dat vraag ik mij ook af als ik soldaat was zou ik toch echt liever de m1 garand willen hebben.quote:Op maandag 10 mei 2004 18:28 schreef yvonne het volgende:
Maar goed,
kun je me misschien iets meer uitlleggen waarom dat geweer nou zo geliefd was?
Omdat de rest prut was?
om zijn betrouwbaarheid en zijn nauwkeurigheidquote:Op maandag 10 mei 2004 18:28 schreef yvonne het volgende:
Maar goed,
kun je me misschien iets meer uitlleggen waarom dat geweer nou zo geliefd was?
Omdat de rest prut was?
maar dat waren de anderen ook zoals de russische mosin en de duitse kar98quote:Op maandag 10 mei 2004 18:49 schreef Blasphemer het volgende:
[..]
om zijn betrouwbaarheid en zijn nauwkeurigheid
daarom
De Garand had als nadeel dat ie clip fed was en je de hele clip moest leegschieten alvorens je herladen moest.quote:Op maandag 10 mei 2004 18:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
dat vraag ik mij ook af als ik soldaat was zou ik toch echt liever de m1 garand willen hebben.
je had ook de paratrooper versie die met een magazijn werktequote:Op vrijdag 14 mei 2004 01:12 schreef Piro het volgende:
[..]
De Garand had als nadeel dat ie clip fed was en je de hele clip moest leegschieten alvorens je herladen moest.
Niet echt een fantastisch mechanisme.
Oh ja?quote:Op zaterdag 15 mei 2004 15:05 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
je had ook de paratrooper versie die met een magazijn werkte
Waren de machinegeweren destijds accurater dan de service rifles dan?quote:Op zaterdag 15 mei 2004 10:55 schreef Johan_de_With het volgende:
Door Patton ''het belangrijkste oorlogstuig aller tijden'' genoemd, als ik mij niet vergis. Ook in gebruik tijdens de Kindermord van 1914, toen de Britten zo nauwkeurig schoten dat de Duitsers meenden met machinegeweren van doen te hebben.
(Als het niet de Kindermord was, dan een andere bloederige slag uit dat eerste najaar van de oorlog.)
Herstel. Ik had moeten zeggen dat ze ontzettend snel schoten. Daarbij schoten ze ook nog eens zeer nauwkeurig.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 16:20 schreef Piro het volgende:
[..]
Waren de machinegeweren destijds accurater dan de service rifles dan?
Ik dacht altijd dat het hele principe achter een MG het zo snel mogelijk uitspugen van zoveel mogelijk lood was waardoor trefzekerheid geen factor was, omdat minstens een kogel wel MOEST raken.
Bovendien stormden ze met zoveel tegelijkertijd de loopgraaf over dat het gewoon oogjes dicht en trekker knijpen was.
Dat verklaart een hoop.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 16:23 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Herstel. Ik had moeten zeggen dat ze ontzettend snel schoten. Daarbij schoten ze ook nog eens zeer nauwkeurig.
Daar werd een heel grote groep jonge vrijwilligers (meest studenten) in de strijd geworpen.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 16:27 schreef Piro het volgende:
[..]
Dat verklaart een hoop.
Vanwaar de naam Kindermord overigens?
Zoveel jeugdige soldaten geslacht?
Ben niet zo'n WW1 kenner.
je hebt hem in codquote:Op zaterdag 15 mei 2004 16:18 schreef Piro het volgende:
[..]
Oh ja?.
Heb je daar meer info over?
Im Westen nichts neues laat dan ook zien dat na een tijdje die jonge Duitsers helemaaal niet zo happig meer waren op de oorlog.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 16:30 schreef Johan_de_With het volgende:
[..]
Daar werd een heel grote groep jonge vrijwilligers (meest studenten) in de strijd geworpen.
The key German experience was highly ambiguous. At Langemarck in October 1914, during the First Battle of Ypres, some 1,500 young Germans were killed in a frontal assault on a strong Allied position. For some this was represented as a heroic sacrifice by the flower of German youth, and as an inspiring example to the young men waiting to serve their country. For others it was a slaughter of the innocents (Kindermord), a ghastly reminder of the horrors and insanity of war.
Van de website der BBC.
Het blijft een mooi stukje.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 16:35 schreef Marczilla het volgende:
This is my rifle
There are many like it, but this one is mine.
My rifle is my best friend, it is my life.
I must master it, as I must master my life.
Without me, my rifle is useless.
Without my rifle, I am useless.
I must fire my rifle trough.
I must shoot straiter than my enemy who is trying to kill me.
I must shoot him before he shoots me.
I will
Before god "sorry" I swear this creed.
My rifle and me are defenders of my country
We are the masters of our enemy.
We are the saviours of my life.
So be it.
Untill there is no more enemy.
But peace.
Amen
Geen idee, komt uit Full Metal Jacket.quote:Op zaterdag 15 mei 2004 16:40 schreef Piro het volgende:
[..]
Het blijft een mooi stukje.
Is dit ontstaan in WW1?
dat is een draadknipperquote:Op zaterdag 15 mei 2004 16:41 schreef Marczilla het volgende:
[afbeelding]
Lee Enfield No1 MKIII* (ook uit eigen collectie*)
Wat is dat geval aan de voorkant?
Owh okayquote:Op zaterdag 15 mei 2004 16:50 schreef Blasphemer het volgende:
[..]
dat is een draadknipper
hier mee knipte ze het prikeldraad meer kapot
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |