abonnement Unibet Coolblue
pi_1312930
Ik zit al langer met dit probleem...

Wij hebben een grote familie....van mijn vaders kant dan .......met 8 broers en 4 zussen......maar een aantal jaren geleden ( 10-15 jaar geleden) is die familie door een ruzie (onenigheid) uit elkaar gevallen.

Op dit moment hebben we contact met 3 broers en 1 zus......en de rest laat nooit meer iets van zich horen.....ze gaan zelfs niet naar de moeder..( mijn oma)

Ikzelf kan hier slecht tegen......ik word er ook vaak boos over...vooral met verjaardagsfeesten enzo.....dan baal ik als een stekker omdat het zoveel leuker kan zijn.

Verder erger ik me nog meer omdat die ooms en tantes van mij niet eens meer naar mijn oma gaan om met haar te praten....het is toch de moeder van die mensen????? Ik snap het niet.

Ikzelf heb pas geleden contact gehad met een nichtje van mij ( via icq) die nu 32 jaar is en die ik nog nooit gezien heb....en zei heeft ook een tweelingbroer die ik nog nooit gezien heb en die erg op mij moet lijken.....( die nicht is dus een dochter van een oom van mij waarbij het contact tientallen jaren geleden is verbroken met de familie)

Ik wil heel graag dat de familie weer bij elkaar komt....maar ik denk van de ene kant ook dat het misschien weer mis gaat......ik weet niet wat ik moet doen.......mijn vader weet het ook niet zo goed.

Mijn oma word volgend jaar 90 en ik zou best wel aan haar een (hopelijk) leuk verjaardagsfeest willen geven......ik ben van plan om de hele familie...met alle familieleden bij elkaar ( kleinkinderen aangetrouwde mensen etc etc)...( zou wel eens kunnen oplopen dat boven de 100 ...als ik iedereen ga benaderen)

Toch durf ik het niet omdat het dan misschien tot onenigheden en ruzie kan oplopen.

Ik kom trouwens vaker mijn peet tante tegen.....en die herkent mij niet eens meer..:((((

zijn er nog meer mensen met zo'n probleem?

Life is like a box of.....Choc ' lets
pi_1312952
Ik heb ook geen contact met mijn enige 2 nichtjes en hun ouders. Ik heb er geen problemen mee maarja dat is mijn mening.

Ik zou trouwens niet zomaar zonder overleg iedereen uitnodigen voor die verjaardag. Het kan echt wel escaleren en dan heb je toch wel een probleem. Overleg eerst met je oma, vindt zij het goed dan kan je het wel doen lijkt me. Als je het echt heel graag wil duw dan een beetje door. Je bent toch een kleinkind.

Veel succes

  woensdag 1 augustus 2001 @ 21:19:08 #3
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_1312970
Lijkt mij ook verstandig om iedereen uit te nodigen!

Familie ruzies zijn k*t, maar so be it. Jij kunt er niks aan doen en als je ze bij elkaar zet krijg je de grootste [...]. De ruzies moeten door degene die ruzie maken worden opgelost en verder kun je ze alleen maar aanmoedigen.

Dit verbiedt trouwens niet dat jij contact kunt leggen met die ooms/tantes/whatever, want dat moet jij zelf weten en dat lijkt mij ook geen slecht idee als je ze wilt leren kennen.

We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
pi_1313018
mijn oma hoef ik niet te benaderen....mijn oma wilt ze allemaal zien denk ik....maar voordat ik dat ga doen vraag ik wel eerst nog ff aan haar of ze het leuk zou vinden.

Het enige probleem is dat mijn ooms en tantes..( de broers en zussen van mijn ouders) het misschien minder gaan vinden.....maar een levenslange ruzie vind ik onacceptabel.........stelletje eigenwijze pubers zijn het denk ik........het blijft moeilijk..:((((

Life is like a box of.....Choc ' lets
pi_1313020
Oeh, heel vervelend ja!

