abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 mei 2004 @ 03:09:24 #1
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_18921197
Single "You're gone" nieuw binnen op nr. 8 van single top 100

Heb ik wat gemist? Of heeft de grote domme massa na al dat idols-gedoe opeens honger naar echte muziek? Bij het checken van Chartfreaks.com zag ik opeens mijn ouwe jeugdhelden in de top 10 staan. Ondanks dat het sinds het vertrek van Fish niet meer is wat het was, draag ik ze nog altijd een warm hart toe. Ik moet toegeven, ik het "Marbles" nog niet gehoort

Maar eh, is er wat gebeurt in Nederland waardoor die single opeens in de top 10 staat?

Heb hierdoor spontaan maar weer eens "Script for a jester's tear" en "Fugazi" maar weer eens afgestoft en opgezet.
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
  donderdag 6 mei 2004 @ 03:13:54 #2
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_18921217
Ik denk dat ik het nummer "Script for a jester's tear" vrijdag maar eens ga draaien in ons radio programma. Toch een terig rete goed nummer.
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
pi_18921240
lijkt wat op u2 volgens mij?
dit is niet de oude marillion.
pi_18921255
Ik denk dat het de Marillion fanclub is die massaal singletjes is gaan kopen.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  donderdag 6 mei 2004 @ 03:22:56 #5
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_18921260
Ik heb 'm ff snel binnengehaalt, en zit nu te checken, maar dit klinkt anders al de groep waarmee ik m'n tienerjaren mee heb doorgrebracht bij m'm pickup (we hadden toen nog LP's).
Annyway, het nummer is niet slecht hoor. Terecht top 10.
Beter dan alles wat idols ooit heeft voorgebracht.
  donderdag 6 mei 2004 @ 03:26:00 #6
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_18921282
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 03:22 schreef Zander het volgende:
Ja had ook dat vermoeden. Die club is tot alles instaat
Als Fish de fanclub oproept om met een peleton Deux Chevaux tegen het Britse parlementsgebouw aan te rijden, doen ze het nog ook!
Kweetnie hoe het zit met de aanhang van Marillion-met-huidige-zanger, want ik ben destijds afgehaakt. En Fish werdt bij elk album wat 'ie uitbracht steeds minder. Ik weet alleen dat z'n fanclub nog fanatieker is dan een palestijns zelfmoordcomando.
pi_18921406
Ha, dat is het dus inderdaad:
quote:
Hierna wordt het een tijd rustig en brengt Marillion lange
tijd zelfs geen singles meer uit. Dit wordt veroorzaakt doordat
singles van Marillion geen airplay meer krijgen op de radio en het
voor de band dus weinig nut heeft om singles uit te brengen.

Tot in 2004 de single You're Gone wordt uitgebracht. Mede dankzij
een oproep van de zanger van Marillion op internet aan trouwe fans
om zoveel mogelijk verschillende versies van de single aan te schaffen
schopt deze het in de eerste week in Nederland tot nummer 8 in de
Mega top 50. Hun grootste succes in Nederland tot dus ver.
In Engeland komt de single zelfs op nummer 7 binnen
in de officiele BBC hitlijst: Official UK Top 40 Singles Chart
Nog succesvoller qua Top 40-notering dan Kayleigh, zelfs.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
pi_18922230
Hier was laatst een bericht over.
╔══════╗
╚══════╝
╔══════╗
╚══════╝
  donderdag 6 mei 2004 @ 10:50:26 #9
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_18924888
Ik had ook iets gelezen over het feit dat zowel 3FM als 538 weigeren om het nummer in hun playlists op te nemen.
  donderdag 6 mei 2004 @ 11:11:05 #10
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_18925453
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 10:50 schreef Grobbel het volgende:
Ik had ook iets gelezen over het feit dat zowel 3FM als 538 weigeren om het nummer in hun playlists op te nemen.
Ah, platenmaatschappij schoof geen geld toe naar 3FM & 538, dus single wordt niet gedraait.
Zo gaat dat
  donderdag 6 mei 2004 @ 11:53:13 #11
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_18926757
via de fansite kan je een kortingsbon voor de frs downloaden en daarmee zijn er in no time 2000 singles verkocht. dus slimme marketingactie om top 10 hit te krijgen.

