maar een paar lessen zou niet verkeerd zijn.
poeh... toen ik nog ik zandvoort woonde, mochten we niet in het zomer naar het strand, vanwege de vele mensen daar.quote:Op donderdag 13 mei 2004 11:44 schreef ivetje het volgende:
Ik wil dit ook graag gaan doen deze zomer, maar niet op terschellingDa's een beetje ver weg...ik kom zelf uit Utrecht, dus weet iemand toevallig een maanege waar het kan in Noord-Holland ofzo??
Nog een betere tip: niet als een idioot aan de teugels gaan trekken/hangen. Beter voor de mond van het paard en ook voor je handen...quote:Op donderdag 13 mei 2004 11:52 schreef ivetje het volgende:
1 tip, haal eerst paardrijhandschoentjes!! Zonder die dingen heb je na 1 uur echt heel je vingers open liggen en kan je de teugels dus niet meer vast houden...dat heb ik geweten toen ik in de loonse en drunense duinen ging paardrijden
als je nooit hebt paard gereden zou ik je toch gewoon handschoentjes aanraden...niet zozeer omdat je aan de teugels trekt ofzo, maar die teugels glijden nogal eens tussen je vingers door enz. Als dat gaat schuren en je krijgt kapotte vingers kan je de teugels helemaal niet meer vasthouden.quote:Op donderdag 13 mei 2004 11:56 schreef Juweel het volgende:
[..]
Nog een betere tip: niet als een idioot aan de teugels gaan trekken/hangen. Beter voor de mond van het paard en ook voor je handen...![]()
Inderdaad, de meest rustige paarden kunnen dan in een stel draken veranderen op het strand.quote:Op donderdag 13 mei 2004 12:15 schreef buitenbeentje het volgende:
@LadyS: Paarden gedragen zich buiten inderdaad vaak heel anders als in de binnenbak. Dat kan echt dag en nacht verschillen.
Ik woon zelf in Tilburg, dus ik ben al 3 keer gaan rijden in de loonse en drunense duinenquote:Op donderdag 13 mei 2004 12:15 schreef buitenbeentje het volgende:
Als het goed is vraagt een manege vantevoren al wat je paardij-ervaring is. Afhankelijk daarvan wordt de rit aangepast of mag je als het nivo van de rit te hoog ligt toch niet mee. De meeste strandritten zijn buiten het seizoen, dus na de zomervakantie. Dan is de rust op het strand weer een heel stuk terug gekeerd.
De Loonse en Drunense duinen wil ik ook nog een keer in. Daar ben ik een paar jaar geleden met een dagrit vanuit onze manege naar toe geweest en dat was ook schitterend.
@LadyS: Paarden gedragen zich buiten inderdaad vaak heel anders als in de binnenbak. Dat kan echt dag en nacht verschillen.
Ik rij nu ruim 2 jaar en op het strand ging lekker. Ik had er al een aantal buitenritten vanuit onze manege in Vught opzitten, dus de ervaring was er wel.quote:Op donderdag 13 mei 2004 12:39 schreef LadyS het volgende:
[..]
Inderdaad, de meest rustige paarden kunnen dan in een stel draken veranderen op het strand.
Toen ik nog paardreed, mocht je dan ook niet zomaar mee met een strandrit.
Als je niet goed kan rijden, zal een strandrit geen ontspannen rit worden denk ik
De enige waar ik regelmatig goede verhalen over hoor is manege Van Loon in Loon op Zand ( http://www.hotelmanegevanloon.nl/ ). Daar wil ik dus ook nog eens keer gaan rijden. Over andere maneges rond de duinen hoor ik verder weinig, daar kan ik dus verder niet over oordelen.quote:Op donderdag 13 mei 2004 13:05 schreef ivetje het volgende:
[..]