Ik ben de jongste van vijf kinderen. Mijn oudste zus, die 15 jaar ouder is dan ik, heeft in haar pubertijd echt alles gedaan wat God verboden heeft: op haar dertiende van huis weggelopen om met een man van 40 te gaan samenwonen, aan de alcohol verslaafd, zelfmoordpogingen, mijn ouders beschuldigd van (geestelijke) mishandeling waardoor zij uit de ouderlijke macht zijn gezet...

Kortom, vreselijke toestanden. Ze heeft daarmee niet alleen mijn ouders veel pijn gedaan, maar ook mijn andere oudere zussen en broer, die e.e.a. van dichtbij hebben meegemaakt. Ik, als nakomerje sta daar heel anders, veel neutraler tegenover. Mijn oudste zus heeft altijd gezegd dat haar gedrag voortkwam uit de zeer strenge, christelijke opvoeding van mijn ouders. Haar zeer rebelse gedrag was een aanklacht tegen alles wat ze zag gebeuren in de kerk en binnen het gezin, bovendien waren haar wegloop- en zelfmoordacties een poging daaraan te ontsnappen. Uiteindelijk is alles goedgekomen met haar, dwz ze is op haar achttiende al getrouwd en had op haar 25e drie kinderen... Mijn ouders hebben haar e.e.a. kunnen vergeven, maar mijn broer en zussen lopen nog altijd rond met vaak onuitgesproken verwijten naar mijn oudere zus toe. Soms steekt dit ineens weer de kop op en is er een soort van ruzie tussen mijn oudere zus en de anderen. Dan vermijden ze elkaar op verjaardagen en praten vervelend over elkaar (dat zeggen ze dan natuurlijk allemaal tegen mij, want ik ben de 'neutrale'). Ook tussen ons (de zussen) en mijn broer botert het niet. Hoe dat zit, is te ingewikkeld om hier ook nog eens uit te gaan leggen. Er broeit dus van alles in ons gezin, maar veel zaken blijven onuitgesproken en spelen onderhuids. Ik heb daar soms heel veel moeite mee, omdat het ook zo typerend is voor veel christelijke gezinnen waar bepaalde zaken worden 'doodgezwegen' en waar iedereen ontzettend schijnheilig zit te doen. Tegerlijkertijd ben ik (nog) niet echt in staat dat patroon te doorbreken.

god i want to get you out of here
you can ride in a pink mustang
  woensdag 1 augustus 2001 @ 21:45:51 #6
12891 nomis
There can be only one
pi_1313044
yes! ik heb het aan bijde kanten van me familie (vaders en moerders kant). die bezoeken hun moeder (mijn oma's) ook niet meer. dan vinden mijn oma's niet leuk. ik vind zelf dat ze hem maar moeten bekijken!
Welcome, to the desert, of the real
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 1 augustus 2001 @ 21:47:35 #7
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_1313049
ook mijn halve families liggen uit elkaar.
(hoewel na de dood van mijn oma de Brandts Buijs'en weer bij elkaar zijn gekomen (mijn tante en mijn oma lagen elkaar niet, en mijn oma woonde bij mijn vader in de straat dus zagen we m'n tante nooit)

Echter, mijn moeders familie ligt nog altijd in puin.

Nu heb ik gewoon min of meer contact met al mijn familieleden aangezien ik geen problemen heb met ze.
Echter mijn moeder en grootmoeder liggen mijn tante (de zus van mijn moeder dus) niet. (ligt aan mijn tante, die een beetje vreemd gedrag vertoont af en toe)

Maar dat boeit mij wat

In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_1313056
quote:
Op woensdag 01 augustus 2001 21:40 schreef RaisinGirl het volgende:
Oeh, heel vervelend ja!

Ik ben de jongste van vijf kinderen. Mijn oudste zus, die 15 jaar ouder is dan ik, heeft in haar pubertijd echt alles gedaan wat God verboden heeft: op haar dertiende van huis weggelopen om met een man van 40 te gaan samenwonen, aan de alcohol verslaafd, zelfmoordpogingen, mijn ouders beschuldigd van (geestelijke) mishandeling waardoor zij uit de ouderlijke macht zijn gezet...

