abonnement Unibet Coolblue
  † In Memoriam † woensdag 21 april 2004 @ 14:19:04 #1
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18585404
quote:
Zeven fracties
Een aantal Nederlandse politieke partijen kan worden onderverdeeld onder zeven Europese fracties. Dit betekent dat zij gezamenlijke politieke standpunten hebben. Op de sites van de Nederlandse politieke partijen kunt u vinden of en onder welke Europese fractie de partij valt.
Bron

Eigenlijk had ik mij hier nog helemaal niet mee beziggehouden tot ik net op de site van http://www.isuietsgevraagd.nl/ terecht kwam...

Ik heb werkelijk geen enkel idee over op wie ik zou moeten gaan stemmen

Jullie?
  woensdag 21 april 2004 @ 14:22:18 #2
3185 Adelante
To let it go now
pi_18585486
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_18585730
Gewoon de issue's lezen van de 'partijen' die meedoen en dan beslissen op welke je gaat stemmen?
"Common sense is not so common" - Voltaire
  woensdag 21 april 2004 @ 14:38:23 #4
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_18585860
quote:
Op woensdag 21 april 2004 14:19 schreef Loedertje het volgende:

Ik heb werkelijk geen enkel idee over op wie ik zou moeten gaan stemmen

Jullie?
Er komt nog een Stemwijzer. , de 28e. Verder kun je op de site van elke partij het Europese programma vinden. Sidekick is ook van plan een "Wegwijs bij de Europese Verkiezingen"-topic te openen, zie ie gisteren op de chat. Maar je hebt nog anderhalve maand de tijd. .
  woensdag 21 april 2004 @ 14:39:07 #5
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_18585880
Partij van de dieren ofzo.
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
pi_18586048
quote:
Op woensdag 21 april 2004 14:39 schreef Ype het volgende:
Partij van de dieren ofzo.
De ELDR of ELD (liberale fractie, ooit opgericht door de VVD) is imo ook wel interessant:
quote:
Door een “Groene Kaart” te introduceren wordt voorkomen dat economische migranten de asielprocedure misbruiken.
quote:
Europese boeren moeten zich richten op de markt. Subsidies voor productie en uitvoer moeten zo snel mogelijk worden afgeschaft. De ontwikkelingslanden moeten een echte kans krijgen om te concurreren.
en nog meer in het programma van de VVD: http://www.vvd.nl/private(...)iezingsprogramma.doc

De site van de ELDR met veel informatie en issues: http://eld.europarl.eu.int
"Common sense is not so common" - Voltaire
pi_18586170
Ik ben wel benieuwd naar de standpunten van Europa Transperant. Ik kon ze niet vinden op de site. Er stonden alleen bankafschriften en reclame voor het boek van die man.
lollig
  woensdag 21 april 2004 @ 14:52:21 #8
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_18586226
quote:
Op woensdag 21 april 2004 14:45 schreef Xeus het volgende:

[..]

De ELDR of ELD (liberale fractie, ooit opgericht door de VVD) is imo ook wel interessant:
Ik meende overigens dat het EP geen bal te vertellen had over het landbouwbeleid.
pi_18586354
quote:
Op woensdag 21 april 2004 14:52 schreef freako het volgende:

[..]

Ik meende overigens dat het EP geen bal te vertellen had over het landbouwbeleid.
Klopt, de ministers kunnen het samen tegenhouden, maar het standpunt blijft goed.
"Common sense is not so common" - Voltaire
  woensdag 21 april 2004 @ 15:15:49 #10
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_18586775
quote:
Op woensdag 21 april 2004 14:38 schreef freako het volgende:

