abonnement Unibet Coolblue
  maandag 11 oktober 2004 @ 16:58:30 #101
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_22556410
Beetje jammer inderdaad dat dit topic een beetje dooiig is! Wat vinden jullie van de nieuwe Specialized Enduro's? Ik vind het nieuwe frame minder mooi en volgens mij zijn ook nog duurder geworden! Die Fox 36 vork is wel erg vet trouwens.

En m'n vriendin heeft eindelijk haar langverwachte fiets op kunnen halen. Het is de Specialized FSR XC Pro Women Disc in maatje S. De fiets is echt zooo klein! Als ik een bochtje probeer te maken, raak ik met mn kniën het stuur Maar hij is wel de goede maat voor m'n vriendin, ze zit er stukken beter op dan op haar oude fiets (ze is 1meter56). Nog niet echt veel kunnen fietsen, maar bevalt erg goed!

En afgelopen zondag en maandag in La Roche geweest. Het was supergoed weer, dus bijna alle routes gereden. Had alleen op de eerste dag een spaak gebroken (geultje over het hoofd gezien) in m'n achterwiel dus dinsdag meteen even nieuwe velg en spaken besteld (nieuwe velg was toch al nodig).

Ze zijn alleen wel bezig met de routes rond La Roche te vernieuwen volgens mij. De oude bordjes worden niet echt meer onderhouden en ontbreken zo hier en daar compleet (ach ja, we kenden de routes toch al). En er hangen stapels nieuwe bordjes die deels wel dezelfde route volgden. Als ik er weer ben maar 's een nieuwe routekaart kopen en uitproberen!
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  maandag 11 oktober 2004 @ 17:02:59 #102
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_22556516
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 16:58 schreef FHR het volgende:
Beetje jammer inderdaad dat dit topic een beetje dooiig is! Wat vinden jullie van de nieuwe Specialized Enduro's? Ik vind het nieuwe frame minder mooi en volgens mij zijn ook nog duurder geworden! Die Fox 36 vork is wel erg vet trouwens.

En m'n vriendin heeft eindelijk haar langverwachte fiets op kunnen halen. Het is de Specialized FSR XC Pro Women Disc in maatje S. De fiets is echt zooo klein! Als ik een bochtje probeer te maken, raak ik met mn kniën het stuur Maar hij is wel de goede maat voor m'n vriendin, ze zit er stukken beter op dan op haar oude fiets (ze is 1meter56). Nog niet echt veel kunnen fietsen, maar bevalt erg goed!

En afgelopen zondag en maandag in La Roche geweest. Het was supergoed weer, dus bijna alle routes gereden. Had alleen op de eerste dag een spaak gebroken (geultje over het hoofd gezien) in m'n achterwiel dus dinsdag meteen even nieuwe velg en spaken besteld (nieuwe velg was toch al nodig).

Ze zijn alleen wel bezig met de routes rond La Roche te vernieuwen volgens mij. De oude bordjes worden niet echt meer onderhouden en ontbreken zo hier en daar compleet (ach ja, we kenden de routes toch al). En er hangen stapels nieuwe bordjes die deels wel dezelfde route volgden. Als ik er weer ben maar 's een nieuwe routekaart kopen en uitproberen!
kijk daar is al een van de trouwe mtb fokkers terug

la roche. is dat niet bij coo in de buurt? in ieder geval mogen ze in coo ook wel eens de bordjes gaan vernieuwen

Ik vind de gehele nieuwe specialized serie wel erg vet! de epics zijn weer om te smullen
OJAAJOH?
  maandag 11 oktober 2004 @ 17:10:25 #103
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_22556676
Coo, dat is toch richting Spa enzo? Ik bedoel iig La Roche-en-Ardenne, toch wel een bekende MTB-stek dacht ik zo. Ligt tussen Marche-en-Famenne en Houffalize in (dus ten noord-westen van Houffalize). Ik vind het een erg leuk gebied met lekker afwisselende routes die gelukkig weinig over asfalt gaan (en als ze over asfalt gaan is er meestal wel een off-road variatie te vinden).
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  maandag 11 oktober 2004 @ 17:24:45 #104
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_22556980
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 17:10 schreef FHR het volgende:
Coo, dat is toch richting Spa enzo? Ik bedoel iig La Roche-en-Ardenne, toch wel een bekende MTB-stek dacht ik zo. Ligt tussen Marche-en-Famenne en Houffalize in (dus ten noord-westen van Houffalize). Ik vind het een erg leuk gebied met lekker afwisselende routes die gelukkig weinig over asfalt gaan (en als ze over asfalt gaan is er meestal wel een off-road variatie te vinden).
ik weet t weer!

ik ga morgen hier in de buurt nog maar eens trainen, hopen dat ik dan wel heelhuids de razob op en af kom
OJAAJOH?
  donderdag 14 oktober 2004 @ 00:02:34 #105
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_22610887
quote:
Op maandag 11 oktober 2004 17:24 schreef hellmondunited het volgende:

[..]


ik ga morgen hier in de buurt nog maar eens trainen, hopen dat ik dan wel heelhuids de razob op en af kom :')
En, gelukt (de Razob)? En zijn je versnelling al goed afgesteld? Hier heb je een paar links, misschien zelf maar eens gaan prutsen Link 1 en Link 2.
Ik zit zelf al paar dagen met flinke verkoudheid binnen (tja wie niet de laatste tijd) en m'n velg + spaken zijn nog steeds niet aangekomen

PS: quote van die 2e link:
quote:
Lees je reactie aub zorgvuldig door voordat je hem verstuurd. Alle reacties worden na goedkeuring geplaatst.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_22611022
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 00:02 schreef FHR het volgende:

[..]

En, gelukt (de Razob)? En zijn je versnelling al goed afgesteld? Hier heb je een paar links, misschien zelf maar eens gaan prutsen Link 1 en Link 2.
Ik zit zelf al paar dagen met flinke verkoudheid binnen (tja wie niet de laatste tijd) en m'n velg + spaken zijn nog steeds niet aangekomen

PS: quote van die 2e link:
[..]

wat vervelend nou..
Morgen gaan weer is wat spulletjes kopen

-nieuwe binnenbandjes 2.4 - 2.75 2.25mm dik
-nieuwe hookworm voor achter
-nieuwe remleiding voor mn louise

hopelijk geen snakebites voor mij meer (wel mn fiets 3 kilo zwaarder )
en kan ik mn weirwolfs sparen voor een keertje bergschenhoek
Elin: What the hell are we doing? We must be out of our damned minds!
Agnes: Yes, I know.
Elin: But we are so fucking cool.
  donderdag 14 oktober 2004 @ 08:50:39 #107
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_22614549
Als je veel snakebites rijdt, kan je ook tubeless gaan rijden (kost wat, heb je ook wat). Tegenwoordig komen er steeds meer tubeless DH/DS/street/dirt velgen en banden. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het schijnt toch wel erg goed te werken......
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  donderdag 14 oktober 2004 @ 09:20:33 #108
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_22614796
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 08:50 schreef FHR het volgende:
Als je veel snakebites rijdt, kan je ook tubeless gaan rijden. Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar het schijnt toch wel erg goed te werken......
Ik heb het idee dat tubeless een beetje overschat wordt. Op m'n vakantie in de Franse Alpen waren er meer lekke banden bij tubeless-rijders te noteren dan bij 'conventionelen'. En de rijstijl van de tubelessen was nu niet bepaald agressief te noemen. De gids die daar elke zomer een stuk of tien fietsweken organiseert vertelde ook dat het weinig uitmaakte. Ik rij ook gewoon met een biba overigens.
quote:
Op zaterdag 9 oktober 2004 22:55 schreef hellmondunited het volgende:
nog iemand die volgende week mee doet aan scheveningen - katwijk - scheveningen? en de week er op een tourtocht hier achter in de tuin
Ik doe ook mee. Heb er eigenlijk geen ene reet zin in, maar het is hier nu eenmaal in de buurt en je moet alle soorten wedstrijden toch een keer gedaan hebben. De week erop ben ik Valkenburg te vinden, waar de eerste Nederlandse mtb-marathon wordt georganiseerd. 102 km bikkelen in de heuvels, daar kan ik me dan weer wel enorm op verheugen, .