Kortom, vreselijke toestanden. Ze heeft daarmee niet alleen mijn ouders veel pijn gedaan, maar ook mijn andere oudere zussen en broer, die e.e.a. van dichtbij hebben meegemaakt. Ik, als nakomerje sta daar heel anders, veel neutraler tegenover. Mijn oudste zus heeft altijd gezegd dat haar gedrag voortkwam uit de zeer strenge, christelijke opvoeding van mijn ouders. Haar zeer rebelse gedrag was een aanklacht tegen alles wat ze zag gebeuren in de kerk en binnen het gezin, bovendien waren haar wegloop- en zelfmoordacties een poging daaraan te ontsnappen. Uiteindelijk is alles goedgekomen met haar, dwz ze is op haar achttiende al getrouwd en had op haar 25e drie kinderen... Mijn ouders hebben haar e.e.a. kunnen vergeven, maar mijn broer en zussen lopen nog altijd rond met vaak onuitgesproken verwijten naar mijn oudere zus toe. Soms steekt dit ineens weer de kop op en is er een soort van ruzie tussen mijn oudere zus en de anderen. Dan vermijden ze elkaar op verjaardagen en praten vervelend over elkaar (dat zeggen ze dan natuurlijk allemaal tegen mij, want ik ben de 'neutrale'). Ook tussen ons (de zussen) en mijn broer botert het niet. Hoe dat zit, is te ingewikkeld om hier ook nog eens uit te gaan leggen. Er broeit dus van alles in ons gezin, maar veel zaken blijven onuitgesproken en spelen onderhuids. Ik heb daar soms heel veel moeite mee, omdat het ook zo typerend is voor veel christelijke gezinnen waar bepaalde zaken worden 'doodgezwegen' en waar iedereen ontzettend schijnheilig zit te doen. Tegerlijkertijd ben ik (nog) niet echt in staat dat patroon te doorbreken.


erg vervelend......ik denk dat er hier ook zoiets is gebeurt.......iets tussen broers en zussen onderling.....maar ik weet wel een beetje ervan......maar om nou elkaar te verbannen......maarja....ik heb zoiets nog niet meegemaakt en kan dus niet erover meepraten...

Maar toch vind ik het erg slecht om je moeder....broers en zussen niet meer te zien en spreken.......das toch erg slecht..:((((((

Ik heb maar een broer en die zou ik echt niet kunnen laten vallen als een baksteen.

Maar iedereen denkt daar anders over...ik heb ooms en tantes die nooit broers en zussen zien........nooit gewoon...die leven in een isolement van de familie.....en hoe erg kan een familieruzie uit de hand lopen?????? deze ruzie was echt niet van zulke kwantiteiten om elkaar nooit meer te zien

Ik ben boos.....

Life is like a box of.....Choc ' lets
pi_1313072
dat feest wil ik vooral organiseren omdat mijn oma 90 wordt....en ze wilt echt wel de hele familie bij elkaar zien na al die jaren......dat weet ik zeker.

Maar of het dan zo loopt als ik wil zien.....ik wil geen ruzie zien op haar verjaardag.......maar dat is onvoorspelbaar.

Mijn oma wilt zeker al haar kinderen kleinkinderen en aangetrouwde familie zien........dat weet ik wel zeker.......dat is haar droom als ze 90 wordt......ze geniet er van.

Life is like a box of.....Choc ' lets
pi_1313082
laat maar ook.....mijn vader zei net al van.....das onmogelijk.....om een reuni te organiseren.....deze familie is niet te redden...

ik weet niet alle feiten dus ik kan er niet over praten.

jammer maar waar.

Life is like a box of.....Choc ' lets
  woensdag 1 augustus 2001 @ 22:04:01 #11
11974 Brupje
Nu 10% gratis!
pi_1313089
Gelukkig is mijn vaders kant van de familie vrij relax en hebben dus ook vrij weinig ruzie.

