abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 4 mei 2004 @ 22:12:57 #1
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_18890454
Ik ben benieuwd wie er heir nog meer graag tekened en of schildert en dergelijke? Het leek me namelijk leuk om hier je eigen tekeningen te posten en elkaar feedback te geven of zelfs tips!

Ik zelf teken al van kinds af aan en al snel werd dat manga achtig. Vraag me niet waarom, het tekent gewoon fijn. Ik teken ook wel in gewone stijl, maar het liefst fantasy manga en bij voorkeur elfjes. Ik ben namelijk helemaal elven freak. In een ander topic vertel ik al dat ik bezig ben met een kinderboek waar ik zelf ook de illustraties bij ga tekenen.
Deze 3 tekeningen staan in mijn fotoboek en ik zal er binnenkort eens weer wat in scannen!

Heeft iemand nog tips of dingen die hij of zij anders zou doen bij mij tekeningen. Ow en heeft iemand tips om handen en voeten te tekenen. Ik heb hier namelijk enorm veel moeite mee. (neuzen ook maar dat werkt het best met schaduw






  dinsdag 4 mei 2004 @ 22:14:56 #2
88655 kooba
Met dubbel o...
pi_18890514
Je links zijn bestwel stuk en/ofzo, zet ze eens netjes tussen [img] tags
'Fast, furious,over before you know it and leaves you wanting more, more, more...'
  dinsdag 4 mei 2004 @ 22:15:39 #3
88655 kooba
Met dubbel o...
pi_18890529






'Fast, furious,over before you know it and leaves you wanting more, more, more...'
  dinsdag 4 mei 2004 @ 22:16:35 #4
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_18890551
Ik had ze al tussen img tags gezet maar ahd de verkeerde link gebruikt nu doen ze het
  dinsdag 4 mei 2004 @ 22:49:09 #5
58125 KamikazeKoe
Hetzelfde maar dan kaal
pi_18891444
Best aardig!
tips:
-Manga kom je niet ver mee, zorg dat je niet een '1 trick pony' wordt. Kan je goed 'normaal' tekenen is manga zo geleerd, dat is een afscheiding ervan.. anders om niet percee.
-Oefen meer op de menselijke anatomie. Teken na, daar leer je heel veel van. Gewoon kopieren van andere kunstenaars (niet zeggen dan dat het je eigen werk is dat is ERG lame.) comic is best goed om mee te beginnen maar verwacht geen perfecte anatomie dan.
Kijk hoe spieren en botten lopen, hoe waar en hoe ze veranderen.
-Leer proporties, en meet trucjes.

Handen en voeten.. pff das lastig en blijft lastig.
Et plaatje beneden zie je hoe ik een paar handen heb geoefend. Zoals je ziet ben ikook niet echt super erin maja oefening baard kunst


De kleurtjes afdeling: www.davidsmit.com
  dinsdag 4 mei 2004 @ 22:50:50 #6
88655 kooba
Met dubbel o...
pi_18891502
=edit=
ow nu doet het "handen-plaatje" in de vorige post hett wel weer

Dat ziet er wel gaaf uit
'Fast, furious,over before you know it and leaves you wanting more, more, more...'
  dinsdag 4 mei 2004 @ 22:54:41 #7
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_18891606
Je handen zien er goed uit man! Ik oefen er wel vaak mee heb ooit wel een goede gehad een hand die een bol vasthield, ik vind vooral die verhouding zo moeilijk met het lichaam maar ene hand behoort toch in evrhouding evengroot te zijn als de lengte van een gezicht? Maar oefening baart kunst!

MAar ik teken dus niet alleen cartoon style kan ook wel gewoon tekenen, landschapjes, mensjes katten. Gaat me meestal wel goed af
  dinsdag 4 mei 2004 @ 23:19:20 #8
58125 KamikazeKoe
Hetzelfde maar dan kaal
pi_18892308
thnx lang nog niet goed genoeg though

Handen zijn idd ongeveer evegroot als het gezicht. ik zelf vind dat geen fijne meet methode. ik doe et meer op gevoel.
Wat ik wel ongeveer doe is:
De vingers de helft en de palm de helft.
De makkelijkste manier is ook de vinger door midden delen. dus in 2 stukken tekenen.. alleen in posities waar het bovenste stuk duidelijk gebogen is, breek je het bovenste deel ook weer doormidden ongeveer. Tis een beetje spelen en meeten, maar zo wordt het heel vaak gedaan.

Maar post is een paar van die andere tekeningen dan!
De kleurtjes afdeling: www.davidsmit.com
  dinsdag 4 mei 2004 @ 23:21:09 #9
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_18892352
quote:
Op dinsdag 4 mei 2004 23:19 schreef KamikazeKoe het volgende:
thnx lang nog niet goed genoeg though

Handen zijn idd ongeveer evegroot als het gezicht. ik zelf vind dat geen fijne meet methode. ik doe et meer op gevoel.
Wat ik wel ongeveer doe is:
De vingers de helft en de palm de helft.
De makkelijkste manier is ook de vinger door midden delen. dus in 2 stukken tekenen.. alleen in posities waar het bovenste stuk duidelijk gebogen is, breek je het bovenste deel ook weer doormidden ongeveer. Tis een beetje spelen en meeten, maar zo wordt het heel vaak gedaan.

Maar post is een paar van die andere tekeningen dan!
Moet ik eerst even inscannen zal het morgen ochtend doen nu niet meer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')