Nog mensen in Gieten gereden afgelopen zondag?
  donderdag 14 oktober 2004 @ 09:28:19 #109
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_22614893
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 09:20 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat tubeless een beetje overschat wordt. Op m'n vakantie in de Franse Alpen waren er meer lekke banden bij tubeless-rijders te noteren dan bij 'conventionelen'.
[..]
Apart, ik lees vaak in bladen (met name in de MBr) dat ze met tubeless minder lek reden. Misschien omdat die gasten er vaak ook van die plaksmurrie in gooien en doornen, glas etc er gewoon in laten zitten.

Waar ben je geweest in de Franse Alpen?
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  donderdag 14 oktober 2004 @ 10:48:25 #110
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_22616050
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 09:28 schreef FHR het volgende:

[..]

Apart, ik lees vaak in bladen (met name in de MBr) dat ze met tubeless minder lek reden. Misschien omdat die gasten er vaak ook van die plaksmurrie in gooien en doornen, glas etc er gewoon in laten zitten.

Waar ben je geweest in de Franse Alpen?
Met die smurrie erin schijnt inderdaad wel goed te werken. Maar dan rij je dus wel met banden rond van bijna een kilo. Als dat je niet boeit wellicht toch het proberen waard.

Ik ben in de buurt van Briancon geweest. Foto's op http://home.wanadoo.nl/vdbos/champcella/
  donderdag 14 oktober 2004 @ 10:50:16 #111
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
  donderdag 14 oktober 2004 @ 11:05:02 #112
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_22616262
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 10:48 schreef Trainspotter het volgende:

[..]


Ik ben in de buurt van Briancon geweest. Foto's op http://home.wanadoo.nl/vdbos/champcella/
Ziet er goed uit, misschien komende zomer ook maar 's naar toe gaan. Les Arcs staat voor zomer 2005 al op de planning, maar daar hoef ik geen 3 weken te zijn (denk ik). Wat een gaaf paadje is dit trouwens: http://home.wanadoo.nl/vd(...)4_champcella_19.html. En deze foto lijkt bijna gefotosoept: http://home.wanadoo.nl/vd(...)4_champcella_05.html (hele vreemde belichting). Mooie foto's!
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  donderdag 14 oktober 2004 @ 15:32:07 #113
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_22622069
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 00:02 schreef FHR het volgende:

[..]

En, gelukt (de Razob)? En zijn je versnelling al goed afgesteld? Hier heb je een paar links, misschien zelf maar eens gaan prutsen Link 1 en Link 2.
Ik zit zelf al paar dagen met flinke verkoudheid binnen (tja wie niet de laatste tijd) en m'n velg + spaken zijn nog steeds niet aangekomen

PS: quote van die 2e link:
[..]

hey bedankt voor je reactie! zie dat t topic ondertusse al flink is gevuld!
ben net wéér wezen fietsen! fietsje is nu goed afgesteld en heb de razob vandaag en dinsdag zon 10x gehad ofzo haha. natuurlijk ook nog verder wezen fietsen
zolang je nog buiten kunt fietsen, geniet er van! voor je t weet gaat t stortregenen
OJAAJOH?
  donderdag 14 oktober 2004 @ 15:34:32 #114
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_22622115
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 09:20 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

Ik heb het idee dat tubeless een beetje overschat wordt. Op m'n vakantie in de Franse Alpen waren er meer lekke banden bij tubeless-rijders te noteren dan bij 'conventionelen'. En de rijstijl van de tubelessen was nu niet bepaald agressief te noemen. De gids die daar elke zomer een stuk of tien fietsweken organiseert vertelde ook dat het weinig uitmaakte. Ik rij ook gewoon met een biba overigens.
[..]

Ik doe ook mee. Heb er eigenlijk geen ene reet zin in, maar het is hier nu eenmaal in de buurt en je moet alle soorten wedstrijden toch een keer gedaan hebben. De week erop ben ik Valkenburg te vinden, waar de eerste Nederlandse mtb-marathon wordt georganiseerd. 102 km bikkelen in de heuvels, daar kan ik me dan weer wel enorm op verheugen, .

Nog mensen in Gieten gereden afgelopen zondag?
hey cool man!
heb je toevallig die site voor die marathon in valkenburg? hoorde er van de week ook nog iets over, ff kijken of ik me nog kan inschrijven
OJAAJOH?
  donderdag 14 oktober 2004 @ 15:36:48 #115
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_22622159


leuke afdaling waren daarna de remmen niet half op?
OJAAJOH?
  donderdag 14 oktober 2004 @ 15:59:42 #116
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_22622411
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 15:36 schreef hellmondunited het volgende:

leuke afdaling waren daarna de remmen niet half op?
Ach volgens mij kan je sommige bochtjes best afsnijden

Ik heb 't in Frankrijk een keer gepresteerd om een set schijfremblokjes in 2 dagen tot op het metaal op te krijgen. Ik kan je verzekeren, dat klinkt niet lekker! Gelukkig schijf niet al te erg beschadigd. Tip: neem geen extra-zachte DH blokken! Remt niet veel beter, slijt wel veeeel harder.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  donderdag 14 oktober 2004 @ 16:06:07 #117
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_22622518
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 15:59 schreef FHR het volgende:

[..]

Ach volgens mij kan je sommige bochtjes best afsnijden

Ik heb 't in Frankrijk een keer gepresteerd om een set schijfremblokjes in 2 dagen tot op het metaal op te krijgen. Ik kan je verzekeren, dat klinkt niet lekker! Gelukkig schijf niet al te erg beschadigd. Tip: neem geen extra-zachte DH blokken! Remt niet veel beter, slijt wel veeeel harder.
hmm deed met mn oude fiets nooit lang met remblokken, zal dadelijk eens kijken wat er eigenlijk nu op zit, heb er nog niet eens naar gekeken
OJAAJOH?
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 09:13:07 #118
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_22635655
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 11:05 schreef FHR het volgende:
Wat een gaaf paadje is dit trouwens: http://home.wanadoo.nl/vd(...)4_champcella_19.html. En deze foto lijkt bijna gefotosoept: http://home.wanadoo.nl/vd(...)4_champcella_05.html (hele vreemde belichting). Mooie foto's!
Thanks! Paadje is vooral erg fotogeniek . Sommige afdalingen door de bossen waren nog een paar tikkies leuker, maar op deze foto kun je mooi het hele verloop zien. Dit pad hebben we op eigen gelegenheid ontdekt. We waren al op de plaats van bestemming (was een trektocht) toen we vanuit een luie stoel in de zon mensen zigzaggend naar beneden zagen komen lopen. Toen werden we erg nieuwsgierig en zijn we met een paar man nog even omhoog gereden. Dat bleek geen verspilde moeite .

Eigenlijk alle foto's zijn nog een beetje nabewerkt. Bij deze kan ik me herinneren dat ik de schaduw uit m'n gezicht een beetje heb proberen weg te halen. Onder zo'n helm zie je vaak alleen maar een donkere vlek. Knap opgemerkt hoor, .
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 15:34 schreef hellmondunited het volgende:
hey cool man!
heb je toevallig die site voor die marathon in valkenburg? hoorde er van de week ook nog iets over, ff kijken of ik me nog kan inschrijven
www.valkenbike.nl Ik hoop voor je dat er nog plek is, want de wedstrijd is gelimitteerd tot 300 deelnemers.
quote:
leuke afdaling waren daarna de remmen niet half op?
Nee dat viel wel mee, want hij was niet echt steil. Op andere afdalingen had ik aan het eind wel last van zere onderarmen van het remmen, maar dat kan ook te maken hebben met m'n toen niet al te beste v-brakes en remkabels. Nu heb ik nokon-kabels, dat remt echt een heel stuk lichter.
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 09:20:35 #119
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_22635741
quote:
Op donderdag 14 oktober 2004 16:06 schreef hellmondunited het volgende:

[..]