Mijn moeders kant is veel groter en daar zijn er ook een paar getrouwd met mensen uit dezelfde familie, waar ze dus ruzie met elkaar hadden. En dat gaat dus nu ook verder in mijnm moeders kant.

Het beste is om maar zo neutraal mogelijk te blijven en ze gewoon allebei de ruziende uit te nodigen op je verjaardag, maar met als voorwaarde dat de andere ook komt en als ze ruzie maken ze allebei eruit geknikkert worden.

Overigens zijn de ruzies meestal van het niveau hij heeft in 1985 megrasmaaier geleent en gesloopt, dus ik krijg nog een 10tje van hem!

We, the unwilling, let by the unqualified are accomplishing the impossible for the ungrateful
Mijn software: http://www.snidesoft.eu
pi_1313112
Wij hebben weliswaar niet zo'n grote familie, maar toch ook een soort van deze problemen. Mijn moeder heeft drie broers. De jongste ervan is zich op een gegeven moment een beetje vreemd gaan gedragen, ga hier niet vertellen wat hij allemaal heeft gedaan. Mijn oma werd (mentaal) ziek en haar kinderen, dus mijn ooms en tantes, hebben voor haar gezorgd, dus elk weekend iemand naar haar toe om te verzorgen. Hij trok zich terug en zorgde niet meer voor mijn oma. We vonden het dan ook sort of raar dat hij wel op haar begrafenis was, hadden we niet verwacht. Nooit iets van je laten horen en dan op het moment dat er iets te erven valt wel je hoofd laten zien.
Verder kwamen mijn zus en ik hem een keer tegen in de trein, hij liep met zo'n karretje eten te verkopen. Hoe erg is het, als je tussen Leiden en Heemstede zit, om je eigen oom tegen het lijf te lopen achter zo'n karretje? We wisten niet eens dat hij werk had, hij was werkeloos dachten wij. En een week later had hij weer ander werk...

Da's dus zo'n beetje in grote lijnen het verhaal over mijn familie.

pi_1313234
ik ga slapen nu...en erg diep nadenken......over hoe ik dit moet aanpakken..........dit wordt erg moeilijk.
Life is like a box of.....Choc ' lets
pi_1314616
Ik heb aan de ene kant een vrij hechte familie (opa en oma overleden) waarbij alles mag maar niets hoeft. Eens per jaar is een familiedag en het is geen probleem als je niet komt, maar ze vinden het des te leuker als je wel komt, erg relaxt.

Aan de andere kant zijn er altijd al veel problemen geweest. De familie is ooit bij elkaar gebracht, en na verloop van tijd is dat door omstandigheden weer helemaal verkeerd gegaan. Ik bel mijn oma eens per jaar om haar te feliciteren met dr verjaardag, en ik stuur kaartjes bij bijzondere gebeurtenissen. Zelf hoef ik echter geen kaartje of ook maar iets te verwachten. Ik koester geen illusies meer.

Het is mogelijk om een familie tot elkaar te brengen. Als je de mensen benadert en ze er zelf warm voor lopen, is het een goed idee. Is dat niet het geval: laat het rusten en probeer er zelf mee in het reine te komen. Zorg dan maar dat jouw persoonlijke contacten goed zijn (met de familieleden waarmee je contact wilt onderhouden).

Als het familiezaken betreft, kun je beter maar voor je eigen hachje gaan..

I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 2 augustus 2001 @ 08:57:53 #15
5096 defender
The CUB is back!Time to spam
pi_1314638
Herkenbaar. Zie de meeste van mijn familie ook nooit meer. Is ooit begonnen met een lullig akkefietje tussen 2 personen. En vervolgens vond iedereen het nodig om "partij te kiezen" en is heel de boel uit de hand gelopen.

Mijn oma, 2 broers (en hun kinderen) en ooms en tantes zie ik al 10 jaar niet meer. Zoiets doet pijn, erg pijn. En vaak vroeg ik me af waarom, en of ik dit niet kon herstellen.
De meest waanzinnige scenario's heb ik in die jaren bedacht.