vervelend dat juist nu de mega top 50 ineens niet meer alleen sales maar ook airplay meeweegt en de single dus nu ineens op 24 staat. bij de pepsi chart (alleen sales FRS) kwam ie zelfs op 2 binnen.
zie ook het topic Marillion - Marbles
wat moet ik hier nu neerzetten?
  donderdag 6 mei 2004 @ 16:16:13 #12
14505 OProg
A Life in Music
pi_18933379
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 10:50 schreef Grobbel het volgende:
En als excact hetzelfde nummer door Bono gezongen zou zijn en de band U2 zou heten zouden ze het om het uur draaien. Net zoals andersom U2 nummers door Marillion ook niet aan de bak zouden komen...
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
pi_18938802
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 03:22 schreef Zander het volgende:
Ik weet het wel zeker!
Ach, ik heb die single ook gekocht, ik vind het best wel grappig dat ze een keertje hoog staan, maar verder kan het me geen moer schelen hoe hoog ze staan in welke chart dan ook. Als ze maar hoog staan in Muad's-persoonlijke-Top40
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  donderdag 6 mei 2004 @ 21:16:03 #14
67746 Baba-O-Riley
Out here in the fields
pi_18939736
Ik dacht dat die zanger van Marillion hun fans had opgedragen om op z'n minst 3 singles te kopen, omdat ze dan in de top 10 zouden komen. Ik heb die brief gelezen, maar ik kan hem niet zo snel vinden, maar er stond iets in de trant van: "Nou, als jullie allemaal 1 single kopen, komen we in de top 40. Kopen jullie er allemaal twéé, dan zit een plaats in de top 20 er in, maar het zou toch veel beter zijn als jullie allemaal 3 exemplaren van onze single kochten, want dan komen we weer in de top 10"..
.
  donderdag 6 mei 2004 @ 21:21:35 #15
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_18939848
Vind t niet zo erg dat ie op 8 is binnengekomen, vind t wel n goede plaat!!. Tenminste es wat anders dan al dat Idols gedoe
  donderdag 6 mei 2004 @ 23:15:31 #16
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_18942952
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 20:31 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Ik weet het wel zeker!
Ach, ik heb die single ook gekocht, ik vind het best wel grappig dat ze een keertje hoog staan, maar verder kan het me geen moer schelen hoe hoog ze staan in welke chart dan ook. Als ze maar hoog staan in Muad's-persoonlijke-Top40
ik heb er twee gekocht, ook die met de dvd van de clip (hoef ik minder vaak The Box te bellen met clipcode 910'
  vrijdag 7 mei 2004 @ 13:32:17 #17
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_18952772
Ah, zit weer lekker de CD "Script for a jester's tear" te luisteren. wat waren ze toen goed.
Voor degenen die wat gemist hebben, hier is een fragment
  vrijdag 7 mei 2004 @ 14:57:22 #18
14505 OProg
A Life in Music
pi_18954360
quote:
Op donderdag 6 mei 2004 23:15 schreef evert het volgende:

[..]

ik heb er twee gekocht, ook die met de dvd van de clip (hoef ik minder vaak The Box te bellen met clipcode 910'
Ik heb er ook 2 gekocht
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  vrijdag 7 mei 2004 @ 15:59:05 #19
2408 MuadDib
Getrouwd!
pi_18956246
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 13:32 schreef Karzeuler het volgende:
Ah, zit weer lekker de CD "Script for a jester's tear" te luisteren. wat waren ze toen goed.
Toen waren ze goed, nu zijn ze anders maar toch nog steeds goed
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  vrijdag 7 mei 2004 @ 18:05:04 #20
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_18959611
quote:
Op vrijdag 7 mei 2004 15:59 schreef MuadDib het volgende:

[..]

Toen waren ze goed, nu zijn ze anders maar toch nog steeds goed
Okay op een andere manier goed
Maar persoonlijk vind ik de oude marillion van voor '88 toch beter
okay, ik volg de huidige marillion niet meer zo. heb destijds nog wel eens een album van hun gekocht, maar het boeide me minder dan hun oude werk
  dinsdag 11 mei 2004 @ 16:46:15 #21
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_19049656
nog een interessant verhaal over hitparades:
-------------

Afgaande op de Mega Top 50 van afgelopen zaterdag zou je er van uitgaan dat de nieuwe singles van Lenny Kravitz en The Calling goed verkopen in de platenzaken, want ze komen respectievelijk nieuw binnen op nummer 5 en nummer 11. Maar uit de schaduwlijst voor de platenindustrie zouden ze op louter verkopen de bovenste 50 niet gehaald hebben. De reden dat Lenny Kravitz en The Calling hoog genoteerd staan, heeft te maken met het feit dat airplay op MTV en 3FM sinds afgelopen week meetellen voor de samenstelling van de lijst. Zo kan het omgekeerd gebeuren dat bijvoorbeeld Marillion, die op die stations niet gedraaid wordt, genoegen moet nemen met een 31e positie de Mega Top 50, terwijl ze op verkoopbasis alleen momenteel nummer 12 staan.