hmm deed met mn oude fiets nooit lang met remblokken, zal dadelijk eens kijken wat er eigenlijk nu op zit, heb er nog niet eens naar gekeken
Tip voor degelijke remblokken: die van BBB met drie soorten compound. Remkracht is onder normale omstandigheden ietsje minder, in de modder remmen ze juist weer relatief heel goed. Ze gaan superlang mee: overleven zelfs moddertochten. Na Frankrijk (gelukkig helemaal droog gebleven) waren ze nog niet half versleten, terwijl ze er alweer een maand opzaten.
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 09:22:38 #120
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_22635750
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 09:13 schreef Trainspotter het volgende:

Op andere afdalingen had ik aan het eind wel last van zere onderarmen van het remmen, maar dat kan ook te maken hebben met m'n toen niet al te beste v-brakes en remkabels.
*kuch*.....hydraulische schijfremmen....*kuch*

(gelukkig valt de prijs tegenwoordige reuze mee!)
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 09:27:48 #121
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_22635789
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 09:22 schreef FHR het volgende:

*kuch*.....hydraulische schijfremmen....*kuch*
Tsja, dat vind ik een beetje not-done voor een Nederlands xc-rijdertje als ik ;;). En ik heb net al een nieuw setje wielen gekocht.
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 09:30:55 #122
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_22635800
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 09:20 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

Tip voor degelijke remblokken: die van BBB met drie soorten compound. Remkracht is onder normale omstandigheden ietsje minder, in de modder remmen ze juist weer relatief heel goed. Ze gaan superlang mee: overleven zelfs moddertochten. Na Frankrijk (gelukkig helemaal droog gebleven) waren ze nog niet half versleten, terwijl ze er alweer een maand opzaten.
In de bagger is het altijd fijn als je remmen het goed blijven doen inderdaad (nog een argument voor schijfremmen ). Een vriend van mij gebruikt de Jagwire remblokken (XT V's), daar was 'ie ook wel tevreden over geloof ik. Behalve toen het pinnetje er niet goed in zat en het remblok er was geschoten bij een crash. En later op de dag nog een keer, toen hij een stukje achteruit rolde met de rem erop . Het zijn iig de donkergroene van Jagwire, weet niet hoe ze heten. Jagwire heeft trouwens ook een speciaal blok voor alle omstandigheden, heeft 3 verschillende oppervlaktes, dat zal wel net zoiets zijn als dat blok van BBB. Plaatje ervan:


Ik zelf ben van EBC maar weer teruggestapt naar Shimano (XT discs). Die EBC remden minder goed, sleten harder en stonken ontzettend als ze net nieuw waren (en dan remden ze voor geen meter). En de originele Shimano blokken zijn nog goedkoper ook!
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 09:31:24 #123
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_22635804
.....oops per ongeluk 2 keer gepost
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 09:41:08 #124
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_22635873
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 09:27 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

Tsja, dat vind ik een beetje not-done voor een Nederlands xc-rijdertje als ik ;;). En ik heb net al een nieuw setje wielen gekocht.
Als je net nieuwe wielen hebt gekocht, is het beetje zinloos idd. Maar ook voor XC in Nederland zijn schijfremmen erg fijn: veel remkracht, ook als het baggerig/nat/sneeuw/etc is (de remkracht blijft dus altijd zo goed als gelijk) en een lichte bediening. En je kan een lichtere (of stijvere) velg nemen waardoor het traagheidsmoment van je wiel afneemt. En de huidige schijfremmen zijn niet veel zwaarder dan V-brakes (de Magura Martha SL is zelfs lichter geloof ik).

Hmmmm ik klink als een verkoper! Nadelen: duurder, nieuwe naven nodig, bevestiging op je frame nodig, frame en voorvork worden zwaarder belast.
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  vrijdag 15 oktober 2004 @ 16:22:35 #125
51671 hellmondunited
Mountainbike Junk
pi_22642032
quote:
Op vrijdag 15 oktober 2004 09:22 schreef FHR het volgende:

[..]

*kuch*.....hydraulische schijfremmen....*kuch*

(gelukkig valt de prijs tegenwoordige reuze mee!)


zooooo relax
OJAAJOH?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')