Ik woon zelf in Tilburg, dus ik ben al 3 keer gaan rijden in de loonse en drunense duinenDe laatste keer is mij overigens erg slecht bevallen. Ik heb betaald voor een paard en kreeg een paard/pony...erg klein paard. Als je het daar een beetje kent weet je dat ze dus echt paarden hebben en veel haflingers en fjorden. Ik kreeg dus een volgens hen paard maar net zo groot als een haflinger. Ik heb er toen nog wat van gezegt en ze zeiden dat het toch echt een paard was. Ik was het er niet mee eens, maar goed. Daarnaast kreeg ik ook nog een draak van een gids mee...echt vreselijk mens. Ze zat telkens te katten op ons en bleef bijna de hele tijd stappen of draven...echt lekker gegallopeerd hebben we niet eens. Ik heb nu dus sterk mijn twijfels of ik nog een keer daar ga rijden...ik heb nl ooit nog bij een andere manege gereden en ook in de duinen daar...dat was erg gezellig. We waren toen maar met z'n tweeën en een gids erbij. Ik zal even zoeken of ik die manege nog kan vinden...misschien dat je er wat aan hebt
Nou blijkbaar heb je er niet veel van geleerd in 7 jaar. En zeker niet als je ONDER een paard hebt gezeten...quote:Op donderdag 13 mei 2004 11:59 schreef ivetje het volgende:
[..]
als je nooit hebt paard gereden zou ik je toch gewoon handschoentjes aanraden...niet zozeer omdat je aan de teugels trekt ofzo, maar die teugels glijden nogal eens tussen je vingers door enz. Als dat gaat schuren en je krijgt kapotte vingers kan je de teugels helemaal niet meer vasthouden.
Daarnaast, ik heb 7 jaar onder paardrijden gezeten dus ga me niet vertellen hoe ik het moet doen enz...
Je weet niet hoe ik rijd en je kent me verder niet, dus ik denk niet dat jij kan oordelen over mijn rijgedrag. Daarnaast geef ik de ts alleen maar een tip en aangezien de ts zelf aangeeft geen ervaring te hebben en dus ook nog nooit teugels in haar handen heeft gehad denk ik dat mijn tip vrij logisch is. Ik heb inmiddels al 3 jaar niet meer gereden, en als je elke dag rijd hoef je idd geen handschoentjes aan want dan hbe je eelt op die plekken. Als je al 3 jaar niet meer gereden hebt kan het voorkomen dat je je vingers open schuurt en dus zijn handschoentjes een voordeel.quote:Op donderdag 13 mei 2004 13:54 schreef Juweel het volgende:
[..]
Nou blijkbaar heb je er niet veel van geleerd in 7 jaar. En zeker niet als je ONDER een paard hebt gezeten...
Als je gewoon je handen netjes stil houdt en licht contact houdt met de paardenmond en niet gaat lopen rukken en trekken in die arme paardenmond krijg je geen blaren. En hoezo mag ik jou niks vertellen?![]()
Dan doe je toch gewoon een paar privelessen of je rijdt een paar keer met een groepsles mee. Dan weet je zo hoe je er voor staat en heb je gelijk weer wat gevoel voor paarden terug. Houd wel rekening met enige spierpijn de dagen na het rijden.quote:Op donderdag 13 mei 2004 14:48 schreef ijsmeis het volgende:
Oefdit wil ik ook ooit nog een keer doen
Lijkt me erg gaaf..
Ik weet alleen niet of ik het paardrijden nog onder de knie heb.
Ik zou dan wel mijn vriendje willen meenemenquote:Op donderdag 13 mei 2004 14:58 schreef buitenbeentje het volgende:
[..]
Dan doe je toch gewoon een paar privelessen of je rijdt een paar keer met een groepsles mee. Dan weet je zo hoe je er voor staat en heb je gelijk weer wat gevoel voor paarden terug. Houd wel rekening met enige spierpijn de dagen na het rijden.![]()
Dat jij je handen openhaalt aan de teugels zegt mij al een hoop over jouw rijgedragquote:Op donderdag 13 mei 2004 14:03 schreef ivetje het volgende:
[..]
Je weet niet hoe ik rijd en je kent me verder niet, dus ik denk niet dat jij kan oordelen over mijn rijgedrag.
Daarnaast, als je paard tijdens een buitenrit naar elk blaadje gaat happen dat in de buurt komt en ook naar elk paard dat in zijn buurt komt moet je hem wel een beetje strak houden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |