abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_1336116
Goed, ik zal nog even laten weten wat het uiteindelijk is geworden na de tips in New York

Maandag
Ik kwam op 's avonds aan vanuit IJsland op JFK. Vanaf daar met een bus naar Grand Central Terminal en met een taxi verder naar mijn logeeradres (onderweg drie keer een bijna-aanrijding). Alleen nog even eten afgehaald bij een Mexicaan om de hoek, een glas Brennivin gedronken (IJslandse specialiteit) en gaan slapen (moe tijdsverschil).

New York tov IJsland was wel een groot contrast; bijv twee keer zo warm. In NYC was het echt van dat hele drukkende, vies warme weer. En het was er smerig en het stonk, IJsland is zo schoon! Om het nog maar niet te hebben over de schaal van de dingen...

Dinsdag
Door Central Park naar het Guggenheim gelopen. Vorige keer was ik er vooral voor het gebouw, dit keer voor de tentoonstelling over architect Frank Gehry. Daarna naar het Cooper Hewitt Design Museum. Daar blijkt de tentoonstelling over design in aluminium net afgelopen. Een andere tentoonstelling wrdt opgebouwd, zodat een groot deel van het museum niet te bezoeken valt. Er is alleen een tentoonstelling over de vormgeving van behang door de jaren heen. Niet echt boeiend.

's Avonds gewandeld langs Boadway op zoek naar een grote bioscoop die ik me van de vorige keer herinnerde. Gevonden en kaartjes gekocht. Gegeten (niet bijzonder) bij een Italiaan in de buurt. Daarna de film; the Score. Wel aardig, niet heel bijzonder.

Woensdag
Op naar Midtown, vooral Rockefeller Centre. Eerst een rondleiding gedaan door de Radio City Music Hall. Erg geslaagd. Een ontzettend mooi, recent gerestaureerd, Art Deco interieur. Vervolgens een rondleiding door de NBC studio's.

's Avonds naar een wedstrijd van de Mets. Honkbal interesseert me niet echt, maar het is wel erg leuk het spektakel een keer mee te maken. Ze maken er een enorme show van. Twee voorbeeldjes. Een paar keer komen, tussen twee innings door, mensen met een soort bazooka's het veld op. Daarmee schieten ze t-shirts het publiek in. We grepen er net naast. En bij een geslaagde slag van de Mets verschijnt op het ene display "Payday!" en op de andere "Yeah Baby!".

Donderdag
De hele dag wezen wandelen. Door de East Village, Greenwich Village, Soho en Tribeca. Leuke, sfeervolle buurten. Veel 'creatieve types' op straat. In Soho was ik vorige keer al even geweest. Kheb nu het idee dat de galeries een beetje aan het verdwijnen zijn en worden vervangen door de hippe designer boetieks. In Bleecker Street blijken bij de platenzaken overal de bootlegs gewoon in de bakken te staan, dus een mooi exemplaar aangeschaft.

Verder gelopen naar het WTC. Daar vlakbij eerst lekker gegeten (zeebaars in witte wijnsaus ) en vervolgens naar boven om alle lichtjes te bekijken. Mooi, maar kben het eens met de mensen die het uitzicht vanaf het Empire State mooier vinden.

Vrijdag
Wederom door Central Park gelopen, dit maal op weg naar het Metropolitan. Een indrukwekkend groot museum, dat van vele markten thuis is, maar de expositie over design in de 20e eeuw blijkt wel heel klein. Daarentegen hebben ze wel een uitgebreide collectie moderne kunst hangen, met veel moois.
Verder naar het Whitney Museum. Voor het gebouw van Breuer én voor de tentoonstelling over Mies van der Rohe.

's Avonds wezen eten in het Meat Packing District (dat de nieuwe trendy buurt schijnt te zijn/worden). Vervolgens naar een kroeg in Bleecker Street en tenslotte de avond afgesloten in een comedyclub (waar het niveau me tegenviel vergeleken met vorige keer).

Zaterdag
Naar Coney Island. Sowieso een charmant stukje NY, maar er zou ook een festival zijn. Wat theateracts gezien van nogal twijfelachtig allooi en rondgeslenterd. De rit met de metro duurde erg lang, zodat we helaas te weinig tijd hadden om de bands goed te beluisteren of om bij de attracties lang in de rij te gaan staan.

Aan het eind van de middag terug naar Manhattan. Mijn bagage oppikken en wachten op de auto met chauffeur, die ik besteld had om me terug te brengen naar JFK...

pi_1336776
Leuk, zo'n reisverslag!
Door het Central Park naar het Guggenheim lopen... mooie herinneringen.
Een week was zeker weer veel te kort?

Is het de hele week zo warm geweest in New York? Ik ben zelf nooit in de zomer in NY geweest, maar het schijnt dan idd vies warm te zijn.
En had je een beetje goed (en betaalbaar) hotel?

pi_1336859
Leuk om dat reisverslag te lezen. Net of ik zelf weer even terug ben.
Ik ben in 1997 in de zomer geweest. Was bijna niet uit te houden zo warm en vochtig. Volgende keer ga ik in de herfst (Indian Summer). Dan schijnt het Central Park ook heel mooi te zijn.