Vooral met verjaardagen en feestdagen doet dit extra pijn, omdat je dan overal iedereen met heel de familie bij elkaar ziet. En ook bij speciale gebeurtenissen, zoals een bruiloft, een geboorte e.d. mis je een stukje.

Vaak over nagedacht, vaak over gepiekerd, maar in dit geval was er geen oplossing. Ik heb me er bij neergelegd, en soms huil ik er stiekem even om omdat ik ze weleens mis.

Aan de andere kant heb ik nu hele goeie lieve vrienden, waarmee ik de leuke en minder leuke dingen kan delen. En dat helpt !

Iedereen zal met zo een situatie op zijn eigen manier om gaan. Wat ik wel weet is dat het best vaak voorkomt. En dat een hoop mensen onnodig verdriet hebben.

Sterkte voor je en hoop dat je er op jouw manier ook mee om leert gaan.

You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
pi_1314657
Het is ook heel moeilijk, omdat je van je familie een grotere mate van onvoorwaardelijkheid verwacht. De tante waar ik geen contact meer mee heb, was mn suikertante. Ze heeft mijn hele jeugd meegemaakt. En je grootouders behoren je te verwennen en grenzeloos trots op je te zijn. Bij belangrijke gebeurtenissen mis je zulke personen. En als je je rot voelt, ontbreekt er dat 'vangnet'.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  donderdag 2 augustus 2001 @ 09:06:26 #17
5096 defender
The CUB is back!Time to spam
pi_1314661
quote:
Op donderdag 02 augustus 2001 09:05 schreef Claudia_x het volgende:
Het is ook heel moeilijk, omdat je van je familie een grotere mate van onvoorwaardelijkheid verwacht. De tante waar ik geen contact meer mee heb, was mn suikertante. Ze heeft mijn hele jeugd meegemaakt. En je grootouders behoren je te verwennen en grenzeloos trots op je te zijn. Bij belangrijke gebeurtenissen mis je zulke personen. En als je je rot voelt, ontbreekt er dat 'vangnet'.
Mooi gezegd.....dat is precies het gevoel
You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
pi_1314765
quote:
Op woensdag 01 augustus 2001 22:33 schreef DannyLeavingLasVegas het volgende:
ik ga slapen nu...en erg diep nadenken......over hoe ik dit moet aanpakken..........dit wordt erg moeilijk.
ik denk dat je gewoon uitnodigingen moet maken, en precies wat je hier schrijft moet je erin zetten...

je moet zorgen dat het een beetje gevoelig over komt... ik zou er zoiets bij zetten als "misschien is dit wel de laatste verjaardag die oma meemaakt, laten we haar dan met een goed gevoel afscheid laten nemen"

en dat ze fftjes bellen ofzo of een kaartje trugsturen of ze komen of niet, omdat je er rekening mee moet houden i.v.b met eten ofzo.. weet ik veel

misschien dat ze wel komen omdat ze zien dat je er heel veel moeite voor doen, en misschien komen ze dan wel omdat JIJ er zoveel moeite voor gedaan hebt!

khoop dat ik je hier ene beetje mee heb geholpen..

Grtz Jeffrey

blaat
  donderdag 2 augustus 2001 @ 10:36:50 #19
1275 sataN
Phenomenally & properly ki
pi_1315029
Ik zou het echt niet doen! wat bereik je er nou mee door met de hele familie schijnheilig gezellig de sfeer te gaan zitten ophouden voor oma?
En bij mij moet je al helemaal niet met die kutargrumenten komen van "dit is misschien de laatste verjaardag." Ook al is het zo, daarom hoef je toch nog niet te gaan zitten huichelen alsof het oh zo gezellig is? dan kan je beter afspreken dat iedereen omstebeurt komt verjaardagsbezoeken, zodat ze wel iedereen ziet, en het ook echt leuk is, en iedereen echt op zijn gemak is.