“De aanpassingen in de Mega Top 50 zijn zeker niet in het belang van de kleine maatschappijen. Het lijkt er op dat de lijst is aangepast ter meerdere eer en glorie van de majors”, aldus een teleurgestelde Ron Willemsen, die promotie en marketing verzorgt bij distributeur Suburban. “We waren uitermate verrast dat onze actie met Ayreon geen resultaat had, want we hebben het volgens de regels van de Mega Charts gespeeld.”

Wat was het geval? Willemsen had het zo mooi georganiseerd. Om de release van het Ayreon album The Human Equation op 24 mei te promoten zou de Nederlandse progressive rock act eerst de singleshitparade binnenkomen met hun single ‘Day Eleven: Love’ via een gecombineerde actie in samenwerking met de platenwinkels Boudisque en Plato. Op de singlepresentatie in de Utrechtse horecagelenheid Stairway To Heaven verkocht Boudisque via een standje 300 exemplaren, maar die zijn volgens Willemsen door een technische fout niet meegeteld voor de hitparade. Verder verkoopt Plato via zijn website gesigneerde exemplaren van de single. In de Plato Top 100 staat ‘Day Eleven: Love’ op dit moment nummer 1. Volgens Willemsen van Suburban zijn er reeds 1500 Ayreon singles uitgeleverd aan de platenzaken.

“We moeten het doen met de verkopen die we binnenkrijgen en als de detaillist in kwestie niet aanlevert kunnen we die verkopen niet handmatig toevoegen”, is de reactie van Michel Admiraal van hitparademaker Mega Charts. “De nieuwe Mega Top 50 moet gezien worden als een populariteitslijst.” Admiraal belooft dat het publiek via de officiële Mega Charts site ook inzage krijgt in de pure verkopen via een lijst Top 100, maar tot op heden is die lijst niet toegevoegd. MTV zal per september de Mega Top 50 uit gaan zenden op tv.

3FM-zendercoördinator Florent Luyckx is blij met de nieuwe lijst en had geen bezwaar tegen de suggestie van de Mega Top 50 dat airplay op het commerciële clipstation MTV nu voortaan ook meetelt. ”Zoals de Mega Top 50 eerst was, waren we er klaar mee, want de hitlijst kwam steeds verder van het radiostation af te staan. Er stonden te veel platen in die we de rest van de week niet draaiden. Door nu airplay mee te tellen, zijn we ook minder overgeleverd aan de grillen van de platenindustie.”
  dinsdag 11 mei 2004 @ 17:03:56 #22
6536 dwerg
chagrijn
pi_19050168
quote:
Op dinsdag 11 mei 2004 16:46 schreef evert het volgende:
nog een interessant verhaal over hitparades:
Ik had het ook gelezen. http://3voor12.vpro.nl/3v(...)719222&news=17551775

'Florent Luyckx is blij met de nieuwe lijst'.
Dat zal dan wel, maar ik zie toch geen reden om blij te zijn met een top 5 die bestaat uit Eamon, Usher, D12, Anastacia en DJ Tiesto.
I intend to live forever, or die trying.
  woensdag 12 mei 2004 @ 02:26:52 #23
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_19063349
quote:
3FM-zendercoördinator Florent Luyckx : ”Zoals de Mega Top 50 eerst was, waren we er klaar mee, want de hitlijst kwam steeds verder van het radiostation af te staan. Er stonden te veel platen in die we de rest van de week niet draaiden. Door nu airplay mee te tellen, zijn we ook minder overgeleverd aan de grillen van de platenindustie.”
Eigenlijk bedoelt Florent te zeggen dat de nieuwe opzet van de lijst een betere weerspiegeling is van wat de marketingburo's willen dat er gedraait zou moeten worden!
Vooral de zin "...de hitlijst kwam steeds verder van het radiostation af te staan" zegt al genoeg. Florent is gewoon doof en blind voor wat het volk wil horen. Hij heeft enorme oogkleppen op en ook nog een bord voor z'n commerciele harses waarop staat geschreven dat de luisteraar alleen maar fokking Ar En Bie wil horen.
pi_19063565
pi_19070861
Marillion kwam leuk binnen in de verschillende hitparades, maar na 1 week zakken ze gigantisch. Betekent dit dat er toch niemand op zit te wachten, behalve de fans?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')