Verder kun je op de site van elke partij het Europese programma vinden.
Behalve bij het CDA. Ik kan niet een verkiezingsprogramma vinden van ze.
quote:
Sidekick is ook van plan een "Wegwijs bij de Europese Verkiezingen"-topic te openen, zie ie gisteren op de chat.
Klopt, dat komt zo rond 1 mei.
quote:
Maar je hebt nog anderhalve maand de tijd. .
Ja, het is nog lang, en ook ik heb me weinig verdiept in de partijen (behalve het opzoeken van links en globale info). Ik weet nog niet welke partij ik kies, maar het lijkt voor mij te gaan tussen de PvdA, PvdD en D66. Ik zal de verkiezingsprogramma's nog wel doorkijken, en er zal vlak voor de verkiezingen ook wel flink wat media-aandacht komen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  woensdag 21 april 2004 @ 15:30:38 #11
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_18587064
quote:
Op woensdag 21 april 2004 15:15 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Behalve bij het CDA. Ik kan niet een verkiezingsprogramma vinden van ze.
Ken je deze site al: http://www.nos.nl/lijn25/europakiest/partijen/index.html. Staat ook een linkje naar het verkiezingsprogramma van het CDA als onderdeel van de EVP.
pi_18587439
quote:
Op woensdag 21 april 2004 14:52 schreef freako het volgende:

[..]

Ik meende overigens dat het EP geen bal te vertellen had over het landbouwbeleid.
Ook niet na de invoering van de Europese constitutie?
Those who know do not speak
Those who speak do not know
pi_18587564
quote:
Op woensdag 21 april 2004 14:19 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Bron

Eigenlijk had ik mij hier nog helemaal niet mee beziggehouden tot ik net op de site van http://www.isuietsgevraagd.nl/ terecht kwam...

Ik heb werkelijk geen enkel idee over op wie ik zou moeten gaan stemmen

Jullie?
Opzich ben ik het behoorlijk eens met het EU-programma van de LPF.

Maar die programma titels van hun: ..... Is U iets Gevraagd ?

hoe verzin je het.
  woensdag 21 april 2004 @ 15:58:51 #14
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_18587775
quote:
Op woensdag 21 april 2004 15:50 schreef pberends het volgende:

[..]

Opzich ben ik het behoorlijk eens met het EU-programma van de LPF.

Maar die programma titels van hun: ..... Is U iets Gevraagd ?

hoe verzin je het.
Wat vind je trouwens van de SP dan? De SP en de LPF is Europees gezien 2 handen op 1 buik, afgezien van wat punten.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  † In Memoriam † woensdag 21 april 2004 @ 16:03:29 #15
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18587895
quote:
Op woensdag 21 april 2004 15:15 schreef Sidekick het volgende:


Ik weet nog niet welke partij ik kies, maar het lijkt voor mij te gaan tussen de PvdA, PvdD en D66. Ik zal de verkiezingsprogramma's nog wel doorkijken, en er zal vlak voor de verkiezingen ook wel flink wat media-aandacht komen.
PvdD
pi_18588040
quote:
Op woensdag 21 april 2004 16:03 schreef Loedertje het volgende:

[..]

PvdD
Partij voor de Dieren.
"Common sense is not so common" - Voltaire
  † In Memoriam † woensdag 21 april 2004 @ 16:12:07 #17
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18588134
quote:
Op woensdag 21 april 2004 16:08 schreef Xeus het volgende:


Partij voor de Dieren.

Je kunt toch niet menen dat je serieus aan het overwegen bent om daarop te stemmen??


Gek, dát soort partijtjes daar verdiep ik mij amper in, hebben die eigenlijk wel een gedegen partij programma?

** Loedertje gaat eens zoeken
  † In Memoriam † woensdag 21 april 2004 @ 16:15:18 #18
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18588217

Partijprogramma downloaden mislukt

Maar van wat ik op hun site lees..
Absoluut niet "mijn partij"
  woensdag 21 april 2004 @ 16:21:17 #19
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_18588335
quote:
Op woensdag 21 april 2004 16:12 schreef Loedertje het volgende:

[..]


Je kunt toch niet menen dat je serieus aan het overwegen bent om daarop te stemmen??
Ja, dierenwelzijn wordt ondergewaardeerd. Het is gewoon een heel goed initiatief.
Maar de democratisering van de EU is voor mij ook belangrijk. En als derde punt zie ik de landbouwsubsidies als breekpunt.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  † In Memoriam † woensdag 21 april 2004 @ 16:32:53 #20
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_18588608
quote:
Op woensdag 21 april 2004 16:21 schreef Sidekick het volgende:


Ja, dierenwelzijn wordt ondergewaardeerd.
Idd, ik moet er niet aan denken dat partijen het dierenwelzijn als prioriteit hebben staan ..(sorry)
* Loedertje zweeft nog even verder over de ELD site

Argumenten alsmede inhoudelijke postings van mensen die al een keuze hebben gemaakt zijn overigens welkom
  woensdag 21 april 2004 @ 17:40:00 #21
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_18590423
Ik ben zelf in dubio of ik CU/SGP danwel VVD moet stemmen. . Ligt een beetje uit elkaar, maar toch ook niet. .