Guggenheim vond ik wel aardig, had toch gedacht dat het in het echt groter was. Ook zo stom, je mag gewoon beneden vrij rond lopen en foto's nemen. Maar zodra je boven aan komt mag je niet naar beneden fotograferen.
Persoonlijk vond ik het MOMA mooier.

Ben je ook op het Washington Square geweest? Ik vond het echt een beetje de sfeer van Amsterdam in het Vondelpark hebben, de hele Village vond ik toch een beetje Amsterdams overkomen. Gewoon lekker relaxet.

Uitzicht vanaf Empire State Building is inderdaad veel mooier, je zit ook meer midden in Manhattan. Ik denk dat dat er ook veel mee te maken heeft.

Ik moest echt wennen aan NY toen ik er kwam. Ik vond het allemaal heel intimiderend. Gigantische herrie, veel auto, veel gebouwen, van alles veel.
Toen ik gewend was wilde ik eigenlijk niet naar huis.
Ook zo maf, je hebt steeds een soort stadsruis in NY en daar wen je aan. We kwamen terug in Nederland en ik kwam in mijn woonplaats aan en we hadden echt zoiets dat het leek of er een bom gevallen was daar. We waren zo aan de 'city hum' gewend dat we nu weer aan de stilte moesten wennen.

Kortom, ik ga zeker een keer terug!

'Hier had uw advertentie kunnen staan.'
pi_1336864
* Chandler wilt ook op reis

Just say hi!
pi_1337556
quote:
Op zondag 05 augustus 2001 11:47 schreef jadez het volgende:
Een week was zeker weer veel te kort?
Is het de hele week zo warm geweest in New York?
En had je een beetje goed (en betaalbaar) hotel?
Ik had nog wel meer willen doen dan in een mogelijk was, maar aan de andere kant is het na een weekje ook wel weer mooi geweest. Blijven er weer dingen over voor een eventuele volgende keer.

Het was inderdaad de hele week vies warm weer. Er was één dag waarop het iets minder was, en dat is dus ook de dag geweest die ik heb aangegrepen voor die lange wandeling door Soho, Greenwich Village, etc. En op Coney Island was het ontzettend warm, maar beter uit te houden doordat je aan het water bent en er nog wel een briesje is. En het heeft een avond echt keihard geregend, maar dat hielp weinig tegen de hitte.

Ik had geen hotel, maar ik logeerde in een appartement in de Upper Westside. Ter hoogte van het Museum of Natural History.

quote:
Op zondag 05 augustus 2001 11:57 schreef Maggiblokje het volgende:
Ik ben in 1997 in de zomer geweest. Was bijna niet uit te houden zo warm en vochtig.
Mijn vorige keer was met Pasen in 1997. Toen hadden we echt bizar wisselend weer. We hebben een nacht en ochtend sneeuw gehad toen (Central Park was wit). We hebben een dag harde regen gehad. Maar we hadden vooral t-shirt weer.

Lente en herfst zijn idd eigenlijk betere tijden, maar het kwam nu zo uit dat ik kostenloos daar kon blijven logeren. Dus dan zeg je geen nee (ook al is de vlucht in het hoogseizoen duurder).

quote:
Ben je ook op het Washington Square geweest? Ik vond het echt een beetje de sfeer van Amsterdam in het Vondelpark hebben, de hele Village vond ik toch een beetje Amsterdams overkomen. Gewoon lekker relaxet.
Ja, de wandeling door Greenwich Village voerde uiteraard ook langs Washingtn Square. Wel aardig, maar toch ietsje tegenvallend na al dit soort verhalen.
pi_1337607
quote:
Op zondag 05 augustus 2001 11:47 schreef jadez het volgende:
Leuk, zo'n reisverslag!
Door het Central Park naar het Guggenheim lopen... mooie herinneringen.
Een week was zeker weer veel te kort?

Is het de hele week zo warm geweest in New York? Ik ben zelf nooit in de zomer in NY geweest, maar het schijnt dan idd vies warm te zijn.
En had je een beetje goed (en betaalbaar) hotel?


Het Is Echt Vies Warm Daar In De Zomer,

Die Hitte Begint Meestal Al Half Mei!!

Soms Wel Vervelend!!!

En Ik Kan Het Weten Want Heb 2 Jaar In NY Gewoond!

Go, Go BITCH!!, It's Ya Birthday... [br] We FUCK YOU Like It's Ya Birthday!
pi_2456577
quote:
Op zondag 05 augustus 2001 04:06 schreef k_man het volgende:
Verder gelopen naar het WTC. Daar vlakbij eerst lekker gegeten (zeebaars in witte wijnsaus ) en vervolgens naar boven om alle lichtjes te bekijken. Mooi, maar kben het eens met de mensen die het uitzicht vanaf het Empire State mooier vinden.
Damn...moet zeker wel een vreemd gevoel geven?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_2456971
quote:
Op dinsdag 11 december 2001 21:05 schreef Strolie75 het volgende:
Damn...moet zeker wel een vreemd gevoel geven?
Yup.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')