Sommige mensen liggen elkaar gewoon absoluut volkomen niet. En zou je jezelf dan toch steeds weer in lastige/pijnlijke situaties met mensen moeten manouvreren, alleen maar omdat je toevallig genetisch wat overeenkomsten hebt?
Met sommige familieleden ben ik veel gelukkiger als ik ze niet zie, en dan heb ik geen zin om de schijn op te houden omwille van de familieband.
Doe mij dan maar geen familie, kies ik zelf mijn vrienden wel uit.

Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_1315050
quote:
Op woensdag 01 augustus 2001 21:08 schreef DannyLeavingLasVegas het volgende:
Ik zit al langer met dit probleem...

Wij hebben een grote familie....van mijn vaders kant dan .......met 8 broers en 4 zussen......maar een aantal jaren geleden ( 10-15 jaar geleden) is die familie door een ruzie (onenigheid) uit elkaar gevallen.

Op dit moment hebben we contact met 3 broers en 1 zus......en de rest laat nooit meer iets van zich horen.....ze gaan zelfs niet naar de moeder..( mijn oma)

Ikzelf kan hier slecht tegen......ik word er ook vaak boos over...vooral met verjaardagsfeesten enzo.....dan baal ik als een stekker omdat het zoveel leuker kan zijn.

Verder erger ik me nog meer omdat die ooms en tantes van mij niet eens meer naar mijn oma gaan om met haar te praten....het is toch de moeder van die mensen????? Ik snap het niet.

Ikzelf heb pas geleden contact gehad met een nichtje van mij ( via icq) die nu 32 jaar is en die ik nog nooit gezien heb....en zei heeft ook een tweelingbroer die ik nog nooit gezien heb en die erg op mij moet lijken.....( die nicht is dus een dochter van een oom van mij waarbij het contact tientallen jaren geleden is verbroken met de familie)

Ik wil heel graag dat de familie weer bij elkaar komt....maar ik denk van de ene kant ook dat het misschien weer mis gaat......ik weet niet wat ik moet doen.......mijn vader weet het ook niet zo goed.

Mijn oma word volgend jaar 90 en ik zou best wel aan haar een (hopelijk) leuk verjaardagsfeest willen geven......ik ben van plan om de hele familie...met alle familieleden bij elkaar ( kleinkinderen aangetrouwde mensen etc etc)...( zou wel eens kunnen oplopen dat boven de 100 ...als ik iedereen ga benaderen)

Toch durf ik het niet omdat het dan misschien tot onenigheden en ruzie kan oplopen.

Ik kom trouwens vaker mijn peet tante tegen.....en die herkent mij niet eens meer..:((((

zijn er nog meer mensen met zo'n probleem?


Ik ken dat ook.
Kun je niets tegen doen. Ga er maar heen en leg hun het uit,je zult zien dat ze allemaal even koppig zijn. Maar ja ik hoop dat het je toch wel lukt he.
Veel succes,
pi_1315163
Mijn oma moest plotseling naar een bejaarden huis toen zij haar heup brak. Een jaar daarvoor had zij net al haar kinderen een voorschot op hun erfenis gegeven. Dat ging om een bedrag van 3000 gulden per kind of zo (ze heeft 9 kinderen, dus een flink bedrag)
Van onze regering mag dat niet. Je moet tenmisnte twee jaar voor je naar een bejaarden huis gaat je geld opgemaakt hebben, anders mag je je verblijf de eerste jaren als nog zelf bekostigen. Een hele lullige situatie dus.
Al haar kinderen (dus mijn ooms en tantes)(waren zondermeer bereid dat geld terug te geven. Op één na. Dat heeft voor nogal wat ruzie gezord, en dat komt ook nooit meer goed. Mijn oma is inmiddels overleden na ruim 10 jaar in dat te huis te hebben gewoond. Maar als ik die bewuste oom ooit nog tegen kom, (die kans is vrijwel nihil helaas) wrijf ik hem éven onder zijn neus hoe aardig ik hem vind.

familiezaken liggen gevoelig. Een grote reunie is soms een mogelijkheid dingen bij te leggen, maar inderdaad, het ontwaard evenzo makkelijk in een kleine oorlog.

ik wens je veel wijsheid.

Sprakeloos.......
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')