Beide zijn lichtelijk eurosceptisch, willen een solide financieel beleid en een democratische Unie. Hoewel die laatste twee argumenten zomaar bij alle partijen in het programma kunnen zitten. Ik ben zelf niet heel erg sterk tegen landbouwsubsidies, ik zie ook duidelijk de voordelen ervan, voor Nederland en voor het platteland. De CU wil ze in enige mate behouden, en dat staat me wel aan. Ook willen ze Turkije niet als lid. Maar aan de andere kant zijn er wel de standpunten t.a.v. ethische vraagstukken en willen ze een strenger drugsbeleid. Oftewel ik zweef nog flink.
pi_18590522
quote:
Op woensdag 21 april 2004 16:32 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Idd, ik moet er niet aan denken dat partijen het dierenwelzijn als prioriteit hebben staan ..(sorry)
* Kozzmic zweeft nog even verder over de ELD site

Argumenten alsmede inhoudelijke postings van mensen die al een keuze hebben gemaakt zijn overigens welkom
Ik zou bij landelijke verkiezingen niet zo snel op een Partij voor de Dieren stemmen, maar voor Europa overweeg ik het. Het doet er wat mij betreft niet zo toe of de PvdA, de VVD of het CDA de grootste Nederlandse partij in het EP wordt. Daarbij zie ik meer toegevoegde waarde in 1 zetel voor de Partij voor de Dieren dan in bijvoorbeeld een 7e zetel voor de PvdA of een 100e voor de sociaal-democratische fractie. In veel Europese landen is het met dierenwelzijn nog een heel stuk slechter gesteld dan in Nederland. Ik denk dat de partij daarom in het Europees parlement met die ene zetel een klokkenluidersfunctie kan vervullen. Ze kunnen zaken aan de orde brengen en andere partijen bewust maken, iets dat ze als buitenparlementaire beweging niet of moeilijker zou lukken.
  woensdag 21 april 2004 @ 18:17:31 #23
49768 Ype
Bijna een hype.
pi_18591268
quote:
Op woensdag 21 april 2004 17:43 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ik zou bij landelijke verkiezingen niet zo snel op een Partij voor de Dieren stemmen, maar voor Europa overweeg ik het. Het doet er wat mij betreft niet zo toe of de PvdA, de VVD of het CDA de grootste Nederlandse partij in het EP wordt. Daarbij zie ik meer toegevoegde waarde in 1 zetel voor de Partij voor de Dieren dan in bijvoorbeeld een 7e zetel voor de PvdA of een 100e voor de sociaal-democratische fractie. In veel Europese landen is het met dierenwelzijn nog een heel stuk slechter gesteld dan in Nederland. Ik denk dat de partij daarom in het Europees parlement met die ene zetel een klokkenluidersfunctie kan vervullen. Ze kunnen zaken aan de orde brengen en andere partijen bewust maken, iets dat ze als buitenparlementaire beweging niet of moeilijker zou lukken.

Precies.
Leven kan leiden tot een langzame, pijnlijke dood...
Met dank aan ArmaniMania voor mijn fantastische icoon.
Mobster273: Life's a bitch, zo lang er maar bier bij staat vind ik het best :P
  † In Memoriam † woensdag 21 april 2004 @ 18:23:37 #24
45013 Aaahikwordgek
Maakt vrienden
pi_18591377
Ik wil op een Fransman stemmen. Dat kan dus niet. Waarom niet?
Iconen verdwijnen, klonen verschijnen.
Dan ken jij de CDA aanhangers niet.
Fok = bruinhemdenforum, want smilies zijn kaal.
  woensdag 21 april 2004 @ 18:25:10 #25
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_18591405
quote:
Op woensdag 21 april 2004 18:23 schreef Aaahikwordgek het volgende:
Ik wil op een Fransman stemmen. Dat kan dus niet. Waarom niet?
Je kan best op een Fransman stemmen, mits hij op een Nederlandse lijst staat. Het is niet toegestaan om in meer dan 1 land op een lijst te staan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')